سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترین کارها نزد خداوند، شتاب دربه جا آوردن نماز در اوّلِ وقتش است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» گشت و گذاری در مجلات گل آقا و حال این روزهای دولت

گشت و گذاری در مجلات گل آقا و حال این روزهای دولت

محسن نادری | شنبه, 4 مرداد 1393، 06:24 ب.ظ

 

مشغول گشت و گذار در مخزن الاسرار ((گل آقا)) بودم که به صفحه ای رسیدم که حاوی  نکات جالب و قابل توجهی در باب تطابق آن روزها از دید گل آقا و این روزها از دید واقعیت بود .

 

 

این صفحه برگ روی مجله ی گل آقا ، شماره دهم مورخ 28 خرداد 1370 یعنی چیزی در حدود بیست و سه سال پیش می باشد .گفتم در اشتراک این جنس زیر خاکی با دوستان دریغ نکنم که گفته اند : (( شاد ننمودن عزیزان ، از عاملان خسران.))

 

 

گل آقا

اول-

 

 

اولین نکته ی قابل توجه تیتری است که موضوع آن سوژه شده است .(( برنامه ریزی کلیدی است که به هر قفلی می خورد )) .تیتری که امروز نیز با توجه به بار معنایی جدید لغات آن ، جذابیتهای خاص خود را داشته و گویای مطالب زیادی است .

 

 

از طرفی پاسخ های داخل تصویر نیز واضح و دارای تطابق کامل شرایطی و زمانی با وضعیت حال است .

 

 

تیتر : (( برنامه ریزی کلیدی است که به هر قفلی می خورد ))-کیهان

 

 

-         کلید گمگشته و در وا نمی شه ... ! (وزرای دولت به صورت دسته جمعی ) 

 

 

-         اگر امروز نشه فردا نمی شه ...!  ( معاون اول به نیابت از رئیس دولت ) 

 

 

-         اینا تنبون برای ما نمی شه  ( به نیابت از عموم جامعه )

 

 

دوم  

 

 

دومین نکته ی قابل توجه در این عکس مشکلاتی است که به عنوان گل سر سبد مشکلات جامعه به آنها اشاره شده و قفل هایی است که نیاز به شاه کلید هایی داشته است .قفل هایی که دولت وقت از پیدا کردن کلید آن عاجز بوده و تیم گل آقا در این کاریکاتور آنها را به صورت تیتر وار آورده است .

 

 

قفل هایی که بر صندوق تعادل اقتصادی خورده است و هیچ کلیدی برای آن پیدا نشده است . قفل تورم و قفل گرانی . چیزی که هم اکنون هم گریبان مردم را رها نمی کند و کلیدهایی که ....

 

 

سوم-

 

 

سومین نکته ی قابل توجه عناصر موجود در این سوژه هستند که به خودی خود جذاب و به صورت نهفته بار طنزی به همراه خود دارند . آقایان وزیر وقت که هم اکنون هم صاحب مسندی دردولت هستند و یا در ارتباطی نزدیک با ایشان هستند و قابلیت انتقال داده و افکار وبرنامه هاو قرض دادن دسته کلید ها  را به صورت سهل و آسان و با سرعت بیشتری نسبت به بقیه ی خواص ، صنوف ، دوستان و آشنایان دارند ؛ از جمله این عناصر به شمار می روند. وزرای گرامی ، آقایان وزیر صنایع وقت و حال ، وزیر نفت وقت و حال ، وزیر پست وقت ،وزیر خارجه ی وقت .

 

 

در انتهای مطلب بنده ازاین تریبون و از طرف قشر چاک خورده ملتمسانه تقاضا دارم این دسته کلید ها راکه 100 روز قرض دادید، سه سالی دیگر هم قرض بدهید شاید فرجی حاصل شد .

 

 

.

 

 

محسن نادری 



برگرفته شده از www.bshukhi.blog.ir محسن نادری



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 94/4/27 :: ساعت 12:28 صبح )
»» شعرطنز: حاشا که کلید تو کند باز گره را

حوزه هنری انقلاب اسلامی 8 تیر 94 میزبان شب شعر “تماشای جهان” با حضور شاعرانی از ایران و کشورهای همجوار بود.

مهر: در این شب شاعرانی که در سالهای اخیر به شعرخوانی در محضر رهبر انقلابپرداخته اند و امشب نیز در دیدار سالانه شعرا با معظم له به قرائت شعر خواهند پرداخت، حضور و دقایقی حاضران را به تازه ترین سروده های خود میهمان کردند.
در این مراسم ناصر فیض نیز شعری طنز به این شرح قرائت کرد:

سهل است که استان بکنی یک شبه ده را
با آتش کبریت کنی آب زره را

از پیچ و خم گردنه حیران با باد
با بادبزن محو کنی توده مه را

کاری کنی از قحط بزه هر چه بزهکار
یک عمر بگردند نیابند بزه را

یا طبق یکی از نسخ خطی نایاب
از هم نشاسند پس از این مه و که را

با تیر و کمان آرش اگر زنده شود باز
جرأت نکند لمس کند مرکز زه را

طوری بشود فخر کنند دانش امروز
بشکافی به جای اتم هسته به را

از گوجه به رب می‌رسد آدم نه به انگور
گر دیگ بجوشاند اگرگوجه له را

از قفل گذشتیم بماند که نشد باز
حاشا که کلید تو کند باز گره را
شاعر : ناصر فیض



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 94/4/27 :: ساعت 12:20 صبح )
»» چهار مسیر ایران برای رسیدن به بمب مسدود شد:

شناسه خبر : 217088

 

کاخ سفید سه‌شنبه شب و ساعاتی پس از اعلام پایان مذاکرات وین، بار دیگر متنی را منتشر کرده و به تشریح توافقات صورت‌گرفته پرداخت.
کاخ سفید سه‌شنبه شب و ساعاتی پس از اعلام پایان مذاکرات وین، بار دیگر متنی را منتشر کرده و به تشریح توافقات صورت‌گرفته پرداخت.
 گروه بین الملل - رجانیوز: دولت آمریکا امروز ساعاتی پس از جمع‌بندی مذاکرات وین، روایتی را از توافقات صورت‌گرفته منتشر کرده و نوشته است که خروجی وین، چهار مسیر به سمت بمب را مسدود کرده است.
 
 به گزارش رجانیوز، کاخ سفید سه‌شنبه شب و ساعاتی پس از اعلام پایان مذاکرات وین، بار دیگر متنی را منتشر کرده و به تشریح توافقات صورت‌گرفته پرداخت.
در این متن تلاش شده تا مکانیزم جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تشریح شود.
آنچه در ادامه میخوانید متن کامل این بیانیه است:
چهار مسیر ایران برای رسیدن به بمب مسدود شد:
برای ساخت بمب هسته‌ای یا به اورانیوم نیاز است یا به پلوتونیوم. اما به لطف این توافق، چهار مسیر ایران برای بهره گرفتن از آن مواد (برای ساخت بمب) مسدود شده است.
 
 
مسیر‌های اورانیوم در نطنز و فردو
ایران برای ساخت بمب به دو عنصر کلیدی نیاز دارد: ده‌ها هزار سانتریفیوژ و مقدار کافی با غنای بالا برای تولید مواد کافی جهت ساخت یک بمب اورانیومی.
در حال حاضر دو تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم در این کشور وجود دارد: تأسیسات نطنز و تأسیسات فردو.
بگذارید ابتدا به ذخایر اورانیوم ایران نگاهی بیاندازیم. در حال حاضر، ذخایر اورانیوم ایران برای ساخت 8 تا 10 بمب هسته‌ای کفایت می‌کند.
اما به لطف این توافق هسته‌ای، ایران باید ذخایر اورانیوم خود را 98درصد کاهش دهد و ضمنا سطح غنی‌سازی خود را در 3.67درصد حفظ می‌کند که این سطح به مراتب پائین‌تر از سطح لازم برای ساخت یک بمب است.
ایران همچنین برای تولید اورانیوم با غنای بالا برای یک بمب، به ده‌ها هزار سانتریفیوژ نیاز دارد. در حال حاضر ایران حدود 20000 سانتریفیوژ در سایت‌های نطنز و فردو دارد. اما ذیل توافق، ایران باید تعداد سانتریفیوژهای خود را برای 10 سال آینده، به 6104 دستگاه کاهش دهد. هیچ‌گونه غنی‌سازی‌ای در تأسیسات فردو مجاز نبوده و تنها سانتریفیوژ‌هایی که ایران می‌تواند از آن‌ها استفاده کند، قدیمی‌ترین و کم‌بازده‌ترین مدل آن‌هاست.
مسیر پلوتونیوم در رآکتور اراک
راه سومی که ایران می‌تواند از طریق آن یک سلاح هسته‌ای بسازد، استفاده از پلوتونیوم در سطح تسلیحاتی است. تنها سایتی که ایران از طریق آن می‌توانست به این هدف برسد، رآکتور اراک، که یک رآکتور آب سنگین هسته‌ای است، بود. حالا، این رآکتور که می‌توانست برای یک برنامه تسلیحاتی مورد استفاده قرار گیرد، اما ذیل این توافق رآکتور اراک بازطراحی خواهد شد، به نحوی که دیگر نتوان از آن برای تولید پلوتونیوم سطح تسلیحاتی استفاده کرد. همچنین تمام میله‌های سوخت استفاده شده (که می‌شد از آن به عنوان منبع اولیه برای پلوتونیوم سطح تسلیحاتی استفاده کرد) تا زمانی که این رآکتور وجود دارد، به خارج از کشور منتقل می‌شود. علاوه بر این، ایران تا دستکم 15 سال آینده، قادر نخواهد بود که حتی یک رآکتور آب سنگین دیگر بسازد. این بدان معنی است که، ایران به واسطه این توافق، دیگر منبعی برای پلوتونیوم سطح تسلیحاتی نخواهد داشت.
 
مسیر مخفی برای ایجاد یک برنامه سری هسته‌ای
سه مسیر قبلی، مربوط به تأسیسات اعلام‌شده ایران بود. اما اگر ایران بخواهد مخفیانه دست به ایجاد یک برنامه هسته‌ای بزند چه؟ به همین خاطر هم هست که این توافق اینقدر مهم است. بر اساس توافق هسته‌ای جدید، ایران به نظارت، راستی‌آزمایی و بازرسی‌های فوق‌العاده و بسیار قدرتمند، متعهد شده است. بازرسان بین‌المللی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نه فقط به طور مداوم بر تمام عناصر برنامه اعلام‌شده هسته‌ای ایران نظارت خواهند داشت،‌ بلکه آن‌ها راستی‌آزمایی خواهند کرد که هیچ ماده هسته‌ای به صورت مخفیانه در مکانی مخفی برای ساخت یک بمب، ذخیره نشود. و اگر بازرسان آژانس از وجود یک مکان مشکوک مطلع شوند،‌ از آنجا که ایران با اجرای پروتکل الحاقی برای توافقنامه پادمان‌های آژانس موافقت کرده است، اجازه دسترسی بازرسان و همچنین بازرسی آن‌ها از هر مکانی که به آن سوءظن دارند را می‌دهند. حفاری‌های صورت‌گرفته در زمین، که می‌تواند معادن اورانیوم باشند، گزارش‌های اطلاعاتی، خرید‌های غیرقابل توضیح و هشدارهای ایزوتوپی، مواردی هستند که می‌توانند شک‌برانگیز باشند.
به طور کلی، از لحظه‌ای که مواد قابل استفاده برای ساخت یک بمب، از زمین خارج می‌شوند تا زمانی که آن‌ها از کشور خارج می‌شوند، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره بر آن و بر تمام جاهایی که ایران تلاش می‌کند آن‌ها را ببرد، نظارت خواهد داشت.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 94/4/27 :: ساعت 12:18 صبح )
»» 120 میلیون دلاری که به معاون بازرسی ویژه دولت سازندگی رسید!

ثبت شرکت‌های کاغذی خارج از محدوده سرزمینی ایران و اجرای پروژه به وسیله تجهیزات شرکت تأسیسات دریایی و تقسیم سود، درآمدهای بادآورده‌ای نصیب بعضی مدیران بازنشسته دولتی از جمله معاون بازرسی ویژه ریاست‌ جمهوری در دولت سازندگی کرده است.

به گزارش فارس، گم شدن دکل حفاری 87 میلیون دلاری یا صرف هزینه 50 میلیون دلاری برای دکل دیگری که لاشه آن امروز در سواحل امارات بیشتر از 5 میلیون دلار فروش نمی‌رود همه آن چیزی نیست که زیر پوست یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی ایران یعنی شرکت تاسیسات دریایی در ادوار مختلف مدیریتی این شرکت گذشته است.

بر اساس این گزارش، این شرکت از بدو تاسیس با حرف و حدیث‌های فراوان همراه بوده است. از پرداخت مبالغی به احزاب سیاسی در گذشته‌های دور (که در یکی از درخواست‌های قدیمی تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس به آن اشاره شده است) تا تامین هزینه‌های یکی از خانواده‌های پر نفوذ ایران.

اما به جز آنچه بر زبان‌ها می‌چرخد، مستنداتی از شیوه‌های مختلف فساد در این شرکت در ادوار مختلف مدیریتی وجود دارد که نشان می‌دهد در دولت‌های مختلف چگونه این شرکت معظم که اجرای بخش دریایی اغلب فازهای پارس جنوبی را بر عهده دارد و نقش انکارناپذیری در توسعه بخش ایرانی این میدان داشته است، دندان طمع عده زیادی را تیز کرده است.

بر این اساس، گزارشی درباره دو دوره عملکرد مدیران این شرکت که یکی منصوب دوره اصلاحات و دیگری منصوب دولت نهم و دهم بوده‌اند، تهیه و برای قوه قضائیه ارسال شده است. متاسفانه دست‌های پنهان حامی فساد به این گزارش دست پیدا کردند و با علم به رویه‌های حاکم بر دستگاه‌های نظارتی و به منظور منفعل کردن نهاد‌های نظارتی و متهم کردن افراد و نهادهای مؤثر مبارزه با فساد در این شرکت، این گزارش را در اختیار سایت‌های ضد انقلاب قرار دادند.

بر اساس این گزارش، پیچیدگی فساد در این شرکت در دوره‌های مختلف، متفاوت بوده است. در دوره یکی از این مدیران ابهامات قابل توجهی در خرید انواع تجهیزات مانند شناورها، لوله‌ها و دکل مشهور 87 میلیون دلاری وجود داشته است، در دوره یکی دیگر از این مدیران، شرکت‌های کاغذی تاسیس شده توسط بعضی مدیران اسبق دولتی، سودهای کلان و نامتعارفی از قرارداد با این شرکت و کار با تجهیزات شرکت تاسیسات دریایی به حساب این شرکت‌های کاغذی واریز شده و شرکت تاسیسات دریایی بعد از مدتی باقیمانده سهام بی‌ارزش این شرکت‌ها را به مبلغ کلانی از موسس شرکت خریداری می‌کرد.

این شرکت‌ها اغلب در کشورهای خارجی از آلمان و انگلیس گرفته تا هنگ‌کنگ و چین و امارات ثبت شده‌اند و به همین دلیل امکان نظارت نهادهای نظارتی داخلی روی آنها به حداقل ممکن رسیده است.

سهامدار عمده این شرکت‌ها که بدون هیچ آورده‌ای زیر عنوان «بخش خصوصی» پروژه‌های تاسیسات دریایی را با تجهیزات و شناورهای تاسیسات دریایی انجام می‌داده‌اند اغلب از مدیران بازنشسته دولتی بوده‌اند و عملا نه تنها برای اجرای این پروژه‌ها آورده‌ای نداشتند، بلکه متحمل کوچکترین ریسکی نیز نمی شده‌اند.

یکی از مشهورترین موارد در این زمینه، شرکت «کیتو» است که در امارات ثبت شد. این شرکت روی کاغذ در ابتدا به نام یک معاون بازرسی ویژه ریاست‌جمهوری در دولت سازندگی ثبت شد و با انتقال بخشی از سهام بی‌ارزش آن به شرکت تاسیسات دریایی، کنترل همه شناورهای اصلی شرکت تاسیسات دریایی از جمله شناور نصاب و لوله‌گذار C-Master ، شناور نصاب و لوله‌گذار ابوذر 1200 و شناورهای ابوذر 81، ابوذر 114، آنت، کاسپین و امثال آنها را در اختیار گرفت و با استفاده از شناورهای تاسیسات دریایی بدون اینکه خود شرکت کیتو آورده‌ای داشته باشد اجرای پروژه‌های لوله‌گذاری و نصب تجهیزات تاسیسات دریایی در پارس جنوبی را بر عهده گرفت. سود انجام پروژه‌های تاسیسات دریایی با استفاده از شناورهای تاسیسات دریایی بین این شرکت ظاهرا خصوصی و خود تاسیسات دریایی تقسیم می‌شد.

بعد از مدتی، سهم این شرکت که به دلیل اجرای پروژه‌های تاسیسات دریایی صاحب قیمت شده بود، به تدریج از سوی شرکت تاسیسات دریایی به قیمت روز خریداری شد و مالک این شرکت در  طول 5 سال در مجموع 436 میلیون درهم معادل 119 میلیون دلار از محل سود سهام و بهای فروش شرکت به جیب زد.

به عبارت دقیق‌تر، مالک «کیتو» صرفا با ثبت یک شرکت روی کاغذ در امارات بدون در اختیار داشتن سرمایه و هزینه کردن از جیب تاسیسات دریایی قریب به 120 میلیون دلار سود برده است.

خبرگزاری فارس در شهریور 93 خبر « دو نهاد نظارتی در جستجوی دکل گمشده 87 میلیون دلاری» منتشر کرد و در پی آن اخباری مبنی بر تشکیل پرونده قضایی برای دو نفر از مدیران عامل سابق این شرکت، طرح تحقیق و تفحص از این شرکت در مجلس و بازداشت برخی متهمان فساد در شرکت تاسیسات دریایی در فارس منتشر شد.  در آینده گزارش‌های بیشتری از مفاسد شرکت تاسیسات دریایی در دوره‌های مختلف مدیریتی و دلالی دکل‌های نفتی در فارس منتشر خواهد شد.

 

شناسه خبر : 216955



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/4/24 :: ساعت 10:26 صبح )
»» متن انگلیسی توافق

متن انگلیسی برنامه جامع اقدام مشترک روز سه‌شنبه پس از آنکه اعلام شد طرفین به توافق هسته‌ای دست یافته‌اند، منتشر شد.

به گزارش رجانیوز، متن انگلیسی برنامه جامع اقدام مشترک روز سه‌شنبه پس از آنکه اعلام شد طرفین به توافق هسته‌ای دست یافته‌اند، منتشر شد. 

متن کامل توافق را در زیر دریافت کنید:

 

سایر پیوست ها



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/4/24 :: ساعت 10:19 صبح )
»» تحریف امام



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/4/24 :: ساعت 10:3 صبح )
»» طنز/ روزنامههای اصلاحطلب چگونه راهپیمایی روز قدس را پوشش میدهند؟

گروه طنز رجانیوز - رضا عیوضی:

بهرمان روابط‌عمومی!

این روزنامه بدون هرگونه سنت‌شکنی ضمن چاپ یک تصویر از حاج آقا که ایشان در آن روی یک مبل سلطنتی لم داده است، تیتر یک خود را به سخنرانی صمیمانه ایشان در جمع زرافه‌داران بندرگناوه اختصاص می‌دهد. این روزنامه در یادداشتی به قلم صادق زیباکلام، از فواید اقتصادی پرورش زرافه در کشور نیز می‌نویسد و در انتهای صفحه و زیر تبلیغ تورهای کویر گردی و... در حد یک خط چیزهایی در اعتراض به وزارت کشور و این‌که گویا دیروز عده‌ای تندرو تجمعات غیرقانونی داشته‌اند، هم می‌آورد.

 

شرق

این روزنامه با گذاشتن نقاشی له و لورده‌ای از احسان علیخانی در یک طرف و عکسی رنگی و با کیفیت از رامبد جوان در طرفی دیگر، تیتر یک خود را به مضرات اشک بر روی چشم‌ها اختصاص می‌دهد و ضمن یادداشتی به قلم این‌بار هم دکتر صادق زیباکلام، به آخرین یافته‌های دانشمندان آمریکایی! پیرامون مضرات گریه در برابر تلویزیون و از قضا فواید خنده در برابر تلویزیون اشاره می‌کند. این روزنامه در نهایت در خط دوم از پایین به حضور فائزه هاشمی در جمع هواداران در یک جای شلوغ که معلوم نیست کجاست می‌پردازد.

 

آفتاب یزد

روزنامه آفتاب یزد ضمن انتشار تصویری از حضور ملیونی مردم در راهپیمایی روز قدس، این‌گونه تیتر می زند: "خواسته ملت! آزادی عزیزان در حصر!" این روزنامه در ادامه در یادداشتی به قلم این‌بار کسی غیر از صادق زیباکلام، به دعوت چند روز پیش رئیس‌جمهور برای حضور مردم در راهپیمایی روز قدس اشاره می‌کند و نویسنده از این‌که مردم به دعوت رئیس‌جمهور این‌گونه لبیک گفته‌اند، در پوست خود نمی‌گنجد و نهایتا با اشاره به یادداشت‌های مهم صادق زیباکلام، نتیجه می‌گیرد منتقدان دولت یک اقلیت 8درصدی هستند.

 

قانون

این روزنامه ضمن انتخاب این تیتر که: "قصاص آری، نه؟" مطالبی پیرامون حقوق بشر و قبح بین المللی کشتن هم‌نوعان بیان می‌نماید و ضمن انتقاد نسبت به احکام مروج خشونت در اسلام، در صفحه آخر خود در کاریکاتوری یک خیابان پر از آدم را به تصویر می‌کشد که آدم‌های آن، دور خود را با سیم‌خاردار پر کرده‌اند!

 

اعتماد

روزنامه اعتماد نیز در راستای پرت کردن حواس‌ها از پرونده کرسنت، این‌گونه تیتر می‌زند: "نقش دکل گمشده در ماجرای بورسیه‌ها". این روزنامه نیز برای پوشش روز قدس، ضمن انتشار تصویری از حاج آقا در میان انبوهی از محافظان، در زیر تصویر می‌نویسد، پاسخ آری ملت به آیت الله!



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 94/4/20 :: ساعت 11:10 عصر )
»» تخلفی میلیاردی که موجب صدور حکم انفصال


شناسه خبر : 216790

 

سخنگوی دولت در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران در رابطه با طرح موضوع تخلف معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: اجازه بدهید سعی نکنیم تناظر یک به یک برای معاون اول‌ها ایجاد کنید. با این حال، به نظر می‌رسد این تکذیبیه سخنگوی دولت یازدهم نیز مثل شماری از تکذیبیه‌های اخیر او خصوصا درباره گران شدن کالاها، نادرست بوده است.
سخنگوی دولت در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران در رابطه با طرح موضوع تخلف معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: اجازه بدهید سعی نکنیم تناظر یک به یک برای معاون اول‌ها ایجاد کنید. با این حال، به نظر می‌رسد این تکذیبیه سخنگوی دولت یازدهم نیز مثل شماری از تکذیبیه‌های اخیر او خصوصا درباره گران شدن کالاها، نادرست بوده است.

گروه اقتصادی - رجانیوز: انتشار خبر پرونده تخلف میلیاردی اسحاق جهانگیری در دیوان محاسبات به خاطر تخلفات وی در دوره تصدی وزارت صنایع در دولت دوم اصلاحات (1381 تا 1384)، با تکذیبیه سخنگوی دولت یازدهم مواجه شد.

به گزارش رجانیوز، محمدباقر نوبخت دوم تیرماه در نشست خبری در رابطه با انتشار خبر تخلف اسحاق جهانگیری در گذشته،‌ گفت: اگر این مطلب درست بود در طی هشت سالی که ایشان سمتی نداشتند و وزیر نبودند حتماً برایشان حکمی صادر می‌شد. پس چنین مطلب و تخلفی وجود نداشته است.

سخنگوی دولت در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران در رابطه با طرح موضوع تخلف معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: اجازه بدهید سعی نکنیم تناظر یک به یک برای معاون اول‌ها ایجاد کنید.

با این حال، به نظر می‌رسد این تکذیبیه سخنگوی دولت یازدهم نیز مثل شماری از تکذیبیه‌های اخیر او خصوصا درباره گران شدن کالاها، نادرست بوده است.

جهت اطلاع آقای نوبخت، در این گزارش به جزئیات جدید پرونده تخلف اسحاق جهانگیری که مربوط به دوره تصدی وی در وزارت صنایع دولت دوم اصلاحات است، اشاره می‌شود.

 

* جزئیات پرونده

تخلف اسحاق جهانگیری از سال 1385 در دیوان محاسبات مطرح شد که نهایتا در سال 1389 (یعنی دوره‌ای که رحمانی فضلی وزیر کشور دولت یازدهم، عهده‌دار ریاست دیوان محاسبات بود) در پرونده شماره 841/418/2ط/ی با رای محکومیت وی به پایان رسید.

متهمان دیگر این پرونده علاوه بر جهانگیری عبارت بودند از: سید مجتبی هاشمی معاون وقت وزیر صنایع و فضل‌الله عامری ذیحساب وقت.

موضوع تخلف نیز مربوط به گزارش مورخ 17/5/1385 حسابرس از طرح عمرانی شماره 4035006 با عنوان ارتقاء سطح صنایع الکترونیک صنایع نوین در سال‌های 1381 تا 1384 بوده است.

این پرونده در هیئت سوم مستشاری دیوان محاسبات کشور مورد رسیدگی قرار گرفته که چند مورد تخلف را احصا کرده است:

1- مغایرت با مواد 21 و 22 قانون برنامه به علت عدم احراز و تشخیص صلاحیت پیمانکار از سوی مراجع ذیصلاح.

2- عدم رعایت ماده 28 قانون برنامه و بودجه به علت دست به دست شدن اعتبار این طرح میان مجری طرح و پیمانکار از یک سو و میان پیمانکار با غیر.

3- عدم انطباق با مواد 19 و 20 قانون محاسبات عمومی به علت نامعلوم بودن نحوه مصرف بیش از 6 میلیارد تومان از اعتبار اختصاص داده شده به این طرح.

دیوان محاسبات، موارد فوق را موجب دریافت و پرداخت‌های خلاف قانون منتهی به تضییع حقوق دولت خوانده و هیئت مستشاری با احراز تخلف با وصف مجرمانه منتهی به ضرر و زیان ناشی از تصرف غیرقانونی در وجوه دولت به مبلغ حداقل 60.825.378.000 ریال، مسئولیت آن را متوجه بالاترین مقام مسئول وقت در وزارت صنایع دانسته است.

بدین ترتیب اسحاق جهانگیری بابت اقدامات مجرمانه فوق، به جبران رقم تخلف فوق و واریز این مبلغ به حساب خزانه کشور و از لحاظ اداری نیز به مدت یک سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است.

با توجه به گذشت بیش از 4 سال از صدور این حکم، ضروری است دیوان محاسبات درباره اجرا یا عدم اجرای این حکم اطلاع‌رسانی کند. همچنین درباره حکم یک ساله انفصال از خدمت جهانگیری و زمان اجرای آن، ضرورت شفاف‌سازی بیش از سایر موارد است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 94/4/20 :: ساعت 11:8 عصر )
»» قالیباف و پسرش در راهپیمایی/ عکس

شهردار تهران در پست اخیر صفحه اینستاگرامش عکسی از حضور خود و فرزندش الیاس در حاشیه راهپیمایی روز قدس منتشر کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، «محمدباقر قالیباف» در پست اخیر صفحه اینستاگرامش عکسی از حضور خود و فرزندش الیاس در حاشیه راهپیمایی روز قدس منتشر کرد.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 94/4/20 :: ساعت 11:1 عصر )
»» این افراد چرا در روز قدس آفتابی نشدند؟

فتنه‌گران مدعی ناراحتی از اسرائیل، امسال هم در راهپیمایی روز قدس حاضر نشدند.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، فتنه‌گران 6 سال پیش با حاشیه‌سازی در راهپیمایی روز قدس (27 شهریور88)، شعار وزارت خارجه اسرائیل را مبنی بر «نه غزه نه لبنان» تکرار کردند. آنها در حالی که مشغول روزه‌خواری و سیگار کشیدن و... بودند، چنان صهیونیست‌ها را سر ذوق‌ آوردند که شیمون پرز و بنیامین نتانیاهو گفتند جنبش سبز سرمایه بزرگ اسرائیل است و جنگ با ایران از داخل مرزهای این کشور آغاز می‌شود.

 

اما چند سال بعد وقتی ماجرای تحریم‌ها و مذاکرات هسته‌ای پیش آمد حامیان رسانه‌ای و سیاسی فتنه 88 بالاتفاق مدعی شدند آمریکا طرف میانه‌رو مذاکرات است و این اسرائیل تندرو است که هم در وضع تحریم‌ها نقش داشته و هم مخالف سرسخت برداشته شدن تحریم‌هاست.



طیف یاد شده شامل سران مجمع روحانیون، حزب مشارکت، سازمان مجاهدین (انقلاب) و دیگر افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی اگر بر سر ادعا یاد شده صداقت داشتند، اینک باید علیه رژیم صهیونیستی به خیابان می‌آمدند اما هیچ یک از این عناصر به دلایل روشن در روز قدس امسال نیز به سیاق چند سال اخیر آفتابی نشدند.



تنها محمدرضا عارف در راهپیمایی روز قدس حضور داشت که او هم به عنوان اصلاح‌طلب تقلبی و مدعی از سوی افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی معرفی شده است.



یادآور می‌شود در راهپیمایی روز گذشته برخی دولتمردان نظیر روحانی، جهانگیری، شریعتمداری، آخوندی حضور داشتند و همراه امواج توفنده ضد صهیونیستی ملت ایران بودند.

 

منبع: کیهان



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 94/4/20 :: ساعت 10:57 عصر )
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 35
>> بازدید دیروز: 66
>> مجموع بازدیدها: 334039
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب