سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که دوستی ندارد، اندوخته ای ندارد . [امام علی علیه السلام]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» دیک چینی گفت آمریکا نسبت به روند صلح خاورمیانه متعهد است




دیک چینی گفت آمریکا نسبت به روند صلح خاورمیانه متعهد است

یکشنبه ? فروردین ????، دیک چینی با شیمون پرز در اورشلیم ملاقات کرد دیک چینی، معاون ریاست جمهوری آمریکا، می گوید دولت پرزیدنت بوش نسبت به پیشبرد روند صلح اسرائیل و فلسطینیان متعهد است. چینی امروز (یکشنبه) ضمن دیداری در اورشلیم با شیمون پرز، رئیس جمهوری اسرائیل، ابراز داشت ایالات متحده آمریکا همچنین درگیر مقابله با تهدیداتی است که در منطقه در حال بروز است. وی خاطرنشان ساخت این تهدیدات از جمله متوجه هردو کشور اسرائیل و ایالات متحده است. پرز از جمهوری اسلامی به عنوان تهدیدی علیه اسرائیل نام برد. وی گفت هیچکس نمی تواند ادعا کند اظهاراتی که رئیس جمهوری اسلامی ایران، محمود احمدی نژاد، علیه اسرائیل ایراد می کند کمتر از آنچه که به نظر می رسد جدی است. بامداد امروز معاون رئیس جمهوری آمریکا، پیش از گفتگو با مقامات ارشد دولت اسرائیل، در مراسم عید پاک در اورشلیم شرکت کرد. وی گفت در نظر دارد بعد از ظهر امروز برای ملاقات با رئیس تشکیلات فلسطینی محمود عباس و نخست وزیر فلسطینیان، سلام فیاض، به کرانه غربی سفر کند. سخنگوی معاون ریاست جمهوری آمریکا گفت دیک چینی در گفتگوهایش بر تعهد پرزیدنت بوش نسبت به راه حل دو کشوری و برادامه تلاش ها در جهت تقویت نهادهای فلسطینی تاکید خواهد ورزید. معاون رئیس جمهوری آمریکا دیروز گفت ایالات متحده هرگز بر اسرائیل فشار نخواهد آورد تا دست به اقدامی یازد که امنیتش را تهدید کند. دیک چینی در یک کنفرانس خبری مشترک در اورشلیم با نخست وزیر اسرائیل، اهود اولمرت، این سخنان را ابراز داشت. وی گفت تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل «پایدار و تزلزل ناپذیر» است. انتظار می رود چینی در آخرین مرحله سفر ? روزه اش به خاورمیانه از ترکیه دیدن کند.


پیروزی نامزد اپوزیسیون درانتخابات ریاست جمهوری تایوان و رد الحاق تایوان به سازمان ملل

مایینگ- جئو - وسط - پیروزی خود را جشن می گیرددرانتخابات ریاست جمهوری تایوان، کاندیدای اپوزیسیون به آسانی برنده شد و در همان حال، رای دهندگان تایوانی دو همه پرسی را در ارتباط با الحاق کشور متبوع خود به سازمان ملل متحد رد کردند. مایینگ- جئو Ma Ying-jeou کاندیدای حزب ملی اپوزیسیون که یک حقوقدان تحصیل کرده در دانشگاه آمریکائی هاروارد و شهردار پیشین تایپه است، با به دست آوردن ?? درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری تایوان پیروز شد. آقای ما با خط مشی و برنامه ای متضمن بهبود روابط با پکن و احتمالا انعقاد معاهده صلح با سرزمین اصلی چین وارد مبارزات انتخاباتی شد. پکن و واشنگتن روز شنبه بلافاصله نسبت به نتایج انتخابات تایوان واکنش نشان دادند. در واشنگتن، پرزیدنت بوش اظهارداشت انتخابات تایوان فرصت جدیدی را برای هر دو طرف به وجود آورده است تا به گونه ای مسالمت آمیز با یکدیگر روبرو شوند. رای دهندگان همچنین دو همه پرسی را در ارتباط با الحاق تایوان به سازمان ملل متحد رد کردند. برگزاری هر دو همه پرسی با شکست مواجه گردید، چرا که رای دهندگان به حد نصاب قانونی در آن شرکت نکردند. در پکن، رسانه های دولتی چین اعلام کردند شکست برگزاری این دو همه پرسی بیانگر آن است که استقلال تایوان طرفدار ندارد.


دیک چینی: تعهد امریکا به امنیت اسرائیل بادوام و تزلزل ناپذیر است

دیک چینی معاون ریاست جمهوری امریکا می گوید ایالات متحده هرگز اسراییل را برای برداشتن گام هائی که امنیت آنرا تهدید می کند زیر فشار نخواهد گذاشت. دیک چینی ، که روز شنبه در بیت المقدس در کنفرانس خبری مشترکی با اهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل می گفت همچنین اظهار داشت تعهد امریکا به امنیت اسرائیل " بادوام و تزلزل ناپذیر است." چینی امروز برای گفت و گو در باره پیشبرد روند صلح اسرائیل و فلسطینیان وارد بیت المقدس شد. سخنگوی او گفت، معاون رییس جمهوری امریکا در دیدارهای بعدی با مقامات فلسطینی در کرانه غربی، بر تعهد پرزیدنت بوش به یک راه حل دو کشوری و کوشش برای تقویت نهادهای فلسطینی بار دیگر تاکید خواهد گذاشت. چینی قصد دارد پس از دیداری از کرانه غربی، در آخرین مرحله سفر ? روزه ای خود به خاورمیانه به ترکیه برود

 

 

 

 

 

 

 

 

در نبرد سنگین بین شورشیان تامیل و نیروهای دولتی سری لانکا تعداد زیادی کشته شدند

ببرهای تامیلدر نبرد سنگینی که در شمال سری لانکا بین شورشیان تامیل و نیروهای دولتی در گرفت، حدود ?? شورشی کشته یا مجروح شده اند. وزارت دفاع سری لانکا روز شنبه در اطلاعیه ای گفت سربازان در یک هجوم سحرگاهی به هشت سنگر شورشیان در " َمنّار" حمله کردند. دست کم ?? شورشی ار پای در آمدند و ?? نفر مجروح شدند. اطلاعیه می افزاید در زدوخوردهای دیگری که روز شنبه در همین منطقه روی داد، چهار سرباز کشته شدند. بگفته مقامات نظامی سری لانکا، روز شنبه همچنین ?? ملوان پس از آن که یک قایق نیروی دریائی در نزدیکی ساحل شمال شرقی کشور منهدم شد، مفقود شدند. آنها می گویند قایق تهاجمی تند رو به مینی که شورشیان تامیل در دریا کار گذاشته بودند برخورد کرد. شش نفر از خدمه آن نجات داده شدند. در گزارشی در یک سایت اینترنتی طرفدار شورشیان تامیل گفته می شود قایق به مین اصابت نکرد، بلکه در حمله انتحاری سه نفر از اعضای گروه " ببر دریای سیاه" منهدم شد. جنگ بین دولت سری لانکا و شورشیان از ماه ژانویه، زمانی که کلمبو رسما از آتش بس شکننده ای که با میانجیگری نروژ برقرار شده بود خارج شد، شدت گرفته است. سازمان شورشی ببرهای تامیل از سال ???? با هدف ایجاد سرزمین جداگانه ای برای تامیل ها سرگرم جنگ بوده است ، و در جریان آن تا کنون دست کم ?? هزار تن کشته شده اند.


حزب مردم پاکستان رییس سابق پارلمان را بعنوان کاندیدای نخست وزیری معرفی کرد

رضا گیلانیحزب مردم پاکستان یوسف رضا گیلانی، رییس سابق پارلمان را بعنوان کاندیدای خود برای نخست وزیری معرفی کرده است. با این حال، انتظار نمی رود او بدون رقیب باشد. حزب اصلی مسلم لیک، که از پرویز مشرف رییس جمهوری حمایت می کند، اعلام کرده است روز یکشنبه کاندیدایی را برای احراز پست نخست وزیری اعلام خواهد کرد. پیشتر، حزب " جنبش قومی متحده" گفت بعنوان نشانه ای از " حسن نیت" کاندیدای خود را پس می گیرد. فاروق ستار، رهبر جناح پارلمانی جنبش می گوید حزب همچنین مایل است به دولت ائتللافی ملحق شود. قرار است پارلمان پاکستان روز جمعه برای نخست وزیر جدید رای دهد. در این میان، در گزارشی که در شماره روز شنبه نیویورک تایمز منتشر شده است گفته می شود رهبران دولت ائتلافی جدید پاکستان قول داده اند با ستیزه گرانی که یک سلسله حملات انتحاری را در مناطق شهری کشور هماهنگ ساخته اند مذاکره کنند. این گزارش حاکی است که آصف علی زرداری و نواز شریف، تصمیم دارند راهی متقاوت از مشرف، که خود را یک متحد همیشگی امریکا و جنگ آن با تروریسم منصوب کرده است، در پیش گیرند.





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 87/1/15 :: ساعت 10:0 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 11
>> بازدید دیروز: 89
>> مجموع بازدیدها: 336283
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب