سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از لغزش جوانمردان در گذرید که کسى از آنان نلغزید ، جز که دست خدایش برفرازید . [نهج البلاغه]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» دانلود



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 87/1/18 :: ساعت 3:0 عصر )
»» دانلود



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 87/1/18 :: ساعت 2:0 عصر )
»» دانلود فیلم

 

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 87/1/18 :: ساعت 1:0 عصر )
»» دانلود

 

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 87/1/18 :: ساعت 1:0 عصر )
»» دانلود فیلم زیبای الماس خون

 

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 87/1/18 :: ساعت 12:0 عصر )
»» دانلود دانلودفیلم

فیلم ترسناک Grudge 2 با لینک مستقیم دانلود و زیرنویس فارسی برای دانلود

بازیگران: سارا میشل گلار، امبر تامبلین، ادیسون چن، اریل کبل

کارگردان: تاکاشی شیمیزو

نویسنده: استفن سوسکو، تاکاشی شیمیزو

خلاصه داستان : کارن دیویس که پس از اتفاقات رخ داده در فیلم اول دچار مشکل روحی شده و در بیمارستان بستری است تصمیم دارد آن خانه نفرین شده در شهر توکیو ژاپن را خراب کند تا روح ترسناک مادر و فرزندش را از آنجا دور سازد . اما این دو روح کینه توز در بیمارستان بسراغ کارن می روند و او را بقتل می رسانند . در ادامه خواهر کوچک کارن که اوبری نام دارد بهمراه روزنامه نگاری به اسم ایسون تصمیم می گیرند راز قتل کارن را حل کنند . در همین حال گروهی دانش آموز مدرسه ای نیز قصد دارند راز این خانه مرموز و مخفوف را کشف کنند و خانه نیز نفرین خود را به تمام کسانیکه در مسیرش قرار داشته باشند منتقل می سازد

 

                           ژانر: : ترسناک - درام . وحشتناک

                                    محصول : سال 2006

                                   سایز دانلود : 335 MB

سایت  این فیلم را به شما پیشنهاد می دهد.

 دانلود مستقیم و کم حجم شده

www.downloadha.com

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 87/1/17 :: ساعت 9:0 عصر )
»» یک هیات فلسطینی برای حل بن بست در نوار غزه، عازم مصر شد

یک هیات فلسطینی برای حل بن بست در نوار غزه، عازم مصر شد

محمود عباسیک هیات فلسطینی از مقامات حماس و جهاد اسلامی برای برطرف ساختن بن بست در نوار غزه، به مصر رفته است. مصر تلاش کرده است در برقراری آتش بس بین اسرائیل و حماس، که کنترل غزه را در ژوئن گذشته در پی نبرد با جناح فتح برهبری محمود عباس، بدست گرفت میانجیگری کند. اسرائیل مرز خود با غزه را پس از استیلای حماس بر آن منطقه بست و بمنظور زیر فشار گذاشتن ستیزه گران برای متوقف ساختن شلیک راکت بداخل اسرائیل، ارسال سوخت و برق را محدود کرده است. مذاکرات مقامات فلسطینی و مصری در ناحیه ای در گذرگاه مرزی رفح انجام می گیرد. افزون بر آتش بس، مصر سعی دارد اسرائیل را به لغو محاصره غزه زیر فشار بگذارد. وزیر امور خارجه روسیه نیز از اسرائیل خواسته است به محاصره نوار غزه پایان دهد، و این اقدام را غیر قابل قبول می داند. سرگئی لاوروف روز جمعه در پی دیداری با محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان فلسطینی در شهر رام الله در کرانه غربی گفت محاصره باید لغو شود تا آن که ساکنان غزه بتوانند زندگی عادی خود را از سر بگیرند. روسیه برای برعهده گرفتن میزبانی کنفرانس صلح خاورمیانه در سال جاری، بعنوان پیگیری کنفرانس مشابهی که به میربانی امریکا در بندر آناپولیس در ایالت مریلند، تشکیل شد، آماده می شود. عباس ابراز علاقه کرده است در کنفرانس حضور یابد ، اما مقامات اسراییلی علاقه ای نشان نداده اند.


چین تعداد گزارش شده تلفات ناآرامی های تبت را افزایش داد

دیدار نانسی پلوسی با دالائی لاما در اقامتگاه وی در هندرسانه های دولتی چین رقم جدیدی را از میزان تلفات آشوب های جمعه گذشته در لهاسا پایتخت تبت منتشر ساختند. خبرگزاری رسمی شین هوا روز جمعه جمع افرادی را که «بی گناه»  توصیف می کند و می گوید در جریان خشونت های شهر لهاسا جان خود را از دست دادند، از 13 نفر به 19 نفر افزایش داد. طبق این گزارش، یکی از کشته شدگان یک مأمور پلیس بود و بقیه غیرنظامی بودند. خبرگزاری شین هوا در گزارش جداگانه ای خاطر نشان ساخت که کشورهای سراسر جهان از نحوه برخورد چین با آشوب های تبت ابراز حمایت کرده اند. شین هوا در گزارش خود از 15 کشور که حمایت خود را از چین مورد تأکید قرارداده اند نام برده است، اما هیچ اشاره ای به بسیاری از کشورها که برخورد چین را با آشوب ها مورد انتقاد قرار داده اند نکرده است. در همین حال نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه با دالائی لاما رهبر مذهبی تبت در اقامتگاه وی در هند دیدار کرد. خانم پلوسی در این دیدار اقدامات سرکوبگرانه چین را محکوم ساخت و انجام تحقیقاتی بین المللی را در زمینه ناآرامی های تبت خواستار گردید

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 87/1/16 :: ساعت 8:0 عصر )
»» شش عضو یک گروه گشت محلی در عراق در حمله هوائی امریکا کشته شدند

شش عضو یک گروه گشت محلی در عراق در حمله هوائی امریکا کشته شدند

پلیس عراق و یک رهبر قیبله ای می گویند شش عضو یک گروه گشت محلی در حمله هوائی امریکا به یک پست بازرسی کشته شدند. ابو فاروق، رهبر قبلیه ای می گوید کسانی که در حمله روز شنبه در نزدیکی شهر سامره کشته شده اند به گروه گشت او تعلق داشتند و اونیفورم پوشیده بودند. اما، ارتش امریکا می گوید حمله هوائی پس از آن صورت گرفت که پنج نفر هنگام انجام یک "فعالیت تروریستی مشکوک" در ناحیه ای که به حملات بمبی کنار جاده ای معروف است، دیده شدند.  ارتش، این گفته را که محل مورد حمله یک پست بازرسی اعضای شوراهای محلی بود، تکذیب کرده است. این شوراها، که هزینه های آنها را امریکا تامین می کند، اکثرا شامل جنگجویان سنی هستند که به القاعده در عراق پشت کرده اند و به نیروهای امریکا پیوسته اند. آنها عامل عمده ای در کاهش خشونت در عراق در ماه های اخیر بوده اند.


یک ملوان امریکائی در ژاپن بازداشت شد

رسانه های ژاپن می گویند یک ملوان امریکائی در ارتباط با کشته شدن یک راننده تاکسی در نزدیکی  توکیو بازداشت شده است. بگزارش خبرگزاری کیودو، ملوان که برای چندین هفته از یک پایگاه دریائی امریکا مفقود بود، و تحت تعقیب قرار داشت، روز شنبه  بازداشت شد. پلیس نامش را منتشر نکرده  و نگفته است که آیا او مظنون است یانه. جسد راننده ?? ساله تاکسی ، که با ضربات چاقو کشته شده بود،  چهارشنبه شب درشهر  یوکوسوکا  در جنوب  توکیو پیدا شد.  پایگاه دریائی امریکا در این محل قرار دارد. مقامات می گویند وقتی جسد کشف پیدا شد آنها کارت اعتباری ملوان را در تاکسی یافتند . سربازان امریکائی در ژاپن در ماه های اخیر به حوادث جنائی دیگری نیز ارتباط داده شده اند. ماه پیش، یک تفنگدار دریائی  باتهام تجاوز  به یک دختر ?? ساله در جزیره اوکیناوا دستگیر شد. چهار تفنگدار دیگر  باتهام  تجاوز به یک زن جوان فیلیپینی در هتلی در اوکیناوا  با محاکمه در دادگاه نظامی روبرو هستند. شمار سربازان امریکائی در سراسر ژاپن،  از ?? هزار نفر فراتر می رود.


قدردانی نامزد ریاست جمهوری آمریکا از سرکوزی در اِعمال مجازاتها علیهِ جمهوری اسلامی ایران

جان مک کینجان مک کین، سناتور جمهوریخواه و نامزد احراز مقام ریاست جمهوری در انتخابات سال ???? ِآمریکا، روز گذشته در پاریس از نقش نیکولا سرکوزی رییس جمهوری فرانسه در اِعمال مجازاتها علیهِ جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد. وی خاطرنشان کرد پاریس میتواند در ارتباط با تحریمهای بین المللی برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به سلاحهای هسته ای نقش موثری ایفا کند. این سناتور جمهوریخواه با تأکید بر لزومِ همکاریهای نزدیک و اتحادِ میان ایالات متحده امریکا و فرانسه در راستای جلوگیری از دستیابی  ایران به سلاح اتمی افزوده است : رهبری آقای سرکوزی در این ارتباط بسیار مهم و موثر است.


با وجود افزایش قیمت نفت، گرانی در ایران ادامه دارد

 بنا به گزارش سایت خبری روزآنلاین، مسعود میرکاظمی وزیر بازرگانی دولت محمود احمدی نژاد، خاطرنشان کرده است عید امسال از ایامی است که افزایشی در عوامل تولید نخواهیم داشت و بازار کاملا قابل کنترل و تنظیم است.  بنا بر این گزارش وزیر بازرگانی جمهوری اسلامی طی روزهای گذشته در حالی این سخنان را بر زبان رانده است که در آخرین روزهای سال ???? افزایش بی رویه قیمت اقلامِ مورد نیاز مردم مشکلات زیادی ایجاد کرده است.  این گزارش می افزاید واقعیت این است که بر خلاف نظر وزیر بازرگانی این روزها تقریبا همه کسانی که برای خریدهای معمول ِ پایان سالِ خود به بازار و مراکز فروش کالاها مراجعه کردند با گرانی  بی سابقه ایی روبرو شدند. " hspace=2 src="/persian/images/AFP_Irans_President_Mahmoud_Ahmadinejad_flashes_V_at_power_plant_30_Jan_082.jpg" width=180 vspace=2 border=0> کارشناسان سیاست های اقتصادی محمود احمدی نژاد را مورد انتقاد قرار می دهندبر اساس این گزارش، موج جدید گرانی ها در حالی هر روز بیش از روز قبل خود را بر زندگی روزمره مردم تحمیل می کند که پیش از این محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران گرانی را دروغ رسانه ایی خوانده و گفته بود گرانی جنگ روانی است که مطبوعات و مخالفان راه انداخته اند. خبرگزاریهای ایران گزارش می دهند امسال در آستانه عید نوروز قیمتها حداقل نسبت به سال گذشته سی درصد افزایش یافته و نظارت دولت در این خصوص ضعیف است. افزایش قیمت نفت در همین حال، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی با تلویزیون دولتی ایران درآمد آن کشور از محل فروش نفت خام در سال ???? را هفتاد میلیارد دلار عنوان کرد. بنا به گفته وزیر نفت جمهوری اسلامی تولید نفت ایران در سال گذشته چهار میلیون و ??? هزار بشکه بوده است. به گفته شرکت ملی نفت ایران در حال حاضر قیمت نفت خام سنگینِ ایران به طور میانگین بشکه ایی ?? دلار و ?? سنت به فروش میرسد. در خبری دیگر حال محمد رضا عارف معاون اول رییس جمهوری پیشینِ ایران مقامهای ارشد کابینه دولت نهم را پیرامون بررسی واقعی دستاوردهای دولت خاتمی و احمدی نژاد به مناظره دعوت کرد.  وی با ابراز امیدواری از اینکه رادیو و تلویزیون دولتی ایران بتوانند زمینه مناظره میان مقامهای ارشد دولت های خاتمی و احمدی نژاد را فراهم کنند خاطرنشان کرده است که انجام مناظره میان مدیران ارشد ِ دو دولت باعث خواهد شد مردم متوجه شوند کدام دولت بیشتر در زمینه هسته ایی اقتصادی و فرهنگی فعالیت و موفقیت داشته است.


روزنامه حزب کمونیست چین از دولت خواست جنبش استقلال طلبانه تبت را درهم بکوبد

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کنار دالائی لاما رهبر مبارزان تبتیروزنامه رسمی حزب کمونیست چین از دولت خواسته است جنبش استقلال طلبانه تبت را قاطعانه درهم بکوبد. تفسیر روزنامه " پیپلز دیلی" - که روز شنبه منتشر شده است - دالائی لاما را به طرح ریزی اعتراضات اخیر ضد دولتی در تبت متهم می کند و می گوید او امیدوار است بر مسابقات المپیک در پکن تاثیر بگذارد و تبت را از چین جدا کند. دالائی لاما هر گونه نقشی در اعتراضات را تکذیب کرده است. گزارش های خبری حاکی است که پکن واحدهای نخبه ارتش آزادیبخش چین را برای سرکوب اعتراضات به تبت فرستاده است. شاهدان در لهاسا گفتند نفربرهای زرهی و دیگر خود روهای نظامی که در آنجا بکار می روند شماره ها و علائم شناسائی خود را پوَشانده اند. در لهاسا، روز شنبه مقامات چینی شمار رسمی کشته شدگان شورش های هفته پیش را به ?? تن، شامل ?? غیر نظامی و یک پلیس، افزایش دادند. گروه های تبعیدی تبت می گویند دست کم ?? تن در لهاسا کشته شدند، و زدوخوردها در دیگر استان های چین نزدیک به ?? کشته بر جا گذاشته است. خبرگزاری رسمی چین گفته است پلیس در جریان آشوبی در ناحیه تبتی استان سی چوان ، که در آن ? نفر مجروح شدند، برای دفاع از خود تیراندازی کرد. با این حال، گروه های طرفدار حقوق بشر عکس هائی را منتشر کرده اند که آنچه را بنظر می رسد اجسادی با جراحات ناشی از گلوله باشد نشان می دهد. آنها پلیس را به کشتن ?? تن در جریان زدوخورد در سی چوان متهم می کنند. چین تمام خبرنگاران خارجی را از تبت بیرون رانده و سعی کرده است دیگران را از رسیدن به استان های همجوار آن باز دارد. خبرنگاران، پیش از آن که ناچار به ترک منطقه شوند، توانستند گزارش هایی در باره استقرار هزاران سرباز، همراه با محاصره و ایجاد پستهای بازرسی در بخش گسترده ای از غرب چین مخابره کنند.


پیشنهاد بلگراد مبنی بر جدائی صرب تبارها و آلبانیائی تبارها در کوزوو

وزیر امور کوزوو در کابینه صربستان می گوید بلگراد رسما پیشنهاد کرده است صرب تبارها و آلبانیائی تبارها در کوزوو از هم جدا شوند. روزنامه پولیتیکا، چاپ بلگراد بنقل از اسلوبودان سامارجیچ می نویسد پیشنهادی که به سازمان ملل متحد تسلیم شده است، امور و فعالیت های صرب ها و آلبانیا ئی ها در داخل کوزوو را از هم جدا خواهد ساخت. او گفت بلگراد اختیارات سازمان ملل متحد، پلیس، دادگستری و گمرک در کوزوو را به رسمیت می شناسد. اما از زمان اعلام استقلال یک جانبه اکثریت آلبانیائی تبار کوزوو، فقط صرب ها، با کمک صربستان، می توانند اقتدار سازمان ملل متحد را عملی سازند. پارلمان کوزوو روز ?? فوریه استقلال این سرزمین از صربستان را اعلام کرد. کوسوو از سال ????، پس از آنکه حملات هوائی ناتو سرکوب جدائی خواهان آلبانیائی تبار بوسیله بلگراد را متوقف ساخت، زیر نطارت سازمان ملل متحد قرار داشته است. از هنگام اعلام استقلال کوزوو، صرب تبارها در اعتراضات خشونت بار ، بویژه در شمال کوزوو، در گیر بوده اند. سامارجیچ گفت اگر مدیران سازمان ملل متحد خواهان صلح و ثبات هستند، آنها باید به یک توافق قابل دوام برسند. لری راسین، معاون هیات سازمان ملل متحد در کوزوو گفت پیشنهاد صربستان برای بحث به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک فرستاده شده است.


در انفجار یک بمب کنار جاده ای در بغداد سه سرباز آمریکائی کشته شدند

ارتش امریکا در عراق می گوید در انفجار یک بمب کنار جاده ای در شمال غربی بغداد، سه سرباز کشته شده اند. یک اطلاعیه حاکی است دو سرباز روز جمعه زمانی که بمب به خود رو آنها برخورد کرد، بی درنگ جان سپردند. سومین سرباز بعدا در نتجیه زخم هایی که برداشته بود درگذشت. اطلاعیه حاکی است که در انفجار دو شهروند عراقی نیز مجروح شدند. روز جمعه همچنین یک سرباز امریکائی در اثر آتش غیر مستقیم - واژه ای که معمولا برای توصیف شلیک راکت یا خمپاره بکار می رود از پای در آمد ، و چهار سرباز دیگر مجروح شدند. ارتش گفت این حادثه در جنوب بغداد روی داد، اما محل دقیق آن را مشخص نساخت. روز جمعه، نیروهای امنیتی عراق در جنوب بعداد با جنکجویان شبه نظامیان شیعه به نبرد پرداختند، و آتش بس هفت ماهه ای که مقتدی صدر اعلام کرده بود، با خطر روبرو شد. صدر، که شبه نظامیان او با نیروهای زیر فرمان امریکا در سال ???? جنگیدند، در ماه اوت آتش بس اعلام کرد، اما از آن هنگام به طرفداران خود اجازه داده است در صورتی که مورد حمله قرار گیرند دفاع کنند. فرماندهان نظامی امریکا می گویند تعداد حملات از ژوئن گذشته ?? در صد کاهش یافته است، اما هشدار می دهند که القاعده و دیگر گروه های شورشی همچمان خطرناک هستند.


روسای جمهوری کره جنوبی و چین با یکدیگر ملاقات خواهند کرد

" hspace=2 src="/persian/images/ap_south_korea_Yu_Myung-hwan_11mar08_eng_195.jpg" width=210 vspace=2 border=0> یو میونگ - هوانوزیر امور خارجه کره جنوبی می گوید روسای جمهوری کره جنوبی و چین در ماه های آینده با یکدیگر ملاقات خواهند کرد. " یو میونگ - هوان " این موضوع را روز شنبه در جریان دیداری از پکن اعلام کرد. او که در پکن با رهبران ارشد چین ملاقات کرد، گفت دید و باز دید های دو رییس جمهوری بر بهبود مناسبات بین دو کشور متمرکز خواهد بود و به آنها اجازه خواهد داد در باره خلع سلاح اتمی کره شمالی نیر بحث کنند. " لی میونگ - باک" رییس جمهوری کره جنوبی ممکن است در اوائل ماه می به پکن سفر کند. " یو" گفت چین با اصل دیدار هو جینتائو رییس جمهوری چین از سئول در زمانی پس از آن موافقت کرده است.


دیک چنی و پادشاه عربستان در مورد مقابله با افزایش قیمت نفت گفتگو کردند

دیدار دیک چنی با ملک عبدالله در ریاضیک مقام امریکائی می گوید دیک چینی معاون رییس جمهوری امریکا و ملک عبداله پادشاه عربستان سعودی در باره چگونگی مقابله با افزایش قیمت های نفت بحث کرده اند. چینی روز جمعه در پی دیداری از افغانستان به عربستان سعودی رفت ، و بگفته مقام امریکائی در باره راه های تثبیت بازار های نفت در حال حاضر و آنچه نیاز است در آینده انجام گیرد، با رهبر عربستان به تبادل نظر پرداخت. پرزیدنت بوش در جریان سفر به عربستان سعودی از آن کشور و دیگر اعضای اوپک خواست بر میزان تولید نفت بیافزایند. قیمت های نفت در هفته های اخیر از بشکه ای یکصد دلار فراتر دیک چنی به همراه حامد کرزای در کنفرانس مشترک خبری در افغانستانرفته است. مقام امریکائی می گوید چینی و ملک عبداله در گفت و گوهای خود افزون بر نفت، به مسائل دیگر نیز پرداختند که بن بست جاری بین اسرائیل و فلسطینیان، عراق، ایران ، پاکستان و روابط دو جانبه از آن جمله بود. معاون رئیس جمهوری آمریکا هم اکنون از چند کشور منطقه دیدار می کند. عمان، اسرائیل، ترکیه و کرانه باختری رود اردن نیز مورد بازدید وی قرار دارند.


جشن های نوروزی در ترکیه به تظاهرات خشونت آمیز منجر شد

پلیس ضد شورش ترکیه روز شنبه برای دومین روز با معترضین کرد به زد وخورد پرداخت. این در گیری در حالی صورت می گیرد که جشن های برگزاری سال نو به تظاهرات خشونت آمیز منجر شد. تنش بویژه در شهر وان در جنوب شرقی ترکیه بالا گرفته است، در آنجا گروه های بزرگ معترضین بسوی پلیس سنگ پرتاب کردند. پلیس با استفاده از باتون و شلیک گاز اشک آور، پاسخ داد.  روز جمعه، ده ها هزار کرد نوروز را جشن گرفتند. مقامات گزارش دادند روز جمعه زد و خوردهای پراکنده ای بین پلیس و کردها در بخش هایی از ترکیه در گرفت. خبرگزاری آناتولی می گوید در جریان این درگیری ? افسر پلیس مجروح شدند و پلیس ?? نفر را بازداشت کرد. فعالان کرد گاهی از جشن های نوروز بمنظور برجسته ساختن درخواست های خود برای خود مختاری و حقوق دیگر استفاده می کنند.


یک مقام یمنی القاعده را مسئول حمله به سفارت امریکا در صنعا دانست

یک مقام یمنی القاعده را مسئول حمله ای که هدف آن سفارت امریکا در صنعا بود، دانسته است. این مقام ناشناس می گوید مظنون اصلی در حمله حمزه الدایان، ستیزه گر فلسطینی است. او و چندین مرد دیگر به پرتاب دو خمپاره به یک مدرسه دخترانه در نزدیکی سفارت متهم هستند. در این حمله یک گارد امنیتی یمنی جان سپرد و چندین نفر، از جمله کودکان، مجروح شدند. یمن پس از حملات ?? سپتامبر ???? به جنگ با تروریسم ، به رهبری امریکا، پیوست. یمن تعدادی حملات ستیزه گران علیه توریست های خارجی، تاسیسات نفتی و کشتی های امریکائی و فرانسوی، را شاهد بوده است. در اکتبر ???? یک حمله انتحاری به یک ناوشکن نیروی دریائئ امریکا، هنگامی که در بندر عیدن در جنوب یمن لنگر انداخته بود، به مرگ ?? ملوان امریکائی منجر شد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 87/1/16 :: ساعت 7:0 عصر )
»» گفتگوبا افشین قطبی درباره انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم مل

گفتگوبا افشین قطبی درباره انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

تیمِ ملی فوتبالِ ایران با سرمربیگری علی دایی روز جمعه در برابر تیم ملی بحرین با یک گل شکست خورد. این تیم باید روز هفتم فروردین ماه در مرحله مقدماتی رقابتهای جام جهانی ???? آفریقای جنوبی به مصاف تیم کویت برود در حالیکه است که از انتخاب علی دایی بعنوان سرمربی تیم ملی میگذرد، اما همچنان اعلام نام علی دایی به جای گزینه های اصلی فدراسیون فوتبال ایران بی پاسخ مانده است. یکی از اصلی ترین گزینه ها افشین قطبی سرمربی تیم پرسپولیس تهران بود که در این ارتباط خبرنگار شبکه خبری فارسی صدای آمریکا با وی یک گفتگوی تلفنی انجام داد.

 هفت شهروند اهل بانه هریک به یک سال حبس تعزیری و دو سال حبس تعلیقی محکوم شدند

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، هفت شهروند اهل بانه به نامهای صدیق امین نژاد، سامان رسولیان، عبدالله رنجبری، کاوه حسنی، محمد بهرامی، رستگار مسگری، و محمد امین قادری، که در سلسله اعتراضها و تجمع های مردمی شهر بانه در سال ???? دستگیر و سپس با قید وثیقه آزاد شده بودند، صبح امروز با حضور در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی، و شرکت در تجمع غیرقانونی محاکمه و هریک به تحمل یک سال حبس تعزیری، و دو سال حبس تعلیقی، محکوم شدند.


فعالان کارگری ایران در اعتراض به بازداشت محمود صالحی در برابر زندان سنندج جمع شدند

بنا به گزارشهای رسیده، صبح روز گذشته جمعی از فعالان کارگری از شهرهای مختلف ایران در اعتراض به عدم آزادی محمود صالحی در موعد مقرر در مقابل زندان مرکزی سنندج دست به تجمعی آرام زدند.  بنا بر این گزارش ها، مسئولان زندان دلیل عدم آزادی محمود صالحی را تعطیلی مراکز قضایی عنوان کرده و صدور دستور ملاقات خانواده با محمود صالحی را مشروط به اجازه قاضی دادگاه دانسته اند. محمود صالحی فعال کارگری شهرستان سقز در اعتراض به صدور حکم بازداشت موقت از سوی دادستانی سنندج از چند روز پیش دست به اعتصاب غذای خشک زده است.


محمد خاتمی: مردم حق دارند اگر دولتی را نخواهند بدون توسل به زور آن را عوض کنند

محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین ایران، اعلام کرد در نظام جمهوری اسلامی مردم حق دارند اگر دولتی را نخواهند بدون توسل به زور با رای خویش آن را با دولت دیگری عوض کنند. بنا به گزارش خبرگزاریهای ایران، محمد خاتمی که در جمع مردم اردکان سخن می گفت جمهوری را حکومتی ناشی از اراده مردم معرفی کرد و گفت همه چیز در حکومت باید بر مبنای رای و اراده مردم باشد. وی افزود حکومت در برابر مردم مسئول است و نه ارباب.  این سخنان در حالی ایراد میشود که پیشتر محمد خاتمی و مهدی کروبی، رییس پیشین مجلس شورای اسلامی، نسبت به سلامت شمارش آرا در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخاباتی تهران ابراز نگرانی نموده و خواستار بازشماری آرای به صندوق ریخته شدند. به باور برخی جریانهای سیاسی در ایران حضور مردم در انتخابات ?? اسفند در تهران کمتر از سی درصد و در بقیه نقاط ایران کمتر از پنجاه درصد بوده است. در همین حال سایت خبری تابناک گزارش میدهد امام جمعه خرمشهر در اولین نمازجمعه شهر در سال جدید از تقلب های انتخاباتی، تطمیع رای دهندگان، و خرید و فروش رای در این حوزه انتخابی به شدت انتقاد کرده است. بنا بر این گزارش، آیت الله ابوالحسن نوری خاطرنشان کرده است که انتخابات خرمشهر در جوی آلوده برگزار شد، و متاسفانه در زمان رای گیری تعداد زیادی از ساکنان دیگر حوزه های انتخاباتی را به خرمشهر انتقال داده بودند. وی به نقل از مسئول شعبه نهم انتخابات خرمشهر گفته است به چشم خود دیدم که افرادی پول می دادند تا آرای مردم را به نفع کاندیدای خاصی خریداری کنند. وی خطاب به یکی از کاندیداهای خرمشهر گفته است اگر آدم با شهامتی بودید با این وضع استعفا می کردید. در همین حال خبر، شورای نگهبان قانون اساسی روز گذشته اعلام کرد انتخابات مجلس شورای اسلامی در سی حوزه انتخاباتی ایران را تایید کرده است. بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، نامزدهایی به مجلس راه خواهند یافت که دست کم یک چهارم آرای به صندوق ریخته شده را نصیب خود کرده باشند. در غیر اینصورت، انتخابات دور دوم که در تاریخ ششم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد تکلیف کرسی های خالی مانده هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را مشخص خواهد کرد.


گاردین و ایندپندنت به مناسبت مرگ شوشا گاپی از وی تجلیل به عمل آوردند

روزنامه های گاردین و ایندپندنت از شمسی عصار، معروف به شوشا گاپی، ترانه سرا و نویسنده ایرانی که سه روز پیش در اثر ابتلا به سرطان جان سپرد تجلیل به عمل آوردند. شوشا گاپی، که در زمان مرگ ?? سال داشت، فرزند آیت الله محمد کاظم عصار، استاد فلسفه دانشگاه، بود. شوشا به عنوان خواننده ترانه های گیلکی، لری، و سایر گویشهای ایرانی ترانه های بسیاری خواند. وی همچنین قصه های کهن ایرانی را به زبان انگلیسی ترجمه کرده و سهم بسزایی در معرفی و انتقال فرهنگ عامیانه ایران به سایر ملل داشت. روانش شاد و یادش گرامی باد.


فعالیت ها در حمایت از جنبش تبت شدیدترشده است

تنزین جیاتسو، دالایی لامای چهاردهم رهبر معنوی بودائیان، که همراه با دولت در تبعید تبت در هند به سر می برد، امروز برای عبادت و مراقبه به معبدی در دهلی نو رفت. در پی سرکوب خشونت آمیز تظاهرات ?? اسفند مردم تبت در لاسا، دولت چین با بحران سیاسی داخلی و انتقاد مجامع بین المللی روبرو شده است. گزارش ها از گسترش نا آرامی از لاسا به شهرها و استان های مجاور تبت حکایت دارد. با بروز چند آتش سوزی که پلیس آن ها را عمدی خوانده است، نیروهای امنیتی عده زیادی از افراد مظنون را دستگیر کردند. شان هویمین، سخنگوی وزارت امنیت ملی چین، امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری گفت، وقایع اخیر از جمله آتش سوزی ها نشان می دهد که تظاهرات و اعتراضات جدایی طلبان تبتی در داخل و خارج از خاک چین به هیچ وجه «مسالمت آمیز» نبوده است. شان هویمین افزود، با این حال، پلیس از سلاح مرگبار علیه تظاهر کنندگان استفاده نکرده؛ و ??? نفر از اعضای نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در درگیری ها مجروح شده اند. وی ادعا کرد که جدایی طلبان تبتی خواهان مخدوش کردن چهره چین در آستانه برگزاری بازی های المپیک پکن هستند. امروز، در هنگام اجرای مراسم سنتی روشن کردن و آغاز حرکت مشعل المپیک از المپیای یونان به سمت محل بازی ها، سخنرانی ژاک روگ، رئیس چینی بازی های ????، نزدیک شدن چند تبتی به تریبون سخنرانی مراسم را برای لحظاتی مختل کرد. این صحنه به طور مستقیم از تلویزیون های سراسر جهان پخش شد؛ اما شبکه تلویزیون دولتی چین، که مراسم را با اندکی تأخیر پخش می کرد، این قسمت را سانسور کرد. ژاک روگ، رئیس کمیته بین المللی المپیک، در گفتگو با خبرنگاران با ابراز نگرانی نسبت به وقایعی که در تبت اتفاق افتاده گفت، «امیدواریم این مسأله هر چه سریعتر به نحوی صلح آمیز حل و فصل شود.» آقای روگ گفت کمیته المپیک یک نهاد سیاسی یا سازمان غیر دولتی نیست و تلاش دارد ورزشکاران برتر جهان به بازی ها راه یابند. وی سیاست کمیته بین المللی المپیک در برابر مقامات چین را با توجه به مسابقات پیش رو«دیپلماسی سکوت» خواند. در دارمصلای هند، محل دولت در تبعید تبت، شماری از ورزشکاران قصد دارند با تدارک مقدمات برگزاری مراسم المپیکی به موازات و در رقابت با المپیک چین، توجه جهانیان را به بحران تبت جلب کنند. لوبسانگ وانگیال lobsang wangyal، که سازمان دهنده بازیهای المپیک ???? تبت است، میگوید، «چنین اقدامی از آن روی درنظر گرفته شده که تبتی ها هیچ گونه امکان و فرصتی برای شرکت در المپیک چین ندارند.» در خبری دیگر از دارمصلا، شش هنرمند تبتی از زمان آغاز راه پیمایی های تبت، یک آتلیه نقاشی در خیابان به راه انداخته اند. آنها روزانه حدود ??? چهره را رنگ آمیزی می کنند؛ و می گویند با جلب توجه عابران قصد دارند فریاد آزادی خواهی تبت را به گوش جهانیان برسانند. در این حال، درنپال، پلیس یک تجمع اعتراض آمیز را، که دویست آواره و راهب تبتی برپای کرده بودند، برهم زد. این تجمع نزدیک دفاتر سازمان ملل متحد در کاتماندو برپا شده بود. پلیس با چوب معترضان را هدف گرفت و چهل تن از آنان را بازداشت کرد. آوارگان تبتی خواستار مداخله نیروهای سازمان ملل برای حل بحران کنونی اند. مقامهای دولت نپال اعلام کرده اند که اجازه تشکیل هیچ گونه گرد هم آیی معترضانه ای را نمی دهند. آنها می گویند که چنین گردهم آیی هایی نباید علیه هیچ کشور صلح دوستی تشکیل شود، ازجمله علیه چین. معترضان که در فاصله صد متری دفاتر سازمان ملل شعبه کاتماندو توسط پلیس نپال متوقف شدند، شعارهایی سر می دادند که خواهان توقف کشتار در تبت توسط چین بود. آنها در شعارهایشان تقاضای عدالت خود را از سازمان ملل نیز مطرح کردند. چین تدابیر امنیتی را در شنگری لا تشدید کرده است. حضور صدها نیروی انتظامی و امنیتی چین در این شهر که معنای نام آن با بهشت و آرامش در آمیخته، چهره شهر را دگرگون کرده است.


دور دوم انتخابات مجلس یکماه دیگر برگزار می شود

مقامات ایرانی می گویند دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ?? آپریل برگزار خواهد شد. تکلیف دست کم ?? کرسی، که از دور اول انتخابات در ?? مارچ باقیمانده است، در این رای گیری روشن خواهد شد. در آن انتخابات محافظه کاران ?? کرسی از ?? کرسی از حوزه انتخابیه تهران را از آن خود کردند. انتظار می رود محافظه کاران همچنان سه چهارم اکثریت مجلس که دارای ??? نماینده است را حفظ کنند. تا این تاریخ نمایندگان طیف اصلاح طلب حدود ?? کرسی را، که تقریبا برابر تعداد نمایندگان آنها در مجلس هفتم است، از آن خود کرده اند. ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا بلافاصله انتخابات ایران را، به دلیل اینکه  روحانیون ایرانی صدها تن از نامزدهای اصلاح طلبان را پیش از انتخابات ردصلاحیت کرده بودند، ناعادلانه و غیرآزاد توصیف کردند.


دویست نفر در کراچی در اعتراض به کارتون های بحث انگیز از پیامبر اسلام تظاهرات کردند

هواداران حزب محافظه کار و اصول گرای جماعت اسلامی نسبت به چاپ مجدد کارتونهای پیامبر اسلام در رسانه های دانمارکی پریروز در کراچی دست به تظاهرات زدند بیش از ??? پاکستانی دیروز در کراچی بزرگترین شهر آن کشور در اعتراض به کارتون های بحث انگیز از پیامبر اسلام تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان با شعار علیه دانمارک که این کارتون ها در مطبوعات آن کشور به چاپ رسیده تظاهرات کردند. رهبر سابق گروه جماعت اسلامی پاکستان از چاپ این کارتون ها بعنوان بزرگترین عمل تروریستی نام برد و خواستار عکس العمل دولت پاکستان شد. تظاهرکنندگان در این مراسم پرچم دانمارک را نیز به آتش کشیدند. این کارتون ها یکبار قبلا در مطبوعات دانمارک چاپ شده بود و این تظاهرات بخاطر چاپ مجدد این تصاویر صورت گرفته است. مطبوعات دانمارکی از این اقدام خود با توسل به حق آزادی بیان دفاع کرده اند و پلیس دانمارک نیز از کشف توطئه قتل یکی از کاریکاتوریست ها خبر داده است. یکی از قانون گذاران دست راستی دانمارک نیز کتاب آسمانی مسلمانان را مرقومه ای فاشیستی خواند، اما نخست وزیر دانمارک این اظهارات را شدیدا محکوم کرده است.


نیروهای هندی و شبه نظامیان کشمیری به زدوخورد پرداختند

بگفته مقامات هندی در تیراندازی میان نیروهای هندوستان و شبه نظامیان کشمیری چهار سرباز هندی کشته و سه سرباز دیگر مجروح شدند. در این درگیری یکی از شبه نظامیان نیز از پای درآمد. درگیری ها زمانی آغاز شد که نیروهای هندی روز یکشنبه منطقه ای مسکونی را در حومه سریناگر، مرکز کشمیر، محاصره کردند و شبه نظامیان نیز از یکی از خانه ها با سلاح اتوماتیک بسوی سربازان تیراندازی کرده و نارنجک پرتاب کردند. سخنگوی نیروهای هندوستان می گوید فیصل اقبال، فرمانده محلی لشکر طیبه که مهمترین گروه شبه نظامی ضد هندی است، در این درگیری کشته شد و یکی از شبه نظامیان از حلقه محاصره نیروهای هندوستان فرار کرد. شبه نظامیان کشمیری از سال ???? در مخالفت با تسلط هندوستان بر آن ناحیه و با هدف استقلال یا انضمام ناحیه عمدتا مسلمان نشین کشمیر به پاکستان مبارزه می کنند.


در خشونتهای دیروز عراق ?? نفر کشته شدند

انفجار بمبی در جنوب بغداد بهمراه شلیک گلوله های خمپاره و راکت به منطقه بشدت محافظت شده موسوم به منطقه سبز بغداد و خشونتهای دیگر در شمال عراق با بجای گذاشتن دست کم ?? کشته در روز گذشته بار دیگر بر دامنه خشونتها در آن کشور افزوده است. یک سخنگوی ارتش عراق امروز گفت که سربازان موفق به کشف چندین محل پرتاب راکت در محله های مختلف عمدتاً شیعه نشین بغداد شده اند. بنا به گزارشها ستیزه گران با استفاده از این مکانها منطقه سبز را که سفارت های آمریکا و بریتانیا و همچنین پارلمان عراق در آن قرار دارد با پرتاب گلوله های خمپاره و راکت مورد حمله قرار دادند. بنا به گفته ارتش آمریکا چهار سرباز  بخش نیروهای چند میلتی که دیروز صبح بر اثر انفجار بمب کشته شدند در حال گشت زنی در جنوب بغداد بودند. همین گزارش از مجروح شدن یک سرباز دیگر در این حمله خبر می دهد. یک سخنگوی ارتش آمریکا با اشاره به سرسختی و مقاومت دشمن می گوید هنوز کارهای بسیاری برای انجام در پیش است. در جنگ پنجساله عراق، علاوه بر نظامیان نیروهای ائتلاف و سربازان عراقی، دهها هزار عراقی غیر نظامی نیز کشته شده اند، که به دلیل نبود اطلاعات صحیح تخمین رقم کشته شدگان بطور گسترده ای متفاوت است. اما طبق آمار یک موسسه معتبر، که سرشماری کشته شدگان عراق را عهده دار است، تعداد غیرنظامیان کشته شده عراقی را رقمی میان ??,??? نفر تا ??,??? نفر اعلام کرده است. با اینهمه حمله به غیر نظامیان به جز در هفته های اخیر کاهش چشمگیری داشته است. گفته می شود با اجرای تدابیر شدید امنیتی در بغداد و افزایش نیروها در آن منطقه ستیزه گران القاعده و افراط گرایان سنی به سوی موصل، سومین شهر بزرگ عراق در ??? کیلومتری شمال غرب بغداد نقل مکان کرده اند. در همین حال شدت گرفتن حملات ستیزه گران در روزهای اخیر در بغداد که اغلب با پرتاب خمپاره صورت می گیرد بر شدت نا آرامی ها افزوده است. سفارت آمریکا در عراق در بیانیه ای گفته است که دست کم پنج نفر در حمله روز گذشته به منطقه سبز مجروح شده اند. در این بیانیه ملیت مجروحان مشخص نشده است. پلیس  عراق نیز از کشته شدن دست کم ده نفر و مجروح شدن بیش از ?? نفر دیگر در شرق بغداد خبر می دهد که علت آن انفجار گلوله های خمپاره و راکت بوده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته اما با توجه به کشف محل پرتاب راکتها و خمپاره ها افراط گرایان شیعه مورد ظن قرار دارند.





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 87/1/15 :: ساعت 11:0 عصر )
»» دیک چینی گفت آمریکا نسبت به روند صلح خاورمیانه متعهد است




دیک چینی گفت آمریکا نسبت به روند صلح خاورمیانه متعهد است

یکشنبه ? فروردین ????، دیک چینی با شیمون پرز در اورشلیم ملاقات کرد دیک چینی، معاون ریاست جمهوری آمریکا، می گوید دولت پرزیدنت بوش نسبت به پیشبرد روند صلح اسرائیل و فلسطینیان متعهد است. چینی امروز (یکشنبه) ضمن دیداری در اورشلیم با شیمون پرز، رئیس جمهوری اسرائیل، ابراز داشت ایالات متحده آمریکا همچنین درگیر مقابله با تهدیداتی است که در منطقه در حال بروز است. وی خاطرنشان ساخت این تهدیدات از جمله متوجه هردو کشور اسرائیل و ایالات متحده است. پرز از جمهوری اسلامی به عنوان تهدیدی علیه اسرائیل نام برد. وی گفت هیچکس نمی تواند ادعا کند اظهاراتی که رئیس جمهوری اسلامی ایران، محمود احمدی نژاد، علیه اسرائیل ایراد می کند کمتر از آنچه که به نظر می رسد جدی است. بامداد امروز معاون رئیس جمهوری آمریکا، پیش از گفتگو با مقامات ارشد دولت اسرائیل، در مراسم عید پاک در اورشلیم شرکت کرد. وی گفت در نظر دارد بعد از ظهر امروز برای ملاقات با رئیس تشکیلات فلسطینی محمود عباس و نخست وزیر فلسطینیان، سلام فیاض، به کرانه غربی سفر کند. سخنگوی معاون ریاست جمهوری آمریکا گفت دیک چینی در گفتگوهایش بر تعهد پرزیدنت بوش نسبت به راه حل دو کشوری و برادامه تلاش ها در جهت تقویت نهادهای فلسطینی تاکید خواهد ورزید. معاون رئیس جمهوری آمریکا دیروز گفت ایالات متحده هرگز بر اسرائیل فشار نخواهد آورد تا دست به اقدامی یازد که امنیتش را تهدید کند. دیک چینی در یک کنفرانس خبری مشترک در اورشلیم با نخست وزیر اسرائیل، اهود اولمرت، این سخنان را ابراز داشت. وی گفت تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل «پایدار و تزلزل ناپذیر» است. انتظار می رود چینی در آخرین مرحله سفر ? روزه اش به خاورمیانه از ترکیه دیدن کند.


پیروزی نامزد اپوزیسیون درانتخابات ریاست جمهوری تایوان و رد الحاق تایوان به سازمان ملل

مایینگ- جئو - وسط - پیروزی خود را جشن می گیرددرانتخابات ریاست جمهوری تایوان، کاندیدای اپوزیسیون به آسانی برنده شد و در همان حال، رای دهندگان تایوانی دو همه پرسی را در ارتباط با الحاق کشور متبوع خود به سازمان ملل متحد رد کردند. مایینگ- جئو Ma Ying-jeou کاندیدای حزب ملی اپوزیسیون که یک حقوقدان تحصیل کرده در دانشگاه آمریکائی هاروارد و شهردار پیشین تایپه است، با به دست آوردن ?? درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری تایوان پیروز شد. آقای ما با خط مشی و برنامه ای متضمن بهبود روابط با پکن و احتمالا انعقاد معاهده صلح با سرزمین اصلی چین وارد مبارزات انتخاباتی شد. پکن و واشنگتن روز شنبه بلافاصله نسبت به نتایج انتخابات تایوان واکنش نشان دادند. در واشنگتن، پرزیدنت بوش اظهارداشت انتخابات تایوان فرصت جدیدی را برای هر دو طرف به وجود آورده است تا به گونه ای مسالمت آمیز با یکدیگر روبرو شوند. رای دهندگان همچنین دو همه پرسی را در ارتباط با الحاق تایوان به سازمان ملل متحد رد کردند. برگزاری هر دو همه پرسی با شکست مواجه گردید، چرا که رای دهندگان به حد نصاب قانونی در آن شرکت نکردند. در پکن، رسانه های دولتی چین اعلام کردند شکست برگزاری این دو همه پرسی بیانگر آن است که استقلال تایوان طرفدار ندارد.


دیک چینی: تعهد امریکا به امنیت اسرائیل بادوام و تزلزل ناپذیر است

دیک چینی معاون ریاست جمهوری امریکا می گوید ایالات متحده هرگز اسراییل را برای برداشتن گام هائی که امنیت آنرا تهدید می کند زیر فشار نخواهد گذاشت. دیک چینی ، که روز شنبه در بیت المقدس در کنفرانس خبری مشترکی با اهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل می گفت همچنین اظهار داشت تعهد امریکا به امنیت اسرائیل " بادوام و تزلزل ناپذیر است." چینی امروز برای گفت و گو در باره پیشبرد روند صلح اسرائیل و فلسطینیان وارد بیت المقدس شد. سخنگوی او گفت، معاون رییس جمهوری امریکا در دیدارهای بعدی با مقامات فلسطینی در کرانه غربی، بر تعهد پرزیدنت بوش به یک راه حل دو کشوری و کوشش برای تقویت نهادهای فلسطینی بار دیگر تاکید خواهد گذاشت. چینی قصد دارد پس از دیداری از کرانه غربی، در آخرین مرحله سفر ? روزه ای خود به خاورمیانه به ترکیه برود

 

 

 

 

 

 

 

 

در نبرد سنگین بین شورشیان تامیل و نیروهای دولتی سری لانکا تعداد زیادی کشته شدند

ببرهای تامیلدر نبرد سنگینی که در شمال سری لانکا بین شورشیان تامیل و نیروهای دولتی در گرفت، حدود ?? شورشی کشته یا مجروح شده اند. وزارت دفاع سری لانکا روز شنبه در اطلاعیه ای گفت سربازان در یک هجوم سحرگاهی به هشت سنگر شورشیان در " َمنّار" حمله کردند. دست کم ?? شورشی ار پای در آمدند و ?? نفر مجروح شدند. اطلاعیه می افزاید در زدوخوردهای دیگری که روز شنبه در همین منطقه روی داد، چهار سرباز کشته شدند. بگفته مقامات نظامی سری لانکا، روز شنبه همچنین ?? ملوان پس از آن که یک قایق نیروی دریائی در نزدیکی ساحل شمال شرقی کشور منهدم شد، مفقود شدند. آنها می گویند قایق تهاجمی تند رو به مینی که شورشیان تامیل در دریا کار گذاشته بودند برخورد کرد. شش نفر از خدمه آن نجات داده شدند. در گزارشی در یک سایت اینترنتی طرفدار شورشیان تامیل گفته می شود قایق به مین اصابت نکرد، بلکه در حمله انتحاری سه نفر از اعضای گروه " ببر دریای سیاه" منهدم شد. جنگ بین دولت سری لانکا و شورشیان از ماه ژانویه، زمانی که کلمبو رسما از آتش بس شکننده ای که با میانجیگری نروژ برقرار شده بود خارج شد، شدت گرفته است. سازمان شورشی ببرهای تامیل از سال ???? با هدف ایجاد سرزمین جداگانه ای برای تامیل ها سرگرم جنگ بوده است ، و در جریان آن تا کنون دست کم ?? هزار تن کشته شده اند.


حزب مردم پاکستان رییس سابق پارلمان را بعنوان کاندیدای نخست وزیری معرفی کرد

رضا گیلانیحزب مردم پاکستان یوسف رضا گیلانی، رییس سابق پارلمان را بعنوان کاندیدای خود برای نخست وزیری معرفی کرده است. با این حال، انتظار نمی رود او بدون رقیب باشد. حزب اصلی مسلم لیک، که از پرویز مشرف رییس جمهوری حمایت می کند، اعلام کرده است روز یکشنبه کاندیدایی را برای احراز پست نخست وزیری اعلام خواهد کرد. پیشتر، حزب " جنبش قومی متحده" گفت بعنوان نشانه ای از " حسن نیت" کاندیدای خود را پس می گیرد. فاروق ستار، رهبر جناح پارلمانی جنبش می گوید حزب همچنین مایل است به دولت ائتللافی ملحق شود. قرار است پارلمان پاکستان روز جمعه برای نخست وزیر جدید رای دهد. در این میان، در گزارشی که در شماره روز شنبه نیویورک تایمز منتشر شده است گفته می شود رهبران دولت ائتلافی جدید پاکستان قول داده اند با ستیزه گرانی که یک سلسله حملات انتحاری را در مناطق شهری کشور هماهنگ ساخته اند مذاکره کنند. این گزارش حاکی است که آصف علی زرداری و نواز شریف، تصمیم دارند راهی متقاوت از مشرف، که خود را یک متحد همیشگی امریکا و جنگ آن با تروریسم منصوب کرده است، در پیش گیرند.





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 87/1/15 :: ساعت 10:0 عصر )
<      1   2   3   4   5      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 0
>> بازدید دیروز: 80
>> مجموع بازدیدها: 334310
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب