سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گروهى او را پیش رویش ستودند ، فرمود : ] بار خدایا تو مرا از خودم بهتر مى‏شناسى و من خود را از آنان بیشتر مى‏شناسم . خدایا ما را بهتر از آن کن که مى‏پندارند و بیامرز از ما آنچه را که نمى‏دانند . [نهج البلاغه]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» تشییع 175 غواص شهید

شناسه خبر : 214727

 

175 شهید غواص با دست‌های بسته آمده‌اند تا یک ملت را از بند هر اسارت احتمالی و تحمیلی آزاد کنند./  175 شهید غواص با لب‌های تشنه آمده‌اند تا یک ملت را سیراب کنند و کسی به‌خاطر کمبود آب، ملت را ذلیل بیگانگان نکند. / بیایید دستان دعاگوی خود در ماه مبارک رمضان را به تابوت‌های نورانی شهیدان متبرک کنیم تا به استجابت دعاهایتان مطمئن باشیم.
175 شهید غواص با دست‌های بسته آمده‌اند تا یک ملت را از بند هر اسارت احتمالی و تحمیلی آزاد کنند./ 175 شهید غواص با لب‌های تشنه آمده‌اند تا یک ملت را سیراب کنند و کسی به‌خاطر کمبود آب، ملت را ذلیل بیگانگان نکند. / بیایید دستان دعاگوی خود در ماه مبارک رمضان را به تابوت‌های نورانی شهیدان متبرک کنیم تا به استجابت دعاهایتان مطمئن باشیم.
گروه معارف - رجانیوز: حجت الاسلام پناهیان در استقبال از تشییع پیکر پاک 250 شهید دفاع مقدس با انتشار یادداشت کوتاهی نوشت:
یکی از مصادیق سخن مقام معظم رهبری که شهدا مظهر قدرت ایران هستند، همین است که
 
175 شهید غواص با دست‌های بسته آمده‌اند تا یک ملت را از بند هر اسارت احتمالی و تحمیلی آزاد کنند.
 
175 شهید غواص با لب‌های تشنه آمده‌اند تا یک ملت را سیراب کنند و کسی به‌خاطر کمبود آب، ملت را ذلیل بیگانگان نکند.
 
175 شهید غواص از ضیافت الهی آمده‌اند تا ما را نزد خداوند متعال شفاعت کنند و برای مهمانی رمضان آماده نمایند.
 
خدا چه قدرتی به شهدا داده است که خود فرمود: «وَ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُم‏؛ و کسانى که در راه خدا به شهادت رسیده‏اند، خدا هرگز اعمالشان را باطل و تباه نمی‌کند..»
بیایید از شهدا قدرت بگیریم و دستان دعاگوی خود در ماه مبارک رمضان را به تابوت‌های نورانی شهیدان متبرک کنیم تا به استجابت دعاهایتان مطمئن باشیم.
 
علیرضا پناهیان
 
1394/03/24
 
 
شایان ذکر است که مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر 270 شهید تازه تفحص شده ، روز سه‌شنبه 26 خرداد ماه از ساعت 16 (4 بعد از ظهر) از میدان بهارستان به‌سوی معراج الشهدای تهران واقع در خیابان بهشت انجام خواهد شد.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 94/3/24 :: ساعت 7:33 عصر )
»» پوسترغواصان دریادل و خطشکن


مجاهدت غوّاصان دریادل عملیات کربلای چهار و پنج، هرگز از یاد تاریخ این مرز و بوم نخواهد رفت. آنها همچنانی که خدای متعال فرموده است زنده‌اند. ما باید تلاش کنیم آن ارزشها را، که آنها به خاطر آن در این میدانها وارد شدند، زنده بداریم... این شهیدان دریادل و خط شکن متعلق به همه ملت ایرانند. برگرفته از بیانات رهبر انقلاب 22 و 82/7/23

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 94/3/24 :: ساعت 7:32 عصر )
»» ازادی بیان بی تدبیر ناامید!



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 94/3/24 :: ساعت 7:31 عصر )
»» جزییات جدیدی از توافق نهایی ایران و 1+5

شناسه خبر : 214620

 

بر اساس گزارش های منتشرشده در رسانه های خبری و سکوت تیم ایرانی، مشخص شده است تعلیق تحریم های اصلی علیه ایران ، علاوه بر اینکه به راستی آزمایی تعهدات ایران از سوی آژانس منوط شده ، به حل موضوع ابعاد احتمالی نظامی ایران یا همان PMD نیز پیوند خورده است.

گروه بین الملل – رجانیوز: در حالی که 18 روز دیگر به پایان ضرب الاجل رسیدن به توافق نهایی زمان باقی است جزییات بیشتری از این توافق در رسانه ها منتشر می شود.

 

به گزارش رجانیوز، بر اساس گزارش های منتشرشده در رسانه های خبری و سکوت تیم ایرانی، مشخص شده است تعلیق تحریم های اصلی علیه ایران ، علاوه بر اینکه به راستی آزمایی تعهدات ایران از سوی آژانس منوط شده ، به حل موضوع ابعاد احتمالی نظامی ایران یا همان PMD نیز پیوند خورده است.

 

در حال حاضر تیم های مذاکره کننده ایران و 1+5 درباره رایزنی بر سر این مساله هستند که ایران پیش از امضای توافق نهایی باید به موضوع PMD را کاملا برای آژانس روشن کند و یا آنکه در طول اجرای توافق نهایی این اتفاق باید بیافتد.

 

 

در همین راستا خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات غربی گزارش داده است که گروه 1+5 حاضر است با عدم حل مسئله ابعاد احتمالی نظامی، در آغاز توافق آن را به بعد از توافق موکول کند، چرا که حل و فصل این موضوع تا پایان ژوئن (10 تیر) امکان پذیر نیست.

 

در گزارش این خبرگزاری آمریکایی آمده است: «به جای حل این موضوعات وسوالات در ماه جاری، مقامات گفتند که آمریکا و شرکای مذاکره‌ آن در حال کار روی لیستی از تعهدات آتی ایران هستند. آمریکا می‌گوید که در توافق نهایی ایران "مجموعه اقدامات توافق شده(بین دو طرف) برای پرداختن به نگرانیهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص ابعاد نظامی احتمالی برنامه اتمی‌اش را اجرا می کند"».

 

بر اساس این گزارش، در حال حاضر طرفین مذاکره بر بر نگارش اقداماتی که ایران باید در یک دوره 10 ساله پس از توافق هسته‌ای انجام دهد متمرکز هستند،در این مدت 10 ساله در ازای اقدامات ایران برای روشن شدن موضوعPMD برخی تحریم ها علیه ایران تعلیق می شود.

 

بنابراین برخلاف اظهارات رئیس جمهور و اعضای تیم مذاکره کننده، در روز اول اجرای توافق نه تنها همه تحریم ها لغو نمی شود ، بلکه پس از راستی آزمایی اقدامات ایران توسط آژانس (که با توجه به رویکرد سیاسی آژانس در قبال ایران تحقق این شرط نیز دارای ابهام است)، ایران باید اقدامات مدنظر کشورهای 1+5 برای روشن شدن موضوع PMD را نیز محقق کند تا پس از 10 سال آن دسته از تحریم هایی که قرار است در ازای امتیازات ایران تعلیق شود، اجرای آن متوقف شود.

 

گفتنی است بر اساس توافق لوزان، پس از راستی آزمایی تعهدات ایرات توسط آژانس و در جریان همکاری کامل ایران با آژانس (که 10 سل طول می کشد) فقط تحریم های مالی و اقتصادی ثانویه مرتبط با موضوع هسته ای از سوی آمریکا و  تحریم های مالی و اقتصادی مرتبط با موضوع هسته ای توسط اتحادیه اروپا تعلیق می شود.

این در حالی است که ایران موظف است در روز اول اجرای توافق تمامی تعهدات خود را عملی کند.

 

کیفیت بازرسی های آژانس برای روشن شدن موضوع PMD  چگونه است؟

 

در بیانیه لوزان تاکید شده که برای روشن شدن موضوعات گذشته و حال یا همان PMD، بین ایران و 1+5 درباره دسترسی های بیشتر توافق شده است.

در بیانیه لوزان آمده است: یک مجموعه اقدامات برای نظارت بر اجرای مفاد برجما (JCPOA) شامل کد اصلاحی 3.1 و اجرای پروتکل الحاقی (تا هنگام تصویب در مجلس) مورد توافق واقع شده است. به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه داده خواهد شد تا از فن آوری های مدرن استفاده کند و به منظور روشن کردن موضوعات گذشته و حال ، دسترسی های آژانس که روی رویه آن توافق شده تقویت خواهد شد.

اما برای روشن شدن کیفیت «دسترسی های بیشتر» به آژانس به منظور روشن شدن موضوع  PMD باید به گزارش های آژانس رجوع کرد چرا که در گزارش های آژانس ابعاد این بازرسی های تشریح شده است.

 

بر اساس گزارش های آژانس ، ایران باید دسترسی های زیر را به منظور روشن شدن موضوع ابعاد احتمالی برنامه نظامی به طرف مقابل بدهد:

 

•          اجازه دسترسی بدون تاخیر به همه  اشخاص و پرسنل

•          اجازه دسترسی بدون تاخیر به همه سایت‌ها

•          اجازه دسترسی بدون تاخیر به همه تجهیزات و مواد

•          اجازه دسترسی بدون تاخیر به همه اسناد و اطلاعات

 

 

در پاراگراف 74 گزارش 30بهمن93: آژانس آمادگی دارد به حل و فصل همه مسائل باقیمانده در قالب چارچوب همکاری شتاب بخشد. این امر می‌تواند با همکاری فزاینده از سوی ایران و از طریق ارائه به موقع دسترسی به همه اطلاعات، اسناد، مواد و افراد مرتبط در ایران همانگونه که مورد درخواست آژانس است محقق شود. هرگاه آژانس درکی از کل تصویر پیرامون موضوعات با ابعاد نظامی احتمالی ایجاد کند، مدیرکل درخصوص ارزیابی آژانس به شورای حکام گزارش خواهد داد.

 

همچنین در بند 63 گزارش مدیرکل آژانس در تاریخ 30 بهمن 93 در این باره آمده است:

 

همان‌گونه که در گزارشات قبلی اشاره شده و توسط مدیرکل در جلساتش در تهران در اوت 2014 تاکید شده، لازم است آژانس قادر شود یک ارزیابی"سیستمی" از موضوعات باقی مانده مندرج در ضمیمه گزارش (GOV/2011/65) انجام دهد. این موضوع مستلزم بررسی و به دست آوردن درکی از هر موضوع در جای خود و سپس ادغام همه موضوعات در یک " سیستم" و ارزیابی آن سیستم در کلیت آن است. در این زمینه، آژانس آمادگی دارد به حل و فصل همه مسائل باقیمانده در قالب "چارچوب برای همکاری" شتاب بخشد. این امر می‌تواند با همکاری فزاینده از سوی ایران و از طریق ارائه به موقع دسترسی به همه اطلاعات، اسناد، سایت‌ها، مواد و افراد مرتبط در ایران همان‌گونه که مورد درخواست آژانس است محقق شود. هرگاه آژانس درکی از کل تصویر پیرامون موضوعات با ابعاد نظامی احتمالی ایجاد کند، مدیرکل درخصوص ارزیابی آژانس به شورای حکام گزارش خواهد داد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 94/3/24 :: ساعت 7:29 عصر )
»» اظهار نظر ساختار شکنانه روحانی درباره یکی از سران فتنه

شناسه خبر : 214699

 

مشخص نیست بر چه اساس آقای روحانی با صراحت ضمن تکذیب اظهارات رییس قوه مقننه و سخنگوی دستگاه قضا، از کذب بودن این مساله خبر داده و حتی خواستار مجازات قانونی آقایان لاریجانی و اژه ای شده است. شاید اولین موضع گیری رییس مجلس و سخنگوی قوه قضاییه در آینده ابهامات این موضوع را بیشتر مشخص کند.
مشخص نیست بر چه اساس آقای روحانی با صراحت ضمن تکذیب اظهارات رییس قوه مقننه و سخنگوی دستگاه قضا، از کذب بودن این مساله خبر داده و حتی خواستار مجازات قانونی آقایان لاریجانی و اژه ای شده است. شاید اولین موضع گیری رییس مجلس و سخنگوی قوه قضاییه در آینده ابهامات این موضوع را بیشتر مشخص کند.
گروه سیاسی- رجانیوز: اظهارات روز گذشته رییس جمهور در نشست خبری، محورهای متعددی داشت و برخی پاسخ های آقای روحانی به سوالات خبرنگاران باعث حیرت افکار عمومی شد اما بدون تردید یکی از عجیب ترین پاسخ های ایشان را باید تاکید بر کذب بودن مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره ممنوع التصویری یکی از سران فتنه دانست.
 
به گزارش رجانیوز، در این باره وقتی یکی از خبرنگاران از آقای روحانی درباره ممنوع التصویری برخی افراد سوال کرد، رییس جمهور با قاطعیت این مساله را رد کرد و خواستار مجازات افرادی شد که به دروغ چنین مطلبی را به شورای عالی امنیت ملی نسبت داده اند: «نکته ای که شما گفتید شورای عالی امنیت ملی کسی را ممنوع التصویر و ممنوع الخبر کرده است کاملاً دروغ است. شورای عالی امنیت ملی هیچ گونه مصوبه ای را در این رابطه ندارد و اگر هم کسی این موضوع را منتسب به شورای عالی امنیت ملی کرده خلاف انجام داده و باید طبق قانون مورد مجازات قرار بگیرد.»
 
 
این در حالی است که پیش از این رییس قوه مقننه در نشست خبری خود در 25 اسفند 1393 به صراحت اعلام کرده بود رییس جمهور اسبق که مدتهاست از وی به عنوان یکی از سران فتنه نام برده می شود، بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی ممنوع التصویر است. علی لاریجانی در این باره اظهار داشته بود:«دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی این اقدام (مصوبه ممنوع التصویری وی) را انجام داده بود. بنده فکر می‌کنم این موضوع از جمله موضوعاتی است که باید از مسیر خودش حل شود مبنای مصاحبه اخیر من نیز این بود که قوه قضاییه این کار را نکرده بود بلکه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی این کار را انجام داده بود.»
 
لازم به ذکر است یک ماه قبل از اظهارات رییس مجلس نیز حجه الاسلام اژه ای سخنگوی دستگاه قضا در اواخر بهمن 93 در نشست خبری خود با بیان اینکه رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطالبی از رییس دولت اصلاحات منعکس و منتقل کنند? گفته بود: «این دستور همچنان به قوت خود باقی است و اگر رسانه‌ای خلاف آن عمل کند با آن برخورد خواهد شد.»
 
اژه ای در باره علت این امر نیز تصریح کرده بود: «در مورد کسانی که شورای عالی امنیت ملی در مورد آن‌ها تصمیم گرفته یا قوه قضاییه آنها را به عنوان سران فتنه محسوب می‌کند? دستگاه قضا می‌تواند دستوراتی بدهد.»
 
با این حال مشخص نیست بر چه اساس آقای روحانی با صراحت ضمن تکذیب اظهارات رییس قوه مقننه و سخنگوی دستگاه قضا، از کذب بودن این مساله خبر داده و حتی خواستار مجازات قانونی آقایان لاریجانی و اژه ای شده است. شاید اولین موضع گیری رییس مجلس و سخنگوی قوه قضاییه در آینده ابهامات این موضوع را بیشتر مشخص کند.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 94/3/24 :: ساعت 7:28 عصر )
»» کدام رسانه ها اجازه سوال از رئیس جمهور را پیدا کردند؟

 

 

امروز از کیهان و وطن امروز و جوان و فارس و نسیم و تسنیم خبری نبود؛ نه اینکه نبود، بودند اما میکروفون به آنها نرسید! رسانه هایی که - فارغ از درست بودن یا غلط بودن – بعنوان جدی‌ترین رسانه های منتقد دولت شناخته میشوند. اما از آن طرف؛ با اغماض، حداقل هفت رسانه که یا دولتی هستند یا حامی دولت امکان طرح سوال پیدا کردند. به این لیست، شش خبرنگار که به نمایندگی از رسانه های خارجی پشت تریبون رفتند را هم اضافه کنید.

امروز از کیهان و وطن امروز و جوان و فارس و نسیم و تسنیم خبری نبود؛ نه اینکه نبود، بودند اما میکروفون به آنها نرسید! رسانه هایی که - فارغ از درست بودن یا غلط بودن – بعنوان جدی‌ترین رسانه های منتقد دولت شناخته میشوند. اما از آن طرف؛ با اغماض، حداقل هفت رسانه که یا دولتی هستند یا حامی دولت امکان طرح سوال پیدا کردند. به این لیست، شش خبرنگار که به نمایندگی از رسانه های خارجی پشت تریبون رفتند را هم اضافه کنید.

گروه سیاسی - رجانیوز: «دولت اگر اجازه نقد ندهد به معنای این است که دولت مستبدی است...» این یکی از جمله های پایانی آقای روحانی در نشست امروزش با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی بود؛ نشستی که در آستانه سومین سالگرد پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری92 برگزار شد.

نسیم در این باره نوشت: بله! دولتی که اجازه نقد میدهد، مستبد نیست؛ چه بسیار رسانه هایی که آمدند و از دولت انتقاد کردند که چرا مثلا تصویر فلان شخص ممنوع است یا آن دیگری نقد میکند که هنوز فضا امنیتی است، آن یکی خانم هم به نمایندگی از جامعه کوچک خبرنگاران رسانه های غربی در ایران، از زندانی شدن رفیق‌شان انتقاد میکند و خواستار عنایت رئیس جمهور میشود.

البته در این بازار گرمِ انتقادها، بعضی ها هم از اینکه کنسرتهای موسیقی لغو میشود یا اینکه عده ای سخنرانی رئیس جمهور را مختل میکنند، از رئیس‌جمهور انتقاد میکنند؛ گوئی خودِ رئیس جمهور دستور اخلال در مراسم سخنرانی خودش را داده است...

اما با همه اینها، انگار انتقادها به دل نمی‌نشیند؛ نه از این حیث که انتقادها، انتقاد نیستند، بلکه شاید به این خاطر باشد که انتقادها (با هر سطح و دغدغه ای) چون از زبان حامیان و دوستداران دولت مطرح شده است، زیاد جلب توجه نمیکند. انتقادی که از زبان منتقدِ واقعی خارج شود، انتقاد واقعی است و البته تحمل کردنش ستودنی.

 

نشست امروز رئیس جمهور با رسانه ها یک ویژگی داشت؛ رسانه های منتقد دولت، خاموش شده بودند!

امروز از کیهان و وطن امروز و جوان و فارس و نسیم و تسنیم خبری نبود؛ نه اینکه نبود، بودند اما میکروفون به آنها نرسید! رسانه هایی که - فارغ از درست بودن یا غلط بودن – بعنوان جدی‌ترین رسانه های منتقد دولت شناخته میشوند. اما از آن طرف؛ با اغماض، حداقل هفت رسانه که یا دولتی هستند یا حامی دولت امکان طرح سوال پیدا کردند. به این لیست، شش خبرنگار که به نمایندگی از رسانه های خارجی پشت تریبون رفتند را هم اضافه کنید.

نشست امروز رسانه ها و خبرنگاران با رئیس جمهور برگزار شد و سوالات جدی منتقدان واقعی ماند برای بعد... حتما برای فرصتی دیگر، مثلا بعد از توافق نهایی!

شاید یکی از سوالاتی که در نشست آینده، از سوی همین خبرنگاران ِ منتقدِ حذف شده پرسیده شود این باشد که چرا فرصت پرسیدن سوالات جدی در آستانه توافق نهایی از رسانه های منتقد گرفته شد.

و این در حالی است که رئیس جمهور در پاسخ به یک خبرنگار گفت: رئیس جمهور اضافه کرد: دولت هم وظیفه دارد روشنگری کند تشویق اذهان عمومی کار نادرستی است ضمن اینکه نقد مشفقانه لازم و به نفع دولت است اگر دولت اجازه نقد ندهد یعنی مستبد است.

دولتی که اجازه نقد میدهد، مستبد نیست...

 

شناسه خبر : 214652



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 94/3/24 :: ساعت 7:7 عصر )
»» روحانی نان مردم را هم به تحریم گره زد؟

یقینا اگر تولید کاسته شد دست ما به بیگانه دراز می‌شود و اگر تولید ما کاسته شد حتی برای نان شب هم نیاز داریم گندم را از خارج وارد کنیم.
فارس: حجت‌الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر امروز در جمع مردم خراسان شمالی در ورزشگاه تختی این شهر، با تاکید بر اینکه نخواهیم گذاشت تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران ادامه یابد، اظهار کرد: ما در تهران و بجنورد نمی‌نشینیم و شعار بدهیم بلکه در همان مرکزی که به ناحق علیه ما قطعنامه وضع کرده است، پیگیری می‌کنیم و همان جا تحریم‌ها را لغو خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه ملتی می‌خواهیم که همان‌طور که به ارزش‌های اسلامش، اخلاقش و معنویتش احترام می‌گذارد، شاد و سرزنده نیز باشد، افزود: امروز دو سال از انتخابات 92 در 24 خرداد می‌گذرد و مردم به دولتی که چشم‌اندازش امید، برنامه‌اش تدبیر و روشش همواره اعتدال است، رای دادند.
 
روحانی خطاب به مردم بیان داشت: شما حماسه بزرگی را در دو سال پیش در این سرزمین آفریدید و با حضور خود در پای صندوق آرا ثابت کردید که این ملت عاشق نظام جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی است و انتخاب خود را با صندوق آرا در جامعه خود و به جهانیان نشان می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه 24 خرداد دو سال پیش ملت ایران اعلام کرد که مسیری را انتخاب می‌کند که در آن مسیر همه اقوام متحد و کنار یکدیگر هستند، تصریح کرد: ما مسیری را انتخاب می‌کنیم که شیعه و سنی، ترک و ترکمن، عرب و لر، همه و همه زیر پرچم اسلام و زیر پرچم ایران دست به دست هم داده و برای توسعه ایران با دولت همدل و هم‌زبان هستند.
 
* برای رسیدن به رونق اقتصادی همه باید کمک کنند
 
رئیس جمهور تاکید کرد: در روز 24 خرداد دو سال پیش به همه اعلام کردیم که در این سرزمین ما به فرهنگ، افکار و سلیقه‌های یکدیگر احترام می‌گذاریم و آستانه تحمل را بالا و بالاتر می‌بریم.
 
وی افزود: این جناح یا آن جناح، این حزب یا آن حزب، این قومیت یا آن قومیت و این لهجه و گویش یا آن لهجه تفاوتی ندارد و همه به دنبال یک هدف هستیم و آن هم پیشرفت سریع و همه‌جانبه ایران اسلامی است.
 
روحانی با اشاره به اینکه ما می‌خواهیم از رقبا، همسایگانمان و دیگر کشورهای در حال توسعه پیشی بجوییم، گفت: اگر می‌خواهیم به پیشرفت و قله‌های ترقی دست پیدا کنیم باید متحد باشیم، دست به دست هم دهیم، اختلافات را کنار بگذاریم و همه به هم کمک کنیم تا در این کشور رونق اقتصادی آغاز شود.
 
* 8 میلیارد دلار مواد غذایی کمتر وارد کردیم
 
رئیس هیئت دولت با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در سنوات گذشته و مقایسه آن با دولت یازدهم گفت: طبق آمار ما 8 میلیارد دلار مواد غذایی کمتر وارد کردیم.
 
وی با یادآوری اینکه روزی که این دولت کار خود را آغاز کرد از رشد و رونق اقتصادی خبری نبود، گفت: آمار اقتصادی نشان می‌داد که در سال 91 رشد اقتصادی کشور نزدیک منفی هفت درصد بوده و این یعنی رکود عمیق بر اقتصاد حاکم بود، حتی در سال 92 هم باز رشد منفی بود یعنی ادامه رکود را داشتیم.
 
روحانی با بیان اینکه در چنین وضعیتی روز به روز تولید کاسته می‌شد، تصریح کرد: یقینا اگر تولید کاسته شد دست ما به بیگانه دراز می‌شود و اگر تولید ما کاسته شد حتی برای نان شب هم نیاز داریم گندم را از خارج وارد کنیم.
 
رئیس جمهور تصریح کرد: در سال 92 میلیون‌ها تن گندم وارد کشور شد، اما در سنوات گذشته میزان واردات گندم کاهش یافت و امسال هم به حول و قوه الهی و برنامه‌ریزی دولت کمتر از سال قبل واردات گندم داشتیم.
 
وی تاکید کرد: نیازمندی کشاورزی کشور در طول سال 92 و 93 به خارج کاهش پیدا کرده و روی پای خود ایستاده‌ایم، همچنین در این مدت 8 میلیارد دلار مواد غذایی کمتر وارد کردیم و این به معنای آن است که کشور در مسیر تولید حرکت کرده ‌است.
 
روحانی اضافه کرد: تعداد تراکتورها، کمباین‌ها و ماشین‌آلات راهسازی و کشاورزی روز به روز افزایش پیدا می‌کند که این به معنای حرکت کشور در مسیر توسعه و رشد است.
 
* بیگانگان زنجیر نابجای تحریم بر پای ملت انداخته‌اند
 
مقام ارشد اجرایی کشور با اشاره به اینکه امروز بالاترین مشکل اجتماعی‌ کشور بیکاری است، گفت: باید حرکتی از نو آغاز کنیم، ما قادر هستیم کشور را در مسیر حرکت و توسعه قرار دهیم، اما دیگران آمده‌اند در مسیر مسابقه بر پای ملت ما زنجیر نابجای تحریم انداخته‌اند که نخواهیم گذاشت این وضعیت ادامه پیدا کند.
 
وی بیان داشت: همه مردم ایران بدانند که هر مشکلی که برای این ملت است برای حقوق این ملت است و ما دست به دست هم داده‌ایم و از 24 خرداد 92 به جلو پیش می‌رویم.
 
روحانی با یادآوری اینکه دست به دست هم خواهیم داد و با یگانگی، اتحاد، وحدت و انسجام ملی، با حمایت مقام معظم رهبری، با اتکا به خداوند متعال و با حمایت امام زمان (عج)، نخواهیم گذاشت بیگانگان ظلم و جنایت تحریم را ادامه دهند، اضافه کرد: نخواهیم گذاشت حقوق ملت ایران پایمال شود و مواد خوراکی مورد نیاز مردم گران‌تر به دست آنها برسد.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه به ما ظلم شده و زنجیر تحریم را برای ملت ایران آماده کردند، اظهار کرد: شما ملت بدانید هر جنسی که از خارج به دست شما رسیده 10 تا 15 درصد گران‌تر به دست شما رسیده است.
 
وی اظهارنظر برخی افراد درباره تحریم‌ها را یادآور شد و گفت: آن‌ها که می‌گویند تحریم مهم نیست گویی از جیب مردم بی‌خبرند.
 
روحانی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که می‌گویند ما در برابر بیگانگان نباید بایستیم و در برابر 1+5 با قامتی رشید و با دیپلمات‌های کارآزموده نباید مذاکره کنیم، گویی از زندگی مردم بی‌خبرند.
 
وی تاکید کرد: به حول و قوه الهی با هدایت‌های رهبری معظم انقلاب با حمایت شما مردم بزرگ هم در داخل ایران غنی‌سازی خواهیم کرد و هم چرخ اقتصاد را به حرکت در می‌آوریم.
 
دولت همه امور را در شرایط تحریم انجام داده است
 
روحانی با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایط تحریم به فکر دریاچه‌های خشک و رودخانه‌های بزرگ کشور افتاد، ادامه داد: در شرایط تحریم شرایط بنزین و گازوئیل مصرفی را از لحاظ کیفیت اصلاح کردیم.
 
رئیس جمهور با اشاره به اهتمام دولت در حوزه توسعه و عمران کشور بیان داشت: در این شرایط پروژه قطار سریع‌السیر را در ایران آغاز کردیم.
 
وی خاطرنشان کرد: نخواهیم گذاشت قامت رشید ملت بزرگ ایران ذره‌ای در برابر فشار دشمنان خم شود و در این 22 ماه شاهد هستیم که ملت بزرگ ما در برابر همه فشارها ایستادگی کرده است.
 
به گفته روحانی در طول 22 ماه گذشته صدها هزار هکتار زمین کشاورزی زیر پوشش آبیاری مدرن قرار گرفته، به نحوی که این طرح تنها در خوزستان و ایلام در سطح 177 هزار هکتار اجرا شده است.
 
رئیس جمهور تصریح کرد: در استان خراسان شمالی برای مدرن کردن آبیاری کشاورزی 60 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
 
وی ادامه داد: همچنین در طول یک سال گذشته بیش از 3 هزار و 900 پزشک متخصص به استان‌های محروم و نقاط دور افتاده اعزام کرده‌ایم که این تعداد پزشک متخصص در 24 ساعت شبانه‌روز در این مناطق حضور دارند و برای درمان مردم تلاش می‌کنند.
 
روحانی با یادآوری اینکه هزارها خانه بهداشتی را ساخته و یا تجهیز کرده‌ایم، گفت: در این مدت برای آسودگی بیشتر بیمارانمان نزدیک به 11 میلیون نفر از حاشیه شهرها را زیر پوشش خدمات درمانی قرار داده‌ایم و همچنین 9 میلیون و 200 هزار نفر زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفته‌اند و 11 میلیون نفر را زیر پوشش حمایت امنیت غذایی قرار دادیم.
 
وی در بخش دیگری با اشاره به لزوم شاد بودن مردم گفت: ما با شادی و نشاط مردم مخالف نیستیم، ما به روزش خوشحالی می‌کنیم، به روزش هم اشک می‌ریزیم؛ در 19 رمضان و 21 رمضان اشک می‌ریزیم و 15 رمضان شادی می‌کنیم و ما ملتی رشید، شاد، بزرگ و فرهنگ‌دوست هستیم.
 
رئیس هیئت دولت با یادآوری اینکه موسیقی، فرهنگ، ادب و شعر از سرزمین ایران و خراسان به کل منطقه آسیای مرکزی، قفقاز و دیگر جاها رسوخ پیدا کرده است، گفت: شادی ملت، اشتغال، رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی ملت را توأمان می‌خواهیم و علاوه بر آن سانترفیوژ را نیز می‌خواهیم.
 
روحانی تاکید کرد: همه آنچه که حق ما است را می‌خواهیم و برای احقاق حقوقمان قیام کرده‌ایم.
 
رئیس جمهور خطاب به جمعیت حاضر یادآور شد: امروز نشاط و شادی‌تان همان نشاط روز 22 خرداد سال 92 است؛ در روز 22 خرداد 92 زمانی که به بجنورد آمدم، دیدم در آن روز جمعیت زیادی به مراسم آمده بودند و حتی پایه محل سخنرانی به دلیل ازدحام جمعیت شکست.
 
*25 پروژه با 570 میلیارد تومان اعتبار در خراسان شمالی عملیاتی می‌شود
 
رئیس جمهور با برشمردن طرح‌های سفر به خراسان شمالی اظهار کرد: در این زمینه 25 پروژه با 570 میلیارد تومان تصمیم‌گیری، اجرا و عملیاتی خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در سال 94 و 95 و برخی از آنها در اوایل سال 96 با حمایت مردم و با تلاش مسئولان، اجرایی و عملیاتی خواهد شد، گفت: نخستین طرح تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان به طول 250 کیلومتر است که مجموعاً نیاز به 200 میلیارد تومان اعتبار دارد.
 
روحانی تصریح کرد: اصلاح، تکمیل و روکش‌های مورد نیاز 660 کیلومتر راه‌های روستایی ان‌شاءالله تا پایان سال 95 با اعتبار 100 میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
 
رئیس هیئت دولت با بیان اینکه طرح بسیار مهم راه‌آهن بجنورد - اسفراین و اسفراین به جوین و اتصال به راه‌آهن سراسری از دیگر طرح‌های سفر است، گفت: البته این طرح اعتبار بسیار سنگینی معادل یک‌هزار میلیارد تومان نیاز دارد.
 
روحانی افزود: همچنین 13 نقطه حادثه‌خیز در این استان وجود دارد که اصلاح همه این نقاط در سال 94 و 95 اجرا خواهد شد، همچنین فرودگاه بجنورد که احتیاج به تکمیل دارد اعتبارات آن تامین خواهد شد.
 
وی از نگاه ویژه دولت به بخش سلامت استان هم خبر داد و یادآور شد: بیمارستان 218 تختخوابی شیروان با 29 میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال 95 تکمیل و بیمارستان 66 تختخوابی جاجرم و گرمه نیز با 20 میلیارد تومان اعتباری که نیاز دارد تا پایان امسال عملیاتی می‌شود.
 
رئیس جمهور اظهار کرد: علاوه بر این روستاهایی که تاکنون گازرسانی نشده 75 نقطه است که تا پایان سال 95 در همه آنها این طرح‌ها عملیاتی می‌شود.
 
وی گفت: 80 مدرسه در استان وحود دارد که از لحاظ ساختمانی خشتی و گلی و نامناسب است که در سال 94 و 95 تکمیل و با ساختمان‌های جدید جایگزین خواهد شد.
 
روحانی با بیان اینکه در زمینه مسئله آبرسانی در بجنورد طرح آبرسانی با 35 میلیارد تومان اعتبار تا اوایل سال 95 انجام خواهد شد، اظهار کرد: با این طرح هم کیفیت آب افزایش می‌یابد و هم برخی از بخش‌ها دارای آب می‌شوند.
 
وی اختصاص 50 میلیارد تومان برای سد چندیر را هم یادآور شد و ادامه داد: 17 طرح فاضلاب در استان دنبال خواهد شد که فاضلاب اسفراین در سال 94 تکمیل می‌شود، همچنین 12 مجتمع آبرسانی روستایی با 45 میلیارد تومان اعتبار تکمیل خواهد شد.
 
روحانی همچنین از آغاز عملیاتی اجرایی واحد جدید پتروشیمی در بجنورد در این سفر استانی خبر داد و گفت: در بخش صنعت ان‌شاءالله واحد جدید پتروشیمی با اعتبار 700 میلیون دلار از طریق تامین اجتماعی آغاز به کار خواهد کرد که بزرگ‌ترین واحد صنعتی در استان خواهد بود.
 
وی حمایت از کشت گلخانه‌ای به منظور بهره‌وری آب، اختصاص 5.5 میلیارد تومان برای دانشگاه علوم بجنورد، اختصاص 110 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای چهار هتل نیمه‌تمام را از دیگر برنامه‌های دولت عنوان کرد و یادآور شد: مجموعا 25 پروژه در استان با 570 میلیارد تومان تصمیم‌گیری، اجرا و عملیاتی خواهد شد.
شناسه خبر : 214742


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 94/3/24 :: ساعت 7:4 عصر )
»» کلیپ/ پناهیان: نوبت جهاد ماست

Video Player | دانلود فیلم 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 94/3/21 :: ساعت 12:0 صبح )
»» دولت در کجاها با مردم روراست نبود؟

"اساس کشور باید بر اساس قانون و ادامه آن دارای شفافیت باشد و این می‌تواند اعتماد لازم را در یک جامعه به وجود آورد."،" دولت تدبیر و امید خود را در همه زمینه‌ها پاسخگوی مردم می‌داند و این را جزو وظایف خود می‌داند."...

فردا نوشت: "اساس کشور باید بر اساس قانون و ادامه آن دارای شفافیت باشد و این می‌تواند اعتماد لازم را در یک جامعه به وجود آورد."،" دولت تدبیر و امید خود را در همه زمینه‌ها پاسخگوی مردم می‌داند و این را جزو وظایف خود می‌داند."، "اساساً اولین شرط دولت شایسته و کارآمد در کنار شفافیت پاسخگویی است؛ دولت باید ضمن شفافیت در همه امور به مردم پاسخگو باشد."این ها تنها چند نمونه از وعده های حسن روحانی پیش از انتخابش به عنوان رئیس جمهور یازدهم درباره صداقت با مردم و شفافیت است.شفافیتی که حال هر چه از فعالیت دولت یازدهم می گذرد بیشتر و بیشتر به یک شعار دور از دسترس تبدیل می شود. 


در دواقع تجربه فعالیت بیش از 2 سال دولت حسن روحانی نشان می دهد نه از صداقت با مردم خبری هست و نه از شفافیت آماری. نمونه‌های آن را هم می‌توان در ماجرای حذف سهمیه بنزین، حذف یارانه نقدی و حتی حذف آمارهای اقتصادی مانند چک برگشتی از بانک مرکزی به خوبی مشاهده کرد. این در حالی است که آماری مانند خط فقر نیز که از دولت تدبیر انتظار می‌رفت برای شفافیت آن اقدام کند، همچنان مبهم باقی مانده است. 

ماجرای حذف سهیمه بنزین 

درحالی که 13 ماه از گران شدن بنزین می‌گذشت، دولت یازدهم دومین شوک بنزینی خود را به مردم وارد کرد و این‌بار برخلاف افزایش قیمت بنزین کارت سوخت خودروهای شخصی را در آخرین ماه بهار شارژ نکرد. این در حالی است که طی ماه‌های گذشته وزیر نفت و سخنگوی دولت نیز از تثبیت قیمت و سهمیه‌های بنزین تا اطلاع ثانوی خبرداده و تاکید کرده بودند دولت فعلا هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین?یا تغییر سهمیه‌ها ندارد.  

این امر درحالی صورت گرفت که حتی در واپسین روزهای اردیبهشت نیز خبری از تغییر سهمیه یا افزایش قیمت این فرآورده نبود به‌طوری که سیدناصر سجادی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در واکنش به احتمال تغییرات جدید بهاری در سهمیه و قیمت بنزین نیمه‌یارانه‌ای و آزاد عرضه شده به مردم، گفته بود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری تغییری در سهمیه‌های بنزین خودرو‌ها اعمال نشود.  

ستاد سوخت هم با تاکید بر اینکه تاکنون صحبتی مبنی بر تغییر در میزان سهمیه بنزین برای سال 94 نشده است، اعلام کرده بود: هیچ نظر رسمی درباره تغییر در میزان سهمیه بنزین انواع خودرو‌ها اعلام نشده است و برنامه‌ای هم برای این تغییر نداریم.  

با این حال این اقدام دولتی‌ها به نوعی نشان می‌دهد که فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها و گرانی بنزین در راه است. حالا هم در تایید این خبر به تازگی، مدیر روابط عمومی وزارت نفت اعلام کرده: در مورد سهمیه سوخت خودرو‌های شخصی هنوز تصمیم قطعی صورت نگرفته است اما به‌ احتمال زیاد این سهمیه واریز نمی‌شود و خودرو‌های شخصی از این به بعد با نرخ آزاد سوخت گیری میک اکبر نعمت‌اللهی با بیان اینکه خودرو‌های عمومی نیز بر اساس مسیری که طی می‌کنند و چیزی که از بارنامه و جی‌پی‌اس آن‌ها دریافت می‌شود سهمیه سوخت دریافت می‌کنند، عنوان کرده: با این کار سوخت مازاد بر مصرف داده نمی‌شود و هر فرد به‌اندازه‌ای که مصرف دارد سوخت دریافت می‌کند.  

نکته جالب تر اما اینجا بود که  قرار بود ساعت 12 بامداد روز جمعه اول خرداد، سهمیه ماهانه بنزین، 60 لیتر به ازای هر خودروی شخصی به کارت های سوخت واریز شود،اما این اتفاق نیفتاد. این در حالی بود که اعلام شده بود تا دو روز آینده سهمیه ها واریز می شود چرا که سهمیه خودروهای عمومی واریز شده است اما بیژن حاج محمدرضا، رییس انجمن جایگاه داران سوخت در این خصوص گفت: ما این دروغ را سر زبان ها انداختیم چون برخوردها تند شده بود و باید کاری می کردیم تا ماجرا بالانگیرد. 

او ادامه داد: در جایگاه مسعودیه مردم منتظر واریز سهمیه بودند تا بنزین بزنند، ساعت از 12 گذشت و این اتفاق نیفتاد، باور می کنید برخی آن قدر عصبانی شدند که می خواستند با کارگران جایگاه ها درگیر شوند؟ همکار ما گفته بود بیایید بنزین بزنید و پول بنزین سهمیه ای را بدهید، و بعدا ما به التفاوت را حساب می کنیم. 

وی گفت: بسیاری از بلاتکلیفی عصبی تر بودند، ما هم به دروغ گفتیم اشکال نرم افزاری است و مشکل به زودی حل می شود! 
 
به این ترتیب به راحتی به مردم دروغ گفته شده تا به قول معروف کار بالا نگیرد! با این تفاسیر  به نظر می‌رسد شایعات بنزینی آن هم در روزهایی که دولتی‌ها قاطعانه از عدم تغییر نرخ سوخت در سال جاری سخن می‌گفتند در حال نزدیک شدن به واقعیت است،آن هم با دروغگویی و ضد و نقیض های دولتی هایی که شعارشان صداقت و تدبیر بوده است. 

سرگردانی مردم یارانه بگیر 

از اوایل اردیبهشت ماه بود که زمزمه‌های حذف پردرآمد‌ها از یارانه بگیری رنگ و بوی جدی به خود گرفت اما از‌‌ همان روز‌ها بازار تایید‌ها و تکذیب‌ها داغ شد تا سرگیجه یارانه‌ای مردم هم آغاز شود.   
 
در واقع از همین زمان بود که اظهارات مسؤولان هر روز موجب ابهام‌های بیشتری درباره یارانه نقدی شد و این مساله هنوز هم ادامه دارد و مشخص نیست دولت برای حذف پردرآمد‌ها از لیست یارانه‌بگیران چه معیارهایی را در نظر گرفته است اما آنچه مسلم است، اظهارات متناقض مسئولان درباره حذف بخشی از مردم نشان می‌دهد مسؤولان قصد شفاف‌سازی در این باره را ندارند. 
   
همین چند وقت پیش بود که در حالی که سخنگوی دولت اعلام کرد یارانه نقدی 4 میلیون نفر از ابتدای سال جاری حذف شده است و این خبر روی خط همه رسانه‌های خبری بازنشر شد، دفتر سخنگوی دولت این خبر را تکذیب کرد و اعلام کرد: خبر حذف 4 میلیون یارانه‌بگیر از قول نوبخت در برخی رسانه‌ها اعلام شد، صحت ندارد تا موج تایید و تگذیب‌های یارانه‌ای ادامه دار شود.  
حذف یارانه پر درآمد‌ها اما همزمان با نوروز سال 94 مطرح شد اما جدی گرفته نشد. در فروردین‌ماه بود که اعلام شد، یارانه برخی از گروه‌های پردرآمد ازجمله پزشکان، مالکان خودروهای گرانقیمت لوکس، صاحبان صرافی‌ها، اعضای هیات‌مدیره بانک‌ها و هیات‌مدیره شرکت‌های خصوصی واریز نشده است اما هیاهوی نوروزی اجازه پیگیری این خبر را نداد و فراموش شد.   
 
در این میان، در آن روز‌ها به نوعی اعلام شد که گویا قرار بر این بوده که مسئولان دولتی این خبر را منتشر نکنند و این خبر براساس اطلاعات افرادی که یارانه آن‌ها قطع شده، در رسانه‌ها منتشر شده است. در هر حال نکته اینجاست که سرگردانی یارانه ای مردم ادامه دار شده است و دولت قصد ندارد در این خصوص با مردم روراست باشد. 

حذف آمار چک برگشتی از سایت بانک مرکزی 

اینها اما تنها موارد عدم شفافیت دولت یازدهمی ها نیست.درحالی که نزدیکان دولت همواره نحوه آماردهی اقتصادی دولت دهم را نقد می کردند امار چک برگشتی که مثال بارزی برای افزایش رکود است از بانک مرکزی حذف شده است. 

به این ترتیب، در حالی دولت یازدهم با شعار شفافیت اقتصادی روی کار آمد و نسبت به عدم شفافیت دولت احمدی‌نژاد انتقاد داشت، در اقدامی قابل تامل نسبت به حذف آمار چک‌های برگشتی از گزارش‌های ماهانه خود اقدام کرد. 

آخرین آمار بانک مرکزی از چک‌های برگشتی مربوط به آذرماه سال گذشته می‌شود. این آمار، روند رو به رشد چک‌های برگشتی را خبر می‌داد؛ به طوری که در آذرماه 546 هزار برگ سند به مبلغی حدود 7.8 هزار میلیارد تومان در اتاق پایاپای اسناد بانکی برگشت داده شد. آمار چک‌های برگشتی در آذرماه 93 نسبت به آذرماه سال 92 از نظر تعداد 25.8 درصد و از جهت مبلغ 72.4 درصد افزایش را نشان می‌داد. 

در هر حال، چک های برگشتی نشانه مستقیمی از رکود در اقتصاد کشور و کسادی بازارهای اقتصادی است و مهر تاییدی بر بی‌اعتمادی مردم بر بازار و شرایط اقتصادی کشور است. 

خط فقر و عدم شفافیت آماری 
در این میان هنوز تکلیف امار خط فقر که می‌تواند برای تحلیل وضعیت اقتصادی کمک شایانی به متخصصین بکند ، مشخص نیست.این در حالی است که بعد از روی کار آمدن دولت روحانی، دولتی که با شعار شفافیت و صداقت به میدان آمد، وزیر کار دولت حسن روحانی به زیاد شدن خط فقر در کشور اعتراف کرد و گفت: سیاست‌هایی که دو دهه گذشته تجربه کردیم فقرا را ضعیف‌تر و طبقه متوسط جامعه را به طبقه پایین نزدیک‌تر کرده است. و این یعنی افزایش خط فقر.
 
در هر حال اما با زهم آمار درست و دقیق از خط فقر در دولت یازدهم ارائه نشده است تا جایی که فعالان کارگری اعلام کرده‌اند، خط فقر به 1000 دلار رسیده است. با این حساب حداقل درآمد در ایران با در نظر گرفتن دلار 3 هزار تومانی به 3 میلیون تومان رسیده است. با این تفاسیر می‌توان گفت شفافیت و صداقت با مردم شعاری خوش آب و رنگ برای تبلیغات انتخاباتی بوده است.

 

http://www.rajanews.com/news/214381



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/3/20 :: ساعت 11:54 عصر )
»» خاک نوشتهمردمسیستانبرایابتکار+تصاویر

روزهای خاکی سیستان اوضاع آنقدر اسفناک است که مردم می‌توانند روی شن و غباری که روی زندگی‌شان نشسته، دلنوشته بنویسند و برای مسئولان پیام بفرستند.

سایت عصر هامون نوشت: ماجرای گرد و غبار در شهرهای جنوب شرق کشور داستان جدیدی نیست. هوای شهر پر از شن و غبار می شود. تلویزیون اعلام می کند سالمندان و کودکان از خانه خارج نشوند و نهایتا چند توصیه پزشکی و تعطیلی برخی ادارت و مدارس! این همه آن چیزی است که در مواقع طوفانی رخ می دهد. اما واقعا تا چه زمانی مردم سیستان باید این شرایط نه چندان ناآشنا را تحمل کنند؟
در روزهای اخیر بازهم گرد و غبار سراغ شهرهای سیستان آمد لذا مردم سیستان با خاک نوشته های خود اقدام به ارسال پیام خود به مسئولین کردند.
















نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/3/20 :: ساعت 11:53 عصر )
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 244
>> بازدید دیروز: 95
>> مجموع بازدیدها: 335193
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب