سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر در کسى خصلتى شگفت دیدید ، همانند آن را انتظار برید چه طبیعت او وى را بر انگیزاند دیگر بار ، بر کردن چنان کار . [نهج البلاغه]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» کنفرانس سران عرب بدون حضور سران کشورهای خاورمیانه درپایتخت سوریه

کنفرانس سران عرب بدون حضور سران کشورهای خاورمیانه درپایتخت سوریه گشایش یافت

کنفرانس سران کشورهای اتحادیه عرب امروز، شنبه، در دمشق پایتخت سوریه گشایش یافت، اما بسیاری از سران کشورهای منطقه آن را تحریم کرده بودند.  بشار الاسد رئیس جمهوری سوریه در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس از کشورش در مقابل اتهامات حاکی از مداخله در امور سیاسی لبنان دفاع کرد. آقای اسد گفت سوریه، بعکس، بیش از یک سال است که برای مداخله در لبنان زیر فشار است. آقای اسد گفت کلید ثبات سیاسی در لبنان به دست خود لبنانی هاست  آقای اسد پیشتر از نمایندگان بیست و دو کشور عضو این اتحادیه ، از جمله الجزایر، کویت، لیبی، سودان و تونس استقبال کرده بود سران بیش از ده کشور، از جمله حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر، ملک عبدالله پادشاه اردن و فئواد سینیورا نخست وزیر لبنان، که همگی متحدان نزدیک آمریکا هستند، در کنفرانس شرکت نداشتند. این کشورها که سوریه را به دخالت در امور سیاسی لبنان متهم کرده اند، نمایندگانی سطح پائین به کنفرانس دمشق فرستاده اند.  آقای سینیورا میگوید دمشق راه را بر تلاش های لبنان برای انتخاب یک رئیس جمهوری جدید بسته است. لبنان از نوامبر گذشته که دوره ریاست جمهوری امیل لحود به سر رسید فاقد رئیس جمهوری است. پارلمان لبنان روز دوشنبه رای گیری بمنظور انتخاب رئیس جمهوری را برای هفدهمین بار به تعویق انداخت، که ناشی از ادامه بن بست میان ائتلاف حاکم مورد حمایت غرب و اپوزیسیون مورد حمایت سوریه است. دو طرف نتوانسته اند در مورد تقسیم قدرت در یک دولت جدید به توافق برسند.  عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب میگوید تمامی مسائل مهم ، از جمله بحران سیاسی لبنان ، در کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار میگیرد.


رایس برای پیشبرد مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینیان به خاورمیانه رفت

کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه امریکا رهسپار خاورمیانه شده است تا مذاکرات صلح یین اسرائیل و فلسطینیان را پیش ببرد، اما انتظار پیشرفت وگشایشی عمده کم است . خانم رایس در این سفر سه روزه در ملاقات با رهبران اسرائیلی و فلسطینی سعی خواهد کرد هدف امریکا را در دست یابی به یک توافق صلح ، پیش از اتمام دوران ریاست جمهوری پرزیدنت بوش در ژانویه ???? ، تشویق کند. مذاکرات صلح بدلیل حملات راکتی فلسطینیان از غزه به داخل اسرائیل، و توسعه محله های یهودی نشین در کرانه غربی و شرق اورشلیم، متوقف شده است. محمود عباس رییس تشکیلات خود مختار فلسطینی روز شنبه در سخنانی در اجلاس سران عرب در دمشق، پایتخت سوریه، از توسعه محله ها انتقاد کرد. او همچنین گفت چند ماه آینده از نظر رسیدن به صلح با اسرائیل تعیین کننده خواهد بود. آقای عباس گفت اگر تا پایان سال راه حلی پیدا نشود، تنش در منطقه تجدید خواهد شد.  اسراییل با آقای عباس مذاکره میکند، که ریاست دولت خودمختار فلسطظینی را در کرانه غربی بر عهده دارد. اما حکمرانی بر نوار غزه را گروه ستیزه گر اسلامی حماس بر عهده دارد که در ماه ژوئن پس از شکست دادن نیروهای جناح فتح آقای عباس آنجا را تصرف و تحت کنترل درآورده است.  حماس حاضر نیست خشونت را محکوم کند یا اسراییل را برسمیت بشناسد. در عملیات تهاجمی اخیر اسرائیل علیه ستیزه گران فلسطینی در غزه بیش از ??? تن کشته شدند. اسرائیل این عملیات را برای متوقف کردن حملات راکتی فلسطینیان به جنوب اسرائیل انجام داد.


مالکی میگوید ستیزه گران شیعه از القاعده بدتراند

نوری المالکی نخست وزیر عراق عهد کرده است به عملیات نظامی علیه شبه نظامیان شیعه در شهر جنوبی بصره ادامه دهد. آقای مالکی در یک سخنرانی که امروز، شنبه، از تلویزیون دولتی پخش شد گفت نیروهای دولتی تا استقرار امنیت در بصره باقی خواهند ماند و آنهائی که با سربازان عراقی می جنگند مجازات میشوند. آقای المالکی همچنین گفت گفت ستیزه گران شیعه بدتر از جنگجویان القاعده هستند.  مقامات عراقی میگویند شمار تلفات ناشی از پنج روز نبرد شدید میان نیروهای عراقی و شبه نظامیان شیعه به بیش از دویست نفر افزایش یافته است.  بسیاری از تلفات در شهرک صدر بغداد رخ داد که پایگاه ستیزه گران وفادار به مقتدا صدر روحانی افراطی است.  یک سخنگوی وزارت بهداری عراق گفت دست کم هفتاد و پنج نفر در زدوخوردها و حملات هوائی تحت فرماندهی آمریکا کشته و قریب پانصد نفر مجروح شده اند.  بنا به گزارشها در شهرک صدر دهها پلیس ضمن تسلیم اسلحه خود به نیروهای صدر گفته اند نمی توانند با افراد خودی بجنگند. نبرد میان نیروهای عراقی و ستیزه گران شیعه از روز سه شنبه شدت گرفت که نوری المالکی نخست وزیر دستور سرکوبی ستیزه گران در شهر جنوبی بصره را صادر کرد. به گفته یک سخنگوی ارتش بریتانیا هواپیماهای جنگی آمریکا امروز مواضع ستیزه گران را در یک محله شمالی بصره بمباران کردند.  شاهدان در بصره پیشتر از کشته شدن هشت نفر در یک حمله هوائی قبلی آمریکا خبر داده بودند.





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 87/1/12 :: ساعت 11:0 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 19
>> بازدید دیروز: 89
>> مجموع بازدیدها: 336291
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب