سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس که در آسمان و زمین است، حتی ماهیان دریا، برای جویای دانش آمرزش می طلبند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» نارضایتی مردم اسلامشهر از دولت یازدهم؛مردم به استقبال روحانی نیا

نارضایتی مردم اسلامشهر از دولت یازدهم؛مردم به استقبال روحانی نیامدند!
تاریخ:1394/05/16 - 8:03کدخبر: 67887

بنابر گزارش خبرنگار میدان 72، به رغم تبلیغات گسترده دولت در شهرستانهای اسلامشهر، شهریار، پرند، رباط کریم، احمدآباد مستوفی، وحیدیه و فردوس، صباشهر، واوان و … و انتقال اتوبوسی مردم این شهرستانها تنها جمعیتی حدود 5 هزار نفر به استقبال روحانی آمدند.

1438867599287_Nadimi -25

به گزارش اختصاصی میدان 72، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ساعاتی پیش در اجتماع مردم غرب استان تهران در ورزشگاه خلیج فارس اسلامشهر سخنرانی کرد.

سخنرانی در جمع مردم شهرستان‌های جنوب غرب استان تهران، دیدار و نشست با ائمه جمعه، فرمانداران و مسئولان شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم و همچنین جلسه ای برای تصمیم گیری درباره طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام جنوب غرب استان تهران از جمله برنامه‌های دکتر روحانی و هیأت همراه بوده است.

رییس جمهوری را در این سفر یک روزه دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، حسین فریدون مشاور ارشد رییس جمهوری، جمعی از مشاوران ارشد رییس جمهوری، وزیران و دیگر مقام‌ها همراهی کردند.

بنابر گزارش خبرنگار میدان 72، به رغم تدابیر شدید امنیتی و تبلیغات گسترده دولت در شهرستانهای اسلامشهر، شهریار، پرند، رباط کریم، احمدآباد مستوفی، خادم آباد و رضی آباد، وحیدیه و فردوس، صباشهر، نسیم شهر، واوان و … و انتقال اتوبوسی مردم این شهرستانها که جمعیتی حدود 5میلیون دارند؛ تنها جمعیتی حدود 5 هزار نفر به استقبال روحانی آمدند.

گفتگوی خبرنگار میدان 72 با جوانان و مردم اسلامشهر در حاشیه مراسم استقبال، حاکی از نارضایتی و عدم محبوبیت روحانی داشته است. حتی انتقال اتوبوسی از محلات نزدیک به اسلامشهر مانند اسماعیل آباد، مرتضی گرد، پلاءین، پاسگاه نعمت آباد و بخشهای گلدسته، فیروزبهرام، شمس آباد، چهاردانگه و … نتوانست ورزشگاه خالی را پر کند.

همچنین سایت محلی اسلامشهر خبر نوشت: ساعتی پیش حسن روحانی در دومین سفر خود به شهرستان های استان تهران در اسلامشهر حضور یافت.

روحانی درحالی حوالی ساعت ده خود را به ورزشگاه خلیج فارس اسلامشهر رساند که پیش از این به مردم وعده داده شده بود رییس جمهور از ساعت 8 صبح در این ورزشگاه به سخنرانی خواهد پرداخت.

تعدادی از اتوبوس های شرکت واحد از ساعات ابتدایی صبح برای رساندن مردم از نقاط مختلف اسلامشهر، رباط، کریم و بهارستان به ورزشگاه خلیج فارس مشغول به فعالیت بودند.

با وجود اجتماع مردم شهرستان های اسلامشهر، بهارستان، رباط کریم و بخش چهاردانگه نیمی از ورزشگاه هنگام سخنرانی رییس جمهور خالی از جمعیت بود.

تعداد زیادی از کارکنان شرکت های خودرروسازی و سایر کارخانجات شهرستان در بین جمعیت حضور یافتند.

در میان صحبت های روحانی بخش مربوط به طرح اتصال قطار سریع السیر اسلامشهر به شهر تهران بیشتر از سایر طرح ها با استقبال مردم مواجه شد.

1438867599287_Nadimi -25 1438867680548_Nadimi -12 1438867678551_Nadimi -3 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/6/4 :: ساعت 11:36 صبح )
»» پول دکل گمشده پیدا شد

روسیاهی به زغال ماند؛پول دکل گمشده پیدا شد + اسناد
تاریخ:1394/06/02 - 2:13کدخبر: 71493

با وجود برملا شدن پشت پرده دکل 87 میلیون دلاری و نقش‌آفرینی فرزند یک وزیر دولت اصلاحات و بعضی افراد ذی‌نفوذ دیگر در این پرونده، دلال مشهور نفتی ارتباط خود با شرکت دین را تکذیب می‌کند، اما اسناد جدید ثابت می‌کند تمام وجوه پرداختی برای خرید دکل فورچونا به حساب وی واریز شده است.

دکل نفتی

به گزارش میدان 72، با وجود برملا شدن پشت پرده دکل جنجالی 87 میلیون دلاری و نقش آفرینی آقازاده وزیر اصلاحات، رضا مصطفوی طباطبایی، بعضی مدیران و افراد مرتبط با شرکت تاسیسات دریایی، دلال اصلی این قرارداد که به «قمار باز کرسنتی» معروف شده است ارتباط خود را با شرکت دین و واریز پول دکل به مبلغ 87 میلیون دلار به حساب خود را تکذیب می‌کند، اما اسناد جدید به خوبی ثابت می کند که تمامی وجوه پرداخت شده برای خرید دکل فورچونا به حساب وی واریز شده است.

بر اساس این گزارش، رضا مصطفوی طباطبایی که تصاویر قمار وی فضای مجازی را پر کرده است، به بهانه تحریم‌ها و عدم تمایل شرکت GSP  رومانی (مالک اصلی دکل) به معامله مستقیم با شرکت‌های ایرانی، به عمر کامل السواده یکی از کارمندان خود دستور می‌دهد شرکت DEAN  LEGAL  FZE  را در امارات ثبت و تاسیس کند.

با معرفی این شرکت واسطه به تاسیسات دریایی نخستن قسط به مبلغ 17 میلیون و 400 هزار دلار به حساب این شرکت واریز شده است که پس از این واریز، چک ضمانت این شرکت به همین مبلغ برای شرکت تاسیسات دریایی ارسال شده است.

نوع ارز این چک به درهم است که به تایید این شرکت نیز رسیده است.

13940527000154_PhotoL

در تکمیل این پازل به السواده دستور داده شد شرکت  DEAN  INTERNATIONAL  TRADING  S.A را در انگلستان تاسیس کند. سارنگ هاشمی یکی از بستگان نزدیک طباطبایی و محمد انصاری یکی از دوستان هندی تبار طباطبایی  به ترتیب مسولیت امور حقوقی و مالی این شرکت را برعهده گرفتند تا فرصت هرگونه تخطی از منافع دلال اصلی دکل به السواده داده نشود.

13940527000158_PhotoL

تا این مرحله هیچ نشانی از حضور این دلال مشهور و شرکای ذی نفوذ وی در این معامله دیده نمی‌شود و ادعای وی مبنی بر بی‌ارتباط بودن با این پرونده به دلیل فقدان اسنادی که ثابت کند، وی مالک شرکت دین است، قابل رد کردن نیست، اما اسنادی که برای نخستین بار در خبرگزاری فارس منتشر می‌شود، پرده از حقیقتی بزرگ بر می‌دارد که به بازی 3 ساله طباطبایی و شرکای داخلی وی با دکل 87 میلیون دلاری پایان می‌دهد.

بر اساس این اسناد پس از تاسیس دو شرکت مورد اشاره، قرارداد محرمانه‌ای میان طباطبایی و عمر کامل‌السواده امضا شده است که در آن به صراحت قید شده تمامی حقوق و درآمدهای شرکت «دین» متعلق به رضا مصطفوی طباطبایی است و عمر کامل‌السواده به نمایندگی اسمی از «دلال کرسنتی» فعالیت می‌کند.

پای این قرارداد علاوه بر دو امضای اصلی دو امضای دیگر هم دیده می‌شود که متعلق به سارنگ هاشمی و محمد انصاری است.

متن انگلیسی و ترجمه فارسی این قرارداد در ادامه قابل مشاهده است.

13940527000160_PhotoL

13940527000163_PhotoL

13940527000164_PhotoL

13940527000168_PhotoL

در این قرارداد که مانند دیگر قراردادهای طباطبایی به صورت«قانونی» ثبت شده، ذکر شده است که «فعلا»، دو شرکت ثبت شده به نام السواده است و وی باید حافظ تمامی منافع طباطبایی باشد و همه درآمدها را به حسابی بریزد که طباطبایی تعیین کرده است.

در این قرارداد ذکر شده السواده بدون اجازه مالک حق هیچ کاری را ندارد، مگر اینکه به طور خاص این حق به وی داده شود و اگر این موارد رعایت نشود، تمامی خسارت‌ها و غرامت‌ها به عهده نماینده وی یعنی عمر کامل السواده است.

در این قرارداد که به امضای دو طرف و همچنین سارنگ هاشمی از اقوام نزدیک طباطبایی و همچنین یکی از شهروندان  هندی به نام انصاری رسیده، آمده است:«شخص تعیین شونده و نماینده اعلام داشته که تمام سود و منفعت و دریافتی‌ها و گردش مالی حاصل از هرگونه فعالیت شرکت قانونا و حقا متعلق به مالک است و نماینده هیچ حقی از این عایدات ندارد.

نماینده مالک در صورت واریز هر مقدار پول به حساب باید آن را سریعا به حساب معرفی شده از سوی مالک واریز کرده و در صورت تخطی، همه خسارات به پای نماینده است.»

این قرارداد که در تاریخ 8 ژوئن سال 2012 میان السواده با پاسپورت اردنی و طباطبایی با پاسپورت «سنت کیتس» در انگلستان امضا شده است دارای 12 بند مهم است، مجموع این بندها نشان می دهد که هر دو شرکت دین، متعلق به یکی از متهمان کرسنت است و تمام پول‌هایی که دو ماه بعد به حساب شرکت دین ریخته شده، طبق قرارداد به حساب رضا مصطفوی طباطبایی واریز شده است. حسابی که متعلق به شرکتی کاغذی و یک شبه است.

13940527000157_PhotoL

 بر اساس اسناد موجود که بخشی از آن در این گزارش منتشر شده است، مبلغ 17 میلیون و 400 هزار دلار به حساب DEAN  LEGAL  FZE واریز شده و چک ضمانت تاسیسات دریایی نیز صادر شده است و چندی بعد  69 میلیون دلار به حساب شرکت   DEAN  INTERNATIONAL  TRADING  S.A واریز شد. در نامه ای که مدیرعامل دین در تاریخ 29 جولای 2012 به مدیرعامل وقت شرکت تاسیسات دریایی ارسال کرده است این موضوع تایید شده و این نامه در شرکت تاسیسات دریایی ثبت شده است.

جالب اینجاست که برای جابجایی این پول مبلغ یک میلیون دلار به مدیران یک شرکت چینی رشوه پرداخت شده است که گفته می‌شود وزیر نفت در سفر اخیر خود به چین این مساله را پیگیری کرده است.

  در نامه ارسالی به شرکت تاسیسات دریایی یه طور رسمی  به همه مبلغ واریزی اشاره شده است و جای هیچ گونه ابهامی باقی نگذاشته است. در سپتامبر سال 2012 هم شرکت GLOBAL CONSULTANTS INVESTMENTS  به نام طباطبایی تاسیس می شود تا همه را گمراه کند.

13940527000170_PhotoL

بر اساس این گزارش، در جریان قرارداد میان طباطبایی و السواده، سارنگ هاشمی به عنوان شاهد و نماینده در همه فعالیت‌ها و قراردادها و پیگری‌های مالی و حقوقی قرارداد را به عنوان شاهد امضا کرده است.

محمد انصاری هم به عنوان شاهد و مدیر مالی شرکت DEAN LEGAL FZE که بعدها به مدیریت آن منصوب شد با طباطبایی همکاری می‌کرده است و چندی بعد با تاسیس شرکت DEAN  INTERNATIONAL  TRADING  S.A مدیریت مالی آنجا را نیز بر عهده گرفته است.

اسناد فوق به خوبی نشان می‌دهد که مالکیت شرکت دین و سایر شرکت‌هایی که پول بازنشستگان نفت در آنها جابجا می‌شد همگی متعلق به رضا مصطفوی طباطبایی است و جای انکاری باقی نمانده است.

با ارائه اسناد فوق از نهادهای نظارتی، وزارت نفت و سایر قوا، انتظار می‌رود برای برگرداندن منابع بازنشستگان شرکت ملی نفت به سرعت وارد عمل شوند تا پایانی باشد بر ماه عسل 3 ساله طباطبایی و شرکای داخلی و خارجی وی. پیش از این طباطبایی و بعضی شرکای داخلی وی تلاش می‌کردند تصاحب پول دکل را به عمر کامل‌السواده نسبت دهند و نقش خود در این پرونده را اصطلاحا «سفید‌خوانی» کنند.

منبع : فارس

 

http://72sq.com/



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/6/4 :: ساعت 11:14 صبح )
»» مجموعه پوستر تحریف امام | سه



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/5/28 :: ساعت 5:31 عصر )
»» اقدام به تاسیس 29 نمایندگی جدید فرهنگی برای جمهوری اسلامی ایران

(37) تاسیس 29نمایندگی جدیدفرهنگی جمهوری اسلامی ایران درخارج از کشور

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی فعالیت دولت دهم،اقدام به تاسیس 29 نمایندگی جدید فرهنگی برای جمهوری اسلامی ایران کرده است.

A0204651

براساس آمار و اسناد ارائه شده، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی چهار سال گذشته، دستاوردهایی چون افزایش چهار درصدی تعداد نمایندگی‌های فرهنگی (افزوده شدن 29 نمایندگی جدید فرهنگی)، انجام فعالیت‌های آموزشی در قالب تاسیس اتاق‌های ایران در دانشگاه‌های خارج از کشور، پروژه آموزش زبان فارسی در فضای مجازی، آموزش زبان فارسی در مراکز و دانشگاه‌ها، ترویج و توسعه زبان فارسی در اقصی نقاط جهان را به ارمغان آورده است.
همچنین از دیگر دستاوردهای این دوره فعالیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌توان به انجام مبادلات فرهنگی در چارچوب برپایی هفته‌های قرآنی و فرهنگی و فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ای از طریق انتشار مطالب در سایت‌های خارجی اشاره کرد.
همکاری در برگزاری هرچه باشکوه تر هفته های فرهنگی ایران در خارج کشور، توزیع بسته های فرهنگی وهنری، برگزاری برنامه ها و آیین های مختلف متناسب با مناسبت ها و رویدادهای کشور از جمله نکوداشت شخصیت ها، ترویج و تبیین فرهنگ ایرانی اسلامی و رونمایی کتب مختلف از جمله فعالیت های رایزنی های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در چهار سال گذشته بوده است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 94/5/23 :: ساعت 11:7 صبح )
»» جایگاه نخست تولید دارو در خاورمیانه

دستاوردهای دولت احمدی نژاد:
(38) ایران؛جایگاه نخست تولید دارو در خاورمیانه

پیشرفت های حوزه پزشکی ازجمله دستاوردهای محققان و دانشمندان ایرانی در تولید داروهای مورد نیاز بیماران مانند داروهای نوترکیب، نانوداروها و واکسن ها در سال های اخیر به گونه ای بوده که ایران را در جایگاه نخست تولید دارو در منطقه خاورمیانه قرار داده است.

b026bfe08e689baaa05579e76abcdd13_M

پیشرفت های ایجاد شده در صنعت داروسازی و تولید 97 درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور در تاریخ داروسازی ایران بیسابقه است.
این دستاوردها نویدبخش نزدیک شدن هرچه بیشتر ایران به اهداف سند چشم انداز 20 ساله کشور در افق 1404 در حیطه صنعت داروسازی است؛ براین اساس می توان گفت با توجه به اقدامات صحیح صورت گرفته در صنعت داروسازی و فعالیت پررنگ بخش تحقیق و توسعه دارو در کشور، به زودی ایران جزو کشورهای دارای صنعت پیشرفته دارویی در جهان خواهد شد.
پیشرفت های حاصله در حوزه صنعت داروسازی ایران به گونه ای است که بسیاری از داروها که تا پیش از این در انحصار برخی کشورهای پیشرفته بوده است اکنون به دست محققان کشورمان بومی سازی و تولید شده و از انحصار این شرکت ها خارج شده است.
تولید دارو در داخل علاوه بر کاهش قیمت داروهای مورد نیاز بیماران و کمک به هزینه درمانی کشور، می تواند میزان قابل توجهی از هزینه های ارزی دارو کاسته و در صورت صادرات این تولیدات ارزآوری زیادی را نیز برای کشور به دنبال داشته باشد.
به گفته مصطفی قانعی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت 50 درصد بودجه دارویی کشور تنها صرف واردات، 5 درصد داروهای وارداتی و 50 درصد دیگر این بودجه هزینه 97 درصد داروهای تولید داخل می شود.
توجه به امر خودکفایی در تولید دارو و همچنین افزایش کیفیت و صادرات این محصولات و متعاقب آن میزان ارزآوری بالا برای کشور، می تواند کمک شایانی به حوزه دارویی و پزشکی کشور کند و بسیاری از مشکلات بیماران و جامعه پزشکی در زمینه واردات دارو را برطرف سازد.
دانشمندان و محققان ایران توانسته اند علاوه بر تولید داروهای معمول در کشور به تولید داروهای نوترکیب و نانوداروها که عمدتا در انحصار برخی شرکت های خارجی بوده است، دست یابند.
برخی از این پیشرفت ها که تعداد زیادی از آنها در سال های اخیر به دست آمده است، به شرح ذیل است:

*** داروهای معمول
——————————————
** قرص خوراکی ماینوکسیدیل که برای کنترل فشار خون استفاده می شود.
** داروی مونته لوکافت در درمان آسم به کار برده می شود.
** داروی تیوپنتال سدیم برای بیهوشی عمومی در جراحی های کوتاه مدت و در درمان تشنج های بعد از بیهوشی استفاده می شود.
این 3 داروی جدید به دست دانشمندان کرمانشاهی تولید و در 18 خردادماه جاری با حضور کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه رازی کرمانشاه رونمایی شد.

**‌ گلاتیرامراستات دارویی که برای درمان بیماری ام.اس استفاده می شود. این دارو در انحصار یکی از شرکت های رژیم صهیونیستی بوده اما اکنون ایران به جمع تولیدکنندگان مواد اولیه این دارو پیوسته است.
** تولید ماده اولیه داروهای ضدسرطان پروستات و سینه شامل تریپتورلین و بوسرلین
** اکتوروتاید داروی هورمونی که در درمان ناهنجاری های رشد و برخی سرطان ها مورد استفاده قرار می گیرد.
** تولید داروهای ضد درد کمکی در بیهوشی که برخی از این داروها قدرت ضددرد تا 400 برابر مرفین دارد. با تولید این داروها ایران در زمره معدود کشورهای تولیدکننده این داروها (آمریکا، ‌بلژیک، انگلستان و آلمان) قرار گرفته است.
این هفت قلم داروی جدید و نوترکیب تولید شده به دست محققان ایرانی که 24 تیرماه سال گذشته با حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهور رونمایی شده است، اکنون با 10 تا 80 درصد قیمت مشابه داروهای خارجی در بازار عرضه می شود.

** داروی گلوتازون در درمان بیماری دیابت به کار برده می شود و به هیچ وجه موجب کاهش بیش از حد قند خون نمی شود.
** داروی اسویکس این دارو که اثر ضد تجمع پلاکتی دارد برای درمان بیمارانی ‌است که استنت‌ های قلبی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.
** داروی میگرستاپ نیز که در درمان سردردهای میگرنی مصرف می‌شود، از دیگر داروهایی است که نوع مصرف آن به صورت تزریقی و خوراکی است و برای نخستین بار در ایران تولید شده است.
پ‍ژوهشگران دانشگاهی 28 دی ماه سال 1385 تولید این داروها را در همایشی در شیراز اعلام و به تشریح چگونگی دستیابی خود به این دستاورد پرداختند.

** داروی تراستوزومب هرسپیتین برای درمان سرطان سینه
** داروی هورمونی سینوپار(PTH) برای درمان اختلال غدد پاراتیروئید
** داروی پک GCSF برای استفاده در پیوند مغز استخوان و خون سازی در بدن بیماران پس از شیمی درمانی
** داروی اتانرسپت برای درمان تورم مفاصل و داروی هورمونی
** داروی لوپرولاید برای درمان سرطان پروستات و ریه
** تولید چند کیت آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری هایی همچون هپاتیت C، سفلیس، ‌نازایی، اختلالات هورمونی و مشکلات خونی از دیگر دستاوردهای محققان کشورمان در عرصه تولید محصولات پزشکی درمانی است.

** تولید داروی مقابله با ایدز (با عنوان IMOD)
** تولید داروی درمان زخم پای دیابتی (با عنوانAngipars)
** تولید داروی دفراسیروکس برای درمان کم خونی بیماران تالاسمی
** تولید داروی دوسه تاکسل برای کنترل و درمان سرطان هایی نظیر تخمدان، پروستات، سینه و ریه

*** داروهای نوترکیب
——————————
** داروی فاکتور 8 برای درمان بیماری‌ های خونی و هموفیلی
** داروی FSH برای درمان ناباروری
** داروی رت پلاس (reteplase) لخته ‌های خونی داخل عروق را که پس از سکته‌ های قلبی برای بیماران خطر‌آفرین است، حل می کند.
** داروی پگاستریم (pegastrim) در درمان بیماران سرطانی و افزایش میزان گلوبل سفید خون آنها موثر است.
** داروی ‌‌سینووکس برای درمان بیماران ام اس
**داروی اینترفرون بتا، گاما و آلفا برای درمان بیماران خاص
** داروی اینترفرون پگنیله برای درمان مبتلایان به هپاتیت c

در زمینه تولید واکسن های مختلف نیز محققان کشورمان به دستاوردهای زیادی به ویژه طی 2 سال گذشته دست یافته اند.

*** واکسن ها
———————–
** فراهم شدن امکان تولید داخلی واکسن آنفلوانزا و آنتی بوتولیسم
** فراهم شدن امکان تولید واکسن ضدهاری ایمونو گلوبولین
** تولید واکسن های سرخک و سرخجه برای کودکان
** به نتیجه رسیدن پروژه تولید واکسن آنفلوآنزا
** کیفی تر شدن واکسن های هپاتیت و ب ث ژ
** واکسن هموفیلوس آنفولآنزا برای پیشگیری از مننژیت اطفال

*** نانوداروها
———————
**‌ ساخت و تولید نخستین نانوداروی تزریقی ضدسرطان خاورمیانه با نام تجاری سینا دوکسوزوم؛ این نانودارو نوعی آنتی بیوتیک قابل استفاده در درمان سرطان های ناحیه شکمی است.
** داروی آوانکس برای درمان بیماران مبتلا به ام اس استفاده می شود.
** داروی سینادوکسوزوم ‏در درمان سرطان تخمدان، پستان، خون و کاپوسی سارکومای (نوعی سرطان بافت نرم) کاربرد دارد.‏
** تولید نانوداروی گیاهی ضد تب برفکی دام
** داروی آمانتادین ضد ویروس و ضد پارکینسون
** داروی متفورمین ضد مرض قند
** داروی گاباپنتین ضد صرع
** داروی بتاهیستین ضد سرگیجه
** داروی دی پیریدامول ضد انعقاد خون
** داروی لیزینوپریل ضد فشار خون
** داروی آتورواستاتین پایین آورنده کلسترول خون
** تولید نانودارویی برای درمان التهابات روده ای

داروهای یادشده تنها بخشی از دستاوردهای محققان ایرانی در زمینه تولید دارو و تلاش آنها برای دستیابی به خودکفایی و اتمام وابستگی دارویی به کشورهای دیگر است.
توجه به توانایی بالای علمی در داخل کشور در کنار صرف بودجه بیشتر در حوزه تحقیقات و تولید دارو می تواند از هزینه شدن مبالغ گزاف برای واردات دارو و فرمول ساخت داروها جلوگیری کند.
به گفته قانعی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، اکنون حدود 400 نوع دارو جدید و گران قیمت شناخته و به محققان و دانشگاهیان معرفی شده است تا کار تحقیقاتی برای تولید و صنعتی ‌سازی آنها را آغاز کنند.
همچنین برای توسعه صادرات داروهای داخلی نیاز به فراهم کردن زیرساخت‌ های لازم است تا علاوه بر رسیدن به خودکفایی داخلی بتوان با صادرات این محصولات برای کشور ارزآوری داشت.
قانعی گفته است که اکنون 10 مرکز از 37 مرکز رشد فعال در کشور در زمینه تولید داروهای کمیاب و گران قیمت فعالیت دارند.
با توجه به بحث کشش صادرات دارو، سرمایه گذاری در این زمینه می‌ تواند یکی از راه ‌های سودآوری برای کشور باشد و جایگاه خوبی را در زمینه صادرات دارو نصیب ایران کند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به ارتقای رتبه علوم پزشکی ایران از 51 به رتبه 18 اشاره کرده و گفته است: بر اساس پیش بینی ها تولید علم پزشکی در ایران، باید سالانه 25 درصد افزایش یابد، در حالی که سال گذشته، 50 درصد رشد داشته و از برآوردها جلوتر بوده است.
رشد علمی و پژوهشی ایران در سال های اخیر نشان دهنده موفقیت های محققان و دانشمندان علمی ایران به ویژه در عرصه پزشکی است.
به گزارش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در سال 2011 ، پنچ نفر از دانشمندان پزشکی ایران درفهرست یک درصد دانشمندان جهان قرار گرفتند و این رقم در سال 2012 به 9 نفر افزایش یافت.
به گفته قانعی، وجود این تعداد دانشمند پزشکی در محدوده یک درصد دانشمندان جهان شاخص مناسبی برای نشان دادن رشد تحقیق ها و مباحث علمی پزشکی ایران است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 94/5/23 :: ساعت 11:6 صبح )
»» رشد دو برابری سرانه مالکیت خودرو در 8 سال

دستاوردهای دولت احمدی نژاد:
(39) رشد دو برابری سرانه مالکیت خودرو در 8 سال

آمار تولیدات خودرو در سالهای اخیر حکایت از رشد 3 برابری تولیدات خودرویی در دولت احمدی نژاد نسبت به دولت اصلاحات دارد. همچنین سرانه مالکیت خودرو در کشور نیز طی 8 سال گذشته بیش از دو برابر شده و از 90 خودرو به بیش از 200 خودرو رسیده است.

7e34d0cfda370e5b0da7bc540938c123_M

میزان انواع خودرو تولید شده طی عملکرد 8 ساله دولت های نهم و دهم (1391-1384) به بیش از 10 میلیون و 221 هزار دستگاه رسیده است حال آنکه مجموع خودروهای تولید شده در 8 سال دولت اصلاحات (1383-1376) اندکی کمتر از 3.5 میلیون دستگاه بوده است. آمار تولیدات خودرو در سالهای اخیر حکایت از رشد 3 برابری تولیدات خودرویی در دولت احمدی نژاد نسبت به دولت اصلاحات دارد.
در کنار رشد کمی تولیدات، نگاهی به عملکرد خودروسازان در دولت های نهم و دهم از رشد شاخص های تولید، کیفیت و صادرات نسبت به عملکرد خودروسازان در دولتهای قبلی دارد.
به دلیل تقاضای موجود در بازار، خودروسازان طی سال های گذشته افزایش ظرفیت تولید را در دستور کار قرار دادند و در بعضی سال ها توانستند از رشد تولید قابل توجهی برخوردار شوند.
بر اساس آمار موجود در زمان آغازبه کار دولت نهم در مجموع یک میلیون و هفت هزار و 150 دستگاه انواع خودرو سواری، سنگین و نیمه سنگین تولید شده است که نسبت به سال83 که 905 هزار و شش دستگاه بوده افزایش تولیدی حدود 100 هزار دستگاه را نشان می دهد.
در سال 85 آمار تولید خودرو به یک میلیون و 101 هزار و 877 دستگاه و در سال 86 به یک میلیون و 147 هزار و 309 دستگاه و در سال 87 به یک میلیون و 297 هزار و 765 دستگاه رسید. در سال 88 نیز تولید خودرو روند افزایش تولید سالانه صد هزار تایی خود را افزایش داد و یک میلیون و 424 هزار و 55 دستگاه خودرو در این سال تولید شد.
در سال 89 زمینه رشد 200 هزار دستگاهی تولید خودرو فراهم شد و در نتیجه تولید یک میلیون و 603 هزار و 25 دستگاه خودرو در سال محقق شد. البته این روند رشد در سال 90 با شیب کمتری ادامه یافت و در این سال تنها 50 هزار دستگاه به تولید قبلی اضافه شد و تولید خودرو در مجموع به یک میلیون و 651 هزار و 12 دستگاه رسید.
تغییرات پیش آمده در نرخ ارز و تشدید تحریم ها اما به یکباره کل معادلات خودروسازان را بر هم زد و مدیرانی را که برای مدیریت بحران ها آماده نبودند به کاهش تولید حدود 700 هزار دستگاهی در یک سال سوق داد. به گونه ای که آمار تولید خودرو به آمار تولید سال 83 نزدیک شد و تولید خودرو در سال 91 با کاهشی فاحش به 921 هزار و 38 دستگاه رسید.
احمدی نژاد با مطرح کردن بحث کیفیت خودروهای تولید داخل در دولت نهم و لزوم ارتقای آن تلاش کرد تا جریان سیاسی حاکم بر صنعت خودرو را از خواب غفلت بیدار کند و به همین دلیل تصمیم به کاهش تعرفه واردات خودرو در سال 89 گرفت. در مقابل جریانهای مذکور نیز بیکار ننشستند و با بکارگیری اهرمهای سیاسی و اقتصادی خود مانع از کاهش تعرفه واردات خودرو شدند.
این گروه ها بیش از 30 سال است که منافع گوناگون خود را از قبل بازار انحصاری خودرو تامین می کنند و چنان به این انحصار عادت کرده اند که نه تنها صدای مصرف کنندگان خود برای افزایش کیفیت محصول را نمی شنوند، بلکه حاضر به پاسخگویی به دولت نیز نیستند و فقط امتیاز طلب می کنند. تقاضای مهلت برای نصب آپشن های اضافی، تقاضای مهلت برای پرداخت وامها، درخواست تخصیص ارز ارزان قیمت و . . .

البته در سال گذشته تلنگر تحریم تا اندازه ای زنگ خطر را برای این جریانات به صدا درآورد. اما هنوز تغییر چندانی در دیدگاهها و رویه فعلی آنها دیده نمی شود. کاهش تولید و در کنار آن کاهش فروش به دلیل افزایش قیمت محصولات سبب شد تا فرصتهای فروش خودروسازان در سال گذشته از بین برود و مدیران این شرکتها با زیان مواجه شوند.
کاهش تولیدی که مسئول اساسی آن را نه دولت بلکه جریان سیاسی حاکم بر خودروسازی می توان دانست که طی 30 سال از بودجه های دولتی نه برای بقای صنعت خودروسازی بلکه برای بقا و ارتقای خود استفاده کرده و به فکر افزایش بهره وری، کاهش هزینه های تولید و بومی سازی واقعی محصولات نبوده است.

** سرانه مالکیت خودرو
یکی از استانداردهای جهانی در زمینه خودرو تعداد خودروی موجود در کشورها برای هر هزار نفر است. در سال 1380 میزانه سرانه خودرو در کشور برابر 62 دستگاه بود. این میزان در پایان سال 93 به 90 دستگاه رسید. با آغاز به کار دولت نهم سرانه خودرو در کشور به 113 دستگاه رسید در سال 1387 سرانه خودرو کشور از 145 دستگاه عبور کرد و در پایان سال 91 به بیش از 200 دستگاه رسید. رشد بیش از 2 برابری سرانه خودرو در 8 سال اخیر در کنار افزایش میزان جمعیت در کشور حکایت از تلاش دولت برای افزایش مالکیت خودرو در سطح کشور و برخورداری درصد بیشتری از مردم کشور از خودرو و در جهت اهداف عدالتخواهانه دولتهای نهم و دهم ارزیابی می شود.

** نوآوریهای صنعت خودرو
گذشته از میزان تولید خودرو ،این صنعت طی سال های استقرار دولت نهم و دهم با تحولات دیگری نیز روبه رو شد که از جمله آنها خروج برخی خودرو ها از چرخه تولید و ورود محصولاتی جدید به بازار بود.
از بین خودروهایی که در این سال ها از چرخه تولید خارج و به موزه تاریخ پیوست می توان به نوستالژی قدیمی ایرانیان یعنی پیکان اشاره کرد، خودرویی که در ماههای پایانی دولت اصلاحات بصورت نمادین و در سال آغازین دولت نهم رسما از رده تولید خارج شد. آخرین شماره گذاری های روآ نیز در شهریور 90 صورت گرفت و خودروی ریو نیز بعلت نبود امکان نصب کیسه هوا برای همیشه از خطوط تولید خودروسازان داخلی خداحافظی کرد.
در این بین اما توجه به تولیدات جدید و به روزآوری تولیدات موجود از نظر دور نماند و خودروهایی مانند تیبا و رانا با طراحی داخلی به بازار آمد.
به این ترتیب از سال 1384 تا پایان سال 90، هفت میلیون و 784 هزار دستگاه انواع خودروی سواری در کشور تولید شد که این رقم نسبت به مدت مشابه قبل رشد 152 درصدی را نشان می دهد و علاوه بر این ظرفیت خودروسازی کشور نیز به دو میلیون دستگاه در سال افزایش پیدا کرد.
مصرف کنندگان نیز در این بین نادیده گرفته نشدند و قانون ارتقای کیفی محصولات خودرویی و صنایع وابسته در خرداد 89 به تصویب رسید و به خودروسازان ابلاغ شد تا آنان ملزم به رعایت استانداردهای 51 گانه خودرویی و عرضه تولیداتی با کیفیت به جامعه شوند.
** صادرات خودرو
در سایربخش ها نیز شرکت های خودروسازی داخلی اقدام به راه اندازی سایت های تولیدی در سایرکشورها کرده و از سوی دیگر افزایش صادرات را مد نظر قرار دادند.
به این ترتیب سایت های تولید خودرو در کشورهای ونزوئلا، سوریه، سنگال، آذربایجان، بلاروس و … راه اندازی و گام های مهمی در جهت جهانی سازی صنعت خودرو برداشته شد.
نگاهی کلی به مسیر گذر صنعت خودروسازی طی سال های گذشته نشان می دهد توجه به این صنعت باعث شد تا ایران بتواند جایگاه سیزدهم جهان در تولید خودرو را از آن خود کرده و علاوه برآن زمینه اشتغال بسیاری را برای فرزندان این مرز و بوم فراهم آورد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 94/5/23 :: ساعت 11:6 صبح )
»» جرم گفتن مرگ بر امریکا

سه شنبه 20 مرداد 1394 ساعت 19:23
شناسه خبر : 219314
به حکم شورای تامین استانداری اصفهان حوالی ساعت 5 بعد از ظهر روز گذشته دو تن از فعالان فرهنگی اصفهان، طلبه ولایی مهدی امینی (فرزند شهید) از منزل شهید به شماره حکم 94/455/38396 دستگیر شده و بدون این که خانواده های آن ها را در جریان بگذارند به نقطه ی نامعلومی انتقال می یابند.
به حکم شورای تامین استانداری اصفهان حوالی ساعت 5 بعد از ظهر روز گذشته دو تن از فعالان فرهنگی اصفهان، طلبه ولایی مهدی امینی (فرزند شهید) از منزل شهید به شماره حکم 94/455/38396 دستگیر شده و بدون این که خانواده های آن ها را در جریان بگذارند به نقطه ی نامعلومی انتقال می یابند.

گروه سیاسی – رجانیوز: امروز و روز گذشته در آستانه تشییع شهدای استقامت، تنها دغدغه شورای تأمین استان اصفهان، خفه کردن صدای استکبار ستیزی و مقابله با نشر شعار مرگ بر آمریکا بود؛ بطوریکه منزل شهیدی که چند شبانه روز است سربندهای "مرگ بر آمریکا" و تصاویر رهبر انقلاب و بیرق های استکبارستیزی در آن تهیه میشد محل دستگیری فرزند شهید، طلبه ولایی مهدی امینی شد.

به گزارش خبرنگار رجانیوز؛ دیروز دوشنبه یک روز قبل از مراسم تشیع پیکرهای پاک 50 شهید استقامت شهدای غواص در اصفهان مانده است که خبری دلخراش? روحیه ی جوانان مومن و انقلابی شهر اصفهان که چندین ماه است مشتاق برگزاری مراسمی باشکوه برای یونس های گمگشته و جوانان استکبار ستیز دیروز و شهیدان گلگون به خون امروز هستند را برهم می زند. به حکم شورای تامین استانداری اصفهان حوالی ساعت 5 بعد از ظهر روز گذشته دو تن از فعالان فرهنگی اصفهان، طلبه ولایی مهدی امینی (فرزند شهید) از منزل شهید به شماره حکم 94/455/38396 دستگیر شده و بدون این که خانواده های آن ها را در جریان بگذارند به نقطه ی نامعلومی انتقال می یابند.

تهیه سربند ها و بیرق های «مرگ بر آمریکا» برای تشییع شهدای امروز اصفهان از جمله فعالیت ایشان برای مراسم تشییع بوده است. شعاری که این روزها در این دولت جرم است و باید برای جلوگیری از این جرم به خانه شهید تعرض نمود!!

در همین راستا ظهر دیروز نیز هم طلبه دانشجو محسن ربانی در خیابان دستگیر شد! و در راستای جمع آوری پلاکاردهای استکبارستیزی به چند کانون فرهنگی اصفهان از جمله کانون جواد الائمه تعرض گردید!!

ماجرا وقتی غم انگیز تر می شود که می بینیم مراسم شهدای غواص اصفهان که با حضور بی سابقه و پرشور جوانان و مردم اصفهان، تجلی گاه و زنده کننده ی پیام خون شهیدان که همان استکبارستیزی، آمریکاستیزی و مبارزه ی با ظالمان و گردنکشان هر عصری است، سعی شده با فشار و برنامه ریزی مفصل اعوان و انصار دستگاه های امنیتی و دولتی اصفهان به مراسم ختم و ترحیمی تبدیل شود که در آن اجساد مطهر شهیدان فقط تشییع شوند و سپس مردم و جوانان اصفهانی باید حمد و سوره ای می خواندند و خیلی آرام متفرق می شدند! که با هوشیاری و روحیه انقلابی مردم، این پروژه نیز به شکست انجامید بطوریکه ندای مرگ بر امریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل سرتاسر مراسم شکوهمند روز گذشته اصفهان را در بر گرفته بود و تلاش های نیروهای امنیتی برای به پایین کشیدن پلاکاردهای انقلابی مردم بی ثمر ماند.

مراسمی که پخش کننده گان سربندها و و پلاکاردهای «یازهرا» و «مرگ بر آمریکا» توبیخ می شدند و در آن دست نوشته های صادقانه ی مردم که حاوی شعارهایی همچون «خون شهیدان ما قابل اکسید نیست»، «نه سازش? نه تسلیم? نبرد با آمریکا»، «دستاوردهای هسته ای را ارزان نفروشیم» و... بودند، یکی پس از دیگری توسط افرادی ناشناس در کسوت ماموران امنیتی پایین کشیده شده و یا پاره می گشتند.

 

این مراسم در حالی برگزار گردید که به واعظین و مداحان انقلابی اصفهان اجازه سخنرانی و مداحی داده نشد و زمانی که از یکی از مداحان مراسم سوال می شود که چرا در رابطه ی با هدف و راه این شهیدان که همان نبرد با آمریکا و مستکبرین است شعر و دکلمه ای نخوانده اید؟ این گونه پاسخ می دهد که: «قبل از مراسم در جلسه ای توجیهی از سوی یکی از مسولین دولتی برگزاری مراسم به ما تکلیف شد که فقط روضه بخوانیم و حرفی از سیاست و آمریکا و استکبار و مذاکرات هسته ای و از این قبیل مسائل به میان نیاوریم!».

 

بازداشت چند تن از فعالان مردمی و فرهنگی چندساعت قبل از مراسم و رفتارهای امنیتی و سرکوبگرانه ی مردم که در بالا به گوشه ای از آن ها اشاره شد، همه وهمه دست در دست هم داد که مراسمی باشکوه که می توانست همانند مراسم تشییع غواصان شهید در شهر تهران که جلوه ای از شور استکبارستیزی مردم انقلابی ایران و بستری برای ابراز عقاید واقعی ملت مومن و همیشه در صحنه ی ایران پیرامون نوع تعامل با جامعه ی بین المللی بود؛ تبدیل به مراسمی خشک و بی روح و فرمایشی شود.

این اتفاقات در حالی در اصفهان رخ داده است که حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی خویش خود را نه سرهنگ بلکه حقوق دان معرفی کرده بود و با شعار اعتدال توانست پیروز انتخابات شود.

برخورد و دستگیری کسانی که پیرو منویات رهبری در مسیر مبارزه با استکبار ستیزی امریکا قدم برداشته اند این سوال را در ذهن جاری می کند که آیا پس از توافق وین، دولت یازدهم مخالف ادامه روند استکبار ستیزی و مقابله با امریکا است؟ هر چند در آبان 1392 نیز زمانی که بیلبوردهای صداقت امریکایی در تهران و چندین کلان شهر کشور نصب شده بود دولت و حامیان آن علیه این بیلبوردها اعلام مواضع کردند بطوریکه که افخم سخنگوی وزارت امور خارجه دولت یازدهم نصب این بیلبوردها که در مسیر حرکت انقلاب اسلامی بوده است را یک کار غیر قانونی اعلام نمود.

این اقدامات دولت یازدهم در خصوص برخورد با منتقدین نیز مسبوق به سابقه بوده است، بطوریکه اخیرا هفته نامه 9 دی را که به نقد فنی توافق وین پرداخته بود توقیف نمود و پایگاه اطلاع رسانی رجانیوز و روزنامه کیهان نیز به همین بهانه تذکر گرفته اند. هر چند روند دو ساله برخورد با منتقدین با انواع روش ها در دولت یازدهم، برخلاف اصول آزادی بیان و مش تبلیغاتی حسن روحانی در تبلیغات انتخابات سال 92 می باشد، اما برخورد مستقیم و امنیتی با مردم و تشکلات مردمی که علیه امریکا و استکبار، هم مسیر با انقلاب اسلامی اقدامات فرهنگی را انجام می دهند، شیوه جدیدی است که در دولت یازدهم در پیش گرفته شده است که می بایست پاسخگوی این عملکرد خود باشد.

قابل توجه است ، با این بگیر و ببندها آقای روحانی نمی تواند،‌ فریاد عزتمندانه را ساکت کند و نه توافق دور از شان مردم انقلابی ایران، به توافق خوب تبدیل خواهد شد!



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 94/5/23 :: ساعت 10:55 صبح )
»» رشوهخواری «مهدی هاشمی» به روایت اسناد بینالمللی


 

بازنشر یک گزارش                                            خبرگزاری فارس: فرجام پرونده رشوه‌خواری «مهدی هاشمی» به روایت اسناد بین‌المللی
فرجام پرونده رشوه‌خواری «مهدی هاشمی» به روایت اسناد بین‌المللی

 

آیا از میلیون‌ها دلار رشوه‌ای که هاشمی از غول‌های نفتی بابت زدن چوب حراج به منابع طبیعی ایران دریافت کرد، سهمی به افراد دیگری نیز رسید تا زیر بار این قراردادهای ترکمنچای‌گونه بروند؟


مهدی هاشمی بهرمانی روز 18 مرداد 1394 به زندان اوین وارد شد تا حبس 10 ساله وی در ارتباط با جرایم اختلاس، ارتشا و جرایم امنیتی آغاز شود. «اخذ رشوه»‌ یکی از جرایم اصلی هاشمی بوده است که بیشتر به دریافت وجوه کلان از شرکت های بزرگ نفتی به منظور کارچاق کنی برای آنان در داخل ایران مربوط می شود. هاشمی میلیون ها دلار از شرکت‌های استات اویل و توتال گرفته بود تا از «نفوذ خود» استفاده کرده و قراردادهای چرب و شیرین نفتی برای این شرکت ها در وزارت نفت ایران جفت و جور کند. 

گزارش حاضر، بازخوانی این رشوه دهی به روایت اسناد بین المللی است که سال گذشته در خبرگزاری فارس منتشر شد و اکنون همزمان با حبس هاشمی، مجددا بازنشر می شود. طی یکی دو سال اخیر، خبرگزاری فارس و دیگر رسانه های عدالتخواه گزارش های مبسوطی درباره کم و کیف این پرونده بزرگ ارتشا منتشر کرده اند که خوانندگان محترم می توانند نمونه های آن را در اینجا، اینجا،اینجا و اینجا مطالعه فرمایند. بلاتردید، مهدی هاشمی در ماجرای این رشوه دهی تنها مجرم ماجرا نیست. اگر استات اویل و توتال روال عادی و قانونی انعقاد قرارداد را طی می کردند،‌نیازی به رشوه دهی به مهدی هاشمی نبود. لذا در این میان کسانی نیز وجود دارند که «مورد نفوذ» مهدی هاشمی قرار گرفته و قراردادهایی غیرعادی با توتال و استات اویل منعقد کرده‌اند. آیا از میلیون‌ها دلار رشوه ای که هاشمی از غول های نفتی بابت زدن چوب حراج به منابع طبیعی ایران دریافت کرد، سهمی به افراد دیگری نیز رسید تا زیر بار این قراردادهای ترکمنچای‌گونه بروند؟ قوه قضائیه بی شک این پرونده را مسکوت نخواهد گذاشت.

الف- اسناد پرونده رشوه دهی شرکت استات اویل

در رابطه با فرجام پرونده رشوه دهی شرکت استات اویل به «مهدی هاشمی»، سه سند مهم وجود دارد. سند اول، بیانیه رسمی وزارت دادگستری آمریکاست که در تاریخ 13 اکتبر 2006 (21 مهر 1385) منتشر شده و در آن آمده است: «شرکت بین المللی استات اویل که در بورس نیویورک حضور دارد، اعتراف کرده است که به یک مسئول ایرانی رشوه داده تا امتیازاتی را در زمینه نفت و گاز ایران کسب کند». 

سند دوم در این رابطه، بیانیه دادگستری نیویورک به همان تاریخ 13 اکتبر است که در آن آمده است: «مایک گارسیا دادستان آمریکا در حوزه جنوب نیویورک و آلیس فیشر دستیار دادستان کل امروز اعلام کردند که استات اویل، یک شرکت بین المللی نفتی واقع در نروژ که در بورس نیویورک فعال است، به پرداخت رشوه به یک مسئول ایرانی برای دست یافتن به امتیازات ارزشمندی در حوزه نفت و گاز ایران اعتراف کرده است».

و اما سند سوم که بیش از دو سند فوق اهمیت دارد، اعتراف خود استات اویل در سایت رسمی این شرکت به پرداخت رشوه به «آقای بانفوذ» ایرانی و اظهار تاسف بابت این امر است: «استات اویل طی توافقی با وزارت دادگستری امریکا(DOJ) و دادستانی حوزه جنوب نیویورک(USAO)، پرداخت جریمه ای به مبلغ 10.5 میلیون دلار به دلیل تخطی از قانون اعمال فاسد خارجی (US Foreign Corrupt Practices Act) و همچنین پذیرش مسئولیت رشوه دهی به یکی از مقامات ایرانی طی سال های 2002 و 2003 (81 و 82 هجری شمسی) با هدف دستیابی به قرارداد توسعه فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی، متقبل شده است». در این بیانیه استات اویل مسئولیت پرداخت رشوه را بر عهده گرفته و پذیرفت که این شرکت در سال‌های 2002 و 2003 با پرداخت رشوه قصد داشته‌ برای کسب امتیاز توسعه فازهای 6، 7 و 8 میدان پارس جنوبی ایران اعمال نفوذ کند.

 

ب- اسناد پرونده رشوه دهی شرکت توتال

پرونده شرکت فرانسوی توتال نیز فرجام مشابهی با پرونده شرکت استات اویل داشته است. 

طبق سند زیر، وزارت دادگستری آمریکا طی بیانیه ای در تاریخ 29 می 2013 (8 خرداد 1392) اعلام کرد که شرکت فرانسوی نفت و گاز توتال برای حل و فصل اتهامات مربوط به پرداخت رشوه به مقام‌های دولت ایران، با پرداخت بیش از 398 میلیون دلار جریمه موافقت کرده است. طبق این بیانیه شرکت توتال بین سال های 1995 تا 2004 میلادی (1373 تا 1383)  از طریق واسطه هایش، به مقام های ایرانی حدود 60 میلیون دلار رشوه پرداخت کرده تا قرارداد توسعه چند میدان نفت و گاز را به دست آورد. 16 میلیون دلار از این مبلغ در سال 1995 تحت عنوان ارائه «خدمات مشاوره» و برای ورود مجدد توتال به بازار ایران و همکاری با شرکت ملی نفت ایران در بهره برداری از میدان های نفتی سیری A و E پرداخت شده است. بر اساس بیانیه وزارت دادگستری آمریما توتال همچنین در سال 1997 برای توسعه بخشی از میدان گازی پارس جنوبی 44 میلیون دلار رشوه پرداخته است.

سند دیگری که در این رابطه وجود دارد، بیانیه شرکت توتال پیرو بیانیه وزارت دادگستری آمریکاست. پس از بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، شرکت توتال طی بیانیه زیر، توافق با آمریکا برای پرداخت 398.2 میلیون دلار به عنوان جریمه بابت اتهامات مربوط به رشوه این شرکت به مقامات ایرانی در رابطه با پروژه های نفت و گاز را تائید کرد.

 

 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940521000409



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 94/5/23 :: ساعت 10:53 صبح )
»» نویسنده جنجالی راز قطعنامه به سراغ راز برجام رفت+ متن کامل

 

 

چرا برجام مشروعیت ندارد از محدودیت های بلند مدت و موارد نقض شده در توافق تا مغایرت با اصول قانون اساسی و... این است راز برجام!

 

کامران غضنفری نویسنده کتاب جنجالی راز قطعنامه در 48 صفحه به بررسی و نقد توافق وین با تمرکز بر متن برجام پرداخته است. نکات پرس ضمن تشکر از این نویسنده محترم به جهت اعتماد به این رسانه جهت انتشار این متن؛ آمادگی کامل خود را برای طرح سایر دیدگاه ها و یادداشت های موافق و مخالف در این خصوص را اعلام می‌کند؛ متن کامل این گزارش بدون هر گونه دخل و تصرفی به شرح زیر است:

توافق وین ( برجام ) میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 که در تاریخ 23 تیر 1394 خبر آن اعلام شد ، دارای اشکالات و ایرادات فراوانی است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می شود :

الف ـ عدم مشروعیت برجام

از آنجا که برجام ـ برنامه جامع اقدام مشترک ـ اکثر خط قرمزهای ترسیم شده از جانب مقام معظم رهبری را نقض کرده است ، لذا فاقد مشروعیت می باشد . البته جناب آقای روحانی و جناب آقای ظریف ، پس از اعلام خبر توافق وین اعلام کردند که در این توافق ، خطوط قرمز نظام رعایت شده است ، در حالی که خواهیم دید این مسئله به هیچ وجه صحت ندارد . در این بخش به نقض این خطوط قرمز اشاره می شود .

 محدودیت های بلند مدت

مقام معظم رهبری در تاریخ دوم تیر 94 می فرمایند : ” آنها اصرار دارند بر محدودیت بلند مدت ؛ ما گفتیم که محدودیت 10 سال و 12 سال و مانند اینها را قبول نداریم … ما مقدار سالهای معینی را که مورد قبول ما است به مجموعه هیئت مذاکره کننده گفته ایم که چه مقدار محدودیت را قبول کرده ایم . اما تعداد سالهای 10 سال و 12 سال و این چیزهایی که این حضرات می گویند را قبول نداریم … زمان های 15 سال و 25 سال که مدام می گویند 15 سال برای فلان چیز ، 25 سال برای فلان چیز و این زمان های این جوری را هم ما قبول نداریم . “

موارد نقض شده در توافق :

ـ بجز فعالیت های جدا سازی با هدف تولید رادیوایزوتوپ های پزشکی و صنعتی از نمونه های تابش دیده اورانیوم غنی شده ، ایران به مدت 15 سال وارد بازفرآوری یا ساخت تأسیسات قادر به بازفرآوری سوخت مصرفی ، یا فعالیت های تحقیق و توسعه ی بازفرآوری که منتج به ایجاد قابلیت بازفرآوری سوخت مصرفی شود ، نگردیده و پس از این مدت نیز قصد چنین کاری را ندارد . ( ماده 12 برجام )

از عبارت فوق چنین به نظر می رسد که محدودیت بازفرآوری برای ایران 15 سال است ، اما با اضافه کردن عبارت ” پس از این مدت نیز قصد چنین کاری را ندارد ” ، در واقع محرومیت ایران را دائمی ساخته است .

ـ ایران به مدت 15 سال ، و بدون داشتن قصدی برای بعد از آن ، هیچ تأسیساتی که قادر به جداسازی پلوتونیوم ، اورانیوم ، نپتونیوم از سوخت های مصرف شده یا نمونه های شکافت پذیر باشد ، به غیر از آنهایی که برای تولید رادیوایزوتوپ برای مقاصد پزشکی و صنعتی است را تکمیل ، احداث و یا خریداری نخواهد کرد . ( ماده 20 ضمیمه یک )

ماده فوق نیز در ظاهر یک محدودیت 15 ساله را برای ایران در نظر گرفته اما با اضافه کردن عبارت ” و بدون داشتن قصدی برای بعد از آن ” ، در واقع این محدودیت دائمی است و تبدیل به یک محرومیت همیشگی شده است .

ـ نظارت آژانس بر کنسانتره سنگ معدن اورانیوم تولیدی توسط ایران در همه کارخانه های تغلیظ سنگ معدن اورانیوم به مدت 25 سال . ( ماده 15 )

ـ ایران برای 25 سال ، همه اطلاعات لازم برای اینکه آژانس را قادر سازد که تولید کنسانتره سنگ معدن اورانیوم و موجودی کنسانتره سنگ معدن اورانیوم تولید شده در ایران یا به دست آمده از هر منبع دیگری را راستی آزمایی کند ، برای آژانس فراهم خواهد نمود . ( ماده 69 ضمیمه یک )

ـ نظارت و مراقبت آژانس در مورد روتورها و بیلوزهای سانتریفیوژ به مدت 20 سال . ( ماده 15 )

ـ ایران و آژانس اقدامات لازم برای محدود سازی و مراقبت بر روی لوله های روتور سانتریفیوژ و بیلوز را برای 20 سال به کار خواهند گرفت . ( ماده 79 ضمیمه یک )

ـ طی مدت 15 سال ، ایران ذخایر اورانیوم غنی شده خود را فقط به 300 کیلوگرم اورانیوم 67/3 درصد محدود خواهد کرد . ( ماده 7 و همچنین ماده 56 ضمیمه یک )

ـ به مدت 15 سال ، راکتور آب سنگین دیگری یا انباشت آب سنگین در ایران نخواهد بود . ( ماده 10 )

ـ ایران به آژانس اجازه خواهد داد که به مدت 15 سال از فناوری های مدرن تأیید شده و گواهی شده توسط آژانس از جمله دستگاه سنجش میزان غنی سازی به صورت مستقیم ، و مهر و موم های الکترونیک ، و یک ساز و کار قابل اتکا برای اطمینان از رفع سریع نگرانی های آژانس ، استفاده نماید . ( ماده 15 )

ـ به مدت 15 سال ، تمامی آب سنگین مازاد بر نیاز راکتور مدرن اراک ، راکتور آب سنگین صفر قدرت و حداقل ذخیره احتیاطی لازم برای آنها به همراه مقداری که برای تحقیقات دارویی مورد نیاز است ، مقداری که برای تولید محلول های دوتره و ترکیبات شیمیایی مورد نیاز است ، مابقی برای صادرات به بازارهای بین المللی آماده شده و بر اساس قیمت بین المللی به آنها تحویل می گردد . ( ماده 14 ضمیمه یک )

ـ بجز برای مجتمع راکتور تحقیقاتی اراک ، ایران به مدت 15 سال به تکمیل ، احداث و یا تصاحب سلول های داغ قادر به انجام تست های بعد از تابش دهی و یا خرید تجهیزاتی که امکان توسعه و ساخت آن را فراهم کند ، نخواهد پرداخت . ( ماده 22 ضمیمه یک )

ـ برای 15 سال ، ایران درگیر تولید یا دستیابی به فلز پلوتونیوم و یا اورانیوم یا آلیاژ آنها ، و یا تحقیقاتی در خصوص متالوژی پلوتونیوم یا اورانیوم ( یا آلیاژ آنها ) و یا قالب گیری ، فرم دهی یا ماشین کاری فلز پلوتونیوم یا اورانیوم نخواهد شد . ( ماده 24 ضمیمه یک )

ـ به مدت 15 سال ، ایران تولید ، جستجو یا دستیابی به پلوتونیوم جدا شده ، اورانیوم با غنای بالا ( غنای بیش از 20 درصد اورانیوم 235 ) ، یا اورانیوم 233 یا نپتونیوم 237 را نخواهد داشت . ( ماده 25 ضمیمه یک )

ـ ایران سطح غنی سازی خود را به مدت 15 سال در حد 67/3 درصد حفظ خواهد کرد . ( ماده 28 ضمیمه یک )

ـ ایران به مدت 15 سال تمام تست های خود با اورانیوم بر روی سانتریفیوژها را فقط در پایلوت نطنز انجام خواهد داد . ( ماده 40 ضمیمه یک )

ـ به مدت 15 سال ، ایران در فردو ، فعالیت های غنی سازی اورانیوم و تحقیق و توسعه مربوط به غنی سازی اورانیوم نخواهد داشت و هیچ گونه مواد هسته ای نگهداری نخواهد کرد . ( ماده 45 ضمیمه یک )

ـ ایران به مدت 15 سال ، فقط 1044 دستگاه سانتریفیوژ نسل اول را در یکی از سالن های فردو نگه داری خواهد کرد . ( ماده 46 ضمیمه یک )

ـ ایران به مدت 15 سال ، فعالیت های خود در تولید ایزوتوپ های پایدار توسط سانتریفیوژ را در تأسیسات فردو محدود کرده و بیش از 348 دستگاه سانتریفیوژ نسل اول برای این منظور استفاده نخواهد کرد . ( ماده 50 ضمیمه یک )

ـ برای مدت 15 سال ، تأسیسات غنی سازی نطنز تنها محل برای همه فعالیت های غنی سازی اورانیوم و فعالیت های مرتبط با غنی سازی شامل تحقیق و توسعه تحت نظارت پادمان در ایران خواهد بود . ( ماده 72 ضمیمه یک )

ـ برای مدت 15 سال ، ایران فقط با موافقت کمیسیون مشترک وارد صادرات هرگونه تکنولوژی و تجهیزات غنی سازی و یا مرتبط با غنی سازی با هر کشور دیگر یا با هر نهاد خارجی در زمینه فعالیت های غنی سازی و یا مرتبط با غنی سازی شامل فعالیت های تحقیق و توسعه خواهد شد . ( ماده 73 ضمیمه یک )

ـ ایران طی 10 سال ، ظرفیت غنی سازی خود در نطنز را حداکثر تا 5060 دستگاه سانتریفیوژ نسل اول نگه خواهد داشت . ( ماده 2 )

ـ تحقیق و توسعه غنی سازی ایران با اورانیوم ، برای مدت 10 سال صرفاً شامل سانتریفیوژهای نسل 4 ، 5 ، 6 ، و 8 به نحو تشریح شده در ضمیمه یک خواهد بود . ( ماده 3 )

ـ روز خاتمه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ، روزی است که در آن ، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که این برجام را تأیید می نماید ، منطبق با شرایط خود خاتمه می یابد ، که این روز 10 سال بعد از زمان روز توافق خواهد بود . ( بند ه از ماده 34 )

 

ادامه

 

http://nocutpress.ir/4351/%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AC%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%BA-%D8%B1%D8%A7%D8%B2/



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 94/5/23 :: ساعت 10:50 صبح )
»» درخواست دانش آموز رباط کریمی از رئیس جمهور؛

درخواست دانش آموز رباط کریمی از رئیس جمهور؛از آقای احمدی نژاد تشکر کنید
تاریخ:1394/05/05 - 2:51کدخبر: 66423

10 سال قبل آقای روحانی در مذاکره با گروه مقابل نتوانست امتیازی کسب کند اما به دلیل غنی سازی بیست‌درصد و دیگر فعالیت هایی که با پایمردی احمدی‌نژاد به سرانجام رسید امروز توانست با دست پر در مذاکرات حاضر و از گروه مقابل امتیاز بگیرد.

کوچک زاده رباط کریم

به گزارش میدان 72، دکتر مهدی کوچک زاده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز زمان ناهار آقای مهدی توکل پور دانش‌آموز اهل رباط کریم با مراجعه به اینجانب درخواست داشت تا در یک نطق رسمی از آقای احمدی‌نژاد به طور خاص تشکر کنم و از آقای روحانی نیز بخواهم که از ایشان تشکر نمایند.

وقتی علت را از او پرسیدم در پاسخ گفت: ” 10 سال قبل آقای روحانی در مذاکره با گروه مقابل نتوانست امتیازی کسب کند اما به دلیل غنی سازی بیست‌درصد و دیگر فعالیت هایی که با پایمردی احمدی‌نژاد به سرانجام رسید امروز توانست با دست پر در مذاکرات حاضر و از گروه مقابل امتیاز بگیرد لذا جا دارد همه و خصوصا آقای روحانی از آقای احمدی نژاد تشکر نمایند! ”

در دل به اینهمه انصاف و نکته سنجی آفرین گفتم ایکاش این سطح از فهم و روح قدرشناسی در همه مسئولان زنده بود!

photo_2015-07-26_16-19-20 photo_2015-07-26_16-19-29



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 94/5/7 :: ساعت 8:33 عصر )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 19
>> بازدید دیروز: 29
>> مجموع بازدیدها: 332814
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب