سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم چیزى را نگفتند : خوش باد ، جز آنکه روزگار براى آن روز بدى را ذخیرت نهاد . [نهج البلاغه]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» پاسخ رئیس اسبق خصوصیسازی

غلامرضا کردزنگنه، رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی در واکنش به اظهارات معاون اول رئیس جمهور در خصوص مصرف شدن 100 میلیارد دلار درآمد بابت خصوصی سازی در دولت های نهم و دهم اظهار کرد: محاسبه های آقای جهانگیری بر مبنای دلار 900 تومان بوده، زیرا رقم واقعی برهمین مبنا، رقمی بالغ بر 90  تا 100هزار میلیارد تومان بوده است.

گفتنی است جهانگیری با طرح این پرسش که دولت احمدی نژاد 100میلیارد دلار از واگذاریها در سالهای اخیر بدست آورده و معلوم نیست این مقدار درآمد صرف چه چیزهایی شده، بار دیگر شبهاتی را در فضای اقتصادی - سیاسی جامعه بوجود آورده است.

درآمد واگذاری های دولت قبل براساس اقساط به دست دولت می رسد

وی با اشاره به قسطی بودن درآمدهای حاصل از خصوصی سازی بیان کرد: اما این درآمد 90 تا 100 هزار میلیارد تومانی، به طور کامل نقدی نبوده، زیرا بیشتر خصوصی سازیهایی که در دولت قبل انجام شده، به شکل اقساط بوده است.

کرد زنگنه افزود: این اقساط از سه سال تا 10 سال بوده، که به طور مثال مخابرات طی اقساط هشت ساله واگذار شده یا اقساط برخی از شرکت های وزارت نیرو به همین صورت بسیار طویل المدت بوده است.

وی تصریح کرد: هیچ کدام از درآمدها به شکلی نبوده که به طور سریع و یک ساله وارد درآمدهای دولت شود و در حال حاضر اقساط واگذاری های قبلی هنوز هم ادامه دارد و دولت سال به سال اقساط آن ها را به عنوان درآمد دریافت میکند.

برای واگذاری مخابرات سالی 30 تا 40 هزار میلیارد عاید دولت یازدهم شده است

رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی به پرداخت اخیر اقساط واگذاری مخابرات در دولت یازدهم اشاره کرد و به نسیم گفت: در خصوص مخابرات، اخیرا در دولت جدید در طول یک یا دو سال اخیر، سالی چند ده میلیارد بابت مخابرات نصیب دولت یازدهم شده است.

وی در پاسخ به اظهار نظر معاون اول رئیس جمهور درباره این که مشخص نیست دولت های نهم و دهم این درآمد ر ا صرف چه مواردی کرده اند، خاطرنشان کرد: چگونگی صرف شدن درآمدهای حاصل از خصوصی سازی در خود قانون اصل 44 مشخص شده و در بودجه و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری هم آمده است.

رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: بحثی که در مجلس مطرح شد، این بود که درآمدها در چارچوبی که قانون تعیین کرده بود هزینه نشد که این مسئله هم صحت دارد.

مگر استفاده از درآمدهای خصوصی سازی در تولید تنها باید در دولت احمدی نژاد اتفاق می افتاد؟

کرد زنگنه با اشاره به اظهارات جهانگیری در خصوص اینکه "در دولت قبل قرار بود درآمدهای حاصل از خصوصی سازی صرف تقویت تولید در بخش خصوصی شود" عنوان کرد: کل سیاست های اصل 44 برای توانمند سازی بخش خصوصی، کوچک سازی دولت و کاستن از بار مدیریتی و مالی قوه مجریه بود و نباید این را تنها منتهی به دوران آقای احمدی نژاد کرد.

وی افزود: قانون خصوصی سازی به دنبال این بود، دولت کوچک و بخش خصوصی توانمند شود ولی خوب تا به حال به این هدف دست پیدا نکرده است.

رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی با انتقاد از جمله جهانگیری که گفته " معلوم نیست درآمد حاصل از خصوصی سازی را چه کردند " به نسیم بیان کرد: این که درآمدهای حاصل از خصوصی سازی در جای خودش خرج نشده یک واقعیت است، اما این به معنای این نیست که درآمد حال از خصوصی سازی عاید شخص خاصی شده است.

کسی درآمد حاصل از خصوصی سازی را به حساب اشخاص نریخته است

کرد زنگنه خاطرنشان کرد: درآمدهای حاصل از خصوصی سازی به بودجه می آید، ولی کسی درآمد حاصل از آن را به حساب اشخاص نریخته است که آقای جهانگیری چنین حرفی را می زنند.

وی تصریح کرد: درآمدهای حاصل از خصوصی سازی به خزانه می آید و خزانه وزارت اقتصاد هم در غالب بودجه به دستگاهها پول می دهد، بنابراین مشخص نیست دولتمردان با چه هدفی این عدد و رقم ها را مطرح می کنند.

 

http://www.rajanews.com/news/214431



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/3/20 :: ساعت 11:48 عصر )
»» سقوط ارزش بورس در دولت یازدهم

معاون اسبق وزارت اقتصاد و بانک مرکزی از سقوط 50 میلیارد دلاری ارزش بازار سرمایه در دولت یازدهم سخن گفت وتاکید کرد: باید از مسئولانی برای مدیریت در بورس استفاده شود که خاک بازار سرمایه را خورده باشند.
به گزارش خبرنگار مهر، بازار سرمایه کشورمان این روزها اوضاع مطلوبی ندارد و بورس کشورمان که از آن به عنوان پیشانی اقتصاد یاد می‌شود، روند نزولی را طی می کند. شاخص کل بورس هم که به مثابه دماسنج اقتصاد است، روز گذشته به کمترین حد خود در سال جاری رسیده است.  
 
شاخص کل بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه با افت 634 واحد به رقم 62 هزار و 317 واحد عقب نشینی کرد و به پائین ترین حد خود در سال جاری پس از 81 روز رسید. شاخص کل بورس معاملات امسال را از رقم 62 هزار و 532 واحد آغاز کرده بود.
 
همچنین از ابتدای اسال تاکنون بازار سرمایه 51 روز معاملاتی را به خود دیده است که از این میان، معامله گران شاهد 22 روز مثبت برای بورس با مجموع رشد 10071 واحدی شاخص و 29 روز منفی با مجموع افت 10281 واحدی بوده اند.
 
بورس کشورمان در حالی این وضعیت را شاهد است که چند روز پیش وزیر اقتصاد از فرارسیدن زمان خرید سهام در بورس خبر داده و گفته است: اگر از بنده سوال کنند که دارایی خود را در چه بخشی سرمایه گذاری کنم، قطعا در شرایط فعلی و با توجه به وضعیت سایر بازارها، با نگاه بلندمدت بازار سرمایه را معرفی می کنم و قطعا این بازار بسیار مطمئن و قابلیت سرمایه گذاری دارد.
 
در این شرایط برخی از فعالان بورس معتقدند که دولت باید برای بهبود اوضاع بازار سرمایه وارد میدان شود و دوباره با همکاری بانک‌ها اقدام عملی برای بهتر شدن وضعیت صورت دهد اما برخی دیگر بر این اعتقادند که دخالت‌های دولت اوضاع بورس را به اینجا کشانده و دولت نباید با دخالت‌های دستوری وارد بازار شود و حتی همان صندوق حمایت بورس هم مورد سئوال است.
 
گرچه مدیران بورس در یک ماه اخیرا اقدامات متعددی را برای بهبود شرایط انجام دهند و با افزایش دامنه نوسان، انتشار مستقییم اطلاعات ناشرین، اعلام اطلاعات آنلاین صندوق توسعه بازار و غیره سعی در بهبود شرایط بورس داشت اما چندان موفق به این کار نشدند و همچنان عدم اعتماد به بورس همچنان حکمفرما است.
 
بازار سرمایه فاقد برنامه مشخص
 
در این زمینه حیدر مستخدمین حسینی معاون اسبق وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال که به چه دلیل بورس کشورمان به وضعیت فعلی دچار شده است و چه تدابیری برای بهبود این اوضاع باید اتخاذ کرد؟ گفت: اصل موضوع این است که بازار سرمایه کاملا فاقد برنامه است و دولت به این بازار عنایتی ندارد. بحث‌ها و اعلام نظرهایی توسط مسئولان دولتی و بازار سرمایه برای بهبود اوضاع صورت می گیرد، اما عملا اقدام و کاری انجام نمی شود.
 
این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه در عمل جدیتی برای مدیریت بازار سرمایه و حفظ حقوق سهامداران نیست و ماجرا به گونه ای شده است که اعتماد از بازار سرمایه رخت بربسته است، تصریح کرد: از آنچه که بازار را به جایگاه واقعی خود می رساند، غافل شده ایم. فعالان حقیقی و حقوقی بازار احساس عدم اعتماد و اطمینان را نسبت به این بازار دارند به واسطه اینکه کاری باید برای بازار صورت می‌گرفت که نگرفته است.
 
وی تصریح کرد: ارزش بازار سرمایه در نیمه دوم سال 92 حدود 150 میلیارد دلار بود که هم اکنون به 100 میلیارد دلار رسیده است، در حال حاضر یک نوع رهایی در بازار سرمایه احساس می شود. اگر بازار بخواهد به صورت اقتصادی رشد یابد و «تیک آف» داشته باشد از این بازار باید شروع شود؛ یعنی نقطه آغازین رشد اقتصادی بازار سرمایه است. در تمامی کشورهای پیشرفته جنوب شرق آسیا و غرب دیده ایم که اگر اقتصادی تکامل و بهبود یافته است، نقطه آغازین آن بازار سرمایه بوده و این بازار پیشخوان و پیشانی اقتصاد است و برای تحلیل وضعیت اقتصادی باید وضعیت بازار سرمایه رصد شود.
 
مستخدمین حسینی گفت: علت اصلی و اولیه را باید در همان ابتدای سال 92 و سیاست‌های بورسی دولت جستجو کرد که مربوط به بحث‌های بهره مالکانه، خوراک پتروشیمی ها، تصمیم کاملا دستوری نرخ سود بانکی، عدم افزایش قیمت‌ها و غیره می شود. اگر دولت امسال رسما بخشنامه ممنوعیت افزایش قیمت‌ها را صادر کرد، به این معنا است که اعتقادی به افزایش قیمت‌ها ندارد، در صورتی که بازار سرمایه و بورس رشد یافته و اقتصاد آزاد و بازار آزاد و رقابتی است و دولت هر نوع سیاست گذاری داشته باشد که این بازار را نشانه رود، بلافاصله بازار سرمایه به آن واکنش منفی نشان می دهد.  
 
وی عنوان کرد: در حال حاضر 500 واحد صنعتی و کلیدی اقتصادی در بورس داد و ستد و خرید و فروش می کنند و با بخشنامه عدم افزایش قیمت‌ها، دولت نمی تواند افزایش دستمزدها، افزایش نرخ فرآورده های نفتی و سوختی و انرژی را صورت دهد و در عین حال، بنگاه‌ها نرخ‌های خود را افزایش ندهند و در این حالت بازار متوجه می شود که دخالتی در آن اتفاق افتاده است.
 
این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه اینها علامتی است که عدم اعتماد را به بازار تزریق می کند و کم کم سرمایه گذاران از این بازار به واسطه عدم اعتماد خارج می شوند، افزود: در همان مقطع تعدادی عنوان می‌کردند که حباب در بورس ایجاد شده است که حرف غیرکارشناسی و غیراقتصادی است و این حرف از زبان تعدادی از مسئولان اقتصادی هم به گوش می‌رسید.
 
وی ادامه داد: در عین حال، عدم باور به خصوصی سازی و فروش بنگاه های اقتصادی از جمله سرخابی ها که آزمونی برای خصوصی سازی در دولت بود، موفق از آب در نیامد و البته این نوع خصوصی سازی هم جای تامل دارد، اینها نگاه های تعریف نشده در دولت است و خصوصی سازی کم رنگ شده و به حداقل رسیده است و بنابراین در نگاه دولت باید تجدیدنظر شود و اعتماد باید در بازار شکل گیرد تا به وضعیت تعادلی برسد.
 
مستخدمین حسینی با بیان اینکه اعتقادی هم به نتایج مذاکرات ندارم و اگر توافقی صورت گیرد در کوتاه مدت از نظر روانی نشانه هایی در بازار خواهیم دید اما تداوم نخواهد داشت، بیان کرد: بازار سرمایه باید برنامه داشته باشد و با برنامه وظیفه تامین منابع که الان بر عهده بانک‌ها را بر عهده بگیرد. تاکنون حرکتی رو به جلو نبوده است تا فعالان بازار با توجه به آن اقدام کنند.
 
از مدیرانی استفاده شود که خاک بازار سرمایه را خورده باشند
 
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بورس و بازار سرمایه به وضعیت تعادلی برسد، باید دولت، مسئولان و وزیر اقتصاد اعتماد را به بازار تزریق کنند و از مسئولانی برای مدیریت در بورس استفاده کنند که خاک بازار سرمایه را خورده باشند اما از افرادی که در بازار حضور نداشتند و حاشیه نشین بودند، استفاده کردند و آنها را به بورس به عنوان مدیران کشاندند که این باعث موفقیت نمی شود.  
 
کارشناس مسائل اقتصادی در پاسخ به این سئوال که برخی ها معتقدند در این شرایط وخیم بورس باید دولت اقدامات حمایتی خود را آغاز کند اما برخی دیگر معتقدند که نباید دولت در بازار سرمایه دخالت کند، نظر جنابعالی چیست؟ گفت: بازار سرمایه ما متولد شده از بازار پول است و شکل گیری این بازار از دل بازار پول بوده است. 10 سال قبل رئیس شورای بورس، رئیس کل بانک مرکزی بود. در دولت اصلاحات هم براساس لایحه بازار غیرمتشکل پولی مسئولیت این بازار بر عهده وزیر اقتصاد بود. از سال 1346 تا 10 سال قبل رسما هدایت و سکان بازار سرمایه بر عهده رئیس کل بانک مرکزی بود و از آن تاریخ به بعد این موضوع عوض شد.
 
وی ادامه داد: قانون بازار اوراق بهادار در سال 1384 در مجلس تصویب شد و بر اساس آن بازار سرمایه سرمایه با قواعد و آئین نامه های جدید اقدام به فعالیت های جدید کرد و این بازار نباید رها شود و لازم است که مورد حمایت قرار گیرد. بازار سرمایه ما مانند طفلی است که باید به آن برای راه رفتن کمک شود و اگر رها شود آسیب خواهد دید و این آسیب به کل اقتصاد صدمه خواهد زد؛ سرمایه گذاری کاهش، اشتغال کم و نرخ بیکاری بالا می رود، بنابراین دولت باید حساس شود.
 
مستخدمین حسینی با تاکید بر اینکه در این شرایط نباید برای بانک‌ها محدودیت ایجاد کرد، اظهارداشت: لازم است که به بانک‌ها اجازه سرمایه گذاری با مدیریت خود آنها در بازار سرمایه داده شود تا بانک‌ها بتوانند وارد میدان شوند و با حضور و این رفع محدودیت بازار سرمایه می‌تواند در وهله اول به خود تکانه های جدی بدهد و در این جهت سهامداران خرد و بانک‌ها چه خصوصی و چه دولتی هر دو منتفع خواهند شد.
 
وی ادامه داد: قیمت سهام در این شرایط پایین است و بورس با 500 واحد تولیدی و صنعتی ارزشش تنها به 100 میلیارد دلار می رسد، این نشان دهنده این است که این معادله درستی نخواهد بود و محدودیت‌ها رسما باید برداشته شود، این در حالی است که بانک مرکزی با بخشنامه های متعدد خود باعث شده است که نقدینگی بانک‌ها در بازار سرمایه چندان نباشد و برای آنها محدودیت ایجاد کرده است.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/3/20 :: ساعت 11:46 عصر )
»» برنامه ریزی دولتی برای اغتشاش

یکی از افراد بازداشت شده علیرضا «ی» فرزند ارسلان می گوید: آقایان امیر «ی»، غلامرضا «ی» و بهروز «ب» از فعالان سیاسی شهریار هستیم، سرگروههای کاروانی بودیم که با دستور «د» «ک» و سازماندهی بهروز «ب» که از مسئولین یکی از ادارات است سازماندهی شدیم و هر کدام موظف شدیم 6-5 نفر را جمع کنیم، با خودمان در سخنرانی رئیس جمهور در حرم امام شرکت کنیم . وی می گوید: امیر «ی» یکی از مسئولین ملارد که همراه ما بود از فعالان اغتشاشات سال 88 بوده و حدود شش ماه به اتهام شرکت در فتنه 88 سابقه بازداشت دارد.

گروه سیاسی - رجانیوز:  در روزهای اخیر بعضی روزنامه ها و نشریات با تیترسازی و تحریف آنچه در سخنرانی ریاست محترم جمهور در حرم امام (ره) اتفاق افتاد سعی کردند تا جوانان متدین و دلسوز جامعه را متهم به بی نظمی و توهین به مقامات عالی کشور کنند و به زعم خودشان با رو در رو نشان دادن نیروهای اصیل انقلاب با نمایندگان ملت، خیل صدها هزار نفری جوانان عاشق حضرت روح الله را افرادی خشن ، بی نظم و هرج و مرج طلب و بی منطق نشان داده و خودشان را افرادی متین خردمند و منظم جلوه دهند. حال آنکه تمام این تیترسازی ها و بزرگنمایی ها چیزی نسیت جز حربه ای برای فرار از انعکاس منطق مستحکم و غیر قبل انکار تحریف شخصیت امام خمینی (ره).

به گزارش رجانیوز به نقل از خبرگزاری بسیج، گزارشی که در ادامه تقدیم حضور خوانندگان گرامی می‌شود به روشنی نشان می‌دهد؛ پشت چهره خندان برخی از کسانی که این روزها شعار اعتدال‌گرایی سر می‌دهند همان افراطیون و فتنه‌گران پنهان شده‌اند. در اثنای گزارش، خواننده متوجه می‌شود؛ جریان سیاسی خاصی با اهداف کثیفی برای حاشیه‌سازی در مراسم ملی و عظیم رحلت امام برنامه ریزی کرده‌اند تا خوراک رسانه‌های صهیونیسم جهانی و دنباله‌های رسانه‌ای داخلی را مهیّا سازند! در این گزارش مشخص می‌شود؛ بازداشت شدگان حادثه در اعترافاتشان به صراحت، پرده از برنامه ریزی شده بودن حادثه و پروژه‌ی ضبط ویدیویی آن برمی‌دارند. عناصر میدانی کودتای آمریکایی - اسراییلی 88 سردمداران کسانی بوده‌اند که با ادعای حمایت از رئیس‌جمهور محترم اقدام به اغتشاش در مراسم مذکور نموده‌اند. همین افراد را عناصر سیاسی مدعی اعتدال‌گرایی به معرکه آورده بودند تا فضای جلسه را ملتهب سازند و در نهایت مردار ماهی سیاسی خود را حتی به قیمت لکه‌دار شدن مراسم رحلت جانسوز امام خمینی(ره) صید نمایند! و البته متاسفانه اینبار نیز چوب رذالت این جریان فتنه‌گر، نصیب نیروهای حزب‌اللهی می‌شود!!! تا بار دیگر مظلومیت حامیان اصیل اسلام و انقلاب عیان گردد.

 

سردمداران تحریف شخصیت امام خمینی (ره) تبیین این موضوع را به مصلحت خود نمی بینند و جرأت پرداختن به این مسأله را ندارند، لذا تلاش می کنند با پرداختن به حاشیه ها به جای متن، تحریف کنندگان چهره نورانی امام خمینی (ره) را از رسوایی نجات دهند. نگاهی به گزارش مستند از سخنرانی رئیس جمهور محترم که فیلم های غیر قابل انکار آن در سیمای جمهوری اسلامی موجود است می تواند از ابعاد این توطئه پرده بردارد.

متن گزارش مستند :

- ساعت 21:15 ریاست محترم جمهوری به شبستان وارد می شود و مجری مراسم شعار«صل علی محمد (ص)، رئیس جمهور خوش آمد» سر می دهد؛ متعاقب این امر تعدادی از حاضرین اقدام به تکرار این شعار می نمایند.

- سپس تعدادی از افراد که بطور سازماندهی شده با پلاکاردها و پوسترهای معین تجمع کرده بودند و

عکس سه نفره امام خمینی (ره) ، مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و مضامینی همچون «ما نمی گذاریم روحانی تنها بماند»، «سربازان هسته ای، حمایت، حمایت» ، «دلواپس آگاه باش، روحانی تنها نیست»، « بنرِ بزرگ حمایت از مذاکره کنندگان هسته ای» و ... را در دست داشتند اقدام به سردادن شعار« خامنه ای زنده باد، روحانی پاینده باد» و «یاد امام (ره) زنده باد، روحانی پاینده باد» نمودند؛ که بلافصله جمعیتی که پشت سر گروه اول مستقر شده بودند شعار «این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده» سردادند، رئیس محترم جمهور پس از توقف دو دقیقه ای و آرام شدن شعارها سخنرانی خود را آغاز کرد.

- ساعت 21:35 رئیس جمهور در حال اظهار مواردی از اندیشه های امام خمینی (ره) بود که فردی به نام حسین ش اقدام به قرائت متن اعتراضی از روی کاغذ نمود؛ (سخنان او اعتراض به این بود که چرا طرح های او در زمینه پتروشیمی را ترتیب اثر نداده اند) که بلافاصله افراد مستقر در جلو که نقش حامی دولت را بازی می کردند اقدام به سردادن شعار «مرگ بر منافق» نمودند و موجب ملتهب شدن فضای صحن علی الخصوص مقابل جایگاه شدند که رئیس جمهور با جمله «متشکریم ، بفرمائید» به این شعار واکنش نشان داد .

- سپس با آرام سازی جمعیت ، سخنرانی رئیس جمهور ادامه یافت و در انتهای سخنرانی مجدداً فضای صحن مقابل جایگاه با هیاهو میان گروه ظاهراً طرفدار دولت و تعداد اندکی پیرامون این گروه، ملتهب شد که رئیس جمهور محترم با بلندتر نمودن صدای خود و غلبه بر همهمه های موجود اظهاراتشان را ادامه دادند و به پایان بردند .

- در اثنای این بی نظمی ها تعدادی از افراد متشنج توسط مسئولین انتظامات مراسم توقیف و به واحدهای امنیتی مستقر در محل تحویل شدند خلاصه اظهارات افراد بازداشت شده به این شرح است:

یکی از افراد بازداشت شده علیرضا «ی» فرزند ارسلان می گوید: آقایان امیر «ی»، غلامرضا «ی» و بهروز «ب» از فعالان سیاسی شهریار هستیم، سرگروههای کاروانی بودیم که با دستور «د» «ک» و سازماندهی بهروز «ب» که از مسئولین یکی از ادارات است سازماندهی شدیم و هر کدام موظف شدیم 6-5 نفر را جمع کنیم، با خودمان در سخنرانی رئیس جمهور در حرم امام شرکت کنیم .

وی می گوید: امیر «ی» یکی از مسئولین ملارد که همراه ما بود از فعالان اغتشاشات سال 88 بوده و حدود شش ماه به اتهام شرکت در فتنه 88 سابقه بازداشت دارد.

این افراد برای سازماندهی کاروان اعزامی کاملاً با آقای «د» «ک» هماهنگ بوده و ایشان هم در اواسط مسیر تماس گرفتند و از همه تشکر کردند.

وی اظهار می دارد: به ما گفته بودند در هنگام سخنرانی رئیس جمهور محترم این شعارها را بدهیم شعارهائی چون «خامنه ای زنده باد، روحانی پاینده باد ـ سیاست خارجی مورد تائید ماست ـ روحانی روحانی حمایتت می کنیم» وی اضافه کرد: به ما گفته بودند اگر شخصی قصد اخلال در سخنرانی را داشت، شعار «مرگ بر منافق» سر دهیم .

- تعدادی از افراد سازماندهی شده دیگر از یک قهوه خانه به نام «ش» با مدیریت حمید «ق» واقع در یکی از بخش های تابع شهریار به مراسم آورده شدند مانند دانیال «ی»، فرشاد «ر»، حامد «ط»، سعید «ح». این افراد در پاسخ به اینکه چرا با شعارهای خود فضای سخنرانی را ملتهب کردید؟، می گویند: به ما گفته شده بود قرار است افرادی از گروه دلواپسان در حرم امام بیآیند و شعارهائی علیه دولت سر دهند و شما باید بروید با شعارهای خود با آنها مقابله کنید.

- آنها می گویند وقتی در حین سخنرانی رئیس جمهور فردی از میان جمعیت بلند شد و شروع به صحبت های اعتراض آمیز کرد امیر «ی» به ما دستور داد شعار مرگ بر منافق و مرگ بر فتنه گر سر دهیم؛ ما هم شعار دادیم.

- یکی از متهمان از جمع فوق بنام غلامرضا «ی» چهار دستگاه تلفن همراه داشت که وقتی از او پرسیده شد این همه تلفن همراه برای چیست؟ اظهار داشت: دو دستگاه مال خودم است و دو دستگاه را به من داده بودند تا از وقایع مستند سازی کنم.

- فرد معترض که در وسط سخنرانی رئیس جمهور محترم برخاست و شروع به سخنرانی از روی نوشته کرد؛ فردی بنام حسین «ش» فرزند حسن است که فرزند شهید و ساکن تهران و کارمند شرکت پتروشیمی خوزستان می باشد؛ در بیان انگیزه خود از سخنان اعتراض آمیز در وسط سخنرانی ریاست محترم جمهور اظهار داشت: انگیزه ام صرفاً به دلیل عدم توجه به طرحهای ارائه شده ام در مورد شرکت پتروشیمی بود.

گفتنی است در پی بن بست سیاسیون در معامله با شیطان بزرگ، هر از گاهی سیاسیون متمایل به آمریکا با حاشیه‌سازی و بلوا و توهین به منتقدان و بازی کردن فیلمهای ساختگی تلاش می‌کنند افکار عمومی را از متن واقعه دور ساخته و با حاشیه‌سازی‌های ناجوانمردانه صحنه بازی را تغییر آرایش مصنوعی دهند! اما از آنجایی که این بازی‌ها دردی از جیب ملت دوا نمی‌نماید و آمریکا نیز هویتش با اینگونه خیمه‌شب‌بازی‌ها تغییر نمی‌کند، ملت بزرگ ایران تاکنون فریب نخورده و منتظر است تا جوجه را در آخر پاییز لبخند به صورت شیطان بزرگ بشمارد!

 

http://www.rajanews.com/news/214394



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/3/20 :: ساعت 11:41 عصر )
»» احمدی مقدم در برنامه زنده تلوزیونی

سردار احمدی مقدم، در برنامه امشب در خصوص برخی شایعات پیرامون بازداشتش گفت: قاضی اطلاع رسانی در مورد پرونده بنیاد تعاون را ممنوع کرده است و نمی خواهم خیلی وارد این موضوع شوم/ خیلی‌ها تهدید کردند که پرونده را پیگیری نکنم
گروه سیاسی - رجانیوز: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در برنامه "امشب" که سه‌شنبه شب از شبکه اول سیما پخش شد، در پاسخ به مجری برنامه که به صراحت از وی پرسید، «دوستان می‌گفتند، شما در زندان هستید»، اظهار کرد: در چهار ماه پایان تصدی ام به پرونده فساد اقتصادی در بنیاد تعاون برخوردیم.
 

به گزارش رجانیوز به نقل از نسیم، وی با اشاره به فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری قدر به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های بنیاد تعاون افزود: این شرکت نباید جایی را اداره می‌کرد زیرا شرکت سرمایه‌گذاری بود. ولی مشخص شد سهام خریداری می‌کند و سرمایه‌گذاری زیر 50 درصد دارد. همچنین شرکت‌هایی را بیرون تاسیس کرد که این خلاف بود و نباید این شرکت در دو طرف معامله یکی می‌بود.

 

سردار احمدی مقدم ادامه داد: ما با مسئولان این شرکت صحبت کرده و اعلام کردیم عملشان خلاف است و باید اموال را برگردانید ولی برایشان سودآور بوده و ده‌ها میلیارد تومان باید سود می‌دادند لذا دست از عمل خود بر نداشته و ما هم موضوع را به دستگاه قضایی ارجاع دادیم.

 

فرمانده سابق ناجا گفت: وسط بررسی پرونده قاضی کنار رفت و قضیه مسکوت ماند و پس از آن شروع کردند به جوسازی و گفتند بنیاد تعاون در حال ورشکستگی است و ما را تهدید کردند که فیلم تهیه کرده‌ایم تا مردم متوجه شوند و بر سر بانک قوامین سرازیر شوند تا پول خود را از بانک خارج کنند.

 

وی با بیان اینکه آنها اذعان داشتند که فیلم را برای تهدید ما در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کنند، اضافه کرد: من از دادگاه ناامید شده بودم، لذا نزد رئیس قوه قضائیه رفتم.

احمدی‌مقدم ادامه داد: نامه‌ای نوشتم و به رئیس قوه قضائیه گفتم آن را بخوانید، ایشان دقیق خواندند و گفتند مگر می‌شود قاضی را وسط بررسی پرونده و انجام کار انتقال داد؟ اما به دستور ایشان پرونده را به قاضی ویژه بررسی ارسال کردند و پرونده نیز از دادسرای عمومی به نظامی ارجاع شد.

 

احمدی مقدم تصریح کرد: همان کسانی که ما قبلا تهدید به انتشار فیلم کرده بودند، شایعه زندانی بودن من را منتشر کرده و به رسانه‌ها اطلاع دادند.

وی بیان کرد:  به دلیل اینکه ادعا کرده بودند معامله با مجوز من بوده تا امروز دو بار قاضی پرونده نامه فرستاده و من مکتوب جواب دادم و منجر به احضار و زندان نشده است.

 

فرمانده سابق ناجا در پاسخ به سوال مجری که گفت «پسر و داماد شما چه نقشی در این پرونده داشتند» تاکید کرد: هیچ کدام نقشی نداشتند. من دو پسر دارم و دو دختر که یکی از پسرهایم دانشجو و دیگری دانش آموز دبیرستانی است. دو دخترم نیز متاهل‌اند و هیچ کدام شغل دولتی ندارند. پسرم که دانشجو است، کار وکالت می‌کند و به او تاکید کرده‌ام که وکالت دستگاه‌های دولتی را نپذیرد که نگویند رانت پدرش بوده است.

وی تصریح کرد: قبل از اینکه فرمانده بشوم به دفتر آقا رفتم و بیوگرافی خود و دارایی‌هایم را اعلام کردم. وقتی هم خدمتم به اتمام رسید مجدد داراییم را اعلام کردم و هیچ فرقی با زمان قبل نداشت.

سردار احمدی مقدم تاکید کرد: هر سه فرزندم مستاجرند و خانه‌های زیر 100 متر دارند و کار اقتصادی هم نداشته و فعالیت معمولی دارند.

سردار احمدی مقدم گفت:  از سخنگوی دستگاه قضا به دلیل اینکه با قاطعیت گفته‌اند، موضوع انتشار خبر دستگیری‌ام قابل پیگیری محض است، تشکر می‌کنم.

 

http://www.rajanews.com/news/214402



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/3/20 :: ساعت 11:39 عصر )
»» بالاخره مجلس به مذاکرات وارد شد

شناسه خبر : 214354

 

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نهایی شدن طرح یک فوریتی «الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای» در جلسه کمیسیون امنیت خبر داده و اعلام کرد که «این مصوبه کمیسیون، فردا به هیات رئیسه مجلس تقدیم می شود»؛ بنابراین، با پیشرفت مسیر طرح، نوبت به طرح دو فوریتی نرسید.
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نهایی شدن طرح یک فوریتی «الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای» در جلسه کمیسیون امنیت خبر داده و اعلام کرد که «این مصوبه کمیسیون، فردا به هیات رئیسه مجلس تقدیم می شود»؛ بنابراین، با پیشرفت مسیر طرح، نوبت به طرح دو فوریتی نرسید.

گروه سیاسی - رجانیوز:  با وجود کارشکنی ها برای کنار ماندن مجلس از تاثیرگذاری بر توافق احتمالی هسته ای، طرح یک فوریتی «الزامات توافق هسته ای ایران و 1+5 » در کمیسیون امنیت ملی مجلس تصویب شده تا برای رای گیری نهایی به صحن علنی مجلس بیاید.

به گزارش رجانیوز، در حالی که در ماه های گذشته و با مطرح شدن چند طرح مختلف برای نقش آفرینی مجلس در توافق نهایی، تلاش هایی برای تجمیع این طرح ها در قالب یک طرح واحد صورت گرفته بود، امروز طرحی که شامل موارد مطرح شده در سه طرح پیشین بود در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصویب شد،  این در حالی بود که برای تصویب این طرح کارشکنی های قابل ملاحظه ای صورت گرفت.

پیش از این و همزمان با پایان هفته سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه، رئیس مجلسدر جلسه صبح روز یکشنبه فراکسیون رهروان ولایت،  اعلام کرد که مخالف قانونگذاری در رابطه با موضوع هسته ای بوده و بهتر است این طرح فعلا در مجلس باقی مانده به قانون مبدل نشود.

این در حالی است که در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و در نشست خصوصی تعدادی از اعضای کمیسیون، این نظر لاریجانی در خصوص طرح یک فوریتی به حاضران اعلام شد که با اعتراض جدی اعضای کمیسیون مواجه گردید. معترضان اعلام کرده بودند «اینجا قوه مجریه نیست که یک عده تصمیم بگیرند و بقیه تبعیت کنند؛ ما در کمیسیون طرح را مورد بررسی قرار خواهیم داد و به صحن علنی مجلس ارائه می کنیم تا نمایندگان تصمیم بگیرند».

بر همین اساس بررسی پیشنهادات و جزئیات طرح در دستور کار کمیسیون قرار گرفت اما تعدادی از نمایندگان نزدیک به رهروان، جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را ترک کردند تا عملا امکان رای گیری برای پیشنهادات مطروحه فراهم نشود!

با این حال در جلسه علنی امروز سه شنبه نیز به اعضای کمیسیون امنیت ملی اعلام شد که برای تعیین تکلیف این طرح در جلسه عصر کمیسیون حضور یابند. همزمان با این اعلام، جمعی از نمایندگان برای جلوگیری از اقدام برخی چهره های خاص و اثرگذار مجلس و وقت کشی آنها در مسیر تصویب طرح یک فوریتی قبل از توافق نهایی، اقدام به جمع آوری امضا برای یک طرح دو فوریتی کردند که این طرح نیز مانند طرح یک فوریتی «الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای ملت ایران» نام داشت و فقط به صورت دو فوریتی بررسی خواهد شد.

در واقع، این طرح دو فوریتی اهرم فشاری در مواجهه با مخالفین طرح محسوب می شد که با هدف وقت کشی در بررسی طرح «الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای» طراحی و در حالی پیگیری بود، چنانکه طبق آیین نامه داخلی مجلس پس از بررسی دوفوریت طرح در صحن علنی، بلافاصله طرح در اولویت بررسی کمیسیون مربوطه قرار گرفته و باید در اولین جلسه علنی مجلس، گزارش کمیسیون در دستور کار صحن قرار می گرفت.

در همین زمینه خبرگزاری مهر گزارش داده است که نمایندگان طراح این طرح دو فوریتی منتظر بوده اند تا در صورتی که بنا به هر علتی کلیات و جزئیات طرح یک فوریتی امروز در کمیسیون امنیت ملی به تصویب نرسد، فردا طرح دو فوریتی را در دستور کار مجلس قرار دهند و به هر نحو ممکن طرح جامع هسته ای برای رای گیری به صحن مجلس کشیده شود.

اما عصر امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نهایی شدن طرح یک فوریتی «الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای» در جلسه کمیسیون امنیت خبر داده و اعلام کرد که «این مصوبه کمیسیون، فردا به هیات رئیسه مجلس تقدیم می شود»؛ بنابراین، با پیشرفت مسیر طرح، نوبت به طرح دو فوریتی نرسید.

 

نمایندگان مجلس در نشست امروز (سه‌شنبه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بررسی جزئیات طرح جامع هسته‌ای پارلمان  جزئیات طرح یک فوریتی الزامات ضرورت توافق‌نامه‌ای هسته‌ای ایران با 1+5 به تصویب رساندند.

پیش‌تر کلیات طرح مذکور در نشست کمیسیون سیاست خارجی مجلس به تصویب رسیده بود.

قرار است این طرح به عنوان طرح جامع هسته‌ای مجلس در دستور کار صحن علنی خانه ملت قرار گیرد.

متن کامل این طرح به شرح ذیل است:

 

طرح یک فوریتی الزامات ضروری توافق‌نامه هسته‌ای ایران با 1+5

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با احترام طرح ذیل که به امضای 225 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

مقدمه (دلایل توجیهی):‌

در راستای صیانت از عزت، استقلال و حقوق مسلم ملت رشید ایران اسلامی، دستاوردهای هسته‌ای دانشمندان این مرز و بوم و ضرورت حمایت از تیم مذاکره‌کننده کشور عزیزمان در برابر تهدیدات و زیاده‌خواهی نظام سلطه به رهبری آمریکا و جهت تسهیل در انجام توافق نهایی ایران با کشورهای 1+5، طرح الزامات ضروری توافقنامه هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 با تأکید بر رفع تحریم‌های ظالمانه تحمیلی، جلوگیری از رخنه امنیتی عوامل استکبار و توسعه دانش و پژوهش با قید یک فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

ماده واحده:

در راستای تعهد و تأکید بر رعایت مقررات پادمان معاهده منع گسترش سلاح‌هسته‌ای و بر اساس اصول 77 و 125 قانون اساسی، هرگونه نتایج مذاکره هسته‌ای با کشورهای1+5 در صورتی معتبر است که الزامات زیر ر ا بصورت شفاف رعایت کرده و به تصویب مجلس شورای اسلامی برساند.

1. لغو کامل و یکپارچه همه تحریم‌های مقرر در قطعنامه‌های شورای امنیت، مصوبات اتحادیه اروپا، کنگره و دولت آمریکا در روز توافق انجام پذیرد.

2. آژانس انرژی اتمی مجاز به انجام نظارت‌های متعارف از سایت‌های هسته‌ای است و دسترسی به کلیه اسناد دانشمندان و اماکن نظامی، امنیتی و مکان‌های حساس غیر هسته‌ای با هر بهانه‌ای ممنوع است.

3. هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و زنجیره تأمین و تولید در تحقیق و توسعه پذیرفته نیست.

تبصره: نظارت بر حسن اجرای توافقنامه توسط هیأتی 7 نفره از نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتخب نمایندگان مجلس انجام خواهد شد. این هیأت موظف است هر سه ماه یک بار گزارش روند اجرای توافق را به صحن علنی ارایه خواهد کرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/3/20 :: ساعت 11:37 عصر )
»» آخرین اظهارات بقایی قبل از بازداشت + صوت

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران؛
معاون اجرایی رئیس جمهور دولت دهم گفت : ما می‌خواهیم از جهانگیری به اتهام جابه‌جایی اسناد و مدارک و ثبت صندوق به نام خودشان شکایت کنیم زیرا این آقایان به دروغ مدعی هستند که این صندوق دولتی است و ما آن را به دولت برگرداندیم و همین طور اتهامات و ایرادات واهی که دارند انجام می‌دهند، شکایت می‌کنیم تا تکلیف 12 میلیارد تومان روشن شود.
آخرین اظهارات بقایی قبل از بازداشت"حمید بقایی" در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،با اشاره به اقدام دولت یازدهم در بازگرداندن صندوق قرض‌الحسنه شهیدان رجایی و باهنر به دولت اظهار داشت: از عجائب روزگار ما همین را بگوییم که کسانی که مدام داعیه مبارزه با فساد دارند و برای سرپوش گذاشتن روی ضعف‌های کاری خود مدام به دولت گذشته اتهام وارد می‌کنند، خودشان خلاف می کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور دولت دهم افزود: یک صندوقی غیردولتی به نام صندوق قرض‌الحسنه شهیدان رجایی و باهنر وجود دارد که برخی از مقامات دولت یازدهم از جمله آقایان جهانگیری، فریدون، نوبخت و تعداد دیگری از این عزیزان آمده‌اند با تغییر اسناد و مدارک این صندوق، نسبت به انتقال صندوق به نام حقیقی خودشان اقدام کردند و بعدش رفته‌اند و به صورت غیرقانونی آن را تصرف کرده بعد هم برای اینکه رد گم کنند مرتب به جای اینکه مستندات متقن را منتشر کنند، مدعی هستند که این صندوق دولتی بوده، در دولت گذشته از دولتی به خصوصی تبدیل شده و در دوره ما مجددا از خصوصی به دولتی برگشته است و سعی می‌کنند با چنین اتهاماتی فرار به جلو کنند در حالی که برای این مورد هیچ سندی را هم ارائه نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: بنده خودم رئیس هیئت امنای این صندوق هستم آقای جهانگیری آمده به صورت خلاف افراد را حذف کرده و خودشان را جایگزین کرده‌اند و این صندوق که توانایی مالی‌اش حدود 12 میلیارد تومان است را به نام خودشان منتقل کرده‌اند و برای اینکه روی کارهای خودشان سرپوش بگذارند مرتب می‌گویند این صندوق دولتی بوده است. 

بقایی تصریح کرد: ما قبلا یک شکایت متوقی شعبه 27 دادگاه عمومی تهران انجام داده‌ایم و من هم امروز طی نامه‌ای از دادستان تهران خواستم تا روشن شدن تکلیف پرونده شکایت ما تصمیمات غیرقانونی هیئت امنا و هیئت مدیره فعلی را متوقف کنند تا پرونده تعیین تکلیف شد. 

معاون اجرایی رئیس جمهور دولت دهم تصریح کرد: ما می‌خواهیم از جهانگیری به اتهام جابه جایی اسناد و مدارک و ثبت صندوق به نام خودشان شکایتی کنیم . از این آقایان به خاطر اینکه به دروغ مدعی هستند که این صندوق دولتی است و ما آن را به دولت برگرداندیم و همین طور اتهامات و ایرادات واهی که دارند انجام می‌دهند، شکایت می‌کنیم . 

وی اضافه کرد: برای اینکه یک تشکیلاتی دولتی باشد در قانون به صراحت آمده است که یا باید با حکم مصوبه مجلس تأسیس شده باشد یا اینکه 50 درصد سهام متعلق به دولت باشد  در حالی که این صندوق قرض الحسنه نه به حکم قانون مجلس تصویب شد، نه دولت در آن سهمی دارد و نه اصلا مطابق اساسنامه‌هایی که داشته چه در روز اول و چه این اساسنامه‌هایی که خود این آقایان درست کرده‌اند و تغییرات به نفع خودشان داده‌اند هیچ جا، هیچ قید و کلمه‌ای در رابطه با این که این صندوق دولتی است در آن نیست یک موسسه اگر دولتی باشد در صورت انحلال تمام دارایی‌ها آن به حساب خزانه دولت می‌رود در حالی که به صراحت در اساسنامه مصوب این صندوق، چه اساسنامه‌ای که جهانگیری این را درست کرده و چه اساسنامه اصلی هیچ جا چنین اشاره‌ای نکرده آن‌ها مدعی هستند چون دولت هر از چند گاهی به این صندوق کمک کرده پس این صندوق وابسته به دولت است.

بقایی گفت: در حالی که اگر هم چنین چیزی باشد تمام این شرکت‌های تعاونی مصرف باید دولتی تلقی شوند، حالا صحبت ما این است که شما که مدعی هستید این صندوق دولتی است خودتان چرا خصوصی اداره می‌کنید.

وی تاکید کرد: چرا آقای جهانگیری به عنوان شخصیت حقیقی وارد صندوق شده است نه به عنوان جایگاه معاون اول.اگر تشکیلاتی دولتی باشد، باید اعضای هیئت امنا شخصیت‌های حقوقی باشند نه حقیقی. چرا شما به عنوان حقیقی، یعنی مالک صندوق خودتان را معرفی کرده‌اید تکلیف این 12 میلیارد تومان چه خواهد شد؟

معاون رئیس جمهور سابق ادامه داد: به هر حال ما برهمین اساس به دلیل اینکه آمده‌اند یک صندوقی را غیرقانونی تصاحب کرده‌اند، همین که دارند جوسازی می‌کنند که این صندوق دولتی است و بحث‌های این چنینی و این را هم اضافه کنیم و اگر تشکیلاتی بخواهد به دولت وابسته شود تعهدات آور است. قاعده دارد حساب و کتاب دارد این‌ها که می‌آیند مدعی می‌شوند که قبلی‌ها صندوق دولتی را خصوصی کرده‌اند مستنداتشان کجاست؟ یعنی ما در دولت گذشته آمدیم یک صندوقی با 12 میلیارد سرمایه را از دولتی به خصوصی تبدیل کردیم و آب از آب تکان نخورد این همه نهاد نظارتی، این همه دستگاه حالا شما آمدید این را از خصوصی به دولتی تبدیل کردید مستندات ادعاهای شما کجاست. بیایید یک سندی را ارائه کنید که ما آمده‌ایم یک تشکیلات دولتی را خصوصی کرده‌ایم لذا من به همین سه اتهامی که عرض کردم می‌خواهم از آقایان شکایت کنیم و حتما معتقدیم که قوه قضاییه با درایت و قاطعیت با قضیه برخورد خواهد کرد و امیدواریم که به نتیجه برسد و اما این را در خاتمه اضافه کنیم که بحث ما صندوق نیست موضوع نفس عمل است اگر قرار باشد یک عده مسئول دولتی بیایند یک همچین کاری را انجام دهند ان وقت چه تضمینی وجود دارد که موارد مشابه دیگری در کشور اتفاق نیفتد.

بقایی در پایان خاطرنشان کرد: برای در اختیار داشتن مسئولیت صندوق مهم نیست بلکه نفس عمل خیلی مهم است که معاون اول رئیس‌جمهور،معاون مدیریت برنامه ریزی رئیس‌جمهور، دستیار ویژه رئیس جمهور و معاون حقوقی رئیس جمهور بیایند همچین کاری را انجام دهند و بعد هم خیلی راحت به خلاف هم در رسانه‌ها ادعا کنند که ما یک تشکیلات خصوصی را به دولت برگردانیم و دولت گذشته خلاف کرد یا خطایی مرتکب شد.

خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران پس از اعلام خبر بازداشت بقایی با دو تن از نزدیکان او تماس گرفت که هردو نسبت به علت یا علل بازداشت بقایی ابراز بی اطلاعی کردند و اظهار داشتند هنوز با وی ملاقاتی نداشتند.

برای شنیدن فایل صوتی اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
کد خبر: 5225106


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/3/20 :: ساعت 7:26 عصر )
»» جزئیاتی از حاشیهسازی در سالگرد رحلت امام(ره)

جزئیاتی از حاشیه‌سازی در سالگرد رحلت امام(ره)
کلید اغتشاشات سخنرانی رئیس‌جمهور در حرم امام از جیب کودتاگران 88 در آمد!
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 خرداد 1394 ساعت 11:04




 
این گزارش نشان می‌دهد؛ اراذلی که در کودتای آمریکایی اسرائیلی 88 به جرم اغتشاشات خیابانی محکومیت گرفته بودند، صحنه‌گردانان اصلی بلوای ساختگی 13 خرداد بوده‌اند!
کلید اغتشاشات سخنرانی رئیس‌جمهور در حرم امام از جیب کودتاگران 88 در آمد!
به گزارش جهان، خبرگزاری بسیج نوشت:
در روزهای اخیر بعضی روزنامه ها و نشریات با تیترسازی و تحریف آنچه در سخنرانی ریاست محترم جمهور در حرم امام (ره) اتفاق افتاد سعی کردند تا جوانان متدین و دلسوز جامعه را متهم به بی نظمی و توهین به مقامات عالی کشور کنند و به زعم خودشان با رو در رو نشان دادن نیروهای اصیل انقلاب با نمایندگان ملت، خیل صدها هزار نفری جوانان عاشق حضرت روح الله را افرادی خشن ، بی نظم و هرج و مرج طلب و بی منطق نشان داده و خودشان را افرادی متین خردمند و منظم جلوه دهند. حال آنکه تمام این تیترسازی ها و بزرگنمایی ها چیزی نسیت جز حربه ای برای فرار از انعکاس منطق مستحکم و غیر قبل انکار تحریف شخصیت امام خمینی (ره).

گزارشی که در ادامه تقدیم حضور خوانندگان گرامی می‌شود به روشنی نشان می‌دهد؛ پشت چهره خندان برخی از کسانی که این روزها شعار اعتدال‌گرایی سر می‌دهند همان افراطیون و فتنه‌گران پنهان شده‌اند. در اثنای گزارش، خواننده متوجه می‌شود؛ جریان سیاسی خاصی با اهداف کثیفی برای حاشیه‌سازی در مراسم ملی و عظیم رحلت امام برنامه ریزی کرده‌اند تا خوراک رسانه‌های صهیونیسم جهانی و دنباله‌های رسانه‌ای داخلی را مهیا سازند! در این گزارش مشخص می‌شود؛ بازداشت شدگان حادثه در اعترافاتشان به صراحت، پرده از برنامه ریزی شده بودن حادثه و پروژه‌ی ضبط ویدیویی آن برمی‌دارند.

http://www.jahannews.com/images/docs/000427/n00427129-t.jpg

عناصر میدانی کودتای آمریکایی - اسراییلی 88 سردمداران کسانی بوده‌اند که با ادعای حمایت از رئیس‌جمهور محترم اقدام به اغتشاش در مراسم مذکور نموده‌اند. همین افراد را عناصر سیاسی مدعی اعتدال‌گرایی به معرکه آورده بودند تا فضای جلسه را ملتهب سازند و در نهایت مردار ماهی سیاسی خود را حتی به قیمت لکه‌دار شدن مراسم رحلت جانسوز امام خمینی(ره) صید نمایند! و البته متاسفانه اینبار نیز چوب رذالت این جریان فتنه‌گر، نصیب نیروهای حزب‌اللهی می‌شود!!! تا بار دیگر مظلومیت حامیان اصیل اسلام و انقلاب عیان گردد.

سردمداران تحریف شخصیت امام خمینی (ره) تبیین این موضوع را به مصلحت خود نمی بینند و جرأت پرداختن به این مسأله را ندارند، لذا تلاش می کنند با پرداختن به حاشیه ها به جای متن، تحریف کنندگان چهره نورانی امام خمینی (ره) را از رسوایی نجات دهند. نگاهی به گزارش مستند از سخنرانی رئیس جمهور محترم که فیلم های غیر قابل انکار آن در سیمای جمهوری اسلامی موجود است می تواند از ابعاد این توطئه پرده بردارد.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000427/nf00427129-1.jpg

متن گزارش مستند:

- ساعت 21:15 ریاست محترم جمهوری به شبستان وارد می شود و مجری مراسم شعار« صل علی محمد (ص)، رئیس جمهور خوش آمد» سر می دهد؛ متعاقب این امر تعدادی از حاضرین اقدام به تکرار این شعار می نمایند.

- سپس تعدادی از افراد که بطور سازماندهی شده با پلاکاردها و پوسترهای معین تجمع کرده بودند و
عکس سه نفره امام خمینی (ره) ، مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و مضامینی همچون «ما نمی گذاریم روحانی تنها بماند» ، «سربازان هسته ای، حمایت، حمایت» ، «دلواپس آگاه باش، روحانی تنها نیست» ، « بنرِ بزرگ حمایت از مذاکره کنندگان هسته ای» و ... را در دست داشتند اقدام به سردادن شعار«خامنه ای زنده باد، روحانی پاینده باد» و «یاد امام (ره) زنده باد، روحانی پاینده باد» نمودند؛ که بلافصله جمعیتی که پشت سر گروه اول مستقر شده بودند شعار «این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده» سردادند، رئیس محترم جمهور پس از توقف دو دقیقه ای و آرام شدن شعارها سخنرانی خود را آغاز کرد.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000427/nf00427129-2.jpg

- ساعت 21:35 رئیس جمهور در حال اظهار مواردی از اندیشه های 
عناصر میدانی کودتای آمریکایی - اسراییلی 88 سردمداران کسانی بوده‌اند که با ادعای حمایت از رئیس‌جمهور محترم اقدام به اغتشاش در مراسم مذکور نموده‌اند
امام خمینی (ره) بود که فردی به نام حسین ش اقدام به قرائت متن اعتراضی از روی کاغذ نمود؛ سخنان او اعتراض به این بود که چرا طرح های او در زمینه پتروشیمی را ترتیب اثر نداده اند که بلافاصله افراد مستقر در جلو که نقش حامی دولت را بازی می کردند اقدام به سردادن شعار «مرگ بر منافق» نمودند و موجب ملتهب شدن فضای صحن علی الخصوص مقابل جایگاه شدند که رئیس جمهور با جمله «متشکریم ، بفرمائید» به این شعار واکنش نشان داد .

- سپس با آرام سازی جمعیت ، سخنرانی رئیس جمهور ادامه یافت و در انتهای سخنرانی مجدداً فضای صحن مقابل جایگاه با هیاهو میان گروه ظاهراً طرفدار دولت و تعداد اندکی پیرامون این گروه، ملتهب شد که رئیس جمهور محترم با بلندتر نمودن صدای خود و غلبه بر همهمه های موجود اظهاراتشان را ادامه دادند و به پایان بردند .

- در اثنای این بی نظمی ها تعدادی از افراد متشنج توسط مسئولین انتظامات مراسم توقیف و به واحدهای امنیتی مستقر در محل تحویل شدند خلاصه اظهارات افراد بازداشت شده به این شرح است:

یکی از افراد بازداشت شده علیرضا «ی» فرزند ارسلان می گوید: آقایان امیر «ی» ، غلامرضا «ی» و بهروز «ب» از فعالان سیاسی شهریار هستیم، سرگروههای کاروانی بودیم که با دستور «د» «ک» و سازماندهی بهروز «ب» که از مسئولین یکی از ادارات است سازماندهی شدیم و هر کدام موظف شدیم 6-5 نفر را جمع کنیم، با خودمان در سخنرانی رئیس جمهور در حرم امام شرکت کنیم .

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000427/nf00427129-3.jpg

وی می گوید: امیر «ی» یکی از مسئولین ملارد که همراه ما بود از فعالان اغتشاشات سال 88 بوده و حدود شش ماه به اتهام شرکت در فتنه 88 سابقه بازداشت دارد.

این افراد برای سازماندهی کاروان اعزامی کاملاً با آقای «د» «ک» هماهنگ بوده و ایشان هم در اواسط مسیر تماس گرفتند و از همه تشکر کردند.

وی اظهار می دارد: به ما گفته بودند در هنگام سخنرانی رئیس جمهور محترم این شعارها را بدهیم شعارهائی چون « خامنه ای زنده باد، روحانی پاینده باد ـ سیاست خارجی مورد تائید ماست ـ روحانی روحانی حمایتت می کنیم» وی اضافه کرد: به ما گفته بودند اگر شخصی قصد اخلال در سخنرانی را داشت، شعار « مرگ بر منافق» سر دهیم .

- تعدادی از افراد سازماندهی شده دیگر از یک قهوه خانه به نام «ش» با مدیریت حمید «ق» واقع در یکی از بخش های تابع شهریار به مراسم آورده شدند مانند دانیال «ی»، فرشاد «ر»، حامد «ط»، سعید «ح». این افراد در پاسخ به اینکه چرا با شعارهای خود فضای سخنرانی را ملتهب کردید؟، می گویند: به ما گفته شده بود قرار است افرادی از گروه دلواپسان در حرم امام بیآیند و شعارهائی علیه دولت سر دهند و شما باید بروید با شعارهای خود با آنها مقابله کنید.

- آنها می گویند وقتی در حین سخنرانی رئیس جمهور فردی از میان جمعیت بلند شد و شروع به صحبت های اعتراض آمیز کرد امیر «ی» به ما دستور داد شعار مرگ بر منافق و مرگ بر فتنه گر سر دهیم؛ ما هم شعار دادیم.

- یکی از متهمان از جمع فوق بنام غلامرضا «ی» چهار دستگاه تلفن همراه داشت که وقتی از او پرسیده شد این همه تلفن همراه برای چیست؟ اظهار داشت: دو دستگاه مال خودم است و دو دستگاه را به من داده بودند تا از وقایع مستند سازی کنم.

- فرد معترض که در وسط سخنرانی رئیس جمهور محترم برخاست و شروع به سخنرانی از روی نوشته کرد؛ فردی بنام حسین «ش» فرزند حسن است که فرزند شهید و ساکن تهران و کارمند شرکت پتروشیمی خوزستان می باشد؛ در بیان انگیزه خود از سخنان اعتراض آمیز در وسط سخنرانی ریاست محترم جمهور اظهار داشت: انگیزه ام صرفاً به دلیل عدم توجه به طرحهای ارائه شده ام در مورد شرکت پتروشیمی بود.

گفتنی است در پی بن بست سیاسیون در معامله با شیطان بزرگ، هر از گاهی سیاسیون متمایل به آمریکا با حاشیه‌سازی و بلوا و توهین به منتقدان و بازی کردن فیلمهای ساختگی تلاش می‌کنند افکار عمومی را از متن واقعه دور ساخته و با حاشیه‌سازی‌های ناجوانمردانه صحنه بازی را تغییر آرایش مصنوعی دهند! اما از آنجایی که این بازی‌ها دردی از جیب ملت دوا نمی‌نماید و آمریکا نیز هویتش با اینگونه خیمه‌شب‌بازی‌ها تغییر نمی‌کند، ملت بزرگ ایران تاکنون فریب نخورده و منتظر است تا جوجه را در آخر پاییز لبخند به صورت شیطان بزرگ بشمارد!
کد مطلب: 427129
 
 


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/3/20 :: ساعت 7:21 عصر )
»» اعتراف BBC پس از 6 سال: 88، موسوی برنده انتخابات نبود!

اعتراف BBC پس از 6 سال: 88، موسوی برنده انتخابات نبود! / "شورش" سبز شکست خورد
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 خرداد 1394 ساعت 10:51




بی بی سی فارسی که هر سال برای فتنه 88 سالگرد برگزار می‌کند در ششمین سال آن فتنه، مقاله‌ای منتشر کرده، که نکات جالبی در آن جلب توجه می‌کند.
اعتراف BBC پس از 6 سال: 88، موسوی برنده انتخابات نبود! /
به گزارش جهان، شش سال پس از فتنه سال 88 در ایران، مردم ایران به یاد دارند که در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم، رسانه‌های فارسی زبان وابسته به دولت‌های غربی تدارک گسترده‌ای برای به خیابان کشاندن و ایجاد آشوب دیده بودند. پیشقراول این رسانه‌ها شبکه بی بی سی فارسی بود که با بودجه‌ فراوان و برنامه‌ریزی ویژه دولت انگلستان پای به این عرصه گذاشته بود.

اکنون و بعد از 6 سال از آن روزها، بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) به بازخوانی آن ایام پرداخته و نوشته است: «با فروکش کردن امواج جنبش سبز، رفته رفته روشن می‌شود که این جنبش عملاً به اهداف ادعایی خود نرسیده است.»

تحریریه رسانه انگلیسی بی بی سی فارسی

تمام سخن آشوبگران و فضاسازی رسانه‌های خارجی از جمله بی بی سی از آن سال به بعد را می‌توان در این سه جمله خلاصه کرد:

1. مردم ایران با به راه انداختن جنبشی به نام "جنبش سبز" به دنبال حق خود هستند.

2. انتخابات در ایران آزاد نیست. در انتخابات ریاست جمهوری سال88 تقلب شده است.

3. جنبش سبز، پیروز است و طرفداران بسیاری در میان ایرانیان دارد.

اکنون پس از گذشت شش سال از این ادعاهای آشوب‌گران و آشوب‌سازان، در مقاله‌ای با عنوان "شورشی که جنبش نشد؛ شش سال بعد "جنبش سبز"" در بی بی سی فارسی منتشر شده، به نکات جالبی برمی‌خوریم:

*** شورش سبز، نه جنبش سبز

نویسنده بی بی سی فارسی پس از شش سال با استفاده از واژه "شورش" به جای "جنبش" اعتراف می‌کند که "به صرف گفتمان‌سازی شاعرانه، نمی‌شود از یک شورش جمعی به یک جنبش اجتماعی رسید."

سؤالاتی که ذهن نگارنده را به خود مشغول کرده، نشان می‌دهد که تمام تلاش بی بی سی در این سال‌ها برای "جنبش" خواندن فتنه 88 بیهوده بوده است:

««سؤالِ نپرسیده اما سرخورده‌کننده‌تری هم هست: آیا اعتراضات انتخاباتی هشتاد و هشت «جنبش» بود؟

آیا ناکامی «جنبش سبز»، تا حدی و از جهاتی، نتیجه‌ی ناتوانی ما در درک هویت اعتراضات انتخاباتی آن دوره و "جنبش" انگاشتن یک "شورش" نیست؟

این همان "آزمون بسیار دشوار" بود، آزمونی که یک پرسشِ پایه را پیش روی‌شان گذاشت: نه این که "چرا جنبش سبز شکست خورد؟" این که «چرا شورش جمعی هشتاد و هشت به یک جنبش اجتماعی مبدل نشد؟»»

وی به دلیل آنکه این شورش ادامه و استمرار نداشت و مردم در خیابان‌ها حاضر نشدند، انتقاد می‌کند و می‌گوید: «جنبش سبز، از جمله به همین دلیل عملاً امکان تحقق بخشیدن به هدف‌های خود را نیافت.»


تقلب نشده بود، احمدی‌نژاد برنده انتخابات بود

نکته دیگری که در نوشته منتشرشده در سایت بی بی سی فارسی به چشم می‌آید، اعتراف به رأی اکثریت مردم ایران به رئیس جمهور منتخب است.

بی بی سی، شش سال زمان نیاز داشت تا با این مقاله، ادعای اولیه خود را زیرسؤال ببرد. ادعایی که مبنای شورش و آشوب و تعرض به مال و جان مردم تهران در چندماه شده بود.

در این نوشته، به صراحت اعتراف شده است که «بسیاری از رأی‌دهندگان رأی خود را به نفع "کاندید برنده" به صندوق انداختند».

مقاله‌نویس سایت انگلیسی بی بی سی فارسی تأکید می‌کند: «خوب یا بد، کاندید برنده در میان اقشار فرودست جامعه و حتی بخشی از مرفهان حامیان فراوان داشت.» البته وی در ادامه بدون ارائه هیچ دلیل، انتخاب احمدی‌نژاد را ناعادلانه می‌خواند: «در نتیجه [این بخش از مردم] انگیزه‌ جدی یا دلیل بسنده‌ای برای اعتراض به "وضع ناعادلانه" انتخاب او نمی‌دیدند.»

بی بی سی شش سال است که با هدف به چالش کشیدن آزادی انتخابات در ایران، بر تنور تقلب دمیده است.


در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 که با مشارکت 84 درصدی مردم همراه بود، محمود احمدی نژاد با 24?592?793 به ریاست جمهوری رسید. میرحسین موسوی با 13?338?121 نفر دوم شد.

"پیام یزدانجو" در نوشته‌اش از اعتراض گسترده مردم ایران به نتایج انتخابات سال 88 می‌گوید اما خود اعتراف می‌کند: «بخش بزرگی از اقشار کارگر، اقلیت‌های قومی و دینی، روستانشینان و ساکنان شهرهای کوچک عمدتاً به اعتراضات آن دوره نپیوست.»

«واقعیتی که عموماً از سوی هواداران حرکت اعتراضی نادیده گرفته شد، و همچنان می‌شود – این که ناخشنودی از نتایج انتخابات آن دوره شامل حال "عموم مردم" یا "تمام آحاد ملت" یا "تک تک شهروندان ایران" نبود.»


«شورش سبز» شکست خورد

حقیقت دیگری که پس از شش سال بی بی سی فارسی به آن اذعان کرده، شکست شورش سبز است.

اعتراف دیرهنگام بی بی سی با نوعی تأسف و ناامیدی همراه است: «شورشی که می‌شد زمینه‌ساز یک جنبش بالنده باشد از حرکت باز ایستاد.»

سرخوردگی آشوب‌سازان از شکست فتنه 88 در سؤالاتی که نویسنده از خود و دوستانش می‌پرسد، نمایان است:

چرا جنبش سبز شکست خورد؟

اکنون، راسخ‌ترین طرفداران و هواداران جنبش سبز هم این سؤالِ سرخورده‌کننده را مقابل خود می‌بینند: چرا جنبش سبز شکست خورد؟

چرا چنین جنبشی، با وجود "مطالبات فروخورده"، "نیروهای بالقوه" و "سرمایه‌های نمادین" در جامعه، دستاورد عظیم و قابل انتظاری نداشت؟»»

به نوشته بی بی سی، جمهوری اسلامی "با تحریک هیجانات ملی‌گرایانه و مصادره‌ آن‌ها به سود علائق مذهبی، همراهی و همدلی بخشی از هواداران حرکت‌های اعتراضی، از جمله جوانان «جنبش سبز»، را به دست آورد."


اعتراف پایانی بی بی سی، مهم‌ترین بخش از این اعترافات دیرهنگام است.

این رسانه انگلیسی فارسی زبان در بخشی از نوشته‌اش بر هدایت شورش سبز از سوی بیگانگان اذعان می‌کند و می‌نویسد: «هیچ‌یک از اقدامات و ایده‌ها برای برنامه‌ریزی نظری و هماهنگی عملی، برای مدیریت اعتراض‌ها در داخل کشور و هدایت آن‌ها از خارج کشور، به نتیجه‌ لازم نرسید.»

با وجود همه آنچه که در مقاله بی بی سی بر آن اذعان شده، شبکه و سایت وابسته به دولت انگلستان با تولید برنامه‌های مختلف و بزرگداشت‌های سالانه، همچنان می‌کوشد این جریان شکست‌خورده را زنده نگه‌دارد تا بلکه فرصتی دیگر برای شورش و آشوب‌سازی خارج‌نشینان فراهم شود.
منبع: جام جم

کد مطلب: 427131


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/3/20 :: ساعت 7:18 عصر )
»» وزارت ارشادی با سیاستهای مغرضانه

جنتی وزیر ارشاد

جواد آقایی

وطن امروز در صحن علنی امروز مجلس، سندی بود بر برخورد دوگانه دولت با رسانه ها. برخورد دوگانه ای که نه تنها بوی انقلابی گری از آن نمی آید بلکه بوی تعفن غربگرایی آن فضای رسانه ای کشور را مسموم نموده.

خوشحالم که امروز وزیر به اصطلاح “ارشاد” دولت یازدهم از مجلس شورای اسلامی بابت سیاست های مغرضانه اش در حوزه رسانه کارت زرد گرفت.

سیاست هایی که از خبر مرگ ملک عبدالله سعودی ناراحت شد و بابت بیمار سعودی دلواپس است!

سیاست هایی که برچسب بر دهان رسانه های غیرهمسو می زند و حق دفاع از حقوق ملت ایران در موضوع “کرسنت” را به رسانه ها نمی‌دهد!

سیاست هایی که چماقیست برای دولت یازدهم تا بر سر مخالفان و منتقدانش بکوبد و چشمش را بر همه بی حرمتی ها به اصول انقلاب و نظام اسلامی ببندد!

سیاست هایی که چراغ سبزهای فراوانی به آن سوی آبی ها داده است تا…

به امید استیضاحش.

 

 

http://bachehayeghalam.ir/slideshow/%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%BA%D8%B1%D8%B6%D8%A7%D9%86%D9%87/



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/3/20 :: ساعت 7:15 عصر )
»» روایتی از کاهش 50 درصدی قیمت نفت



بذرپاش در همایش«به غرب باج نمی دهیم» مطرح کرد

 روایتی از کاهش 50 درصدی قیمت نفت/ اگر این اتفاق زمان «جلیلی» رخ می‌داد چه می‌گفتید؟

نماینده تهران در مجلس گفت: حال این سئوال مطرح می‌شود که چگونه در اوج تحریم‌ها و نظارت‌ها ما می‌توانیم 19 هزار سانتریفیوژ خریداری کرده و یا خودمان در داخل تولید کنیم، اما برای واردات یک داروی چرک‌خشک‌کن ساده عاجز می‌شویم.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو» به نقل از اسنا، همایش دانشجویی مردمی «به غرب باج نمی‌دهیم» به همت بسیج دانشجویی، دفتر امام جمعه کرج و سایر تشکل های مردمی عصر دیروز در کلانشهر کرج برگزار شد.

 

مهرداد بذرپاش که سخنران این همایش بود طی سخنانی به تحلیل مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 پرداخت و گفت: ما از زمان دولت مصدق در تحریم هستیم و تا کنون سه نسل تحریم علیه ایران اعمال شده است.


وی افزود:‌ حال این پرسش مهم مطرح می‌شود که چگونه تحریم نسل سوم فشار بیشتری بر اقتصاد ایران و مردم ما وارد کرده است.

 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر امروز شما در تمام جهان یک مقایسه‌ای را انجام دهیم به این نتیجه می‌رسیم که دستگاه‌های سانتریفیوژ جزو مهم‌ترین کالاهایی است که توسط غربی‌ها در لیست تحریم قرار دارد اما جوانان ایران از جمله شهید مصطفی احمدی‌روشن طی یک دوره سه ساله محدود توانستند تعداد سانتریفیوژهای ایران را از یک عدد ناچیز به 11 هزار و بعد 19 هزار سانتریفیوژ افزایش دهند.

 

بذرپاش گفت: حال این سؤال مطرح می‌شود که چگونه در اوج تحریم‌ها و نظارت‌ها ما می‌توانیم 19 هزار سانتریفیوژ خریداری کرده و یا خودمان در داخل تولید کنیم اما برای واردات یک داروی چرک‌خشک‌کن ساده عاجز می‌شویم.

 

وی با اشاره به روند پرونده هسته‌ای ایران گفت: برای پاسخ به این سؤال مهم باید فرایند سال‌های اخیر را به درستی بررسی کنیم از سال 84 تا 87 به نوعی اوج یافتن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان بود.

 

این نماینده مجلس گفت: ما در سال 87 چرخه دانش هسته‌ای را تکمیل کرده و به غنی‌سازی اورانیوم تا 20 درصد رسیده بودیم در آن تاریخ خاویر سولانا از طرف کشورهای غربی طرحی را برای ما آورد که مورد قبول ایران قرار گرفت. وی قرار بود برای تدوین جزئیات دوباره به ایران سفر کند اما دیگر هیچگاه با ما وارد مذاکره نشد.

 

بذرپاش اظهار داشت: این شرایط تا سال 88 و برگزاری انتخاب ریاست جمهوری ادامه یافت تا اینکه فتنه‌ای بزرگ با عده‌ای به کشور تحمیل کرده و فصلی نوین در تاریخ ایران گشوده شد.

 


وی تصریح کرد: در شرایطی که غربی‌ها آماده مذاکره و توافق با ایران بودند ناگهان فتنه‌ای بزرگ به راه افتاد و رویکرد غربی‌ها بلافاصله تغییر کرد به صورتی که دو هفته بعد از انتخابات اوباما نخستین واکنش را نشان داد و گفت دولت ایران مشروعیت ندارد و دیگر با آن مذاکره نمی‌کنیم. چندی بعد نیز وزیر دفاع آلمان و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تیر آخر را زده و گفتند تا مردم ایران در خیابان‌ها هستند باید تحریم‌های سنگینی را اعمال کنیم تا حکومت ایران در برابر جنبش سبز سر تعظیم فرود آورد.

 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در آن مقطع عده‌‌ای از ایران به خارج از کشور سفر کرده و مدام به سناتورهای آمریکایی می‌گفتند ایران را تحریم کنید لذا غربی‌ها وارد فاز جدیدی از تحریم‌ها علیه ما شدند.

 


وی ادامه داد:‌ این روند ادامه داشت تا سال 89 و اعمال قطعنامه 1929 و بعد پنج قطعنامه دیگر علیه ایران. در این دوره بود که عده‌‌ای به کشور خیانت کردند اطلاعات حساس هسته‌ای را به غربی‌ها فروختند. جزئیات سری کشور را لو دادند کار را به جایی رساندند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارشی را منتشر و نام 10 دانشمند هسته‌ای را بیان کرد که میان آن 10 نفر تاکنون 4 نفر از جمله شهید مصطفی احمدی‌روشن ترور شده و به شهادت رسیدند.

 

این نماینده مجلس در ادامه به بیان اشتباهات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پرداخت و گفت:‌ در ژنو پنج خطای راهبردی مرتکب شدند نخست اینکه هول شدند و به دشمن پیام دادند که ما وامانده‌ایم، دوم سیاه‌نمایی کردند، سوم در مذاکرات تعادل را رعایت نکردند، چهارم خطوط قرمز را به درستی تعیین و رعایت نکرده و پنجم ظرفیت‌های داخلی را نادیده گرفتند.

 

بذرپاش ادامه داد: ظرفیت‌های مهم داخلی از جمله مجلس شورای اسلامی، منتقدان دلسوز و نیروهای مؤمن ولایی را با الفاظی زشت خطاب قرار داده و تحقیر کردند و نتیجه این پنج خطای راهبردی تنظیم یک صفحه توافق پر از غلط در لوزان بود.

 

وی تأکید کرد: مردم و تیم مذاکره‌کننده باید هوشیار باشند آمریکایی‌ها نقشه‌های دیگری برای ما طراحی کرده و در حال حاضر مذاکرات هسته‌ای تنها ظاهر قضیه است و اهداف پشت پرده اهمیت بیشتری دارد.


نماینده تهران در مجلس در ادامه با بیان اینکه در پشت پرده مذاکرات هسته‌ای آمریکایی‌ها چند نقشه برای ما طراحی کرده‌اند، گفت: نقشه شماره یک در وین 3 اجرا شد. در آن تاریخ و در حین مذاکرات ایران با 1+5 ناگهان وزیر خارجه قطر و سعودفیصل خبیث وزیر خارجه وقت عربستان در حاشیه مذاکرات حضور یافته با جان‌کری گفت‌وگوهای مفصلی انجام دادند و بلافاصله قیمت نفت از حدود 100 دلار به 47 دلار کاهش یافت.

 

بذرپاش تصریح کرد: نتیجه این کاهش شدید قیمت نفت این بودکه اگر همین امروز تحریم‌ها را بردارند و ما فروش نفت خود را به شرایط عادی دو برابر امروز برسانیم باز هم حتی یک دلار درآمد نفتی کشور بیشتر نخواهد شد.

 

وی سپس با طعنه به مسئولان دولتی فعلی گفت: چطور می‌شود که هرگاه شما سرکار می‌آیید قیمت نفت به نصف و حتی یک دهم کاهش می‌یابد اما وقتی کنار می‌روید قیمت نفت به بالای 100 دلار می‌رسد اگر این اتفاق در زمان دکتر جلیلی می‌افتاد معلوم نیست چه اتهاماتی به تیم مذاکره‌کننده می‌زدید.

 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی سپس به نقشه دوم آمریکایی‌ها علیه منافع ایران اشاره کرد و گفت: نقشه دوم مربوط به PMD و به عبارتی نظارت بر فعالیت‌های نظامی ایران است. من به صراحت می‌گویم حتی 10 درصد بندهای مربوط به نظارت در توافقات لوزان برای پرونده هسته‌ای نیست چرا که با این شرایط فعالیت‌های هسته‌ای ما عملاً پلمب شده است و دشمن به دنبال نفوذ به صنایع نظامی و موشکی ایران است.

 

بذرپاش نقشه سوم آمریکایی‌ها را استفاده از گروه‌های تروریستی و ناامن کردن منطقه توصیف کرد و گفت: امروز داعش با هدایت آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی و کارگری عربستان به دنبال تهدید نظامی ایران است و می‌خواهند درگیری را به مرزهای ایران برسانند.

 

وی خاطرنشان کرد: آنهایی که یک روز شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دادند امروز باید جواب بدهند اگر ایران در موضوع سوریه کوتاه می‌آمد به طور قطع تهدیدهای نظامی تاکنون به مرزهای ما کشیده می‌شد.

 

کد خبر: 417759


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/3/20 :: ساعت 7:10 عصر )
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 124
>> بازدید دیروز: 95
>> مجموع بازدیدها: 335073
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب