سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که به بلایى سخت دچار است چندان به دعا نیاز ندارد تا بى بلایى که بلایش در انتظار است . [نهج البلاغه]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» مسئولیت امور نظامی آمریکا در عراق و افغانستان به فرمانده ای جدید

مسئولیت امور نظامی آمریکا در عراق و افغانستان به فرمانده ای جدید سپرده شد

فرماندهی نظامی آمریکا در عراق و افغانستان به فرمانده ای جدید سپرده شده است. ژنرال مارتین دمپسی روز جمعه در مراسمی که در یک پایگاه نیروی هوائی آمریکا در ایالت فلوریدا برگزار شد، مسئولیت های این پست فرماندهی را در مقام یک کفیل برعهده گرفت. ژنرال دمپسی که قبلا در عراق مسئولیت تعلیم و تجهیز نیروهای امنیتی عراق را برعهده داشت. ژنرال دمپسی جایگزین ادمیرال ویلیام فالون شده است. رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا در مراسم فلوریدا از خدمات ادمیرال فالون در مقام فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا تجلیل کرد و دوره خدمت او را دوره ای از یک پیشرفت بزرگ نامید.  ادمیرال فالون اوایل این ماه از مقام فرماندهی استعفا داد. یک گزارش مطبوعاتی به استناد مصاحبه ای که همان ایام با ادمیرال فالون بعمل آمده بود، وی را یک مخالف سیاست پرزیدنت بوش در مورد جمهوری اسلامی ایران جلوه میداد. آقای گیتس تکذیب کرد که ادمیرال فالون مجبور به استعفا شده است.


ارتش ترکیه میگوید پانزده شورشی کرد را در شمال عراق کشته است

ارتش ترکیه می گوید در حملات نیروهای نظامی علیه هدف های شورشیان کرد در شمال عراق، پانزده شورشی کشته شده اند.  یک اطلاعیه ارتش که روز شنبه صادر شد میگوید این شورشیان که اعضای حزب کارگران کردستان، موسوم به پ ک ک، بودند روز پنجشنبه در شلیک های توپخانه، که با هدف متوقف ساختن گروه از حمله به هدف های ترکیه انجام گرفت، کشته شدند.  اطلاعیه اضافه می کند هواپیماهای جنگی در حملاتی در شمال عراق در روز جمعه، شلیک های توپخانه را دنبال کردند، اما هنوز روشن نیست که تلفاتی نیز ببار آمده است یا نه. ترکیه ستیزه گران پ ک ک  را متهم می کند که از قرار گاه هایی در شمال عراق برای دست زدن به حملاتی در ترکیه استفاده می کنند.  حزب منحله کارگران کردستان ، که ترکیه ، ایالات متحده و کشورهای دیگر آنرا یک گروه تروریستی نامیده اند، نزدیک بیست و پنج سال است برای خود مختاری کردها در جنوب شرقی ترکیه می جنگد، و در این جریان تاکنون بیش از سی هزار تن کشته شده اند.


نخست وزیر جدید پاکستان میگوید نبرد با تروریسم اولویت نخست دردولت اوست

یوسف رضا گیلانی نخست وزیر جدید پاکستان میگوید نبرد با تروریسم اولویت نخست در دولت اوست. آقای گیلانی این نظر را امروز، شنبه، در یک سخنرانی، که برای تشریح برنامه های دولت ائتلافی اش در صد روزه اول کار ایراد کرد، مطرح ساخت. نخست وزیر جدید پاکستان گفت افراط گرائی مشکلی جدی برای پاکستان است، و افزود دولت حاضر است با شبه نظامیانی که اسلحه را زمین بگذارند وارد گفتگو شود. آقای گیلانی همچنین قول داد قضات ارشدی را که پرویز مشرف رییس جمهوری برکنار کرده است، ابقا کند. آقای مشرف در ماه نوامبر ، زمانی که وضعیت فوق العاده اعلام کرد، قضات دیوانعالی را که با او مخالف بودند اخراج کرد.  آقای گیلانی امروز، اندکی پیشتر، تائید به اتفاق آرای پارلمان را، بدون رای گیری برای کسب اعتماد،به دست آورده بود، زیرا متحدین پرویز مشرف رئیس جمهوری نیز گفته بودند از وی حمایت میکنند. آقای گیلانی ، مخالف دیرین آقای مشرف، اوایل هفته گذشته به نخست وزیری برگزیده شد. وی عضو حزب مردم پاکستان است که بی نظیر بوتو نخست وزیر پیشین و مقتول رهبری آن را برعهده داشت. این حزب در انتخابات پارلمانی ماه گذشته بیشترین پیروزی را کسب کرد.


طالبان مدعی انفجاری مرگبار در یک نیروگاه برق در ولایت جنوبی هلمند شد

پلیس ولایت هلمند در جنوب افغانستان می گوید بمبی که روز شنبه در یک نیروگاه برق منفجر شد، دوتن را کشت و هشت نفر را مجروح کرد. به گفته رییس پلیس منطقه، کشته شدگان و شش نفر از مجروحین از کارمندان نیروگاه بودند. خبرگزاری فرانسه می گوید طالبان ادعا می کنند در کوششی برای کشتن رییس پلیس ، که منظما جلساتی در ساختمان نیروگاه تشکیل می دهد، بمب را کار گذاشتند.  روز چهارشنبه، یک اتومبیل بمب گذاری شده در یک بازار شلوغ در هلمند منفجر شد که هشت کشته و هفده مجروح بر جا گذاشت. رییس پلیس گفت نیروهای امنیتی در منطقه حضور نداشتند، و غیر نظامیان هدف حمله بودند. او ستیزه گران طالبان را مسئول دانست. سربازان افغان، ناتو و ایالات متحده با طالبان و شورشیان دیگری که قرار گاه هایی در بخش های جوبی و شرقی افغانستان دارند می جنگند. در حملات سال پیش، که مرگبار ترین زمان از هنگام سرنگونی طالبان در سال ???? توصیف شده است، دست کم شش هزار تن کشته شدند.


کانادا میگوید دیگرمتحدین ناتوسربازان بیشتری به افغانستان اعزام میکنند

نخست وزیر کانادا می گوید متحدان ناتو احتمالا بزودی اعلام خواهند کرد که آماده خواهند بود برای پشتیبانی از سربازان کانادا در جنوب افغانستان ، سربازان اضافی بفرستند.  استیفن هارپر این موضوع را روز جمعه در پیشاپیش اجلاس رهبران ناتوو در بخارست، پایتخت رومانی، عنوان کرد. او تلاش کرده است ناتو را متقاعد کند دست کم یک هزار سرباز برای تقویت نیروهای کانادا که با شورشیان در قندهار می جنگند، بفرستد.  قندهار به دلیل تولید زیاد تریاک و تمرکز جنگحویان طالب، بویژه خطرناک است .  تا کنون بیش از ?? سرباز کانادائی در افغانستان کشته شده اند.  ناتو حدود ?? هزار سرباز در سراسر افغانستان مستقر کرده است.


دالائی لاما اسکان مجدد چینی ها در تبت را نسل کشی فرهنگی خواند

دالائی لاما، رهبر روحانی تبت، می گوید سیاست چین در اسکان دادن دوباره مردم چین در تبت، بمعنای " نسل کشی فرهنگی " است.  دالائی لاما روز شنبه در دهلی نو به خبرنگاران گفت بر شمار چینی ها در تبت ماه به ماه افزوده می شود. او تخمین زد ممکن است هم اینک نیم میلیون نفر در آنجا ساکن شده باشند. دالائی لاما این اقدام را " تهاجم جمعیتی" توصیف کرد، اما همچنین گفت ممکن است عملی عمدی نباشد. وی اظهار داشت چین باثبات بنظر می رسد، با این حال نارضائی زیادی در سطوح زیرین جامعه وجود دارد زیرا دولت با آنچه او آنرا " ترور" نامید حکومت می کند.  دولت چین پیشنهاد گفت و شنود با دالائی لاما را رد کرده است و می گوید او برای مختل کردن مسابقات المپیک در پکن، اعتراضات اخیر را ترتیب داد و هماهنگ ساخت. دالائی لاما خواسته است در مورد این اتهام تحقیقاتی بین المللی انجام شود. او گفت بر آن نیست که بین مردم چین و تبت شکاف بیاندازد و خواهان جدائی تبت از چین نیست. چین دالائی لاما را متهم کرده است که میخواهد تبت مستقل شود. روز جمعه، دالائی لاما از کشته شدن چینی ها در جریان آنچه آنرا حوادث اندوهبار اخیر در تبت نامید ابراز تاسف کرد. او همچنین گفت از برگزاری رقابت های المپیک در پکن و از هدف سیاسی هو جیانتائو رییس جمهوری چین برای ایجاد یک " جامعه هماهنگ" پشتیبانی می کند.


فرستاده آمریکا میگوید برنامه چین برای دیدار دیپلمات ها از پایتخت تبت توام با محدودیت بود

دیپلمات های بیش از دوازده کشور، از جمله ایالات متحده، روز شنبه در گشتی که دولت چین تصویب کرده بود، از لهاسا پایتخت تبت دیدن کردند. سفارت امریکا در پکن در اطلاعیه ای گفت این دیدار، که در پی اعتراضات ضد دولتی اخیر در لهاسا صورت گرفت، کاملا برنامه ریزی شده بود و شرکت کنندگان قادر نبودند از برنامه رسمی منحرف شوند یا مستقلا حرکت کنند. هیات ها همچنین اجازه نداشتند بدون نظارت ماموران با ساکنان محل گفت و گو کنند. سفارت امریکا گفت فرستاده آن از مقامات چین خواست خویشتنداری نشان دهند، با معترضین به گفت و گو بنشینند و به حق اساسی تمام شهروندان برای بیان مسالمت آمیز باورها و نگرش های مذهبی و سیاسی خود احترام بگذارند. گشت دیپلمات ها از لهاسا دو روز پس از دیدار مشابه خبرنگاران خارجی صورت گرفت که حدود سی راهب معبد " جوخانگ" آنرا برهم زدند. آنها از نبود آزادی مذهبی شکایت داشتند. چین گفته است راهبان را مجازات نخواهد کرد. اما مقامات می گویند هیچیک از صد و هفده راهب اجازه نخواهند داشت از معبد خارج شوند تا آن که مقامات تحقیقات خود را در این مورد که آیا برخی ار آنان در اعتراضات خشونت امیز شرکت داشتند یانه، تکمیل کنند. شامگاه جمعه، رسانه های دولتی چین گفتند دولت به خانواده های غیر نظامیانی که روز چهاردهم مارس در لهاسا کشته شدند، معادل بیست و هشت هزار دلار غرامت خواهد پرداخت. روز جمعه همچنین تبعیدیان تبتی گفتند بیش از صد راهب بودائی در ناحیه ای در استان سی چوان، در چین، بازداشت شدند. تظاهرات مسالمت آمیز در لهاسا روز دهم مارس ، در سالگرد قیام نافرجام سال ???? علیه حکومت چین آغاز شد؛ چهار روز بعد به آشوب کشیده شد و در پی آن دولت به سرکوب معترضین پرداخت.


ژاپن از تکمیل نصب سیستم دفاع موشکی از توکیو خبرمیدهد

مقامات ژاپنی می گویند ارتش نصب یک سیستم دفاع موشکی برای حفلظت از توکیو را تکمیل کرده است. بگفته آنها، رهگیرهای زمین به هوای پیشرفته پاتریوت، ،Pac- 3 در شمال شرقی پایتخت نصب شده اند. نصب آخرین آنها امروز - شنبه -- انجام شد. ژاپن در میان نگرانی های ناشی از تهدید های احتمالی کره شمالی، توانائی های دفاعی موشکی خود را بسرعت تقویت کرده است. تکمیل سیستم دفاعی یک روز پس از آن صورت می گیرد که کره شمالی موشک های کوتاه برد از یک کشتی در دریای زرد بداخل آب پرتاب کرد.


بان کی-مون فیلم قانونگذار هلندی درباره قران و اسلام را محکوم کرد

بان کی- مون دبیرکل سازمان ملل متحدبان کی- مون دبیرکل سازمان ملل متحد به ایران، پاکستان و اندونزی پیوست و فیلم ساخته یک قانونگذار هلندی را که قرآن را خشونت برانگیز توصیف می کند، محکوم ساخت. آقای بان روز جمعه اظهار داشت هیچ توجیهی برای سخنان نفرت برانگیز و یا تحریک به خشونت وجود ندارد و از افرادی که این فیلم آن ها را خشمگین ساخته است خواست که آرامش خود را حفظ کنند. این فیلم که «فتنه» نام دارد با نمایش صحنه هائی از حملات تروریستی، ازجمله حملات سپتامبر سال 2001 به آمریکا، از قرآن نیز نقل قول می کند. وزارت امورخارجه ایران پیشتر این فیلم را یک فیلم ضد اسلامی و ضد فرهنگی نامیده و گفته بود که دولت های اروپائی باید نمایش آن را متوقف سازند. وزارت امور خارجه اندونزی آن را یک فیلم نژادپرستانه توصیف کرده و اعلام داشته بود که تحت عنوان به اصطلاح آزادی بیان تولید گردیده است. در پاکستان، دولت این کشوربا احضارسفیرهلند این فیلم را افترا آمیزتوصیف کرد و آن را محکوم ساخت.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( سه شنبه 87/1/13 :: ساعت 2:0 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 39
>> بازدید دیروز: 160
>> مجموع بازدیدها: 336222
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب