سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] اگر بدین شمشیرم بر بینى مرد با ایمان زنم که مرا دشمن گیرد ، نگیرد ، و اگر همه جهان را بر منافق ریزم تا مرا دوست دارد ، نپذیرد ، و این از آن است که قضا جارى گشت و بر زبان پیامبر امّى گذشت که فرمود : اى على مؤمن تو را دشمن نگیرد و منافق دوستى تو نپذیرد . [نهج البلاغه]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» بالاخره مجلس به مذاکرات وارد شد

شناسه خبر : 214354

 

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نهایی شدن طرح یک فوریتی «الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای» در جلسه کمیسیون امنیت خبر داده و اعلام کرد که «این مصوبه کمیسیون، فردا به هیات رئیسه مجلس تقدیم می شود»؛ بنابراین، با پیشرفت مسیر طرح، نوبت به طرح دو فوریتی نرسید.
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نهایی شدن طرح یک فوریتی «الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای» در جلسه کمیسیون امنیت خبر داده و اعلام کرد که «این مصوبه کمیسیون، فردا به هیات رئیسه مجلس تقدیم می شود»؛ بنابراین، با پیشرفت مسیر طرح، نوبت به طرح دو فوریتی نرسید.

گروه سیاسی - رجانیوز:  با وجود کارشکنی ها برای کنار ماندن مجلس از تاثیرگذاری بر توافق احتمالی هسته ای، طرح یک فوریتی «الزامات توافق هسته ای ایران و 1+5 » در کمیسیون امنیت ملی مجلس تصویب شده تا برای رای گیری نهایی به صحن علنی مجلس بیاید.

به گزارش رجانیوز، در حالی که در ماه های گذشته و با مطرح شدن چند طرح مختلف برای نقش آفرینی مجلس در توافق نهایی، تلاش هایی برای تجمیع این طرح ها در قالب یک طرح واحد صورت گرفته بود، امروز طرحی که شامل موارد مطرح شده در سه طرح پیشین بود در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصویب شد،  این در حالی بود که برای تصویب این طرح کارشکنی های قابل ملاحظه ای صورت گرفت.

پیش از این و همزمان با پایان هفته سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه، رئیس مجلسدر جلسه صبح روز یکشنبه فراکسیون رهروان ولایت،  اعلام کرد که مخالف قانونگذاری در رابطه با موضوع هسته ای بوده و بهتر است این طرح فعلا در مجلس باقی مانده به قانون مبدل نشود.

این در حالی است که در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و در نشست خصوصی تعدادی از اعضای کمیسیون، این نظر لاریجانی در خصوص طرح یک فوریتی به حاضران اعلام شد که با اعتراض جدی اعضای کمیسیون مواجه گردید. معترضان اعلام کرده بودند «اینجا قوه مجریه نیست که یک عده تصمیم بگیرند و بقیه تبعیت کنند؛ ما در کمیسیون طرح را مورد بررسی قرار خواهیم داد و به صحن علنی مجلس ارائه می کنیم تا نمایندگان تصمیم بگیرند».

بر همین اساس بررسی پیشنهادات و جزئیات طرح در دستور کار کمیسیون قرار گرفت اما تعدادی از نمایندگان نزدیک به رهروان، جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را ترک کردند تا عملا امکان رای گیری برای پیشنهادات مطروحه فراهم نشود!

با این حال در جلسه علنی امروز سه شنبه نیز به اعضای کمیسیون امنیت ملی اعلام شد که برای تعیین تکلیف این طرح در جلسه عصر کمیسیون حضور یابند. همزمان با این اعلام، جمعی از نمایندگان برای جلوگیری از اقدام برخی چهره های خاص و اثرگذار مجلس و وقت کشی آنها در مسیر تصویب طرح یک فوریتی قبل از توافق نهایی، اقدام به جمع آوری امضا برای یک طرح دو فوریتی کردند که این طرح نیز مانند طرح یک فوریتی «الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای ملت ایران» نام داشت و فقط به صورت دو فوریتی بررسی خواهد شد.

در واقع، این طرح دو فوریتی اهرم فشاری در مواجهه با مخالفین طرح محسوب می شد که با هدف وقت کشی در بررسی طرح «الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای» طراحی و در حالی پیگیری بود، چنانکه طبق آیین نامه داخلی مجلس پس از بررسی دوفوریت طرح در صحن علنی، بلافاصله طرح در اولویت بررسی کمیسیون مربوطه قرار گرفته و باید در اولین جلسه علنی مجلس، گزارش کمیسیون در دستور کار صحن قرار می گرفت.

در همین زمینه خبرگزاری مهر گزارش داده است که نمایندگان طراح این طرح دو فوریتی منتظر بوده اند تا در صورتی که بنا به هر علتی کلیات و جزئیات طرح یک فوریتی امروز در کمیسیون امنیت ملی به تصویب نرسد، فردا طرح دو فوریتی را در دستور کار مجلس قرار دهند و به هر نحو ممکن طرح جامع هسته ای برای رای گیری به صحن مجلس کشیده شود.

اما عصر امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نهایی شدن طرح یک فوریتی «الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای» در جلسه کمیسیون امنیت خبر داده و اعلام کرد که «این مصوبه کمیسیون، فردا به هیات رئیسه مجلس تقدیم می شود»؛ بنابراین، با پیشرفت مسیر طرح، نوبت به طرح دو فوریتی نرسید.

 

نمایندگان مجلس در نشست امروز (سه‌شنبه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بررسی جزئیات طرح جامع هسته‌ای پارلمان  جزئیات طرح یک فوریتی الزامات ضرورت توافق‌نامه‌ای هسته‌ای ایران با 1+5 به تصویب رساندند.

پیش‌تر کلیات طرح مذکور در نشست کمیسیون سیاست خارجی مجلس به تصویب رسیده بود.

قرار است این طرح به عنوان طرح جامع هسته‌ای مجلس در دستور کار صحن علنی خانه ملت قرار گیرد.

متن کامل این طرح به شرح ذیل است:

 

طرح یک فوریتی الزامات ضروری توافق‌نامه هسته‌ای ایران با 1+5

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با احترام طرح ذیل که به امضای 225 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

مقدمه (دلایل توجیهی):‌

در راستای صیانت از عزت، استقلال و حقوق مسلم ملت رشید ایران اسلامی، دستاوردهای هسته‌ای دانشمندان این مرز و بوم و ضرورت حمایت از تیم مذاکره‌کننده کشور عزیزمان در برابر تهدیدات و زیاده‌خواهی نظام سلطه به رهبری آمریکا و جهت تسهیل در انجام توافق نهایی ایران با کشورهای 1+5، طرح الزامات ضروری توافقنامه هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 با تأکید بر رفع تحریم‌های ظالمانه تحمیلی، جلوگیری از رخنه امنیتی عوامل استکبار و توسعه دانش و پژوهش با قید یک فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

ماده واحده:

در راستای تعهد و تأکید بر رعایت مقررات پادمان معاهده منع گسترش سلاح‌هسته‌ای و بر اساس اصول 77 و 125 قانون اساسی، هرگونه نتایج مذاکره هسته‌ای با کشورهای1+5 در صورتی معتبر است که الزامات زیر ر ا بصورت شفاف رعایت کرده و به تصویب مجلس شورای اسلامی برساند.

1. لغو کامل و یکپارچه همه تحریم‌های مقرر در قطعنامه‌های شورای امنیت، مصوبات اتحادیه اروپا، کنگره و دولت آمریکا در روز توافق انجام پذیرد.

2. آژانس انرژی اتمی مجاز به انجام نظارت‌های متعارف از سایت‌های هسته‌ای است و دسترسی به کلیه اسناد دانشمندان و اماکن نظامی، امنیتی و مکان‌های حساس غیر هسته‌ای با هر بهانه‌ای ممنوع است.

3. هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و زنجیره تأمین و تولید در تحقیق و توسعه پذیرفته نیست.

تبصره: نظارت بر حسن اجرای توافقنامه توسط هیأتی 7 نفره از نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتخب نمایندگان مجلس انجام خواهد شد. این هیأت موظف است هر سه ماه یک بار گزارش روند اجرای توافق را به صحن علنی ارایه خواهد کرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/3/20 :: ساعت 11:37 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 61
>> بازدید دیروز: 69
>> مجموع بازدیدها: 336666
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب