سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثمره دانش، پرستش است . [امام علی علیه السلام]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» امان از سانسور !!


در تجمع بزرگ عاشوراییان سراسر کشور ، شعارهایی هم از طرف مردم سر داده شده که تاکنون در هیچ یک از رسانه ها منعکس نشده است . برخی از این شعارها عبارتند از :


تاجر ورشکسته


برگرد به باغ پسته !


مملکت حسین ، بی صاحاب نیست


ایران که باغ پسته بابات نیست !


فتنه گر از هر منظری


ای بدتر از منتظری


تاهاشمی کفن نشود


این وطن وطن نشود


شکارچی کوسه ها


محمود بی ادعا


و . . . .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 88/10/25 :: ساعت 2:19 عصر )
»» حاشیه های یک تشییع!


حاشیه های یک تشییع!


 


این ماه ماه خونه


منافق سرنگونه


پیش از این شب رحلت علمای بزرگی را دیده بودم . میرزا جواد تبریزی و آیت الله فاضل لنکرانی که فوت کردند مردم حتی در بیرون از بیت آنها به سر و سینه می زدند و گریه می کردند . خبر ارتحال آیت الله بهجت که پخش شد گذشته از بیت آن بزرگوار ، گوشه گوشه حرم مطهر شاهد دل باختگانی بود که هر از گاه صدای هق هق گریه هایشان زوار را تحت تاثیر قرار می داد . شب قبل از تشییع منتظری نیز در بیتش حضور داشتم . صدای گریه ای از قسمت زنانه شنیده می شد ، اما مردها انگار تماشاچی بودند . بیرون بیت فقط چند نفر ایستاده بودند که اغلب ظاهری سوسولی ! داشتند و گاه صدای شوخی و خنده شان توجه دیگران را جلب می کرد . در کل خیایان صفائیه و اطراف حرم جز یک آبمیوه فروشی کنار بیت منتظری هیچ مغازه ای عکس آن مرحوم را نصب نکرده بود حتی کتابفروشی پسر آذری قمی.


یک موتور سوار را مشاهده کردم که دو پسر کم سن و سال ترک آن نشسته بودند و عکسی از منتظری که اتفاقا با کیفیتی عالی چاپ شده بود را جلوی موتور نصب کرده و در شهر گشت می زدند .


ساعت نه صبح قرار تشییع بود . ده ها نفر با قیافه هایی عجیب و قریب وارد محوطه اطراف بیت شدند . شنیده بودم که از تهران لشکر کشی شده اما برای اطمینان بیشتر با چند نفرشان گرم گرفتم . خبر تایید شد ! زن هایی آمده بودند با ظاهری که قطعا مورد تایید فتاوای منتظری نبود . جمعیت حاضر در حالی دم از تقلید منتظری می زدند که هیچ نشانه عزایی نداشتند ،به سر و سینه نمی زدند و قطره ای اشک نمی ریختند و به وصیت آن مرحوم در خصوص سیاسی نشدن مراسم تشییع بی اعتنا بودند .


 در مقابل بین بچه های بسیج شایع شده بود که آقا توصیه نموده  مراسم با احترام انجام بشود . برای همین دوستان به یکدیگر سفارش می کردند به هیچ وجه درگیر نشوید.


شعار های آنها شروع شده بود . مرگ بر دیکتاتور و ....


دیدم یکی از محافظان صانعی یقه یک بچه بسیجی را گرفته و دستور ! می دهد از جلوی بیت نامبرده که یک کوچه با خانه منتظری فاصله دارد کنار برود . به سرعت رفتم زدم روی سینه اش و متقابلا دستور ! دادم ساکت شود . رفتم لا به لای جمعیت . می گفتم لباس مشکی تان یادتان رفت؟! اغلب تمایلی به بحث نداشتند . شاید به خاطر نا آشنا بودن با فضای قم کمی دچار دلهره بودند . از فرصت استفاده کردم و در طول مسیر هر کس که دیگران را تحریک می کرد مورد تفتیش بدنی قرار می دادم . بنده های خدا جیکشان هم در نمی آمد . یکی را دیدم که خیلی پرشور فریاد می زند و دیگران شعارش را تکرار می کنند. به کناری کشیدمش و بازرسی اش کردم . کسی به خاطر ش جلو نیامد . طفلک آب دهانی قورت داد و گفت : زشته ! جواب دادم : مواظب دستم هستم ! جلوی فیلمبردارهایشان را می گرفتم و می خواستم تا کارت یا مجوزشان را نشان بدهند آنها نیز به سرعت صحنه را خالی می کردند .


دلم برای منتظری سوخت . همه راه تا حرم ، آقایان تا می توانستند علیه دولت و نظام شعار دادند اما گویا عارشان می آمد لااله الااللهی را نثار روح نیازمند وی بنمایند .نماز میت را آیت الله شبیری زنجانی به عهده گرفت و این موضوع نشان داد که حتی از منظر مسئولین بیت منتظری نیز صانعی جایگاه علمی پایینی دارد .جالب است وسط نماز یکی با موبایلش بازی می کرد بعضی سرشان را چرخانده و خارج از مسیر قبله را نگاه می کردند و ... خلاصه روح آن مرحوم عروسی گرفت !!


بعد از نماز دباره شعار های موهن به نظام شروع شد .  جالب است که موقع پخش نوای قرآن و حتی سخنرانی مرحوم منتظری از بلندگوهای حرم نیز عزاداران! کار خودشان را می کردند .بچه ها که بیشتر در فیضیه اجتماع کرده بودند ترجیح دادند همچنان به فکر آرامش باشند . با سه چهار نفر از دوستان کنار جمعیت رفتیم و تمثال های مبارک امام و آقا را روی دست گرفتیم . آن وری ها گاهی نزدیک می آمدند نگاهی می کردند و می رفتند گاهی هم سر بحث داشتند که جوابشان را می دادیم . این وسط برخی دوستان روشنفکر بسیجی! دلواپس شده بودن و مدام توصیه می کردند شما کم هستید ممکن است به امام توهین کنند بروید فیضیه و .... دوست خوبم سید محسن احمدی که تصویری بسیار زیبا از حضرت امام در دست داشت با خونسردی می خندید و پاسخ می داد : خط مقدمی ها همیشه کم هستند . به اندیشه امام توهین شده و ...


عبدالله نوری را دیدم که در حلقه فشرده چند جوان خودش را به حرم رسانده بود . رفتم مقابلش و فریاد زدم آقای نوری ! ما مقلدان امام خامنه ای هستیم به شما هم توصیه می کنم پیرو امام خمینی باشید و ...با صورتی سرخ ! خونسرد بود و سر تکان داد . او که گویا در جایگاه مخصوص جایی نداشت روی سکویی در حاشیه حرم نشست . اطرافیانش دیگران را دعوت می کردند تا سر جایشان بنشینند . شاید قصد صحبت داشت .جالب است که خیلی از سبزها هم او را نمی شناختند و از یکدیگر نامش را می پرسیدند. بچه ها داشتند با عکس امام می آمدند که شیخ بلند شد و رفت پی کارش.


اذان که شد دیگر کاسه صبر بچه های بسیج لبریز شد . توهین به آقا در حرم برایشان قابل هضم نبود . جمعیت حزب الله که به راه افتاد جبهه مقابل زود صحنه را ترک کرده و به طرف بیت منتظری عقب نشینی نمودند . خون بچه ها به جوش آمده بود . بچه های قم پیش از این نیز در مواجهه با شرارت های بیت منتظری و دراویش مفسد که به تخریب خانقاهشان منجر گردید روح سلحشوری شان را به اثبات رسانده بودند . با این که ایام محرم هزاران نفر از طلاب برای تبلیغ به خارج قم می روند اما جمعیت بسیار قابل ملاحظه بود. خیلی ها آمده بودند . جانبازهای با عصا پیرمردهای لنگان و حتی برخی جوان ها با ظاهری متفاوت تصاویر کوچک و بزرگ امام و رهبری را به دست گرفته یا روی پیشانی می چسباندند. رفتم جلو و به خیلی هایشان یک ماچ هدیه دادم . حضور خواهران انقلابی نیز بسیار چشمگیر بود .


بچه ها هرچه به بیت منتظری نزدیک تر می شدند جمعیت مقابل کمتر و کمتر می شد .شعار اگر بسیجی نیود صدام یزید بابات  بود ! پاسخ دندان شکنی در مقابل اهانت گران به ساحت بسیج به حساب می آمد .نیروی انتظامی دخالت کرد و جلوی بچه های بسیج را گرفت . عده ای توانستیم از حلقه آنها عبور کنیم. درگیری مختصری داشتیم .آن وری ها همچنان مغرورانه شعار می دادند و هم قسم شدند! بیت آقایشان را تنها نگذارند .درهای بیت بسته شده بود .لنگه کفش و چند شی دیگر به طرف بچه های بسیج پرتاب گردید که پاسخ متقابل را در پی داشت .  می شنیدیم که بین خودشان می گویند: اینها شعار می دهند تخلیه می شوند و می روند . خوب به خودشان روحیه می دادند!


دو سه نفری عکس امام و آقا را پاره کردند . بچه ها آنها را نشان کردند و با یک یورش دستشان را گرفته و به این طرف کشاندند تا کمی نصیحت شوند!


نیروی انتظامی شکاف بدی بین بچه ها ایجاد کرده بود. رفتم جلوی چند تا از درجه دارها را گرفتم و داد زدم کتکش را بچه های حزب اللهی می خورند حقوقش را شما می گیرید ...جلوی ما مرد شدید و شاخ و شانه می کشید؟ جگر دارید رو به روی آنها بایستید ...مگر کار آنها جرم نیست ؟چرا کسی دستگیر نمی شود و ....


اغلب آنها سعی می کردند دعوت به آرامش کنند. جمعی از دوستان شعار دادند : نیروی انتظامی تفکر تفکر! ماموری بود با لهجه شیرین آذری ، خنده ای کرد دستی به سرش کشید و گفت : چیزی به ذهنم نمی آید !


این وسط بچه ها زیرکی خوبی نشان دادند . عده ای کوچه را دور زده و از طرف دیگر وارد معرکه شدند . سو سول ها خودشان را که در محاصره دیدند شهامت شان رنگ باخت . فحش ها را گذاشتند کنار و شروع کردند به خواندن دعای فرج! یکی داد زد رو به قبله! همه رو به قبله ایستادند با اندکی فاصله حدود صد و هشتاد درجه ! یاد قرآن سر نیزه افتادیم . چاره ای نداشتند مجبور بودند قسمشان را بشکنند . با عجز و ناله از نیروی انتظامی خواهش می کردند وساطت کنند تا بتوانند از مخمصه رها شوند . کوچه ای باز کردیم تا گورشان را گم کنند .فریاد شکوهمند نصر من الله و فتح قریب دل ها را روشن ساخت .کسی وارد بیت نشد . داشتیم متفرق می شدیم که شایعه شد موسوی داخل بیت منتظری است . سیل جمعیت دوباره به آن سمت یورش برد. مردم می گفتند : به این قوه قضائیه که امیدی نیست بگذارید خودمان کار رایکسره کنیم .فرماندهان انتظامی قسم خوردند این خبر صحت ندارد . بچه ها به طرف منزل صانعی رفتند و با شعار صانعی ، بی بی سی پیوندتان مبارک! به مواضع دشمن شادکن ایشان ادای احترام نمودند! تصویر مقام معظم رهبری و امام روح الله بر روی شیشه های بیرونی بیت نصب شد . سپس دوستان به طرف بیت رهبری رفتند وبا مقتدایشان تجدید پیمان نمودند . عصر آن روز و شب نیز بچه ها در صحنه بودند .به اعتقاد ما باید کاری می کردیم که جوجه منافق های رذل ، هوس نکنند برای سوم و هفتم پا به قم بگذارند . در نخستین روزهای محرم ، شور و حال عاشورایی بچه ها دیدنی بود . جای همه عاشقان اباعبدالله و عدالت خواهان را خالی کردیم . بعضی از برادران انتظامی که گویا در درگیری های پس از انتخابات تهران نیز حضور داشتند از واکنش پر صلابت بچه ها خوششان آمده بود و می گفتند شما انتقام ما را هم از آشوب گران گرفتید . به شوخی می گفتیم از این به بعد هر نقطه ای که آشوب شد سرکوبش را کنترات ! پذیراییم . بعد از ظهر هم بچه ها راهپیمایی کردند. شب من دیگر در قم نبودم .اما بچه ها خودشان را به مجلس ترحیم منتظری در مسجد اعظم رساندند . هیچ یک از مراجع حضور نداشتند . از روحانیون سرشناس فقط صانعی آمده بود. بچه ها فرصت را غنیمت شمردند و شعار صانعی صانعی این آخرین اخطار است را سر دادند . صانعی گریخت و بچه ها دوباره بیت منتظری را به محاصره در آورده و تابلوی دفترش را پائین کشیدند . گویا این پیروزی به کام دوستان شیرین آمده ! آنان همچنان تجمعاتی را در شهربرگزار می کنند . شعار زیبای شهر مقدس قم جای منافقین نیست هنوز در خیابان های این شهر به گوش می رسد .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 88/10/25 :: ساعت 2:19 عصر )
»» با پوزش از بی بی سی!!


حضرت آیت الله محمدی از علمای به نام استان مازندران است که حکم اجتهاد خود را از مرحوم آیت الله خویی دریافت نموده است . این فقیه والامقام و عارف وارسته که تولیت مدرسه علمیه بابل را برعهده دارد و به طور معمول در مسائل اجتماعی دخالت نمی کند چند سال پیش ، فارغ از هر نوع گرایش سیاسی ، نامه ای را به آقای صانعی نوشت و او را با توجه به ادله ضعیف و غیر علمی در مسائل فقهی از صدور فتوا برحذر داشته و وعده آتش جهنم که به نص روایات متعدد ، شامل اجتهادهای خودسرانه و فاقد مبناست را به وی یاداوری نمود .


به دنبال رد صلاحیت نامبرده در مرجعیت شیعه توسط مدرسان سطوح عالی حوزه علمیه قم ، آیت الله محمدی نیز نظر خود را این گونه اعلام داشت :


اقدام بر رد صلاحیت صانعی ، مبارزه با بدعت است  ...  



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 88/10/25 :: ساعت 2:19 عصر )
»» نامه مریم رجوی به فتنه گران

سرکردگان گروهک ستیزه جوی مجاهدین خلق که در ادبیات مردم ایران منافقین نامیده می شوند اخیرا" نامه ای به مقصد تهران ارسال کرده است.

به گزارش البرز، گیرنده نامه این به اصطلاح رهبر جنبش! برای آزادی خلق ایران یکی از دو نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در خرداد امسال است.

رجوی که نام گروه مطرودش در لیست سازمانهای حامی ترور در اغلب کشورهای اروپا و آمریکا ثبت شده در نامه خود به صراحت از امادگی خود و افرادش برای همکاری در هرگونه تحرک علیه جمهوری اسلامی خبر داده و گفته است: به شرط آنکه در تصمیم گیری برای ادامه اغتشاشات مصمم باشند حاضر است از افراد و امکانات این گروهک به نفع جریان به انحراف رفته موسوم به سبز استفاده کند.

گزارش البرز حاکی است سران نظام همچون علی لاریجانی رئیس مجلس در سخنان خود حساب معترضان و براندازان را از هم جدا دانسته اند.

هنوز درباره اینکه این نامزد معترض چه واکنشی به نامه مریم رجوی زنی که این روزها زیاد سبز می پوشد خبری به دست نیامده اما اخبار اعلام شده از سوی وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای امنیتی از دستگیری چندین نفر از اعضای این گروهک در تجمعات و کشف دست کم یک خانه تیمی حکایت دارد. و این به معنای ان است که رجوی و اعضای گروه از هم پاشیده اش حتی منتظر پاسخ نامه نمانده و می خواهند به روش خودشان ! مردم ایران را نجات دهند.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 88/10/25 :: ساعت 2:19 عصر )
»» پنجاه مزیت مرد بودن!


* سازنده ترین کلمه" گذشت "است ... آن را تمرین کن
* پرمعنی ترین کلمه " ما " است ... آن را به کار ببرید
* عمیق ترین کلمه "عشق" است ... به آن ارج بنهید
* بی رحم ترین کلمه "تنفر " است ... از بین ببریدش
* سرکش ترین کلمه" تنفر" است ... با آن بازی نکنید


* خودخواهانه ترین کلمه " من " است... از آن حذر کنید
* ناپایدارترین کلمه " خشم" است... آن را فرو ببرید
* بازدارنده ترین کلمه " ترس" است ... با آن مقابله کنید
* با نشاط ترین کلمه " کار " است ... به آن بپردازید
* پوچ ترین کلمه " طمع" است ... آن را بکشید


* سازنده ترین کلمه "صبر" است ... برای داشتنش دعا کنید
* روشن ترین کلمه " امید" است... به آن امیدوار باشید
* ضعیف ترین کلمه " حسرت" است ... آن را نخورید
* تواناترین کلمه " دانش " است آن را فراگیرید
* محکم ترین کلمه "پشتکار" است ... آن را داشته باشید


* سمی ترین کلمه "شانس" است ... به امید ان نباشید
* لطیف ترین کلمه " لبخند " است ... آن را حفظ کنید
 *ضروری ترین کلمه " تفاهم " است .... آن را ایجاد کنید
* سالم ترین کلمه " سلامتی" است ... به آن اهمیت بدهید
* اصلی ترین کلمه "اعتماد" است .... به آن اعتماد کنید


* دوستانه ترین کلمه " رفاقت" است.... از آن سوء استفاده نکنید
* زیباترین کلمه " راستی " است ... با آن رو راست باشید
* زشت ترین کلمه " دورویی" است ... یک رنگ باشید
* ویرانگر ترین کلمه " تمسخر" است ... دوست داری با تو چنین شود؟
* مقررترین کلمه " احترام" است .... برایش ارزش قائل شوید.


* آرامترین کلمه " آرامش " است ... به ان برسید
* عاقلانه ترین کلمه " احتیاط" است ... حواست رو جمع کن.
* دست و پاگیرترین کلمه " محدودیت " است .... اجازه نده مانع پیشرفت بشود.
* سخت ترین کلمه " غیر ممکن" است .... وجود ندارد.
* مخرب ترین کلمه " شتابزدگی " است ... مواظب پل های پشت سرت باش.


* تاریک ترین کلمه " نادانی" است ... آن را با نور علم روشن کن.
* کشنده ترین کلمه " اظطراب" است ... ان را نادیده بگیر.
* صبور ترین کلمه " انتظار" است .... منتظرش بمان.
* بی ارزش تری کلمه " بخشش" است ... سعی خود را بکن.
* قشنگ ترین کلمه " خوشرویی " است ... راز زیبایی در آن نهفته است.


* تمیزترین کلمه " پاکیزگی " است ... اصلا سخت نگیر.
* رساترین کلمه " وفاداری" است .... سر عهدت بمان.
* تنها ترین کلمه " گوشه گیری" است ... بدان که جمع همیشه بهتر از فرد بودن است.
* محرک ترین کلمه " هدفمندی" است ... زندگی بدون هدف؛ روی آن است.
* و هدفمند ترین کلمه "موفقیت " است.... پس پیش به سوی آن



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 88/10/25 :: ساعت 2:17 عصر )
»» شغل پدر و مادر سیاستمداران ایران چه بوده است؟


دلایل علمی زیادی وجود دارد که اثرات مضر قند و شکر را بر سلامت انسان نشان می‌دهد.
بسیاری از این شواهد علمی، اثبات شده هستند و تردیدی درباره آنها وجود ندارد.
بسیاری دیگر هم شواهد قدرتمندی به حساب می‌آیند...
می‌خواهید بدانید چرا این‌قدر تاکید می‌ شود که چای‌تان را بدون قند یا شکر بنوشید؟

به فهرستی از اثرات ناخوشایند این دو ماده مضر بر سلامت‌ نگاهی بیندازید،

قند و شکر:

دستگاه ایمنی بدن را تضعیف می‌کنند.

دفاع بدن در مقابل عفونت‌ها را کاهش می‌دهند.

خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهند.

تری‌گلیسیرید خون را بالا می‌برند.

کلسترول بد خون (ldl) و کل کلسترول را افزایش می‌دهند.

کلسترول خوب خون (hdl) را پایین می‌آورند.

در جذب کلسیم و منیزیم ایجاد تداخل می‌کنند.

در ایجاد استئوپروز (پوکی استخوان) نقش دارند.

در ابتلا به دیابت موثرند.

قندخون ناشتا را بالا می‌برند.

باعث ابتلا به چاقی می‌شوند.  

دندان‌ها را می‌پوسانند.

بیماری‌های لثه را بدتر می‌کنند.

معده را اسیدی می‌کنند.

خطر بیماری‌های التهابی روده را می‌افزایند.

با کمبود مس در بدن ارتباط دارند.

چسبندگی پلاکت‌های خون به یکدیگر را بالا می‌برند.

با ابتلا به فشارخون ارتباط جدی دارند.

بر کار کلیه‌ها تاثیر نامطلوب می‌گذارند.

از علل ایجاد آلرژی غذایی هستند.

ایجاد رادیکال‌های آزاد را در خون سرعت می‌بخشند.

میزان چربی کبد را می‌افزایند.

باعث باقی‌ماندن مایعات اضافه (توسط کلیه‌ها) در بدن می‌شوند.

با حالاتی مثل افسردگی، سردرد (میگرنی)، اضطراب، اختلال تمرکز و فعالیت بیش از حد، خصوصا در کودکان ارتباط دارند و مقدار آدرنالین خون کودکان (مرتبط با اضطراب) را بالا می‌برند.

حملات افت قندخون را موجب می‌شوند.

غذای اصلی سلول‌های سرطانی در بدن هستند.

و به این فهرست، موارد بسیار زیاد دیگری هم اضافه شده است که ذکر آنها در این فضای اندک مقدور نیست.

هر کدام از این یافته‌ها، حاصل سال‌ها تحقیقات پزشکی گوناگونی است که قرار است نتیجه آنها، باعث تغییر رفتار هر کدام از ما در حفظ سلامت‌مان شود.حذف کردن قند و شکر از کنار چای، قدم کوچکی نیست... 

حرکتی بزرگ و رفتاری حاکی از شخصیت است که دستاورد تمام این پژوهش‌ها را به بار می‌نشاند.

موافق نیستید؟

آمارها نشان می‌دهد که سرانه مصرف‌ قند و شکر در کشور ما نسبت به وضعیت جهانی‌اش بسیار بالاست به طوری که برآورد می‌شود هر ایرانی به طور متوسط سالانه مقدار 29 تا 30 کیلوگرم قند و شکر مصرف می‌کند که از میانگین جهانی که حدود 19 تا 20 کیلوگرم است، به مراتب بیشتر می‌باشد.

میزان مطلوب مصرف قند و شکر طبق مطالعات سازمان جهانی بهداشت، حداقل باید به کمتر از 15 کیلوگرم در سال (42 گرم در روز در کل مواد غذایی مصرفی) برسد تا قند و شکر، حداکثر 10 درصد از کل انرژی دریافتی فرد را تامین نماید و به علاوه، خطر بیماری‌های دندان را به پایین‌ترین حد برساند.

هر حبه قند، حدودا 4 تا 5 گرم وزن دارد.

اگر هر ایرانی به طور متوسط روزی 3 استکان چای بدون وقفه در تمام ایام سال بنوشد و هر کدام را با 2 حبه قند میل کند، فقط و فقط حذف کردن این حبه قندها از کنار چای، باعث تقریبا 11 کیلوگرم کاهش مصرف سرانه قند در سال می‌شود و مصرف سرانه هر ایرانی را به راحتی به میانگین جهانی می‌رساند.

نوشیدن چای تلخ و بدون استفاده از قند یا شکر، فرهنگی است که سال‌هاست در کشورهای پیشرفته جا افتاده و ترویج می‌شود.

طبیعی است که ما ایرانی‌ها که دوست داریم کام‌مان شیرین باشد، هنوز عادت نکرده‌ایم که تلخی چای را تحمل کنیم.

اما واقعیت این است که نوشیدن چای تلخ، شروع کردنش به مراتب سخت‌تر از ادامه دادنش جلوه می‌کند و اگر دو سه روز اول را تحمل کنیم، روزهای بعد نوشیدن آن به مراتب راحت‌تر می‌شود.

خب!

با توجه به این توضیحات، فکر نمی‌
کنید از همین امروز باید شروع کرد؟


 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 88/10/25 :: ساعت 2:17 عصر )
»» 26 دلیل برای اینکه چایتان را با قند و شکر نخورید

بعضی پزشکان به طعنه میگویند که همه مردم دو شغل دارند؛ یکی شغل خودشان، یکی هم پزشکی. شاید اینهمه باور غلط که درخصوص مسایل پزشکی بین مردم رواج پیدا کرده، ریشهاش همین باشد؛همین اظهارنظرهای غلط و غیرکارشناسانه. ? مورد از این باورهای غلط پوستی را با هم مرور میکنیم...
*
شکلات، آکنه میآورد!
اگر چه مطالعات کمی درمورد رابطه رژیم غذایی با آکنه شده اما در اکثر این مطالعات چیزی راجع به تاثیر غذا بر آکنه گفته نشده است. مردم اغلب فکر می
کنند غذاهای چرب مثل شکلات و پیتزا و سیبزمینی سرخ کرده و بقیه غذاهای سرخکردنی، یک جورهایی باعث بسته شدن منافذ پوستیشان میشوند و روغن آن هم به سطح پوست ترشح میشود. در واقع آکنه به این علت به وجود میآید که منافذ پوست به خاطر سلولهای پوستی وباکتریهای داخل منافذ بسته میشود. مطالعات اخیر نشان میدهد که ممکن است ارتباطی بین شیر و بقیه محصولات لبنی با به وجودآمدن آکنه وجود داشته باشد. گفته میشود که هورمونها وبقیه فعل و انفعالات بدن و غدد چربی پوست آکنه را به وجود میآورند. پزشکان به این بیماران توصیه میکنند که مصرف محصولات لبنی را محدود کنند اما به هیچ وجه قطع نکنند.
* ضدعرقها و دئودورانتها به هیچ دردی نمیخورند!
اغلب افراد از این موضوع شکایت دارند که ضدعرق
ها و دئودورانتهایی که استفاده میکنند خیلی موثر نیستند. یک روش برای مقابله با این مساله این است که ضدعرقها و اسپریها را شب، قبل از خواب استفاده کرد. صبح بعد از بیدار شدن از خواب هم یک نوبت دیگر دئودرانت استفاده کنید.با این روش میزان تعریقهای آزاردهنده را میتوانید به حداقل برسانید. کسانی که تعریق شدید دارند و از این موضوع ناراحت هستند باید به یک متخصص پوست مراجعه کنند. برای این افراد گاهی محلول بوتوکس تزریق میشود که به مدت ? تا ? ماه جلوی تعریق غدد عرق ناحیه تزریق را میگیرد.
* فقط خالهای بزرگ و گوشتالو سرطانی میشوند!
خال
های مسطح هم میتوانند زمینه یک سرطان پوست باشند. اغلب افراد فکر میکنند فقط وقتی یک خال بزرگ و گوشتالو روی سطح پوستشان به وجود بیاید میتواند نشانه سرطان باشد. افراد غالبا خالهای مسطح یا ضایعات هم سطح پوست را که تغییر رنگ دادهاند، نادیده میگیرند. در حالی که این ضایعات هم سطح هم میتوانند زمینه یک ملانوما یا سرطان پوست باشند.
به‌طور کلی باید در مورد ضایعات پوستی متوجه چهار نکته زیر باشید، ضایعات و خال‌های نامتقارن، ضایعاتی که لبه و حاشیه نامنظم دارند، رنگ غیرطبیعی ضایعات و سایر ضایعات بالاتر از نیم‌سانتی‌متر به غیر از اینها. هر نوع تغییر در شکل ضایعات پوستی، هشداردهنده محسوب می‌شود.
* داروهای ضدآکنه را باید فقط روی جوش‌ها بمالیم!
اغلب کسانی که گرفتار
‌ آکنه هستند، داروهای ضدجوش‌های آکنه را چه آنهایی که توسط پزشک برایشان تجویز شده و چه آنهایی که خودشان از داروخانه‌ها تهیه کرده‌اند فقط روی جوش‌های صورت‌شان می‌مالند و به بقیه پوست کاری ندارند. در حالی که اکثر این داروها، برای جلوگیری از به وجود آمدن جوش‌های جدید در جاهای دیگر پوست تهیه شده‌اند و فقط جوش‌ها را از بین نمی‌برند و خشک نمی‌کنند. این داروهای ضدآکنه، باکتری‌های سراسر پوست را که باعث به وجود آمدن یک جوش چرکی می‌شوند از بین می‌برند و به همین دلیل بهتر است در سراسر پوست صورت به کار برده شوند.
* زخم‌ را باید باز گذاشت تا زودتر جوش بخورد!
این تصور غلط بین مردم وجود دارد که فکر می
‌کنند که با بازگذاشتن زخم و هوا خوردن آن، زخم زودتر خوب می‌شود. به همین دلیل بعد از یکی دو روز از پانسمان، زخم آن را باز می‌کنند تا به اصطلاح هوا بخورد و خشک شود. در واقع مطالعات نشان داده است که زخم‌ها در یک محیط مرطوب بهتر بهبود می‌یابند بنابراین بهتر است تا جایی که امکان دارد با یک پانسمان استریل و پماد آنتی‌بیوتیکی مثل پماد نئومایسین زخم را مرطوب نگه داشت تا کاملا خوب شود.
* مصرف ویتامین ای  زخم را بهبود می‌بخشد!
ویتامین
E یک آنتیاکسیدان است که جلوی آسیبهای اکسیداتیو پوست را میگیرد اما هیچ مطالعهای وجود ندارد که نشان بدهد این ویتامین میتواند باعث بهبود زخمها بشود.براساس بررسیها مشخص شده است که این ویتامین به خاطر همین خاصیت خود جلوی بهبود سریع زخم را میگیرد و جوش خوردن آن را آهسته میکند.بهتر است به جای استفاده از ویتامین E از ژلهای سیلیکونی که به صورت ورقه در آمدهاند برای پوشاندن زخم و کمک کردن به جوش خوردن سریع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر آن استفاده کرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 88/10/25 :: ساعت 2:17 عصر )
»» رونمایی دستگاهی برای انجام مکالمات تلفن همراه رایگان

به گزارش ایسنا، شرکت «مجیک جک» پیش از این پنج میلیون از دستگاهی را به فروش رسانده که به دارندگان تلفن‌های ثابت امکان می‌دهد تماس‌های تلفنی رایگان برروی اینترنت داشته باشند اما در نمایشگاه فن‌آوری CES امسال دستگاه جدیدی را به نمایش گذاشته که امکان مشابه را برای تلفن‌های همراه فراهم می‌کند.

 

این دستگاه جدید از فن‌آوری به‌نام Femtocell برای اتصال تلفن‌های همراه استفاده کننده از شبکه GSM به یک رایانه مجهز به اتصال اینترنت پرسرعت استفاده می‌کند. تلفن همراه سپس می تواند بدون استفاده از اشتراک اپراتور برای انجام مکالمه با هر نقطه‌ای در آمریکا یا کانادا مورد استفاده قرار بگیرد.

 

این دستگاه همانند مدل اولیه «مجیک جک» با استفاده از فن‌آوری VoIP کار می‌کند که انجام مکالمات تلفنی رایگان برروی اینترنت را مقدور می‌کند. دستگاه «مجیک جک» قرار است با قیمت 40 دلار به همراه خدمات یک ساله رایگان حدود چهار ماه دیگر روانه بازار شود.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 88/10/25 :: ساعت 1:59 عصر )
»» عجیبترین مسجد دنیا

مسجد Sanki Yedim که در نزدیکی شهر استانبول ترکیه قرار‌دارد، بدون شک یکی از عجیب‌ترین مساجد دنیاست.

  به گزارش سرویس بین‌الملل «فردا»‌ نه‌تنها بنای منحصربفرد این مسجد که تنها دیواره‌ای کوتاه در دل دشت و دو مناره بلند دارد و فاقد سقف است، بلکه اسم آن هم به معنای «فرض می‌کنم که خورده‌ام»، که ریشه تاریخی دارد، آن را جالب‌تر کرده‌است.

 در کتاب معتبر و مشهور «روایت‌هایی از تاریخ عثمانی» نوشته «گرکان محمد علی» آمده‌است که یک مسجد در منطقه فاتح استانبول وجود دارد که نام آن Sanki Yedim به معنی «فرض می‌کنم که خورده‌ام»، قرار دارد. زمان ساخت این مسجد به قرن پانزدهم مربوط می‌شود. فردی به نام "خیر‌الدین افندی" بانی ساخت این مسجد مردی مومن بود. وی هنگامی که برای خرید به بازار ‌رفت،‌ و قصد خرید مواد خوراکی که به آنها علاقمند بود را داشت، پولی را که برای خرید آنها پرداخت ‌کرد حساب کرد و به نظرش مقدار زیادی بود پس با خود فکر کرد که آن را پس‌انداز کند و برای متقاعد کردن خودش گفت: «فرض می‌کنم که خورده‌ام» وی هرگاه که به خرید می‌رفت همین کار را تکرار می‌کرد تا ماه‌ها و سال‌ها گذشت و پول پس‌انداز وی به اندازه‌ای رسید که توانست با آن یک مسجد کوچک بسازد.


از آنجا که وی فرد ثروتمندی نبود مردم شهر از او چگونگی ساخت مسجد را جویا شدند و او در پاسخ گفت که هنگام خرید مواد خوراکی با خود می‌گفتم که «فرض می‌کنم که خورده‌ام». از آن زمان مردم این مسجد را Sanki Yedim نامیدند.

http://www.fardanews.com/fa/pages/?cid=98710



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 88/10/25 :: ساعت 12:36 عصر )
»» آشفتگی،تشنگی و گرسنگی در هائیتی

به دنبال زلزله هائیتی و احتمال کشته شدن صدها هزار نفر از مردم این کشور، پاپ بندیکت شانزدهم خواستار کمک به زلزله زدگان شد.
Bystanders watch as rescue crews work into the night to free a man trapped beneath the rubble of a collapsed building in Port-au-Prince, Wednesday, Jan. 13, 2010. Crews found the man early in the morning, the day after 7.0-magnitude earthquake struck Haiti. 
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاپ بندیکت شانزدهم در پایان مراسم دعای هفتگی خود خواستار امدادرسانی کشورهای جهان به مردم زلزله زده هائیتی شد.

Haitians left homeless in the aftermath of Tuesday 

زلزله 3/7 ریشتری روز سه‌شنبه هائیتی خسارتهای گسترده‌ای بر جای گذاشت و صدها هزار تن از مردم این کشور را به کام مرگ فرستاد.

هنوز آمار رسمی درباره تعداد دقیق کشته شدگان در این کشور ارائه نشده است اما مقامات هائیتی تعداد کشته شدگان را بیش از صدها هزار نفر برآورد کرده‌اند.

بسیاری از ساختمان‌های قدیمی این کشور و همچنین بخش‌های از کاخ ریاست جمهوری تخریب شده است.

PACOIMA, CA - JANUARY 13:  Los Angeles County Fire Department urban search and rescue dog Baxter and handler Gary Durian prepare for deployment as other team members load US Agency for International Development supplies to be flown to Haiti in the aftermath of the magnitude-7 earthquake onto truck on January 13, 2010 in Pacoima, California. Thousands are believed to have died and unknown numbers are trapped in rubble. The 72-member California Task Force 2 team is taking 55,000 pounds of prepackaged search-and-rescue tools and medical equipment to conduct round-the-clock search and rescue operations. The team includes firefighters, paramedics, rescue specialists, emergency room physicians, structural engineers, heavy equipment specialists, search dogs and handlers, hazardous material technicians, communications specialists and logistics experts. 

تا کنون چندین پس لرزه دیگر نیز این کشور را لرزانده است.
زمین لرزه هفت و سه دهم ریشتری در هائیتی باعث ایجاد اشفتگی، تشنگی و گرسنگی بازماندگان شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از کاراکاس، شبکه تلویزیونی تله سور با پخش تصاویر خیابان ها و کوچه ها و خرابه های شهر پورتو پرنس پایتخت هائیتی اعلام کرد، بازماندگان زمین لرزه مهیب هم اکنون در اشفتگی به سر می برند و تشنه و گرسنه هستند.

خبرنگار تله سور در هائیتی افزود، مردم جنازه ها را از زیر اوار بیرون می کشند تا خانواده ها انها را شناسایی کنند.

وی افزود، مردم همچنان از ترس زلزله های احتمالی در خیابان ها و کوچه ها به سر می برند و به شدت به پتو، اب، دارو و مواد غذایی نیاز داردند.

این در حالی است که با تخریب زندان پورتوپرنس برخی زندانیان این مرکز نیز فرار کردند.

برخی مقامات هائیتی از جمله نخست وزیر این کشور از کشته شدن صدها هزار نفر بر اثر این زمین لرزه خبر دادند.

دولت امریکا نیز اقدام به خارج کردن اتباع خود از هائیتی کرد و انها را به پایگاه دریایی خود در گوانتانامو برد.

کشورهای منطقه امریکای لاتین با ابراز همدردی و همبستگی با دولت و ملت هائیتی ارسال کمک های انسان دوستانه خود را به مردم اغاز کردند.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 88/10/25 :: ساعت 12:29 عصر )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 61
>> بازدید دیروز: 99
>> مجموع بازدیدها: 334291
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب