سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با دانش است که حکمت شناخته می شود . [امام علی علیه السلام]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» چین: راهبانی که گشت خبرنگاران را مختل کردند مجازات نخواهند شد

چین: راهبانی که گشت خبرنگاران را مختل کردند مجازات نخواهند شد

چین می گوید راهبانی را که یک گشت خبرنگاران در لهاسا پایتخت تبت را مختل کردند، مجازات نخواهد کرد. حدود ?? راهب بودائی معبد "جوخانگ" روز پنجشنبه به جلسه ای که خبرنگاران و فرستادگان رسانه ها، با راهنمائی مقامات چین در آن حضور داشتند، هجوم بردند و از نبود آزادی مذهبی شکایت کردند. آنها همچنین ادعای پکن را که دالائی لاما ، رهبر روحانی تبت، در پشت سر اعتراضات اخیر علیه حکومت چین قرار داشت، نادرست دانستند. بایما چیلین، معاون دولت تبت، که در کنترل چین قرار دارد، روز جمعه گفت راهبان سعی داشتند " افکار عمومی جهان را منحرف کنند." با این حال، به گفته او، آنها آسیب نخواهند دید یا بازداشت نخواهند شد. او همچنین می گوید مقامات، به هیچیک از ??? راهب معبد "جوخانگ"، در حالی که از برخی از راهبان در باره نقش آنها در اعتراضات خشونت بار تحقیق می کنند، اجازه نمی دهند معبد را ترک کنند. دالائی لاما روز جمعه گفت رسانه های رسمی چین برای نشان دادن ناآرامی های اخیر در تبت، از آنچه او آنرا "تصویرهای فریبکارانه و تحریم شده" نامید؛ استفاده می کنند. دالائی لاما هشدار داد که چنین اقدامی می تواند برتنش در منطقه دامن بزند و به خشونت بیشتر منجر شود. در این میان، انتظار می رود دیپلمات های بیش از ?? کشور، از جمله ایالات متحده، امروز و فردا - شنبه - با دالائی لاما، در جریان گشتی که دولت چین ترتیب داده است، ملاقات کنند. مقامات امریکائی می گویند آنها سعی دارند امکان دسترسی آزادانه به دیگر بخش های تبت را فراهم آورند. تظاهرات مسالمت آمیز در لهاسا روز ?? مارس، در سالگرد قیام نافرجام سال ???? علیه حکومت چین آغاز شد. چهار روز بعد به شورش هایی در لهاسا تبدیل شد، و بدنبال آن ارتش نیروهای امنیتی و نظامی چین به سرکوب معترضین پرداختند. رسانه های دولتی چین بارها دالائی لاما را مسئول هماهنگ ساختن شورش دانسته اند. او این اتهام را رد کرده است. گروه های تبعیدی تبت می گویند در جریان سرکوب در لهاسا و شهر های دیگر، دست کم ??? تبتی کشته شدند. مقامات در پکن می گویند بیش از ??? نفر - که اکثرا تبتی و نیز برخی از چینی های " هان" بودند - به اتهام درگیری در شورش های ?? مارس در لهاسا بازداشت شدند.


سپاسگزاری بوش از استرالیا بدلیل اعزام سرباز به عراق و افغانستان

پرزیدنت بوش از استرالیا به دلیل اعزام سربازانی به افغانستان و عراق سپاسگزاری کرده است. آقای بوش این موضوع را امروز در کاخ سفید در دیداری با با کوین رود، نخست وزیر استرالیا عنوان کرد و سپس در کنفرانس خبری مشترکی گفت آنها در باره تجارت آزاد و اقتصاد، برمه و ایران و نیز کره شمالی و مذاکرات شش جانبه در باره برنامه اتمی کره شمای بحث کردند. کوین رود، اتحاد دیرینه بین ایالات متحده و استرالیا را یاد آور شد و گفت یقین دارد که اتحاد آنها نیرومند است و در آینده بیشتر تقویت خواهد شد. استرالیا تصمیم گرفته است ??? سرباز خود را از عراق خارج کند، با این حال هنوز یک هزار سرباز در افغانستان دارد، و آقای رود گفت: حضور کشور او در افغانستان طولانی خواهد بود. پیشتر، اسکات استانزل، سخنگوی کاخ سفید گفت ایالات متحده بر تعهدی که استرالیا نسبت به عراق بر عهده گرفته است ارج می گذارد. استیفن هادلی، مشاور امنیت ملی پرزیدنت بوش اظهار داشت مهم است که اتحاد با استرالیا نیرومند باشد و تحت رهبری جدید آن تقویت شود. از زمان پیروزی حرب کارگر استرالیا در انتخابات پارلمانی سال پیش، این نخستین بار است که کوین رود، رهبر حزب، به واشنگتن سفر می کند. جان هوارد نخست وزیر محافظ کار پیشین، متحد سرسخت آقای بوش ، بویژه در استقرار سربازان استرالیائی در عراق، بود. کوین رود همچنین با تصویب پروتکل کیوتو، که پرزیدنت بوش با آن مخالف است، موضع هوارد نسبت به پدیده گرم شدن آب و هوا را تغییر داد.


عراق، افغانستان و ایران در کانون مذاکرات آتی بوش و براون است

پرزیدنت بوش روز هفدهم آوریل با گوردون براون نخست وزیربریتانیا در کاخ سفید برای مذاکراتی ملاقات میکند که انتظار میرود عراق، افغانستان و ایران در کانون آن باشد. کاخ سفید میگوید پرزیدنت بوش همچنین با آقای براون در باره پیشبرد آزادی و تحکیم امنیت و گسترش دمکراسی در افغانستان، عراق و نقاط دیگر مشورت و تبادل نظر خواهد کرد. کاخ سفید میگوید تشدید فشارهای بین المللی به جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از دسترسی به ابزار ساختن بمب اتمی بخشی دیگر از مشورت ها و تبادل نظرهای رهبران آمریکا و بریتانیا خواهد بود. مبارزه با تروریسم، فقر، بیماری، تغییرات جوّی و ترویج تجارت آزاد در جهان نیز در دستور مذاکرات است. دانا پرینو سخنگوی کاخ سفید گفت آمریکا و بریتانیا در مشارکتی ویژه سهیم اند که به آنها امکان میدهد با چالش های عمده استرتژیک به گونه ای موثر مقابله کنند.


پاکستان میگوید تیراندازان ناشناس دو مامور اطلاعاتی را در کراچی کشتند

مقامات پاکستانی میگوید افراد مسلح ناشناس دو مامور اطلاعاتی دولت را در شهر بندری کراچی کشتند. مقامات امروز، جمعه، گفتند بنظر میرسد ستیزه گران این دو مامور را بدان جهت هدف گرفتند که هردو برای واحد ضد تروریسم در تشکیلات اطلاعاتی کشور کار میکردند. ماموریت اصلی این واحد نبرد با القاعده و گروههای ستیزه گر است. هیچ کس مدعی حمله به این دو مامور نشده است.


قائم مقام وزیر امور خارجه آمریکا  می گوید قصد مداخله در ترتیبات سیاسی پاکستان را ندارد

جان نگروپونته قائم مقام وزیر امور خارجه آمریکا  جان نگروپونته قائم مقام وزیر امورخارجه آمریکا این اتهامات را که دیدار وی از پاکستان با هدف دیکته کردن سیاست هائی به دولت جدید پاکستان صورت گرفته است، مردود دانست. آقای نگروپونته روزپنجشنبه درکراچی اظهارداشت فاقد هرگونه برنامه کارمحرمانه ای است وقصد مداخله درترتیبات سیاسی پاکستان را نیزندارد. آقای نگروپونته و ریچارد باوچر مدیرکل وزارت امورخارجه آمریکا روزسه شنبه اندکی پیش از مراسم تحلیف یوسف رضا گیلانی نخست وزیرجدید پاکستان وارد این کشورشدند. روزنامه های پاکستان نوشته اند درحالی که رهبران پاکستان همچنان روی برنامه های خود کارمی کنند، اکنون زمان مناسبی برای دیدارفرستادگان آمریکا از پاکستان نبود. قائم مقام وزیرامورخارجه آمریکا این گزارش روزنامه واشنگتن پست را نیزکه نیروهای آمریکا اخیرا حملات هوائی خود را علیه هدف های القاعده درمناطق قبیله ای پاکستان افزایش داده اند، تکذیب کرد.


آماده باش نیروهای امنیتی زیمبابوه درآستانه برگزاری انتخابات در این کشور

مردم زیمبابوه می گویند درآستانه برگزاری انتخابات روزشنبه، پلیس کاملا مسلح زیمبابوه همراه با نیروهای ارتش درسراسرکشورموضع گرفته اند. ساکنان حومه شهرحراره به رادیوصدای آمریکا گفتند که نیروهای امنیتی زیمبابوه با خودروهای زرهی، کامیون های حامل لوله های آب فشارقوی و موتورسیکلت درخیابان ها به نگهبانی اشتغال دارند. شاهدان عینی نیز به صدای آمریکا اظهارداشتند که جت های نیروی هوائی درارتفاع کم درحال پرواز در سراسر زیمبابوه هستند. روزنامه دولتی هرالد اعلام کرد که پلیس، خشونت های دارای انگیزه سیاسی را تحمل نخواهد کرد. رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه مخالفان خود را تهدید کرده است که درصورت اعتراض به نتایج انتخابات، به شدت با آن ها برخورد خواهد کرد. نهضت تغییرات دمکراتیک وابسته به اپوزیسیون روزپنجشنبه با تجدید اتهامات خود، اعلام کرد که آقای موگابه کوشش می کند که در انتخابات دست به تقلب بزند. اما رئیس جمهوری این اتهامات را تکذیب کرده است.  


لبنان شرکت در اجلاس سران عرب را تحریم کرده است

ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه  وزیران امورخارجه کشورهای عربی گفتگوهائی مقدماتی را درباره کنفرانس سران عرب که قرار است روز شنبه دردمشق پایتخت سوریه برگزار شود، به عمل آوردند. ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه روز پنجشنبه اظهار داشت وزیران امورخارجه راه های برطرف ساختن شکاف میان کشورهای عربی را که گفته می شود براثر مداخله سوریه درامورلبنان به وجود آمده است، مورد بحث قراردادند. لبنان شرکت دراجلاس سران عرب را تحریم کرده است ومصر وعربستان سعودی نیزاعلام کرده اند که مقاماتی را درسطح پائین برای شرکت در اجلاس اعزام خواهند داشت. اجلاسیه های اتحادیه عرب معمولا با شرکت سران کشورهای عربی تشکیل می شود. عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب اظهارداشت دراجلاس دمشق کلیه مسائل مهم ازجمله منازعات سیاسی لبنان مطرح خواهد شد

 

 

 

 

 

نخست وزیر عراق عهد کرد شبه نظامیان شیعه را تا سرکوب کامل آنها دنبال کند

" hspace=2 src="/persian/images/afp_iraq_maliki_27mar08_eng_175.jpg" width=190 vspace=2 border=0> نوری المالکی در صدر جلسه ای که با افسران نظای به محض ورود به بصره تشکیل داد (? فروردین ????)نخست وزیر عراق، نوری المالکی، عهد کرده است شبه نظامیان شیعه را تا سرکوب کامل آنها دنبال کند. مالکی امروز (پنجشنبه) در پی سه روز جنگ در بصره و شهر های دیگر که بیش از ??? کشته بر جا گذاشته است، اعلام کرد دولت در تعقیب شبه نظامیان هرگز کوتاه نخواهد آمد. نخست وزیر عراق دیروز اولتیماتومی صادر کرد که در آن به مردان مسلح شیعه دستور داده می شود سلاح های خود را تا روز جمعه تسلیم کنند، وگرنه با پیامدهایی روبرو خواهند شد. تند روهای مظنون شیعه امروز نیز به حمله به ناحیه حفاظت شده معروف به منطقه سبز ادامه دادند، یک غیر نظامی را کشتند و ?? نفر را مجروح کردند. همچنین در بغداد، ده ها هزار نفر از طرفداران مقتدی صدر تظاهراتی علیه مالکی و سرکوب شبه نظامیان وفادار به صدر برپا کردند. نیروهای صدر از حملات و بازداشت های اخیر خشمگین هستند و می گویند نیروهای آمریکائی و عراقی از آتش بسی که مقتدی صدر در ماه اوت اعلام کرد برای سرکوب جنبش او بهره برداری می کنند. در خبری دیگر، یک مقام ارشد نظامی در عراق می گوید سخنگوی طرح امنیتی بغداد از خانه اش در بغداد ربوده شده است. در این میان، اداره آگاهی فدرال آمریکا، اف بی آی، می گوید اجساد دو پیمانکار دیگر آمریکائی را که بیش از یک سال پیش در عراق ربوده شدند، شناسائی کرده است. پیشتر، مقامات عراق گفتند یک خط لوله نفت در بصره هدف بمب گذاری قرار گرفت. آنها مسئول این حمله را مشخص نساختند.


رهبر نظامی برمه نسبت به انتقال حکومت به غیر نظامیان متعهد شد

" hspace=2 src="/persian/images/afp_burma_Than_Shwe_27mar08_eng_195.jpg" width=191 vspace=2 border=0> ژنرال تان شوه رهبر نظامی برمه قول داده است قدرت را به هرکسی که در انتخابات سال ???? برنده شود واگذار کند و اجازه دهد حکومت به غیر نظامیان منتقل شود. ژنرال تان شوه این تصمیم را امروز (پنجشنبه) در نطقی بمناسبت روز نیروهای مسلح اعلام کرد و براین نظر که دولت نظامی خواهان قدرت نیست و خالصانه می خواهد کشور را توسعه دهد، تاکید گذاشت. مراسم روز نیروهای مسلح شش ماه پس از آن برگزار می شود که دولت تظاهر کنندگان طرفدار دمکراسی را، در اقدامی که با محکومیت جامعه بین المللی روبرو شد، بشدت سرکوب کرد. سیاستمداران مخالف در برمه تردید دارند که ارتش قصد داشته باشد قدرت را به غیر نظامیان، حتی در صورت کناره گیری ژنرال تان شوه پس از انتخابات ????، واگذار کند. قرار است در ماه مه یک همه پرسی در مورد پیش نویس قانون اساسی جدید برمه صورت گیرد، اما منتقدین می گویند هدف این است که استیلای ارتش بر قدرت مستحکم شود. امروز ژنرال تان شوه از مردم برمه خواست برای درهم شکستن آنچه او آنرا «عناصر مخرب» مخالف پیش نویش قانون اساسی نامید، با نیروهای مسلح همکاری کنند. گزارش های خبری حاکی است که ژنرال ?? ساله هنگامی که در یک لیموزین سرباز در زیر گرمای سوزان از ????? سرباز سان می دید، سالم بنظر می رسید. دولت برمه از صدور ویزا برای خبرنگاران خارجی که می خواستند برای تهیه گزارش هایی از مراسم در «نه پی دو»  Naypyidaw، پایتخت جدید، به آن کشور بروند، خودداری کرد.


سرکوزی و براون خواستار شفافیتی بیشتر در بازارهای پولی شدند

نیکلا سرکوزی رئیس جمهوری فرانسه، و گوردون براون نخست وزیر بریتانیا خواستار آن شده اند که بانکها تمامی زیانهای ناشی از بحران مالی کنونی را اعلام کنند.   دو رهبر برای برطرف ساختن تلاطم ناشی از وام های بد مسکن در آمریکا، بر اهمیت شفافیت بیشتر در بازارهای پولی تاکید گذاشتند. این تلاطم خطر بروز رکود در اقتصاد جهان را پیش آورده است. رهبران فرانسه و بریتانیا خواست خود را در اعلامیه ای مشترک که در پایان مذاکراتشان در لندن انتشار یافت مطرح ساخته اند. مهاجرت های غیرقانونی، تغییرات جوی و طرح مشترک ساختن نسل جدیدی از نیروگاههای برق اتمی در بریتانیا از جمله دیگر موضوع هائی بود که گفته میشود در مذاکرات دو رهبر مطرح شده است


بوش برای پیشبرد مذاکرات صلح میان فلسطینیان و اسرائیل عباس را به واشنگتن دعوت کرد

پرزیدنت بوش محمود عباس رئیس خودمختاری فلسطینی را در چارچوب تلاش برای پیشبرد مذاکرات صلح میان فلسطینیان و اسرائیل به واشنگتن دعوت کرده است. گوردون جاندرو سخنگوی شورای امتیت ملی آمریکا میگوید انتظار میرود آقای عباس اوایل ماه مه با پرزیدنت بوش در کاخ سفید ملاقات کند، اما جزئیات برنامه ملاقات هنوز تکمیل نشده است. وی گفت این ملاقات فرصتی برای تحقق بخشیدن به ایده ایجاد یک کشور فلسطینی و زندگی در صلح و امنیت است. در همین حال مصر امروز، پنجشنبه، با نمایندگان جناح های ستیزه گر فلسطینی حماس و جهاد اسلامی در تلاش برای برقراری آتش بس میان این گروهها و اسرائیل مذاکرات جدیدی انجام داد.





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( سه شنبه 87/1/13 :: ساعت 8:0 عصر )
»» خبرهای ایران

خبرهای ایران در برنامه تلویزیونی خبرها و نظرها

به گفته یکی از مقامات نظامی جمهوری اسلامی عاملان تیراندازی به اتوبوس کاروان راهیان نور دستگیر شدند.بنا به گفته سرتیپ محمد تقی خادمی معاون هماهنگیِ بنیادی موسوم به حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس دو فرد مسلح موتورسوار که از راه دور اقدام به شلیک گلوله به سوی اتوبوس حامل بازیدکنندگان مناطق جنگی ِ نموده بودند توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر و بازجویی از آنها آغاز شده است. وی افزوده است بر اثر این تهاجم مسلحانه  هشت نفر مجروح شده اند که بلافاصله به مراکز درمانیِ اهواز انتقال داده شده اند. بنا به گفته سرتیپ محمد خادمی مسافران این اتوبوس از شهر تایباد ِ مشهد  به منظور دیدار از منطقه عملیاتیِ دهلاویه  مورد حمله افراد مسلح قرارگرفته اند. این مقام نظامی روز گذشته  گفته بود که بازداشت شدگان از اعضای گروههای تجزیه طلب هستند و هدفشان ایجاد تشنج در فضای فرهنگیِ استان خوزستان بوده است. دیده بان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای نسبت به دستگیری بیش ازسی تن در یک میهمانی خصوصی در اصفهان اعتراض کرده است. دیده بان حقوق بشر می گوید این افراد اوائل اسفندماه بازداشت شده اند. بازداشت شدگان متهم به روابط همجسنگرایانه شده اند. در بیانیه دیده بان حقوق بشر آمده است: دستگیری این عده در یک میهمانی خصوصی حکایت از شکنندگی حقوق اولیه در کشوری دارد که درآن قدرت پلیس ، همواره تضعیف کننده حریم شخصی مردم بوده است. این سازمان خواستار آزادی این افراد از سوی دولت ایران شده است. جو استورک معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیده بان حقوق بشر میگوید: وقتی پلیس برای اجرای نوعی اخلاقیات دائم در منازل را میشکند، بدان معناست که به حریم خصوصی مردم تجاوز میکند. در بیانیه دیده بان حقوق بشر آمده است: نظام سرکوبگر ایران با کنترل لباس، رفتار و زندگی شخصی ، مردم ناقض حقوق اولیه بشر است. در بخشی از این بیانیه آمده است: سازمان دیده بان حقوق بشر طی مصاحبه های وسیع با مردان و زنان داخل و خارج از ایران اسنادی از دستگیری و شکنجه های وسیع و خودسرانه به دلیل گرایشهای جنسی یا هویت جنسی افراد تهیه کرده است. محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران سال گذشته طی سخنانی در دانشگاه کلمبیا گفت در ایران همجسنگرایی وجود ندارد. تجمع کارگران شرکت صنعتیِ دریاییِ ایران صدرا وارد پنجمین روز شد. یکی از کارگران تجمع کننده در گفتگویی با خبرگزاری جمهوری اسلامی خاطرنشان کرده است که شرکت ایران صدرا در بیست و هشتم اسفندماه سال گذشته با چهارصد کارگر بومیِ این شرکت تسویه حساب  و ما را بیکار کرده است. وی افزوده است هم اکنون تنها بهانه مسئولان این شرکت برای کارگران بومی فقدان کار و سفارش است.وی با اشاره به اینکه مسئولان از واژه خصوصی سازِ دولت سوء استفاده کرده اند افزود شرکت صدرا پذیرای سیل عظیم پیمانکاران و نیروهای غیربومی از شمال و جنوب کشور است. یکی دیگر از کارگران افزوده است چرا باید کارگری که تا بازنشستگی اش فقظ چهار ماه باقی مانده  از کار بیکار شود و به دنبال بیمه بیکاری باشد.  بر اثر سقوط یک هلی کوپتر نیروهای پلیس در استان اذربایجان شرقی پنج سرنشین آن کشته شدند. بنا به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی این بالگرد نیروی انتظامی عصر روز گذشته در نزدیگی کوههای اوشان سقوط کرده و علاوه بر کادر پروازی  رییس پلیس پیشگیریو رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اذربایجان شرقی کشته شده اند.  وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ایی اعلام کرده است که مدارس کشور در روزهای چهاردهم و پانزدهم فروردین ماه تعطیل نیست و کلیه کلاسهای درس دایر خواهند بود.  فریدون آدمیت مورخ برجسته مشروطیت پس از تحمل یک دوره بیماری در  هشتاد و هفت  سالگی درگذشت. فریدون آدمیتبا پیروی از اصول تاریخ نگاری علمی و مدرن شرایط مواجهه اولیه ایران را با مدرنیته در متون تحقیقی به ثبت رسانده است.  از جمله آثار وی اندیشه های میرزا آقاخان کرمانی، اندیشه های میرزا فتحعلی آخوندزاده،  اندیشه های طالبوف تبریزی، اندیشه ترقی و حکومت قانون، و فکر دموکراسیِ اجتماعی در نهضت مشروطیت ایران را می توان نام برد. با افزایش برخوردها میان شبه نظامیان شیعه عراق با ارتش آن کشورنیروهای ائتلاف به رهبری امریکا در عراق اعلام کردند: کلیه مرزهای عراق با ایران را بمنظور جلوگیری از ارسال مهمات برای شورشیان عراق بسته اند. امریکا همواره جمهوری اسلامی را به حمایت از شبه نظامیان شیعه عراق متهم کرده و میگوید: این کشور در تهیه سلاح و مهمات، آموزش و تأمین منابع مالی گروههای شورشی مسلح شیعه دخالت دارد و باکمک به این گروهها خشونت ها را درعراق دامن میزند. ایران این اتهام را رد میکند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( سه شنبه 87/1/13 :: ساعت 8:0 عصر )
»» مسئولیت امور نظامی آمریکا در عراق و افغانستان به فرمانده ای جدید

مسئولیت امور نظامی آمریکا در عراق و افغانستان به فرمانده ای جدید سپرده شد

فرماندهی نظامی آمریکا در عراق و افغانستان به فرمانده ای جدید سپرده شده است. ژنرال مارتین دمپسی روز جمعه در مراسمی که در یک پایگاه نیروی هوائی آمریکا در ایالت فلوریدا برگزار شد، مسئولیت های این پست فرماندهی را در مقام یک کفیل برعهده گرفت. ژنرال دمپسی که قبلا در عراق مسئولیت تعلیم و تجهیز نیروهای امنیتی عراق را برعهده داشت. ژنرال دمپسی جایگزین ادمیرال ویلیام فالون شده است. رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا در مراسم فلوریدا از خدمات ادمیرال فالون در مقام فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا تجلیل کرد و دوره خدمت او را دوره ای از یک پیشرفت بزرگ نامید.  ادمیرال فالون اوایل این ماه از مقام فرماندهی استعفا داد. یک گزارش مطبوعاتی به استناد مصاحبه ای که همان ایام با ادمیرال فالون بعمل آمده بود، وی را یک مخالف سیاست پرزیدنت بوش در مورد جمهوری اسلامی ایران جلوه میداد. آقای گیتس تکذیب کرد که ادمیرال فالون مجبور به استعفا شده است.


ارتش ترکیه میگوید پانزده شورشی کرد را در شمال عراق کشته است

ارتش ترکیه می گوید در حملات نیروهای نظامی علیه هدف های شورشیان کرد در شمال عراق، پانزده شورشی کشته شده اند.  یک اطلاعیه ارتش که روز شنبه صادر شد میگوید این شورشیان که اعضای حزب کارگران کردستان، موسوم به پ ک ک، بودند روز پنجشنبه در شلیک های توپخانه، که با هدف متوقف ساختن گروه از حمله به هدف های ترکیه انجام گرفت، کشته شدند.  اطلاعیه اضافه می کند هواپیماهای جنگی در حملاتی در شمال عراق در روز جمعه، شلیک های توپخانه را دنبال کردند، اما هنوز روشن نیست که تلفاتی نیز ببار آمده است یا نه. ترکیه ستیزه گران پ ک ک  را متهم می کند که از قرار گاه هایی در شمال عراق برای دست زدن به حملاتی در ترکیه استفاده می کنند.  حزب منحله کارگران کردستان ، که ترکیه ، ایالات متحده و کشورهای دیگر آنرا یک گروه تروریستی نامیده اند، نزدیک بیست و پنج سال است برای خود مختاری کردها در جنوب شرقی ترکیه می جنگد، و در این جریان تاکنون بیش از سی هزار تن کشته شده اند.


نخست وزیر جدید پاکستان میگوید نبرد با تروریسم اولویت نخست دردولت اوست

یوسف رضا گیلانی نخست وزیر جدید پاکستان میگوید نبرد با تروریسم اولویت نخست در دولت اوست. آقای گیلانی این نظر را امروز، شنبه، در یک سخنرانی، که برای تشریح برنامه های دولت ائتلافی اش در صد روزه اول کار ایراد کرد، مطرح ساخت. نخست وزیر جدید پاکستان گفت افراط گرائی مشکلی جدی برای پاکستان است، و افزود دولت حاضر است با شبه نظامیانی که اسلحه را زمین بگذارند وارد گفتگو شود. آقای گیلانی همچنین قول داد قضات ارشدی را که پرویز مشرف رییس جمهوری برکنار کرده است، ابقا کند. آقای مشرف در ماه نوامبر ، زمانی که وضعیت فوق العاده اعلام کرد، قضات دیوانعالی را که با او مخالف بودند اخراج کرد.  آقای گیلانی امروز، اندکی پیشتر، تائید به اتفاق آرای پارلمان را، بدون رای گیری برای کسب اعتماد،به دست آورده بود، زیرا متحدین پرویز مشرف رئیس جمهوری نیز گفته بودند از وی حمایت میکنند. آقای گیلانی ، مخالف دیرین آقای مشرف، اوایل هفته گذشته به نخست وزیری برگزیده شد. وی عضو حزب مردم پاکستان است که بی نظیر بوتو نخست وزیر پیشین و مقتول رهبری آن را برعهده داشت. این حزب در انتخابات پارلمانی ماه گذشته بیشترین پیروزی را کسب کرد.


طالبان مدعی انفجاری مرگبار در یک نیروگاه برق در ولایت جنوبی هلمند شد

پلیس ولایت هلمند در جنوب افغانستان می گوید بمبی که روز شنبه در یک نیروگاه برق منفجر شد، دوتن را کشت و هشت نفر را مجروح کرد. به گفته رییس پلیس منطقه، کشته شدگان و شش نفر از مجروحین از کارمندان نیروگاه بودند. خبرگزاری فرانسه می گوید طالبان ادعا می کنند در کوششی برای کشتن رییس پلیس ، که منظما جلساتی در ساختمان نیروگاه تشکیل می دهد، بمب را کار گذاشتند.  روز چهارشنبه، یک اتومبیل بمب گذاری شده در یک بازار شلوغ در هلمند منفجر شد که هشت کشته و هفده مجروح بر جا گذاشت. رییس پلیس گفت نیروهای امنیتی در منطقه حضور نداشتند، و غیر نظامیان هدف حمله بودند. او ستیزه گران طالبان را مسئول دانست. سربازان افغان، ناتو و ایالات متحده با طالبان و شورشیان دیگری که قرار گاه هایی در بخش های جوبی و شرقی افغانستان دارند می جنگند. در حملات سال پیش، که مرگبار ترین زمان از هنگام سرنگونی طالبان در سال ???? توصیف شده است، دست کم شش هزار تن کشته شدند.


کانادا میگوید دیگرمتحدین ناتوسربازان بیشتری به افغانستان اعزام میکنند

نخست وزیر کانادا می گوید متحدان ناتو احتمالا بزودی اعلام خواهند کرد که آماده خواهند بود برای پشتیبانی از سربازان کانادا در جنوب افغانستان ، سربازان اضافی بفرستند.  استیفن هارپر این موضوع را روز جمعه در پیشاپیش اجلاس رهبران ناتوو در بخارست، پایتخت رومانی، عنوان کرد. او تلاش کرده است ناتو را متقاعد کند دست کم یک هزار سرباز برای تقویت نیروهای کانادا که با شورشیان در قندهار می جنگند، بفرستد.  قندهار به دلیل تولید زیاد تریاک و تمرکز جنگحویان طالب، بویژه خطرناک است .  تا کنون بیش از ?? سرباز کانادائی در افغانستان کشته شده اند.  ناتو حدود ?? هزار سرباز در سراسر افغانستان مستقر کرده است.


دالائی لاما اسکان مجدد چینی ها در تبت را نسل کشی فرهنگی خواند

دالائی لاما، رهبر روحانی تبت، می گوید سیاست چین در اسکان دادن دوباره مردم چین در تبت، بمعنای " نسل کشی فرهنگی " است.  دالائی لاما روز شنبه در دهلی نو به خبرنگاران گفت بر شمار چینی ها در تبت ماه به ماه افزوده می شود. او تخمین زد ممکن است هم اینک نیم میلیون نفر در آنجا ساکن شده باشند. دالائی لاما این اقدام را " تهاجم جمعیتی" توصیف کرد، اما همچنین گفت ممکن است عملی عمدی نباشد. وی اظهار داشت چین باثبات بنظر می رسد، با این حال نارضائی زیادی در سطوح زیرین جامعه وجود دارد زیرا دولت با آنچه او آنرا " ترور" نامید حکومت می کند.  دولت چین پیشنهاد گفت و شنود با دالائی لاما را رد کرده است و می گوید او برای مختل کردن مسابقات المپیک در پکن، اعتراضات اخیر را ترتیب داد و هماهنگ ساخت. دالائی لاما خواسته است در مورد این اتهام تحقیقاتی بین المللی انجام شود. او گفت بر آن نیست که بین مردم چین و تبت شکاف بیاندازد و خواهان جدائی تبت از چین نیست. چین دالائی لاما را متهم کرده است که میخواهد تبت مستقل شود. روز جمعه، دالائی لاما از کشته شدن چینی ها در جریان آنچه آنرا حوادث اندوهبار اخیر در تبت نامید ابراز تاسف کرد. او همچنین گفت از برگزاری رقابت های المپیک در پکن و از هدف سیاسی هو جیانتائو رییس جمهوری چین برای ایجاد یک " جامعه هماهنگ" پشتیبانی می کند.


فرستاده آمریکا میگوید برنامه چین برای دیدار دیپلمات ها از پایتخت تبت توام با محدودیت بود

دیپلمات های بیش از دوازده کشور، از جمله ایالات متحده، روز شنبه در گشتی که دولت چین تصویب کرده بود، از لهاسا پایتخت تبت دیدن کردند. سفارت امریکا در پکن در اطلاعیه ای گفت این دیدار، که در پی اعتراضات ضد دولتی اخیر در لهاسا صورت گرفت، کاملا برنامه ریزی شده بود و شرکت کنندگان قادر نبودند از برنامه رسمی منحرف شوند یا مستقلا حرکت کنند. هیات ها همچنین اجازه نداشتند بدون نظارت ماموران با ساکنان محل گفت و گو کنند. سفارت امریکا گفت فرستاده آن از مقامات چین خواست خویشتنداری نشان دهند، با معترضین به گفت و گو بنشینند و به حق اساسی تمام شهروندان برای بیان مسالمت آمیز باورها و نگرش های مذهبی و سیاسی خود احترام بگذارند. گشت دیپلمات ها از لهاسا دو روز پس از دیدار مشابه خبرنگاران خارجی صورت گرفت که حدود سی راهب معبد " جوخانگ" آنرا برهم زدند. آنها از نبود آزادی مذهبی شکایت داشتند. چین گفته است راهبان را مجازات نخواهد کرد. اما مقامات می گویند هیچیک از صد و هفده راهب اجازه نخواهند داشت از معبد خارج شوند تا آن که مقامات تحقیقات خود را در این مورد که آیا برخی ار آنان در اعتراضات خشونت امیز شرکت داشتند یانه، تکمیل کنند. شامگاه جمعه، رسانه های دولتی چین گفتند دولت به خانواده های غیر نظامیانی که روز چهاردهم مارس در لهاسا کشته شدند، معادل بیست و هشت هزار دلار غرامت خواهد پرداخت. روز جمعه همچنین تبعیدیان تبتی گفتند بیش از صد راهب بودائی در ناحیه ای در استان سی چوان، در چین، بازداشت شدند. تظاهرات مسالمت آمیز در لهاسا روز دهم مارس ، در سالگرد قیام نافرجام سال ???? علیه حکومت چین آغاز شد؛ چهار روز بعد به آشوب کشیده شد و در پی آن دولت به سرکوب معترضین پرداخت.


ژاپن از تکمیل نصب سیستم دفاع موشکی از توکیو خبرمیدهد

مقامات ژاپنی می گویند ارتش نصب یک سیستم دفاع موشکی برای حفلظت از توکیو را تکمیل کرده است. بگفته آنها، رهگیرهای زمین به هوای پیشرفته پاتریوت، ،Pac- 3 در شمال شرقی پایتخت نصب شده اند. نصب آخرین آنها امروز - شنبه -- انجام شد. ژاپن در میان نگرانی های ناشی از تهدید های احتمالی کره شمالی، توانائی های دفاعی موشکی خود را بسرعت تقویت کرده است. تکمیل سیستم دفاعی یک روز پس از آن صورت می گیرد که کره شمالی موشک های کوتاه برد از یک کشتی در دریای زرد بداخل آب پرتاب کرد.


بان کی-مون فیلم قانونگذار هلندی درباره قران و اسلام را محکوم کرد

بان کی- مون دبیرکل سازمان ملل متحدبان کی- مون دبیرکل سازمان ملل متحد به ایران، پاکستان و اندونزی پیوست و فیلم ساخته یک قانونگذار هلندی را که قرآن را خشونت برانگیز توصیف می کند، محکوم ساخت. آقای بان روز جمعه اظهار داشت هیچ توجیهی برای سخنان نفرت برانگیز و یا تحریک به خشونت وجود ندارد و از افرادی که این فیلم آن ها را خشمگین ساخته است خواست که آرامش خود را حفظ کنند. این فیلم که «فتنه» نام دارد با نمایش صحنه هائی از حملات تروریستی، ازجمله حملات سپتامبر سال 2001 به آمریکا، از قرآن نیز نقل قول می کند. وزارت امورخارجه ایران پیشتر این فیلم را یک فیلم ضد اسلامی و ضد فرهنگی نامیده و گفته بود که دولت های اروپائی باید نمایش آن را متوقف سازند. وزارت امور خارجه اندونزی آن را یک فیلم نژادپرستانه توصیف کرده و اعلام داشته بود که تحت عنوان به اصطلاح آزادی بیان تولید گردیده است. در پاکستان، دولت این کشوربا احضارسفیرهلند این فیلم را افترا آمیزتوصیف کرد و آن را محکوم ساخت.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( سه شنبه 87/1/13 :: ساعت 2:0 عصر )
»» دانلود فیلم

 
Divx/ Home Of The Brave (2006) DVDRip:
http://rapidshare.com/files/35091596/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part1.rar
http://rapidshare.com/files/35091613/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part2.rar
http://rapidshare.com/files/35091621/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part3.rar
http://rapidshare.com/files/35091617/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part4.rar
http://rapidshare.com/files/35091620/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part5.rar
http://rapidshare.com/files/35091634/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part6.rar
http://rapidshare.com/files/35091633/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part7.rar
http://rapidshare.com/files/35091263/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part8.rar
Another Link:
http://www.filefactory.com/file/8f9c17/
http://www.filefactory.com/file/6b267a/
http://www.filefactory.com/file/af9843/
http://www.filefactory.com/file/383879/
http://www.filefactory.com/file/7ca3c4/
http://www.filefactory.com/file/bd0b09/
http://www.filefactory.com/file/af3949/
http://www.filefactory.com/file/ae0ceb/


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 87/1/12 :: ساعت 11:0 عصر )
»» کنفرانس سران عرب بدون حضور سران کشورهای خاورمیانه درپایتخت سوریه

کنفرانس سران عرب بدون حضور سران کشورهای خاورمیانه درپایتخت سوریه گشایش یافت

کنفرانس سران کشورهای اتحادیه عرب امروز، شنبه، در دمشق پایتخت سوریه گشایش یافت، اما بسیاری از سران کشورهای منطقه آن را تحریم کرده بودند.  بشار الاسد رئیس جمهوری سوریه در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس از کشورش در مقابل اتهامات حاکی از مداخله در امور سیاسی لبنان دفاع کرد. آقای اسد گفت سوریه، بعکس، بیش از یک سال است که برای مداخله در لبنان زیر فشار است. آقای اسد گفت کلید ثبات سیاسی در لبنان به دست خود لبنانی هاست  آقای اسد پیشتر از نمایندگان بیست و دو کشور عضو این اتحادیه ، از جمله الجزایر، کویت، لیبی، سودان و تونس استقبال کرده بود سران بیش از ده کشور، از جمله حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر، ملک عبدالله پادشاه اردن و فئواد سینیورا نخست وزیر لبنان، که همگی متحدان نزدیک آمریکا هستند، در کنفرانس شرکت نداشتند. این کشورها که سوریه را به دخالت در امور سیاسی لبنان متهم کرده اند، نمایندگانی سطح پائین به کنفرانس دمشق فرستاده اند.  آقای سینیورا میگوید دمشق راه را بر تلاش های لبنان برای انتخاب یک رئیس جمهوری جدید بسته است. لبنان از نوامبر گذشته که دوره ریاست جمهوری امیل لحود به سر رسید فاقد رئیس جمهوری است. پارلمان لبنان روز دوشنبه رای گیری بمنظور انتخاب رئیس جمهوری را برای هفدهمین بار به تعویق انداخت، که ناشی از ادامه بن بست میان ائتلاف حاکم مورد حمایت غرب و اپوزیسیون مورد حمایت سوریه است. دو طرف نتوانسته اند در مورد تقسیم قدرت در یک دولت جدید به توافق برسند.  عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب میگوید تمامی مسائل مهم ، از جمله بحران سیاسی لبنان ، در کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار میگیرد.


رایس برای پیشبرد مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینیان به خاورمیانه رفت

کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه امریکا رهسپار خاورمیانه شده است تا مذاکرات صلح یین اسرائیل و فلسطینیان را پیش ببرد، اما انتظار پیشرفت وگشایشی عمده کم است . خانم رایس در این سفر سه روزه در ملاقات با رهبران اسرائیلی و فلسطینی سعی خواهد کرد هدف امریکا را در دست یابی به یک توافق صلح ، پیش از اتمام دوران ریاست جمهوری پرزیدنت بوش در ژانویه ???? ، تشویق کند. مذاکرات صلح بدلیل حملات راکتی فلسطینیان از غزه به داخل اسرائیل، و توسعه محله های یهودی نشین در کرانه غربی و شرق اورشلیم، متوقف شده است. محمود عباس رییس تشکیلات خود مختار فلسطینی روز شنبه در سخنانی در اجلاس سران عرب در دمشق، پایتخت سوریه، از توسعه محله ها انتقاد کرد. او همچنین گفت چند ماه آینده از نظر رسیدن به صلح با اسرائیل تعیین کننده خواهد بود. آقای عباس گفت اگر تا پایان سال راه حلی پیدا نشود، تنش در منطقه تجدید خواهد شد.  اسراییل با آقای عباس مذاکره میکند، که ریاست دولت خودمختار فلسطظینی را در کرانه غربی بر عهده دارد. اما حکمرانی بر نوار غزه را گروه ستیزه گر اسلامی حماس بر عهده دارد که در ماه ژوئن پس از شکست دادن نیروهای جناح فتح آقای عباس آنجا را تصرف و تحت کنترل درآورده است.  حماس حاضر نیست خشونت را محکوم کند یا اسراییل را برسمیت بشناسد. در عملیات تهاجمی اخیر اسرائیل علیه ستیزه گران فلسطینی در غزه بیش از ??? تن کشته شدند. اسرائیل این عملیات را برای متوقف کردن حملات راکتی فلسطینیان به جنوب اسرائیل انجام داد.


مالکی میگوید ستیزه گران شیعه از القاعده بدتراند

نوری المالکی نخست وزیر عراق عهد کرده است به عملیات نظامی علیه شبه نظامیان شیعه در شهر جنوبی بصره ادامه دهد. آقای مالکی در یک سخنرانی که امروز، شنبه، از تلویزیون دولتی پخش شد گفت نیروهای دولتی تا استقرار امنیت در بصره باقی خواهند ماند و آنهائی که با سربازان عراقی می جنگند مجازات میشوند. آقای المالکی همچنین گفت گفت ستیزه گران شیعه بدتر از جنگجویان القاعده هستند.  مقامات عراقی میگویند شمار تلفات ناشی از پنج روز نبرد شدید میان نیروهای عراقی و شبه نظامیان شیعه به بیش از دویست نفر افزایش یافته است.  بسیاری از تلفات در شهرک صدر بغداد رخ داد که پایگاه ستیزه گران وفادار به مقتدا صدر روحانی افراطی است.  یک سخنگوی وزارت بهداری عراق گفت دست کم هفتاد و پنج نفر در زدوخوردها و حملات هوائی تحت فرماندهی آمریکا کشته و قریب پانصد نفر مجروح شده اند.  بنا به گزارشها در شهرک صدر دهها پلیس ضمن تسلیم اسلحه خود به نیروهای صدر گفته اند نمی توانند با افراد خودی بجنگند. نبرد میان نیروهای عراقی و ستیزه گران شیعه از روز سه شنبه شدت گرفت که نوری المالکی نخست وزیر دستور سرکوبی ستیزه گران در شهر جنوبی بصره را صادر کرد. به گفته یک سخنگوی ارتش بریتانیا هواپیماهای جنگی آمریکا امروز مواضع ستیزه گران را در یک محله شمالی بصره بمباران کردند.  شاهدان در بصره پیشتر از کشته شدن هشت نفر در یک حمله هوائی قبلی آمریکا خبر داده بودند.





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 87/1/12 :: ساعت 11:0 عصر )
»» تهران سفیر هلند را برای اعتراض به فیلم فتنه احضارکرد

تهران سفیر هلند را برای اعتراض به فیلم فتنه احضارکرد

جمهوری اسلامی ایران سفیر هلند را برای اعتراض به فیلم ساخته گیرت وایلدرز قانونگذار هلندی احضار کرده است، که میگوید قرآن تحریک کننده خشونت است.  به گزارش وسائل ارتباط جمعی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امورخارجه امروز، یکشنبه، همچنین نماینده اسلووانی را برای تبادل نظر احضار کرده بود. اسلووانی ریاست دوره ادواری اتحادیه اروپا را برعهده دارد.  تهران فیلم ساخته وایلدرز را به عنوان یک فیلم ضد اسلامی و ضد فرهنگی تقبیح و محکوم کرده است. این فیلم که فتنه نام دارد تصاویری از حملات تروریستی، از جمله حملات به آمریکا در یازدهم سپتامبر ???? را همراه با نقل آیاتی از قرآن ارائه میدهد.  اتحادیه اروپا روز شنبه اطلاعیه ای صادر کرد که میگوید این فیلم فقط نفرت را شعله ور میکند. اتحادیه اروپا در عین حال بر حق آزادی بیان و ابراز عقیده فیلمساز نیز تاکید گذاشته است.


رایس خواستار اقدامات معنی دار برای کمک به فلسطینیان شد

کاندولیزا رایس (چپ) و همتای اسرائیلی اش در نشست خبری امروز در اورشلیمکاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا، مجددا از اسرائیل خواستار برداشتن گام های معنی دار و جدی در جهت بهبود بخشیدن به زندگی فلسطینیان در کرانه باختری شد. رایس امروز (یکشنبه) به خبرنگاران در اورشلیم گفت امیدوار است اسرائیلیان و فلسطینیان بتوانند با یاری یکدیگر هم وضعیت امنیتی اسرائیل را ارتقا بخشند و هم در جهت بهبود وضع معیشتی فلسطینیان گام بردارند. رایس که هم اکنون برای پیشبرد مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینیان در خارمیانه بسر می برد، این سخنان را در طی یک نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه اسرائیل، تزیپی لیونی، ابراز کرد. لیونی گفت اسرائیل آماده است تا هرچه بتواند برای بهتر شدن زندگی فلسطینیان انجام دهد. وی گفت اما این تلاش ها نباید بر امنیت اسرائیل اثرگذار باشد. انتظار می رود رایس امروز بعد از ظهر و فردا با سایر مقامات ارشد اسرائیل و فلسطینیان دیدار کند، لیکن انتظار نمی رود این دیدارها تبدیل به نقطه عطفی بشود. رایس دیروز با اهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل، دیدار کرد. وی در طول پروازش به تل آویو به خبرنگاران می گفت در ضمن صحبت هایش از اسرائیل خواهد خواست تا از محدودیت هایی که بر فلسطینیان در کرانه باختری اعمال می شود بکاهد. رایس درحال رایزنی است تا پیش از آنکه پرزیدنت بوش در ژانویه سال ???? کاخ سفید را ترک کند دستیابی به هدف پیمان صلح محقق گردد. بدلیل ادامه حملات موشکی فلسطینیان نوار غزه به اسرائیل و همچنین ادامه توسعه شهرک سازی توسط اسرائیل در کرانه باختری و اورشلیم شرقی مذاکرت صلح به تاخیر افتاده است.


محدوده آزادی سفر بدون گذرنامه و ویزا در اتحادیه اروپا به ? کشور دیگر تعمیم داده شد

محدوده آزادی سفر بدون ارائه گذرنامه در اتحادیه اروپا، موسوم به محدوده شین گین، به ? کشور دیگر از اعضای این اتحادیه، که بیشترشان سابقا کمونیست بودند، تعمیم داد شده است.  امروز، یکشنبه، کنترل های مرزی در مالت و هشت کشور در مرکز اروپا، شامل جمهوری چک، استونی، لتونی، لیتوانی، مجارستان، اسلواک و اسلووانی برداشته شد. این کشورها چهار سال پیش به عضویت اتحادیه اروپا درآمدند. سفرهای هوائی - زمینی و دریائی در محدوده شین گین که بیست و چهار کشور با چهارصد میلیون جمعیت را در بر میگیرد، مستلزم ارائه گذرنامه یا ویزا نیست.  ایسلند، نروژ و سویس با آنکه عضو اتحادیه اروپا نیستند از مقررات شین گین پیروی میکنند، اما بریتانیا و ایرلند که عضو هستند هنوز به محدوده شین گین ملحق نشده اند و ترجیح میدهند مرزهایشان رادر چارچوب مقررات خودشان کنترل کنند.


نخستین مرکز اطلاعاتی افغانستان، پاکستان و ناتو در مرز دو کشور باز شد

مقامات افغانستان، پاکستان و ناتو برای کنترل بر نوار مرزی افغانستان و پاکستان، نخستین مرکز از شش مرکز اطلاعاتی را در این ناحیه ناآرام گشوده اند. این مرکز در شهرک افغانی تورخام قرار دارد و ماموران اطلاعاتی افغانستان و پاکستان با امکان دسترسی به اطلاعات نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا در آنجا مستقر میشوند.  دو مرکز دیگر در بخش افغانی و سه مرکز نیز در بخش پاکستانی نوار مرزی دو کشور ایجاد خواهد شد.  فرماندهان نظامی میگویند این مراکز به افزایش همکاری میان سربازان افغانستان، پاکستان و ناتو، و کنترل بر شبه نظامیان و ستیزه گران کمک خواهند کرد. هفته گذشته تشکیلاتی مستقر در آمریکا که حرکات تروریستی را پیگیری میکند هشدار داد که طالبان شروع حملاتی تهاجمی را علیه نیروهای ائتلاف در افغانستان اعلام کرده است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 87/1/12 :: ساعت 10:0 عصر )
»» دانلو

 
Divx/ Home Of The Brave (2006) DVDRip:
http://rapidshare.com/files/35091596/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part1.rar
http://rapidshare.com/files/35091613/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part2.rar
http://rapidshare.com/files/35091621/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part3.rar
http://rapidshare.com/files/35091617/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part4.rar
http://rapidshare.com/files/35091620/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part5.rar
http://rapidshare.com/files/35091634/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part6.rar
http://rapidshare.com/files/35091633/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part7.rar
http://rapidshare.com/files/35091263/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part8.rar
Another Link:
http://www.filefactory.com/file/8f9c17/
http://www.filefactory.com/file/6b267a/
http://www.filefactory.com/file/af9843/
http://www.filefactory.com/file/383879/
http://www.filefactory.com/file/7ca3c4/
http://www.filefactory.com/file/bd0b09/
http://www.filefactory.com/file/af3949/
http://www.filefactory.com/file/ae0ceb/


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 87/1/12 :: ساعت 10:0 عصر )
»» دانلود فیلم:خانه ی دلیران

 
Divx/ Home Of The Brave (2006) DVDRip:
http://rapidshare.com/files/35091596/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part1.rar
http://rapidshare.com/files/35091613/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part2.rar
http://rapidshare.com/files/35091621/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part3.rar
http://rapidshare.com/files/35091617/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part4.rar
http://rapidshare.com/files/35091620/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part5.rar
http://rapidshare.com/files/35091634/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part6.rar
http://rapidshare.com/files/35091633/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part7.rar
http://rapidshare.com/files/35091263/Dom.Hrabrosti.DVDRip_whitep.net_epidem.ru_INTERFILM.part8.rar
Another Link:
http://www.filefactory.com/file/8f9c17/
http://www.filefactory.com/file/6b267a/
http://www.filefactory.com/file/af9843/
http://www.filefactory.com/file/383879/
http://www.filefactory.com/file/7ca3c4/
http://www.filefactory.com/file/bd0b09/
http://www.filefactory.com/file/af3949/
http://www.filefactory.com/file/ae0ceb/


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 87/1/12 :: ساعت 9:0 عصر )
»» جمهوری اسلامی ابوموسی، تنب بزرگ، و تنب کوچک را جزیی لاینفک از ای

جمهوری اسلامی ابوموسی، تنب بزرگ، و تنب کوچک را جزیی لاینفک از ایران دانست

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بیانیه نشست سران اتحادیه عرب مبنی بر تعلق جزایر سه گانه به امارات متحده عربی در دمشق گفته است سه جزیره ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ، و تنب کوچک جزء لاینفک سرزمین ایران است. وی افزود مداخله طرفهای ثالث در سوء تفاهمی که از طریق گفت و گو میان جمهوری اسلامی ایران با امارات قابل رفع است مورد قبول نبوده و کمکی به آن نخواهد کرد. این سخنان در حالی از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران عنوان می شود که روز گذشته امیر امارات متحده عربی از معمر قذافی رهبر لیبی به خاطر حمایت از ادعای مالکیت آن کشور بر جزایر سه گانه ایرانی تشکر کرد. بنا به گزارش روزنامه انگلیسی زبان خلیج تایمز، چاپ امارات، شیخ خلیفه در این دیدار مراتب سپاس گذاری خود را نسبت به اشغالگر نامیدن  ایران از سوی قذافی و تاکید وی بر لزوم حل و فصل این مساله از طریق دادگاه بین المللی اعلام کرد. شیخ خلیفه خاطرنشان کرده است امارات همواره خواهان حل این مسئله یا از طریق مذاکره مستقیم با ایران و یا ارجاع آن به دادگاه لاهه است.


وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا به طور جداگانه با مقامات صربستان و کوزوو دیدار کردند

وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا دیروز (شنبه) به طور جداگانه با مقامات صربستان و کوزوو دیدار و گفتگو کردند. این نخستین دیدار وزیران امورخارجه اروپایی با سیاستمداران دو کشور منطقه بالکان پس از اعلام استقلال کوزوو است.  ?? کشور از ?? عضو اتحادیه اروپا استقلال کوزوو را به رسمیت شناخته اند. ووک یرمیچ، وزیر امورخارجه صربستان، در گردهمایی وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در اسلوانی گفت، «شناسایی کوزوو از سوی اروپا عملی فراقانونی و ناعادلانه است که بهانه بدست ناسیونالیستهای صرب برای پیروزی در انتخابات پیش رو در صربستان می دهد.» او همچنین به نمایندگان اروپا هشدار داد، «تا زمانی که شما کوزوو را تایید می کنید امکان پیروزی لیبرالهای هوادار اتحادیه اروپا در انتخابات ماه آینده صربستان وجود ندارد. و اگر شما از حکومت صربستان پشتیبانی می کردید راه عضویت سریع ما در اتحادیه اروپا باز بود و این آرزو نه طی سالها؛ بلکه پس از چند ماه برآورده می شد.» اما دیوید میلی بند، وزیر امورخارجه بریتانیا، گفت، «کشورهای بالکان باید بدانند اروپا خانه آنهاست و آنها باید عضو اتحادیه بشوند.» در این حال هاشم تاچی، نخست وزیر کوزوو، نیز که در این نشست شرکت کرده بود، گفت، «ما آماده پیوستن به اتحادیه اروپا هستیم و خوشبختانه باید بگویم ما از حکومتی چند نژادی برخورداریم و در همکاری تنگاتنگ با صربهای کوزوو امور دولت را پیش می بریم.» در این میان کشورهای بلژیک و هلند، که مخالف پیوستن صربستان به اتحادیه اروپا هستند، میگویند دولت صربستان هنوز تعدادی از جنایتکاران جنگی را تحویل دادگاه بین المللی لاهه نداده است. عضویت در اتحادیه اروپا منوط به رعایت کامل حقوق بشر و اقتصاد بازار آزاد است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 87/1/12 :: ساعت 8:0 عصر )
»» یونان مشعل المپیک را به برگزارکنندگان مسابقات تابستانی پکن تحویل

یونان مشعل المپیک را به برگزارکنندگان مسابقات تابستانی پکن تحویل داد

یونان مشعل المپیک را به برگزارکنندگان مسابقات تابستانی پکن تحویل داده است، هرچند که یک گروه کوچک از معترضین سعی کرده بودند مانع از برگزاری مراسم تحویل بشوند.  شاهدان در آتن میگویند معترضین که پرچم های تبت را تکان میداند و شعارهای ضد چینی سرداده بودند، امروز هنگامی که درصدد برآمدند راه را بر یک دونده حامل مشعل سد کنند، بازداشت شدند. صدها مامور پلیس با توجه به اعتراض هائی که هفته گذشته در مسیر انتقال مشعل از جایگاه باستانی آن انجام گرفته بود، برای مراقبت از مراسم امروز آماده شده بودند.  چین برای اقدامات سرکوبگرانه علیه معترضین در تبت با واکنش شدید سازمان ملل متحد و دولت های غربی روبروشده است. چین تظاهرکنندگان را در کشته شدن بیش از بیست نفر از اوایل ماه جاری که اعتراض ها در تبت شروع شد مسئول میداند. فعالان تبتی میگویند قریب صد و چهل تبتی در عملیات سرکوبگری چین کشته شده اند.


طالبان پاکستان برای مذاکره با دولت جدید پاکستان ابراز آمادگی کرد

طالبان پاکستان برای مذاکره با دولت جدید پاکستان ابراز آمادگی کرده است. مولوی عمر سخنگوی گروه موسوم به تحریک طالبان پاکستان میگوید این گروه آماده است برای استقرار صلح در مناطق ایل نشین کشور با دولت همکاری کند. وی در عین حال از مقامات پاکستانی خواست به همکاری با نیروهای تحت فرماندهی آمریکا، که با شورش در کشور همسایه، افغانستان، می جنگند پایان دهند.  یوسف رضا گیلانی نخست وزیر جدید پاکستان روز شنبه گفت نبرد با تروریسم اولویت نخست در دولت اوست، اما افزود حاضر است با ستیزه گرانی که اسلحه خود را زمین بگذارند گفتگو کند. پاکستان اخیرا با یک رشته حملاتی مواجه شد که به القاعده و ستیزه گران طالبان مستقر در نواحی ایل نشین آن کشور نسبت داده میشود.


صدراعظم آلمان در مراسم گشایش بازی های المپیک پکن شرکت نخواهد کرد

به گفته مقامات آلمانی، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تصمیم گرفته است تا در مراسم گشایش بازی های المپیک در پکن شرکت نجوید. وزیر امور خارجه آلمان، فرانک والتر اشتاین مایر، هفته پیش اعلام کرد که مرکل از این مراسم دوری خواهد کرد. اشتاین مایر اضافه نمود که او و وولفگانگ شابل، وزیر کشور در امور ورزشی، نیز در این مراسم شرکت نخواهند کرد. سه شنبه هفته پیش رئیس جمهوری فرانسه، نیکولا سارکوزی، پیشنهاد تحریم مراسم گشایش المپیک را مطرح کرده بود. چندین تن از وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا، که هم اکنون برای شرکت در مذاکرات دو روزه ای در اسلوانیا بسر می برند، در ارتباط با این بحران فعلا سیاست «صبر و انتظار» را در پیش گرفته اند. موضع رسمی اتحادیه اروپا تا کنون این بوده که خواستار خویشتن داری شود، و از چین خواسته است با رهبر روحانی و تبعیدی تبت، یعنی دالایی لاما، بر سر حقوق فرهنگی تبت باب مذاکره را بگشاید. پارلمان اروپا، که تاثیر مستقیمی بر سیاست خارجی اتحادیه اروپا ندارد، از دالایی لاما دعوت به عمل آورد تا در جلسه این پارلمان حضور به هم رسانیده و در مورد خواسته ها و برنامه هایش صحبت کند. با این همه، انتظار نمی رود یک تحریم تمام و کمال، آنگونه که آمریکا در المپیک ???? مسکو به مرحله اجرا درآورد، بوقوع بپیوندد.چندین اسپونسور المپیک از قبیل کوکاکولا، سمسانگ، لنوو، همچنان از بازی های پکن که از ?? مرداد آغاز می شود حمایت می کنند. شرکت سازنده کفش های آدیداس گفته است از وضعیت تبت آگاه است، اما تحریم بازی ها سازنده نخواهد بود.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 87/1/12 :: ساعت 6:0 عصر )
<      1   2   3   4   5      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 4
>> بازدید دیروز: 80
>> مجموع بازدیدها: 334314
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب