سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون دهقانان انبار هنگام رفتن امام به شام او را دیدند ، براى وى پیاده شدند و پیشاپیش دویدند . فرمود : ] این چه کار بود که کردید ؟ [ گفتند : عادتى است که داریم و بدان امیران خود را بزرگ مى‏شماریم . فرمود : ] به خدا که امیران شما از این کار سودى نبردند ، و شما در دنیایتان خود را بدان به رنج مى‏افکنید و در آخرتتان بدبخت مى‏گردید . و چه زیانبار است رنجى که کیفر در پى آن است ، و چه سودمند است آسایشى که با آن از آتش امان است . [نهج البلاغه]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» آقای خامنهای مقصر است!

آقای خامنه‌ای مقصر است!

ژانویه 23, 2010 بدست امید حسینی

مدتهاست که می‌خواهم چند خطی درباره آقای خامنه‌ای بنویسم و به سهم و اندازه خودم، از ایشان در برابر هجمات چند ماه اخیر دفاع کنم. اما امروز که به گذشته نگاه می‌کنم و آن حوادث را با خودم مرور می‌کنم، می‌بینم که نمی‌توانم، چون به نظر من  عملکرد آقای خامنه‌ای اصلا قابل دفاع نیست، ایشان خودشان مقصر اصلی هستند!

آقای خامنه‌ای مقصر هستند چون از همان ابتدا قواعد بازی سیاست را رعایت نکردند. سیاست می‌گوید که «می‌توان مردم را تا پای صندوق‌های رای آورد، اما رای آنها را حساب نکرد!» سیاست می‌گوید «می‌توان مردم را به جان هم انداخت، تا بزرگان در بالا مشغول چانه‌زنی شوند» اما آقای خامنه‌ای از همان روز اول، بازی سیاست را کنار گذاشت. آقای خامنه‌ای چانه‌زنی‌ها را قبول نکرد. وقتی چانه‌زنی‌ها را دید، کوتاه نیامد و همه ماجرا را به خود مردم گفت و کار را پیچیده‌تر کرد. این مساله می‌توانست با چانه‌زنی بزرگان و شخصیت‌های سیاسی و استوانه‌های نظام حل و فصل شود. کافی بود آقای خامنه‌ای فقط کمی از نظر خود کوتاه بیاید و نظر بزرگان را بپذیرد. از نظر خودش هم که نه، از نظر مردم و از انتخاب مردم. باور کنید آب از آب تکان نمی‌خورد. مردم را هم می‌شد یک طوری قانع کرد. اصلا چه کسی گفته مردم همیشه باید همه چیز را بدانند؟

بالاخره مردم هر چقدر هم که عزیز باشند، عزیزتر از بزرگانی نیستند که همه عمر خود را در راه پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری جمهوری اسلامی صرف کرده‌اند. ما بزرگانی داریم که سال‌های زیادی را در زندان بوده‌اند و بعد از انقلاب هم همه کاره نظام بودند. آیا به خاطر رای مردم، باید آنها را از خود برانیم؟ ارزش دارد؟ عقل چه می‌گوید؟ سیاست چه می‌گوید؟ به نظر من اشتباه آقای خامنه‌ای این بود که مصالح این آدم‌ها و شخصیت‌ها را در جمهوری اسلامی رعایت نکرد و آنها را با مردم عادی کشور برابر دانست.

اشتباه دیگر آقای خامنه‌ای این بود که بیش از اندازه روی نقش مردم تاکید ‌کرد و دائما  ‌گفت مردم. اما آیا همیشه می‌شود به مردم اطمینان کرد؟ اتفاقا امام خمینی هم همین را می‌گفت. اصلا امام هم اشتباه می‌کرد که می‌گفت «اکثریت هرچه گفتند آرایشان معتبر است، ولو به ضرر خودشان باشد این چه حرفی است که هر کسی را که مردم انتخاب کردند؟! خوب شاید مردم اشتباه کردند و کسی را انتخاب کردند که به درد مملکت نخورد! به نظر من  آقای خامنه‌ای باید می‌گفت هرکسی را که بزرگان و شیوخ کشور گفتند، همان رییس جمهور است!

ما دلسوزانی داریم که مردم را قبول دارند، اما اعتقاد دارند که مردم گاهی اشتباه می‌کنند و نباید اجازه اشتباه را به آنها داد! به نظر من آقای خامنه‌ای باید حرف این بزرگان را گوش می‌کرد و به نظر آنها احترام می‌گذاشت. مردم عزیزند، ولی بعضی وقت‌ها واقعا نمی‌فهمند! البته این اشتباه آقای خامنه‌ای مال امروز و دیروز هم نیست. همان سال 76 هم وقتی مردم به سید محمد خاتمی رای دادند، آقای خامنه‌ای بایستی آقای ناطق نوری را به عنوان رییس جمهور معرفی می‌کرد.  و یا سال 80، نباید اجازه انتخاب مجدد خاتمی را به مردم می‌داد! اما آقای خامنه‌ای باز هم به انتخاب مردم احترام گذاشت. خوب چرا؟! مردم چکاره‌اند؟!

آقای خامنه‌ای مقصر است چون بیش از اندازه به قانون احترام گذاشت. قانون که وحی منزل نیست. به نظر شما، نمی‌شود گاهی به خاطر مصلحت بزرگان، قانون را کنار گذاشت؟ مگر دیگران قانون را قبول ندارند؟ اتفاقا آنها هم قانون را قبول دارند، حتی بیشتر از ما، ولی انصاف داشته باشید، گاهی آدم مجبور می‌شود از چراغ قرمز هم عبور کند! خوب قانون هم مثل چراغ قرمز، چه فرقی دارد؟ چرا آقای خامنه‌ای قانون را موقتا تعطیل نکرد؟

اشتباه دیگر آقای خامنه‌ای این بود که به سخنان «روشنفکران قبیله‌ای» احترامی نگذاشت. مخصوصا به سخنان روشنفکرترین فرد ایرانی!؟ چرا آقای خامنه‌ای دلیل اصلی تقلب را نپذیرفت؟ وقتی ما خودمان را بی‌نیاز از نظرات روشنفکران قبیله‌ای بدانیم، به چه کسی دلخوش باشیم؟ به مردم عوام روستایی عاشق  ساندیس؟!

اشتباه دیگر آقای خامنه‌ای این بود که رای آن پیرزن و پیرمرد روستایی «قراخیلی» را، با رای آن مرد و زن باکلاس تهرانی، برابر دانست. خودتان قضاوت کنید، حقیقتا اینها با هم یکی هستند؟ یعنی کیفیت رای اصلا مهم نیست؟! کدامشان بیشتر می‌فهمند؟ کلاهتان را قاضی کنید و ببینید آیا واقعا رای آن مرد و زن «درچه پیازی» با رای تهرانی‌ها برابر است؟ اصلا فرض کنید برابر باشد، آیا از لحاظ کیفی هم برابر است؟! اصلا تا حالا شما اسم این ده کوره‌ها را شنیده بودید؟ تا حالا می‌دانستید که چنین شهر و روستایی هم در ایران وجود دارد؟ خوب وقتی خبر ندارید، پس رای آنها چه ارزشی دارد؟ مهم کیفیت آراست که همه نخبگان کشور می‌گویند کیفیت رای تهرانی‌ها بیشتر از همه جای کشور است. پس چرا آقای خامنه‌ای این را نپذیرفت؟

به نظر من باید قانونی وجود داشته باشد که انتخابات بر اساس «کیفیت آراء» باشد نه بر اساس «کمیت آراء» یعنی اگر در انتخاباتی، «خورموجی‌ها و خیارجی‌ها و سورانی و ‌زارچی‌ها و گراشی‌ها و بیله‌سواری‌ها» یک نفر را انتخاب کردند و تهرانی‌ها یک نفر دیگر را، باید به انتخاب تهرانی‌ها احترام گذاشت! چون عقل این را می‌گوید، نخبگان هم همین را می‌گویند، بزرگان نظام هم اینطور راضی می‌شوند!

حالا که دارم اعتراف می‌کنم، خیال همه را راحت کنم. آقای خامنه‌ای نه تنها مقصر، که مجرم نیز هست! اینرا من نمی‌گویم، تمام بدهای دنیا، ببخشید تمام خوب‌های دنیا می‌گویند. آقای خامنه‌ای مجرم است، چون باراک اوباما می‌گوید. آقای خامنه‌ای مجرم است، چون نتانیاهو می‌گوید. آقای خامنه‌ای مجرم است، چون گوردون براون و سارکوزی و بلر می‌گویند. چون ملک عبدالله و حسنی مبارک و عبدالله دوم می‌گویند. آقای خامنه‌ای مجرم است، چون اسرائیل و آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و تمام کشورهای متمدن دنیا می‌گویند! اگر این‌ها دلیل نمی‌شود، پس چه چیزی دلیل می‌شود؟

نه تنها کشورهای مختلف، که هم‌وطنان ضدانقلاب خارج از کشور ما هم همین را می‌گویند. آقای خامنه‌ای مجرم است چون رضا پهلوی می‌گوید، چون بنی‌صدر می‌گوید. چون مسعود و مریم رجوی می‌گویند. از همه مهمتر، چون اکبر گنجی و عطاءالله مهاجرانی و دکتر سروش و کدیور می‌گویند. سازگارا و مخملباف و نوری‌زاده هم این را تایید می‌کنند. همین سازگارای دلاور چند ماه است که دارد همین را می‌گوید! رادیو اسرائیل و رادیو فردا و صدای آمریکا و بی‌بی‌سی هم همین را داد می‌زنند. آیا همه اینها دلیل نمی‌شود که باور کنیم آقای خامنه‌ای مجرم و مقصر اصلی حوادث اخیر است؟ پس دوستان عزیز، بهتر است تعصب را کنار بگذاریم. قبول کنیم که آقای خامنه‌ای مقصر اصلی است!



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 88/11/4 :: ساعت 12:30 عصر )
»» عبدالله شهبازی؛

عبدالله شهبازی؛ مدافع دیکتاتوری اقلیت

By shahbazi1

به نام خدا.
متن زیر را یکی از بازدید کنندگان وبلاگ “عبدالله شهبازی” که بنا به گفته خود، از خوانندگان کتاب‌های ایشان نیز می‌باشد برای ما ارسال کرده است که بدون هیچ‌گونه دخل وتصرفی آن را منتشر می‌نماییم.
مدیران این وبلاگ قصد تأیید یا تکذیب محتوی و ادبیات به کار رفته در این نوشته را نداشته و صرفاً به این دلیل آن‌را منتشر می کنند که دیدگاه‌های گوناگونی که نسبت به موضع‌گیری های اخیر آقای عبد الله شهبازی، برای برخی علاقمندان ایشان به وجود آمده است را منعکس کرده باشد.
قضاوت بماند با خوانندگان.

بسم الله الرحمن الرحیم

 آقای شهبازی در مصاحبه ای با بی بی سی فارسی افاضاتی فرمودند که در آن عمق تناقض گویی ها و انحرافات فکری خود را به نمایش گذاردند.
اولا ایشان با مقایسه فردی کوچک مثل خود با امام امت(ره)گفتگوی خود را با این بنگاه لجن پراکنی توجیه نمودند، آنهم با این حجت که این رسانه به هر دلیلی در آستانه انقلاب اسلامی یکی از رسانه هایی بود که اخبار انقلاب را پوشش می داد با این تفاوت که این بار این آقای شهبازی است که به سراغ بی بی سی رفته تا درافشانی های خود را پوشش خبری بیشتری بدهد.

از ادعاهای جالب این اندیشمند متوهم این است که جریان موسوم به اصول گرا و احمدی نژادی که او تلاش دارد با تحلیل های علیل خود آنرا در شاگردان مدرسه حقانی خلاصه کند، تاثیر پذیرفته از اندیشه مارکسیسم می باشند.
آقای شهبازی،اگر این را برای خوش آمد اربابان صهیونیست و آنگلوساکسون خود فرمودید که هیچ، اما اگر واقعا به این گفته اعتقاد دارید خود را مضحکه عام و خاص نکنید.
فردی که مهمترین سال های زندگی جوانی خود را به عنوان یک کمونیست و توده ای و یک مرتد گذرانده و اسیر اثرات این تفکر شیطانی و یهودی بوده است، هرگز نخواهد توانست دیگران را که عمری در مسلمانی و ایمان به خدا گذرانده اند به همان چیزی متهم کند که خود متهم اصلی آن است.

آقای شهبازی، شما ادعا می کنید بعد از انقلاب توبه کرده اید،اما بدانید که بوی مشمئز کننده تفکر داس و چکش از بیانات شما سخت مشام را می آزارد، خصوصا آنجا که رای مردم را برنمی تابید و قصد دارید تا یک دیکتاتوری خونریز و الحادی را بر این ملت تحمیل کنید.

آقای شهبازی؛ شما بدون هیچ دلیل و مدرکی همچنان بر تقلب در انتخابات اصرار می ورزید که البته این بهانه ای بیش نبوده تا به همان هدف خود یعنی برقراری دیکتاتوری برسید. شما خیلی خود را تحویل می گیرید. این غرور احمقانه کار دستتان داده است، چون به ادعای خود چند عدد تحلیل صحیح یا نیمه صحیح به مسئولین نظام داده اید آنها مجبورند همه ادعاهای سخیف و ضد مردمی شما را به عنوان تحلیل صحیح بپذیرند؟؟

مثلا انتظار دارید رهبر بزرگ انقلاب اسلامی،حق 25 ملیون رای دهنده را پایمال و آقای احمدی نژاد را به علت اینکه امثال شما نمی توانید ریاست جمهوری او را تحمل کنید عزل نمایند.
تا افراد پر مدعایی چون شما و میریزید موسوی که به چیزی بجز منافع و قدرت مادی خود فکر نمی کنید چند صباحی شادی شیطانی پیدا کنید.
جنابعالی آنقدر بی انصاف و احیانا مشکوکید که چند هزار ملحد بی دین و کافر حربی را که در ظهر عاشورا دست به محاربه، اغتشاش، هتک حرمت و حمله به عزاداران حسینی زدند، 2 ملیون نفر خواندید و نظام را توسط آنها تهدید نمودید.

آقای شهبازی اگر بعد از 18 تیر رهبری آقای خاتمی را تایید و زمینه ادامه ریاست جمهوری او را فراهم نمودند به این علت بود که او با 20 میلیون رای رییس دولت نظام اسلامی بودند، نه اینکه در ماجراهای 18 تیر بی تقصیر بود و یا افکار پوسیده و کهنه او، همچون جنابعالی، مورد تایید رهبر مظلوم این انقلاب بوده است.

آقای شهبازی شما انسانی پرتناقض هستید، حتی زندگی شخصی شما پر از تناقض است.
شما کسانی را که تا چندی پیش رفیق گرمابه و گلستانتان بودند و شریک کارهای اقتصادیتان، امروز به بهایی بودن و یهودی بودن متهم می کنید.

آقای شهبازی؛ یادتان می آید 4 سال پیش وقتی آقای احمدی نژاد و هاشمی به دور دوم انتخابات راه یافته یودند، هزار فلسفه بافی می کردید که باید به آقای احمدی نژاد رای داد و از همه مهمتر می گفتید که اگر هاشمی رای هم بیاورد، دولت او به علت ناآرامی ها و آشوب های اجتماعی سقوط خواهد کرد و اصولا دولت احتمالی او را پیشاپیش ناتمام معرفی می کردید.
این ادعا پرده از تفکرشوم و شیطانی و ضد مردمی شما بر می دارد که اصولا شما اعتقاد به سرنگونی هر دولتی دارید که مطابق میل شما ولو با رای اکثریت مردم روی کار بیاید.
همین طور که امروز نیز همین فرجام را برای دولت قانونی دکتر احمدی نژاد آرزو و پیش بینی می کنید. آرزویی که انشاالله به همراه همه اربابان و دوستان خود به گور خواهید برد. فسیل ها و از رده خارج هایی چون شما و میریزید موسوی لعنتی و مهدی کروبی و برخی دیگرآنقدر  منحرف، مغرور،  فاسد و دیکتاتر مآبید که به جای گردن نهادن بر رای مردم و تلاش برای اصلاح خود و تلاش برای انتخابات های آینده به جنگ مردم مسلمان آمده اید و می خواهید با کودتایی الحادی که طلیعه های آن در ظهر عاشورا عیان گردید دولتی مبتنی بر قانون جمهوری اسلامی و رای اکثریت مردم را سرنگون کنید تا در ادامه به خیال خام خود رهبری انقلاب را هم سرجای خود بنشانید.

شما برای توجیه این اقدامات ضد انقلابی در صاحبه با بی بی سی، رای شهرهای بزرگ را ملک طلق خود دانسته و با نتیجه گیری های مسخره و ادعاهای بچه گانه رای شهرهای کوچک و روستاها را هم برای خود در نظر گرفتید و در نتیجه نظام را متهم به تقلب کردید.
خداوند دروغگویان و شارلاتان های سیاسی چون شما را لعنت کند. لعن و نفرین ابدی خدا بر شما و امثال شما که دروغگویی، فریبکاری و خیانت را به حد اعلا رسانده اید و با ملحدینی چون منافقین و کونیست های آمریکایی و لیبرال های خودفروخته هم نوا شده اید.

آقای شهبازی؛ جالب این است که شما آقای هاشمی را کلید حل معمای اغتشاشات می دانید و بیچاره هاشمی که دوستان و مدافعینی چون شما پیدا کرده است.

آقای شهبازی؛ حتی اگر خود را برای هاشمی بکشید هم نمی توانید حقد و کینه و بدخواهی خود را در مورد هاشمی پنهان کنید.
چگونه است که روزی هاشمی را حتی اگر رای اکثریت را هم بیآورد ناگزیر به سقوط می دانید، اما روزی او را که به برکت حمایت از موسوی ها و خاتمی ها و به برکت افکار غلطش در اداره کشور و به برکت خانواده پرافتخارش از چشم اکثریت قریب به اتفاق مردم افتاده است تنها راه پایان یافتن اغتشاش ها می دانید!!!

آقای شهبازی؛ جمع کردن اغتشاش های مشتی خس و خاشاک ملحد و حرامی برای نظام مقتدر اسلامی کاری ندارد، اما مدارا و تحمل و صبرانقلابی نظام و ملت برکات زیادی داشته که یکی از آنها شناخته شدن هرچه بیشتر سران فتنه و هم پیالگی هایشان بوده است.

جناب عبدالله؛ این انقلاب به قول امام امت(ره) به هیچ فرد و هیچ گروهی بدهکاری ندارد، پس اندک خدمات خود را به رخ مردم و دانشجویان انقلابی نکشید که فایده ای ندارد.

شما به بی بی سی می گویید که نظام مجبور است راه حل چین کمونیست، یعنی درو کردن محاربان را برگزیند و یا به راه حل کشورهای غربی تن در دهد که البته در آن مصاحبه کذایی مشخص نکرده اید راه حل کشورهای غربی چیست.
اگر نمی دانید، بدانید که در آمریکا آقای الگور ماسون و صهیونیست به رغم اطمینان از وجود تقلب در ایالت فلوریدا و به رغم وجود اختلاف تنها 2هزار رای در آن ایالت که تکلیف رییس جمهور آینده آمریکا را مشخص می کرد به حکم دادگاه فدرال و قانون اساسی شکست خود را در انتخابات می پذیرد و درس قانون مداری و تحمل شکست را به شما و امثال میریزید موسوی و مهدی کروبی لمپن و دیگران می دهد.

البته شما به دنبال راه حل شیلیایی (همچون اسلافتان، پینوشه ملعون) و سپس چینی معادلات کشورید.
راه حلی که به کشته شدن ملیون ها ایرانی مسلمان و حزب الهی و مردم محروم منجر خواهد شد که در صورت روی کارآمدن امثال میریزید موسوی و جنابعالی شاهد آن خواهیم بود، در حالیکه خدا و خون سیدالشهدا(ع) حافظ این ملت مظلوم و رنج دیده است.

والعاقبه للمتقین – یکی از خوانندگان نوشته های شما

برچسب‌ها: , , , , , , , , , ,

این ورودی در ژانویه 6, 2010 در 3:05 ب.ظ و تحت دسته‌های متفرقه فرستاده شده. شما می‌توانید هرگونه جواب به این ورودی را از طریق خوراک RSS 2.0 دنبال کنید. شما می‌توانید پاسخی بدهید، یا از وب‌گاه خود دنبالک بگذارید.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 88/10/27 :: ساعت 1:59 عصر )
»» ها!؟

  



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 88/10/27 :: ساعت 1:45 عصر )
»» مورده یا زنده!

با انتشار تصاویر جدیدی از حرمت شکنان روز عاشورا که توسط مردم در اختیار یک نهادامنیتی قرارگرفته است از عموم ملت شریف خواسته شد تا در صورت اطلاع از این افراد و یا داشتن هرگونه مستنداتی درباره آسیب زنندگان به اموال عمومی و آشوبگران، با شماره تلفن 113 و یا 110 تماس بگیرند.

حجت الاسلام قرائتی، استاد مشهور قرآن نیز در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه تهران سیما پخش شد، بر ضرورت شناسایی حرمت‌شکنان از سوی مردم تأکید کرد و اظهار داشت هرکس از این افراد اطلاعی دارد و یک جو دین دارد، باید آن‌ها را معرفی کند.

 

 

 

برای دیدن بقه عکس ها به این ادرس بروید

http://www.bachehayeghalam.ir/linkdump/012565.php

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 88/10/27 :: ساعت 1:37 عصر )
»» اطاعت رد صلاحیت نشده، رأی نیاورده است

فرماندار زرین دشت در واکنش به ادعای کذب یک اصلاح‌طلب:
اطاعت رد صلاحیت نشده، رأی نیاورده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان زرین دشت، امام جمعه شیراز و سرپرست راه آهن استان فارس با ارائه توضیحاتی در خصوص سخنان دیشب اطاعت در برنامه "رو به فردا " ، مطالب مطرح شده از سوی این اصلاح‌طلب را تکذیب کردند.


به گزارش خبرگزاری فارس، فرماندار شهرستان زرین دشت در خصوص سخنان دیشب اطاعت در برنامه رو به فردا توضیحاتی داد.
وی گفت: آقای اطاعت رد صلاحیت نشده است و در دور قبل کاندیدای تهران بوده‌اند که رای هم نیاورده است.
خوشبخت در گفتگو با خبرنگار آزاد صدا و سیما در زرین دشت با اشاره به برخی از سخنان دیشب اطاعت گفت: آقای اطاعت که این همه دم از دموکراسی می‌زند، لازم است یادآور شوم که بعد از زلزله سال 82 در این شهرستان که من رئیس شورای شهر زرین دشت بودم و برای تهیه مایحتاج مردم به فرمانداری رفتم که آقای اطاعت هم حضور داشت و اظهار کرد که دموکراسی چرت است و چون شما با دولت نیستید، ما هیچ کمکی نمی‌کنیم.
فرماندار زرین دشت با اشاره به بهره‌برداری سد خسویه در دولت نهم گفت: آقای اطاعت و دوستانش در دولت اصلاحات قول دادند که این سد بعد از 14 ماه به بهره‌برداری می‌رسد که این اتفاق نیفتاد.
خوشبخت همچنین با بیان اینکه بیمارستان این شهرستان بعد از گذشت 20 سال از زمان آغاز فعالیت اجراییش با 17 درصد پیشرفت فیزیکی رها شد، افزود: اما در سال 84 و با روی کار آمدن دولت نهم عملیات اجرایی آن از سر گرفته شده است و به زودی افتتاح می‌شود.
فرماندار زرین دشت با اشاره به مستنداتی گفت: در زمان اصلاحات به جاده زرین دشت ـ لار فقط 10 میلیون تومان اختصاص می‌یافت، در حالیکه در دولت نهم تاکنون بیش از 5 میلیارد تومان به آن اختصاص یافته و این طرح در حال ساخت است.
خوشبخت خطاب به اطاعت افزود: شما که به تاخیر دو ساله ساخت پتروشیمی داراب معترضید در خصوص کارخانه کنستانتره که 14 سال قبل با حضور شما و کروبی کلنگ‌زنی شد و 200 هکتار به تصرف درآمد و تا به حال رها شده است، چه می‌گویید.
فرماندار زرین دشت گفت: آقای اطاعت به زرین دشت بیایند و در حضور مردم اظهار نظر کنند تا واکنش مردم را از نزدیک مشاهده کنند.
وی در پایان ضمن تشکر از صدا و سیما از برپایی این مناظره‌ها گفت: از دیشب تاکنون صدها تلفن و پیامک زده شده و نسبت به سخنان اطاعت اعتراض کرده‌اند.

*روستایی روستای 20 خانوار نیز می‌داند که در این کشور کار شده است
امام جمعه شیراز نیز در واکنش به سخنان نماینده سابق مردم داراب در یک برنامه تلویزیونی گفت: روستایی روستای 20 خانوار می‌داند که در این کشور کار شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز با اشاره به مناظره دیشب در صدا و سیما خطاب به اطاعت نماینده مردم داراب در مجلس ششم گفت: در انتخابات دهم 40 میلیون نفر آمدند، آیا آنهایی که در انتخابات دهم رأی می‌دادند مردم نبوده‌اند، اگر پاسخ دهید مردم نبودند، هم در چشم و هم در عقل‌تان تجدید نظر کنید، اگر می‌گویید مردم بودند پس مردم نفهمیده رأی داده‌اند و اینچنین حضور داشتند و با 25 میلیون رأی رئیس‌جمهور منتخب را برگزیدند.
وی افزود: روستایی روستای 20 خانوار می‌داند که کار شده است و شما که استاد دانشگاه هستید، نمی‌دانید و می‌گویید کاری نشده است.
آیت‌الله ایمانی گفت: اگر کاری نشده بود، انتخابات با این شکوه برگزار نمی‌شد.

*سرپرست راه آهن استان فارس اظهارات جواد اطاعت را تکذیب کرد
همچنین سرپرست راه آهن استان فارس نیز اظهارات جواد اطاعت در برنامه رو به فردا را تکذیب کرد.
تاکی سرپرست راه آهن فارس در گفتگویی در واکنش به سخنان اطاعت نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس ششم در مناظره تلویزیونی دیشب گفت: خبر خروج قطار از ریل به هیچ عنوان صحت ندارد و این خبرها سیاسی بود که در همان زمان نیز تکذیب شد.
وی تصریح کرد: قطار شیراز ـ اصفهان سیزدهم خرداد ماه امسال با سفر خانواده شهدا به حرم مطهر امام خمینی (ره) آغاز شد و تا آبان امسال هر دو هفته یکبار صورت می‌گرفت که از آذر برنامه حرکت قطار به صورت هفتگی شد و در چند روز اخیر نیز به دلیل کمبود مسافر این قطار موقتاً تعطیل شد و مجدداً از هشتم بهمن این برنامه برقرار خواهد شد.
وی گفت: متقاضیان خرید بلیط می توانند به سایت شرکت رجا مراجعه کنند.

*بازتاب سخنان جواد اطاعت در برنامه رو به فردا در زرین دشت
همچنین سخنان نماینده سابق مردم داراب و زرین دشت در برنامه زنده رو به فردا در شهرستان زرین دشت بازتاب گسترده‌ای داشته است.
جمعی از نمازگزاران جمعه شهرستان زرین دشت بعد از نماز در گفتگو با خبرنگار آزاد صدا و سیما نسبت به اظهارات اطاعت اعتراض کردند.
یکی از اهالی روستای خلیل آباد این شهرستان گفت: تعجب می‌کنم آقای اطاعت که خود معروف به این لقب (کذاب) است چرا دیگران را دروغگو معرفی می‌کند، وی از صدا و سیما خواست از افراد واقع‌بین حتی مخالف در چنین برنامه‌هایی دعوت شود.
همچنین یکی دیگر از مصاحبه شوندگان ضمن تشکر از برگزاری مناظره‌ها گفت: نمی‌توان خدمات دولت نهم را در این منطقه نادیده گرفت و مناظره‌ها هم جنبه مثبت دارد و هم منفی.
یکی از اهالی روستای خسویه هم به اطاعت گفت: تعجب می‌کنم که می‌گوید در این منطقه کاری نشده است او که خودش را نماینده مردم می‌دانست مردم او را به عنوان نماینده قبول نداشتند.
انتهای پیام/آ10



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 88/10/27 :: ساعت 1:15 عصر )
»» لینک ویژه

لینک ویژه / دانلود فیلم‌هایی از سید حمیدروحانی در رابطه با سران اغتشاشات
مورخ تاریخ انقلاب اسلامی


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 88/10/27 :: ساعت 1:14 عصر )
»» بچه ها یه تکونی به خودتون بدید د یالا دیگه

یک نفر تویه وبلاگ "کلیپ مبارز" پیشنهاد داده بود برای برنامه رو به فردا دکتر عباسی رو پیشنهاد بدیم برای مناظره نظر بدی نیست ولی مشکل اینجاست که دکتر از زمان خاتمی ممنوع التصویر شده حتی استاد پناهیان هم همینطور شده چون اون همکفرش از دست هاشمی در اومده.بهرحال ضرر نداره شاید اگه همه با هم تلاش کنیم بتونیم دکتر رو از ممنوع التصویری در بیاریم.برای این کار چند راه وجود داره.ولی اول لیست افرادی که باید پیشنهاد بدیم البته اینا به ذهن من رسید اگه شما هم آدم قدری می شناسید خودتون اضافه کنید البته نکته دیگه اینکه به یک ایمیل و تلفن و پیامک و درخواست کفایت نکنید حتی اگه کسی میتونهه باید بره یقه ضرغامی رو بگیره و درخواست رو مطرح کنه نکته دیگه اینکه به بقیه دوستان و آشناهاتون هم بگید از یکی از این  طرق درخواست بدن نباید بگذاریم اینا از صدا و سیما برای جون گرفتن دوباره سران فتنه استفاده کنن که اگه اینطور بشه دوباره باید 7 ماه اینا رو تحمل کنیم از اون بدتر باید هی نگاه کنیم رئیس قوه قضائیه و مجلس یعنی دو برادر کمدی ما یعنی  لاریجانی ها هی بیان سره ما رو شیره بمالن هی بگن امروز برخورد میکنیم فردا برخورد میکنیم از اینا بخاری جز سخنرانی بلند نمیشه دلتون رو به این کمدین ها خوش نکنید هر کاری باید بکنیم دست خودمون رو میبیوسه وسلام.اما افرادی که به نظره من خوبن شاید بگین استاد قرائتی اینجا چیکار میکنه اگه سخنانی های 9 دی ایشون رو از صدا و سیما دیده باشین می فهمین میتونه تمیز حریف رو با قرآن بیچاره کنه استاد روح هم از مخالف های سرسخت هاشمیه البته به نظر من ولایتی هم که معلومه ازغندی هم که معلومه اما دکتر قنبری این چند روز شبکه خبر قبل از ساعت یک حدودا نیم ساعت قبل از اخبار ظهر گفتگویی با دکتر قنبری داشت چند روز هم طول کشید در مورد واکاوی زندگی سیاسی حضرت علی (ع) بود که خیلی جالب تاریخ اون زمان رو با الان مقایشه میکردن البته من اس ام اس زدم به برنامه درخواست دادم این سخنرانی ها رو برای دانلود یک جایی بگذارن حالا اگه گوش بدن دکتر عباسی هم که دیگه گفتن نداره.

یک نکته همین جا بگم اگه فردی مورد نظرتونه اسمش رو هم اگه می دونید بنویسید بعد من اونایی رو که می شناسم پر زنگ میکنم اونایی رو هم که نمی شناسم و نظر دوستان بوده و بر حسب اعتماد گذاشتم کمرنگ میکنم تا ببینم چه جور آدماهایی هستن مواضع یا گذشتشون رو بخونم اگه خودتون هم سخنرانی یا نوشته بدردبخوری از شخص مورد نظرتون دارید لینکشو بگذارید تا بررسی بشه.یک نکته دیگه هم بگم یک بابایی تویه کامت ها گفته بود ما از این اطاعت خان ترسیدیم داریم لشکر جمع میکنیم باید همین جا بگم نه اخوی این یک بازی شطرنجه که ما داریم مهرهامون رو میچینیم بعدش هم بذار این مناظره ها تموم بشن بعد بهت میگم توبه همین وبلاگ چه بلایی سرتون آوردیم الان زوده.

1-استاد روح از اساتید حوزه
2-استاد پناهیان
3-استاد قرائتی
4-دکتر عباسی
5- 
دکتر رحیم پور ازغدی

6-دکتر قنبری
6-دکتر ولایتی
7-نادر طالب زاده
8-رسایی(نماینده مجلس)
9-صفار هرندی
10-حاج سعید قاسمی
11-دکتر الهام
12-فاطمه رجبی
13-پروفسور مولانا

14-حجت الاسلام مهدی طائب
15-استاد مصباح یزدی (عمار یاسر رهبری)
16-آقای روانبخش شاگرد استاد مصباح یزدی
17-استاد انجوی نژاد
18- پیام فضلی نژاد

19-دکتر نصر از اساتید دانشگاه اصفهان
20-روح الله حسینیان


1- وارد سایت iribnews.ir بشیم و در سمت راست صفحه رویه دکمه پشنهاد سوژه ایده کلیک کنید و و دکتر و سایر افرادی رو اونجا مطرح کنیم البته اگه شما آدم قدر دیگه ایی هم میشناسید میتونید معرفی کنید.

2-وارد سایت خود برنامه رو به فردا یعنی
http://rbf.irib.ir بشید و پیشنهاد بدید که البته سایت برنامه فعلا در حال بروزرسانیه در نتیجه درست کار نمیکنه.

3-به شمار
ه  30000318 پیامک بزنید و افراد رو مطرح کنید.

4-با برنامه تماس تلفنی بگیرید که بدشانسی من نتونستم شمارهاشو گیر بیارم نه تویه سایت صدا و سیما بود نه من تویه این کلیپی که داشتم از برنامه نتونستم شماره ها رو بخونم پس این میمونه برای امشب که حواسمون باشه شماره تلفن های برنامه رو یاداشت کنیم.

5-با روابط عمومی شبکه 3 تماس بگیرید

شماره تماس با روابط عمومی شبکه سه سیما

تلفن گویا : 22021901 - 22021955

22055025 - 22168395 - 22055717

نمابر : 22051579

پیام کوتاه : 300003

پست الکترونیکی : < type=text/java>
\n
sima3@irib.ir < type=text/java>

صندوق پستی : 3334- 19395


6-تویه آدرس زیر اشخاص ر بنویسید http://ch3.iribtv.ir/index.php?option=com_contact&Itemid=253

7- چون این برنامه برنامه مهمیه پس رئیس صدا و سیما حتما نظارت بهش داره در نتیجه نامه دادن به ضرغامی هم مفیده شاید از بقیه هم مفیدتر باشه برای نامه نوشته به ضرغامی برید به این آدرس که برای ارتباط با ریاست سازمان صدا و سیماست و اونجا درخواست رو  در قسمت تماس با ما مطرح کنید یکبار هم ننوسید زیاد هر چی بیشتر بهتر.
آدرس سایت ریاست سازمان:http://hozeriasat.irib.ir/contact.php
البته برای تماس با حوزه ریاست از این پیامک و شماره تلفن هم میتونید استفاده کنید

پیام کوتاه: کاربران می توانند با شماره 300001515 تماس گرفته و پیشنهادات و انتقادات خود را در قالب پیام کوتاه ارسال نمایند.

ارتباط تلفنی: کاربران می توانند با شماره تلفن 22161515 تماس گرفته و پیشنهادات و انتقادات خود را منعکس کنند.

8-با این قسمت های صدا و سیما تماس بگیرید
روابط عمومی معاونت سیاسی
تلفن مستقیم 22024914
تلفن داخلی 22164229
آدرس ای میل prsiasi@irib.ir
نشانی سایت http://www.iribnews.ir

روابط عمومی معاونت سیما
تلفن مستقیم 22058008
تلفن داخلی 22164614
آدرس ای میل prsima@irib.ir
نشانی سایت http://www.irib.ir/tv


در آخر هم یادتون به هر کی میشناسی بگید تماس بگیره
ببینم می تونیم کاری بکنیم یا نه.این مطلب رو  هم تویه هر وبلاگ یا سایت دیگه هم تونستید با اسمه خودتون هم خواستید پخش کنید مهم نیست من در قید و بند این چیزا نیستم که اسمه وبلاگمو جایی بگید یا نه یا بگید مطلب رو از این وبلاگ برداشتین برای من مهم نیست.

در آخر شاید متن نامه رو آماده داشتین کار راحت تر بشه اینم متن نامه البته فراموش نکنید این نامه رو اگه نوشتید آخرش اسمه خودتون رو بنوسد وگرنه صدا و سیما فکر میکنه یک آدمه مدام داره یک نامه رو میفرسته محلی نمیدم.

با سلام
می خواستم برای برنامه "رو به فردا" که از شبکه 3 سیما پخش میشود از افراد زیر هم برای مناظره دعوت کنید


1-استاد روح از اساتید حوزه
2-استاد پناهیان
3-استاد قرائتی
4-دکتر عباسی
5-  دکتر رحیم پور ازغدی
6-دکتر قنبری
6-دکتر ولایتی
7-نادر طالب زاده
8-رسایی(نماینده مجلس)
9-صفار هرندی
10-حاج سعید قاسمی
11-دکتر الهام
12-فاطمه رجبی
13-پروفسور مولانا

14-حجت الاسلام مهدی طائب
15-استاد مصباح یزدی (عمار یاسر رهبری)
16-آقای روانبخش شاگرد استاد مصباح یزدی
17-استاد انجوی نژاد
18- پیام فضلی نژاد

19-دکتر نصر از اساتید دانشگاه اصفهان
20-روح الله حسینیان

با تشکر .....

الن یک چیزی به ذهنم رسید دکتر عباسی کلی شاگرد داره اگر نتونستیم دکتر رو ببریم میتونیم از خود دکتر بخوایم که شاگردایی که توانایی مناظره رو دارن معرفی کنه اتفاقا عرصه خوبیه برای محک خوردن. 
حالا اگه خودتون خواستید تغییری هم در نامه بدین که چه بهتر اگه نه مثل من تنبلید همین کفایت میکنه.
آقا یادم رفت بگم حتما هر جور تماس میگیرید حتما حتما تاکید میکنم حتما بگید اینا از طرف جبهه حق معرفی میشن و ما اینا رو به عنوان نمایندگانمون در مقابل این جبهه نفاق و کفر اموی معرفی میکنیم نباید بگذاریم این برنامه بستری بشه برای جون گرفتن دوباره سران و حامیان این فتنه پس چی شد اینا سخنگویان و نمایندگان جبهه حق هستن که از طرف ما(ملت) معرفی میشن نه هرکسی برنامه دلش خواست. کاری اصلا به احمدی نژاد نداریم اخوی اینجا فقط رهبری مطرحه با تمام قوا باید اینا رو بکوبونیمشون.چه تویه مناظره چه تویه خیابون زدن تو گوشمون میزنیم تو گوششون خون بچه های مردم رو ریختن خونشون رو میریزم به احدیشون رحم نمیکنیم من امشب یک پست دیگه اگه وقت کنم میگذارم درباره طریقه مبارزه با هاشمی چون رهبری ما رو از کار خود سرانه نهی کردن ما بجاش از این شیوه استفاده میکنیم عین مطلب تولی و تبری است تویه 9  دی ما تولی و دوستیمون رو با رهبری نشون دادیم حالا نوبت بیزاری جستن از این افراد و سران فتنه است طوری که داغی به دلشون برای همیشه بگذاریم البته باید اون مطلبی که می خوام گیر بیارم ولی سعی میکنم حتی اگه مجبور شدم تا صبح بیدار باشم مطلبو پیدا کنم تا قردا رویه وبلاگ باشه برای مبارزه با این سران فتنه.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 88/10/27 :: ساعت 1:12 عصر )
»» دو دروغ فاحش در مناظره اخیر

بخش تحلیلی الف   
?? دی ????
آقای جواد اطاعت 5 شنبه شب در مناظره زنده تلویزیونی در ضمن بیانات متنوع درباره مسایل روز کشور، دو رقم و ادعا درموضوعات اقتصادی کشور ارایه کردند که به دلیل غیرواقعی و نادرست بودن هر دو رقم، نکاتی درباره هر دو ادعا یادآوری می‌شود:  

1 – آیا تورم در دوره 8 ساله دوم خرداد، خیلی کم بود؟

آقای اطاعت با انتقاد شدید از تورم قبل و بعد از دولت اصلاحات، دولت آقای خاتمی را در مهار تورم موفق معرفی و برای اثبات این ادعا گفت: «... چرا قیمت گوشت در دوره اصلاحات در طی 8 سال دولت آقای خاتمی بین 3 هزار تا 3 هزار و 700 تومان نوسان داشت اما در دولت فخیمه فعلی و مجلس محترم به 18 هزار تومان افزایش پیدا کرده ... »

خوشبختانه آمارهای اقتصادی مانند تورم، توسط نهادی بی‌طرف و علمی بنام «اداره بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی» ثبت و اعلام می‌شوند و در موضوعات اقتصادی - بر عکس موضوعات سیاسی- گوینده ادعاهای غیرمستند و بی‌پشتوانه خیلی زود رسوا می‌شود.

آمارهای سری زمانی بانک مرکزی http://www.cbi.ir/page/4275.aspxدرباره تورم، نشان می‌دهند. میانگین تغییر شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی (نرخ تورم) در 7 دولت گذشته به شرح زیر بوده است:
 
ماخذ: آمارهای سری زمانی بانک مرکزی درباره تورم+نماگرهای بانک مرکزی
http://www.cbi.ir/section/1378.aspx

به این ترتیب متوسط نرخ تورم طول 8 ساله دولت اصلاحات تقریبا با متوسط نرخ تورم در دولت اول آقای احمدی‌نژاد برابری می‌کند.

ضمنا هر چند قیمت کالایی خاص مانند گوشت قرمز نمی‌تواند شاخص کاملی برای نرخ تورم باشد، با این حال ادعای آقای اطاعت درباره قیمت گوشت در دوره 8 ساله آقای خاتمی نیز کاملا عاری از حقیقت است.

گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی اقلام خوراکی در تهران نشان می‌دهد در مردادماه 1376 که آقای خاتمی دولت را تحویل گرفتند، قیمت هر کیلو گوشت گوسفند با استخوان در بازار آزاد تهران 1300 تومان بوده است (http://www.hamshahrionline.ir/hamnews/1383/830119/bazar/bazark.htm) و در مرداد 84 که دولت اصلاحات به پایان رسید هر کیلو گوشت گوسفند با استخوان در بازار تهران 5019 تومان بوده است (http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8405090287) متاسفانه بانک مرکزی آرشیو گزارش متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را فقط از سال 1386 در سایت خود ارائه کرده و برای استناد به این گزارش در سالهای قبل از 1386 یابد با استناد به سایت روزنامه‌ها و خبرگزاری‌هایی که گزارش فوق را نقل کرده‌اند، استناد کرد. با این حال گزارش زیر نیز که در سایت بانک مرکزی موجود است، روند قیمت‌ها در سالهای 1376 تا 1384 و فاصله زیاد ادعاهای آقای اطاغت از واقعیت را نشان می‌دهد:
http://www.cbi.ir/simplelist/2255.aspx  

2 – آیا طرح تثبیت قیمت‌ها ناموفق بود؟

آقای اطاعت در ادامه فرموده‌اند: «... این هدفمند کردن یارانه‌ها در برنامه چهارم طی یک فرایند ده ساله پیش‌بینی شده بود شما در مجلس هفتم طرح تثبیت قیمت‌ها را آوردید چون پلکانی قیمت‌ها سالی دو درصد افزایش پیدا می‌کرد، گفتید این عامل تورم است و آنقدر ساده انگاری کردید و فکر کردید که با بخشنامه و قانون می‌شود جلوی تورم را گرفت»

درباره این فرمایشات هم لازم به یادآوری است ماده 3 برنامه چهارم توسعه به دولت اختیار داده بود از ابتدای سال 84 فرآورده‌های نفتی را به قیمت آزاد بین‌المللی (فوب خلیج‌فارس) در داخل ایران عرضه کند)http://tarh.majlis.ir/?ShowRule&Rid=8178179f-c51d-4177-8f3c-83eb2a30e861( یعنی به قیمت‌های آن روز بنزین لیتری حدود 360 تومان.

نمایندگان مجلس هفتم، جهش قیمت بنزین بر اساس ماده 3 برنامه چهارم از لیتری 80 به 360 تومان را تورم زا و خطرناک تشخیص دادند و با مصوبه‌ای (مشهور به طرح تثبیت قیمت‌ها)، مدیران 6 شرکت دولتی(پخش و پالایش فراورده‌های نفتی، گاز، برق، آب، مخابرات و پست) را که نوروز هر سال با افزایش قیمت محصولاتشان به تورم دامن می‌زدند، موظف کردند از سال 84 اولا بجای افزایش قیمت، در هزینه‌های زاید خود صرفه‌جویی کنند و ثانیا برای افزایش قیمت محصولات خود، با ارایه توجیحات همه جانبه، از مجلس اجازه بگیرند. در نتیجه در نوروز 84 برخلاف 16 سال گذشته، قیمت سوخت افزایش نیافت و در طول سال 84 ، اقتصاد ایران شاهد کمترین نرخ تورم طی 15 سال قبل از 1384 بود:
 
 ماخذ: نماگرهای اقتصادی بانک مرکزی در سالهای مختلف

نمایندگان مجلس هفتم بعد از چند ماه برای تعیین تکلیف قیمت بنزین، تبصره 13 قانون بودجه را تیدبل کردند که هم اکنون به قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت در حال اجراست که به موجب آن بجای جهش (مانند حکم ماده 3 برنامه) ناگهانی قیمت بنزین، دولت به تدریج تا سال 1392 و همزمان با توسعه و کارآمدسازی حمل و نقل عمومی (جانشین خودروی شخصی) با کاهش سهمیه بنزین، مردم به صرفه‌جویی در مصرف سوخت و استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کند و عادت دهد.

ملاحظه می‌شود که حذف ماده 3 برنامه چهارم توسعه (مصوبه مجلس ششم که آقای اطاعت به عنوان نماینده مجلس ششم در هنگام مناظره از آن بی‌خبر بود) اولا از اقتصاد ایران را از یک شوک تورمی (ناشی از جهش 3.5 برابری قیمت بنزین از لیتری 80 به لیتری 360 تومان) نجات داد و نرخ تورم سال بعد (1384) را به کمترین حد 15 سال قبل کاهش داد و راه حل جایگزین و مبتنی بر انتقال آرام تقاضای بنزین از خودروی شخصی به حمل و نقل عمومی (بجای راه حل شوک انداز ماده 3 برنامه چهارم) ارائه داد.

البته کسی منکر اشتباه دولت فعلی در افزایش شدید نقدینگی در سالهای 85 تا86 و تحمیل تورم شدید فعلی به اقتصاد ایران نیست ولی از همه انتظار میرود به هنگام نوشتن و گفتن در تریبونهای عمومی بخصوص مناظره های پرمخاطب، ارقام نادرست و دور از حقیقت بکار نبرند.

نفس مناظره با هدف روشنگری شهروندان و شفاف شدن مواضع و عقاید، بسیار مناسب است اما ارایه اطلاعات نادرست در حین مناظره از تلویزیون، سوء استفاده از فضای مناظره و بی‌انصافی در حق شهروندان است. آن مناظره‌ای مطلوب و موثر است که طرفین آن، «اطلاعات صحیح و موثق» ارایه کنند.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 88/10/27 :: ساعت 1:7 عصر )
»» آخر و عاقبت اصلاحطلبی آمریکایی!

عاقبت بخیری سرنوشتیه که نصیب هرکسی نمی‌شه.
در عاقبت بخیر شدن آدم‌ها خیلی چیزها نقش داره که شاید بعضی از مهمترین‌شان این ها باشد: اصالت پدر و مادر، لقمه حلال، دوست و رفیق و اطرافیان.
دو - سه روز پیش که اکبر گنجی، از اعضای اتاق فکر نفاق سبز! و یکی از ابوذرهای میر حسین موسوی! در BBC فارسی نظریات نخ‌نمای سکولاریستی خودش را نشخوار می‌کرد و همچون سلمان رشدی ملعون، قرآن و اهلبیت(ع) و امام زمان(عج) را به سخره و کنایه گرفت، به یاد موضوع عاقبت بخیری افتادم.

در این چند ماهه آدم‌های زیادی را دیده‌ایم که عاقبتی پیدا کردند که نه دنیایی برایشان ماند و نه آخرتی.
البته نه این‌که بخواهم قضاوت شخصی کنم و یا به قول برخی دوستان منتقد، جای خدا تصمیم بگیرم! نه؛ ولی وقتی نوع رفتارها و دیدگاه‌ها و عقاید و در کل، سمت و سوی سیر زندگی‌شان را می‌بینم، فهمیدن عاقبت به خیر نشدنشان زیاد هم سخت نیست.

اکبر گنجی، کسی که به گفته یکی از هم‌پالکی‌هایش [عطا الله مهاجرانی (وزیر فرهنگ و ارشاد دولت خاتمی)] خود را مغز متفکر جریان سبز [نفاق] در کشور دانسته و برای خود و تعدادی از رفقایش، جایگاهی چون ابوذر برای میر حسین موسوی می‌تراشد! یقین کردم که جز خدا به کسی نباید تکیه کرد.

وقتی مغزهای متفکر به اصطلاح جنبش سبز! این آقایان باشند، اهانت به امام خمینی(ره) که هیچ، حرمت‌شکنی در عاشورا برای آن‌ها کاری عادی و روشن‌فکرانه خواهد بود!

مطالب مرتبط:
.: دانلود فیلم / اهانت اکبر گنجی به خدا، قرآن و امام زمان(عج) در BBC فارسی. +
.: عاقبت به خیری در تاریخ و سیاست. +
.: آقای موسوی؛ چهره بنی‌صدر را در شما می‌توان دید! +
.: وقتی شیخ یوسف صانعی "ادب مرد به ز دولت اوست" را تفسیر می‌کند! +
.: آیت الله منتظری فوت کرد؛ و خدا کند که عبرت دیگران نشویم! +



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 88/10/27 :: ساعت 1:0 عصر )
»» علیرضا زاکانی vs جواد اطاعت


















درباره مناظره جواد اطاعت و علیرضا زاکانی؛
تندخویی و پراکنده گویی در برابر متانت و منطق اصولی
نکته جالب دیگر سخنان این باصطلاح استاد دانشگاه (!) این بود که وی فکر میکرد انتخاباتی صورت نگرفته و هنوز در فضای انتخاباتی بسر میبرد! وی در حالی که بی رویه از سیاستهای دولت در همه زمینه های اقتصادی سیاسی و سیاست خارجی و فرهنگی انتقاد میکرد عنوان می نمود که مردم از این سیاستها ناراضی اند و نمی دانند که چه بکنند؟!
  

سحر- شب گذشته یکی دیگر از سلسله مناظرات زنده تلویزیونی از شبکه سوم سیما بین جواد اطاعت عضو شورای مرکزی اعتماد ملی و علیرضا زاکانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی پخش گردید. به گزارش سحر، در این مناظره جواد اطاعت با تندخویی و فقدان رویه درست عقلی و منطقی وارد بحث شد و ضمن عقده گشایی از رئیس جمهور متأسفانه موجب انحراف بحث شده و آن را به هر دری کشاند. وی که از رئیس جمهور بعلت پرداختن به همه مباحث انتقاد می کرد خود در این مناظره بدون آنکه بتواند رویه ای منطقی را در سخنان خود حاکم کند به مباحثی چون: برنامه چهارم، طرح یارانه ها، رد صلاحیت ها در مجالس گذشته، قیمت گوشت و نان سنگک، خطبه های امام علی (ع)، قانون اساسی و تجمعات ازاد، لزوم خصوصی سازی تلویزیون، نقد فرهنگی دولت، پروژه های اجرا شده در روستای خودشان، انتقاد از بحث امام زمان توسط رئیس جمهور، اعتراض به نتیجه انتخابات و چندین مورد بی ربط دیگر پرداخت! نکته جالب توجه آن است که وی در هیچ یک از موارد فوق نتوانست بدقت وارد شده و حتی اجازه نمیداد تا دکتر زاکانی به پاسخگویی بپردازد. لکن به پرسش اصلی زاکانی در این مناظره مبنی بر آنکه چرا موسوی بدون داشتن هیچ سند و مدرکی خواستار ابطال انتخابات و برگزاری راهپیمایی شد پاسخ نگفت!
جواد اطاعت که در این مناظره با تندخویی و عصبانیت منزجر کننده ای بحث میکرد در ابتدای بحث گفت که عضو شورای مرکزی اعتماد ملی است ولی به موسوی رأی داده و به این رأی هم افتخار میکند! این موضوع میتواند برای جناب شیخ ساده لوح کروبی جالب توجه باشد، چرا که عضو شورای مرکزی وی هم به وی رأی نداده است!
نکته جالب دیگر سخنان این باصطلاح استاد دانشگاه (!) این بود که وی فکر میکرد انتخاباتی صورت نگرفته و هنوز در فضای انتخاباتی بسر میبرد! وی در حالی که بی رویه از سیاستهای دولت در همه زمینه های اقتصادی سیاسی و سیاست خارجی و فرهنگی انتقاد میکرد عنوان می نمود که مردم از این سیاستها ناراضی اند و نمی دانند که چه بکنند؟! وی در طول این مناظره دوبار این سؤال را تکرار کرد که اگر مردم این دولت را قبول نداشته باشند باید چه کنند؟ گویا اطاعت فراموش کرده بود که انتخاباتی به بزرگی 40 میلیون برگزار گردیده و وی و همفکرانش شکست خوردگان آنند!
در برابر این بهم ریختگی و بی منطقی که بر سخنان اطاعت حاکم بود و متأسفانه موجب ناتمام ماندن مباحث گردید دکتر زاکانی با ارائه تحلیل منطقی از حوادث بعد از انتخابات سؤالات اساسی از رویه در پیش گرفته شده توسط جریان باصطلاح اصلاح طلبی مطرح نمود. وی همچنین در خلال بحث خود اجبارا به مباحث پراکنده اطاعت نیز پاسخ داد. زاکانی در پاسخ به سؤالات اقتصادی و بی ربط اطاعت از وی خواست تا لایحه هدفمندسازی یارانه ها که مصوب مجلس است مطالعه نماید!


مشروح مناظره:
به گزارش ایرنا، این مناظره در دقایق اولیه به علت تاخیر آقای زاکانی تنها با حضور آقای اطاعت آغاز شد و " وحیدیامین پور" مجری مناظره با سئوالی در باره " چرایی و ویژگی های حماسه نهم دی" از میهمان اصلاح طلب برنامه خواست تا مطالبش را بیان کند.
اما اطاعت ترجیح داد قبل از پاسخ به این سئوال، مقدمه ای را با معرفی خودش بیان کند.
وی بعداز تسلیت درگذشت استاد مسعود علیمحمدی به خانواده ، همکاران دانشگاهی و همه کسانی که به سرنوشت کشور و ملت علاقه مند هستند، گفت:
" در انتخابات از جناب آقای موسوی حمایت کردم و به این حمایت افتخار می کنم و
در ضمن احترام بسیار ویژه و مخصوصی نسبت به آقای کروبی دارم و از علاقه مندان و ارادتمندان به ایشان از گذشته بوده ، هستم و خواهم بود".
اطاعت این گونه به سخنان خود ادامه داد:" من که اینجا صحبت می کنم عضوی از جریان اصلاحات هستم اما این نیست که این جریان مرا به عنوان نماینده خودش در این مناظره معرفی کرده باشد، این تصمیم شخصی خود من بوده و البته تلاش می کنم با آن نگاه اصلاحی در چارچوب قانون اساسی و با نگاه و تعریفی که از جمهوری اسلامی دارم برنامه خودم را ارائه کنم.
این توضیح را از این جهت گفتم که در برنامه شما کسانی مثل آقای مطهری ، خوش چهره از موضع انتقادی صحبت می کنند، کسانی مثل آقای افروغ که منتقد وضع موجود هستند، دکتراحمد توکلی منتقد وضع موجود هستند، من را بینندگان از این زاویه نبینند من مخالف وضع موجود هستم اصلا وضع موجود را برنمی تابم ، انتقاد جدی هم دارم نه تنها به بحث انتخابات، بلکه به سیاست های ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی در عرصه داخلی و خارجی.
به عنوان کسی که 20 سال روی مسائل ایران کار کرده ، ادعا می کنم در این حوزه صاحب نظر هستم ، می توانم اگر شما برنامه بگذارید، در برنامه های مختلف سیاست های اقتصادی، خارجی و داخلی دولت را در حوزه های مختلف نقد و ارزیابی کنم .
پیشنهاد می کنم مثل برنامه 90 یک ارتباط با مردم برقرار کنید تا نظرشان را بدهند. اصلا صاحب نظرترین فردی که در جریان اصولگرا فکرمی کنید طرفدار وضع موجود است ، اصلا خود آقای رییس جمهور که بحمد الله در همه حوزه ها صاحبنظر هستند از مذهبی گرفته تا حوزه های اقتصادی و سیاسی بیایند اینجا ، حاضرم با ایشان بحث کنم و مردم رای شان را بدهند و بگویند کدام دیدگاه و نظر را می پسندند.
من هم وضع موجود را قبول ندارم و هم برای آن راه حل دارم.این را از این جهت گفتم که بینندگان بدانند من ضمن اینکه احترام می گذارم به آقایان مطهری و خوش چهره و دیگر دوستان از این دست ، موضع من با آنان کاملا متفاوت است. آنان از درون جریان اصولگرا منتقد وضع موجود هستند اما من از موضع اصلاح طلب مخالف وضع موجود هستم".
در این لحظه دکتر زاکانی در مناظره حضور یافت و ضمن عرض ادب به بییندگان و مجری و آقای اطاعت از شرکت در این مناظره ابراز خوشحالی کرد.
وی در پاسخ به درخواست مجری مناظره گفت:بنده علیرضا زاکانی هستم نماینده دور هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ، ری و شمیرانات و اسلام شهر ، یک اصولگرا که کمترین آنها هستم و امیدوارم این کشور بتواند قله های افتخار و ترقی را روز به روز طی کند و این حرکت با بهره گیری از همه پتانسیل های کشور ادامه یابد.
سپس آقای اطاعت سخنان نیمه تمام خود را پی گرفت و گفت:"بحث مقدماتی ام تمام نشده بود ، یک نکته به دوستان صدا وسیما عرض کنم ، شما بیشترروی معلول ها بحث می کنید در حالیکه باید به علت ها بپردازید، علت هایی که پیامدهای اجتماعی بدنبال دارد و بعد هم بیشتر برنامه های صدا وسیما که من می بینم ، همه چیز را به استکبار جهانی ، آمریکا و صهیونیست ها و اینها وصل می کنید، این ذهن برای من بیننده ایجاد می شود که اگر همه چیز دست استکبار جهانی است پس ملت ایران کجاست ، شعور و درک و فهم مردم چه می شود، اگر قرار باشد که پشت انتقاد و اعتراض مردم ، آمریکا و استکبار جهانی و صهیونیست و اینها باشد اصلا انقلاب نباید می شد. اگر انقلاب شده پس حرف محمدرضا پهلوی درسته که در کتابش نوشته ،" انگلیسی ها و آمریکایی ها انقلاب کردند". من تعجب می کنم ، شما کارشناس دارید.
بحثی دیگر در تلویزیون از چند سال پیش شروع شده ، یک روز هم از من دعوت کردند که بیایم راجب انقلاب مخملی صحبت کنم ؛تلفنی به آن دوست عزیز گفتم که انقلاب مخملی در کشورهای استبدادی اتفاق می افتد . شما وقتی این را می گویید در ایران انقلاب مخملی اتفاق افتاده، تالی فاسد و روی دیگر سکه اش این است که نظام جمهوری اسلامی انتخابات آزاد ندارد. خودتان ناخواسته می پذیرید. اگر انتخابات آزاد ، فرایند دموکراتیک و عرصه رقابت آزاد باشد و سرنوشت در صندوق رای تعیین شود، مردم چرا بخواهند انقلاب کنند. انقلاب که یک چیز همین جوری نیست ، یک ملت در طی چندین سده ممکن است یکبار انقلاب بکند و آن موقعی است که کارد به استخوانش برسد. حالا از نوع خشن ، نرم ، مخملی و یا رنگی سیاه ، سفید، قرمز و زرد باشد.
شما ناخواسته دارید می گویید جمهوری اسلامی کشور آزادی نیست و یک عده چون نمی تواننداز راه های دموکراتیک به حقشان برسند می خواهند انقلاب مخملی بکنند.
واقعا به عنوان یک کارشناس مسایل سیاسی تاسف می خورم که در تلویزیون جمهوری اسلامی اینقدر سطحی به قضایا نگاه می شود.
مثلا پاره شدن عکس امام ، یک نفرعکس امام را پاره کرده و حالا که بوده و یا نبوده معلوم نیست . این کار بدی است زیرا به حضرت امام اهانت شده است، تلویزیون بارها و بارها آن را پخش می کند ، یک منکر را در سطح تیراژ بسیار و میلیونی برای ملت منتشر می کند. اگر آن منکر است ، این که به مراتب بدتر و خلافش بیشتر است. مردم می بینند و ایراد می گیرند. اگر پاره شدن عکس حضرت امام منکر است که هست، آیا توهین به بیت امام منکر نیست، این کار خلافی نیست که شما یک فردی مثل آقای خاتمی انسانی متعهد و متدین ، من می توانم قسم بخورم که کمتر فردی پیدا می شود تعهدش نسبت به اسلام، کشور، انقلاب ، ملت و قانون اساسی مثل او باشد و بخواهد در روز عاشورای حسینی سخنرانی کند و جلسه سخنرانی او را به هم می زنند. مگر قرار است همه مثل هم صحبت کنند، هرکسی ممکن است قرائت خودش را از عاشورا داشته باشد. ممکن است آقای خاتمی انتقاد داشته باشد که دارد ولی قرارنیست یک مشت چماق بدست را واداریم که جلسه را بر هم بزنند، این زشت است که بعداز 30 سال در جمهوری اسلامی این کارها را می کنند و آنوقت تلویزیون هم می شود سخنگوی این جریان و تفکر. باعث تاسف است.
اما 9 دی ، بیانیه آقای محسن رضایی را خواندم، حرف قشنگی دارد که 9دی مربوط به هیچکسی نیست ؛ در این کشورهرایرانی اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان اعم از سنی و شیعه همه به امام حسین و عاشورا ارادت دارند. اگر کسی خدای نخواسته در روز عاشورا خطایی را صورت داده همه ملت با او مخالف است و در این بحثی نیست. منتهی حرف من با دوستان خودم این است که عزیزان اگر در روز عاشورا کف و سوت زدن اشتباه است، زدن به مردم اشتباهش بالاتر است و کشتن مردم به مراتب خطایش بیشتر است، من نمونه هایی را از نهج البلاغه امشب می خوانم تا ببینیم حضرت علی چگونه حکومت می کرد و ما چکونه حکومت می کنیم و بنابراین 9 دی متعلق به همه ملت است و به هیچ جریان خاصی بستگی ندارد اما صداوسیما سعی می کند آن را به جریان خاصی منتسب کند و بگوید این مردم ما بودند .
خوب اگر واقعا همه مقدسات را شما مصادره می کنید آنوقت ملت چکار باید کند و مخالفت و انتقادش را چگونه ابراز کند . اینها بحث هایی است که معتقدم شما و صداوسیما باید در برنامه توجه کنید . شما اشاره کردید( تذکر مجری ،قبل از شروع برنامه) برخی دوستان حاضرنیستند به صداوسیما بیایند و من هم با اکراه آمدم . اما گفتم بیایم و با استفاده از این فرصت حرف هایم را بزنم و بگویم این رویه که صدا وسیما در پیش گرفته ، درست نیست".
اطاعت در باره رویه برنامه رو به فردا گفت: زمانی که برنامه و صحبت های من پخش می شود و طبیعتا دوستانی می بینند، اگر این فضا واقعا تداوم پیدا کند به نفع کشور است.
آقای زاکانی در پاسخ به سخنان میهمان اصلاح طلب برنامه گفت:" استفاده کردیم از بیانات شیوای آقای اطاعت اما ای کاش ایشان یک کم هم به شعارهای روز 9 دی توجه می کرد و خواسته هایی که مردم داشتند. به هر حال نمی شود چشم را بر واقعیت ها بست . به نظرم جناب آقای اطاعت یک سلسله نکات حفظ شده را تکرار می کند و این نکات بارها تکرار شده و پاسخ های خودش را هم دریافت کرده است. 9 دی در واقع و درحقیقت اوج شور و شعور انقلابی مردم مسلمان ایران بود. این را کسی نمی تواند منکر بشود و هرچقدر هم بخواهند تلاش بکنند و این افتخار و یادگار ملت را که در تارک تاریخ ثبت شد محو و یا مصادره کنند، نمی توانند ، این افتخاراصلا مصادره شدنی نیست زیرا این مربوط به انقلاب است.
اما تمام حرف ما با امثال جنابعالی و دیگران این است، چرا زمینه ساز مسایلی شدید که منجر به آشوب بشود و چرا در حقیقت مسیری را اختیار کردید که قانون را بشکنید و نه در مقام شعار بلکه در مقام عمل مسیری را اختیار کردید که در این بستر ضد انقلاب بتواند رشد پیدا کند.
برخلاف نظر جناب آقای اطاعت که برای من بسیار محترم است، جناب آقای جواد اطاعت که قبلا توفیق داشته ام با ایشان در مناظره دانشگاه شریف شرکت کنم . بنده فکر می کنم کشور هفت ماه است که در آتش یک فتنه می سوزد و این آتش فتنه در حقیقت خیلی عمیقتر از آن است که بخواهیم آن را منتسب کنیم به رقبا و عناصری که در داخل کشور هستند. این در حقیقت تجلی یک بعداز تقابل نظام اسلامی با نظام سلطه است.
اگر ایشان منکر این موضوع هستند می توانند به گفتار کسینجر که قبل از انتخابات بیان کرده است اینکه چه کسی پیروز شود.
مجری صحبت های میهمان اصولگرا را قطع کرد و گفت : ایشون منکر نیست، ایشون معتقد است که نمی شود همه اتفاقات کشور را به گردن استکبار انداخت.
زاکانی ادامه داد: توضیح می دهم، کسینجر می گوید مهم این نیست که چه کسی پیروز انتخابات است بلکه مهم این است که ایران و در واقع انقلاب اسلامی باید منقرض شود.
در بحث انتخابات که یک سناریوی بزرگ طراحی می شود لازم نیست همه ضد انقلاب باشند اصلا کسی یک چنین حرفی را نزده است. ممکن است کسی دوست انقلاب باشد اما در سناریوی دشمن بازی کند. این تعبیر را از حضرت امام بارها شنیده ایم که ممکن است به ده واسطه یک نیروی انقلاب تحریک بشود و عملی را انجام دهد که خواست دشمن است.
این انگ زدن ها و برچسب زدن ها را بنده نمی پسندم. بنده معتقدم این اتفاقی که تحت عنوان جنگ نرم رخ داد ماحصل در واقع دو دهه تلاش بوده که بتوانند فرهنگ سازی و نهادسازی و هم شبکه سازی کنند و ماحصل آن تغییری را دامن بزنند. لذا بخشی از افرادی که زمینه ساز این قضیه بودند حتما متعلق به دشمن نیستند.
بخشی از افراد مخالف هستند اما تلاش دشمن جوری است که صورت مساله را طوری نشان دهد تا آنچه آنها نتیجه گیری می کنند خروجی اش عمل در جهت آنها باشد و برخی هم معاند هستند.
در انتخابات ریشه یابی موضوع خیلی مهم است و معتقدم باید ریشه یابی کرد.
40 میلیون نفر شرکت کردند ، 20 میلیون و خورده ای به جناب آقای احمدی نژاد رای دادند و نمی توانید منکر شوید، بیش از 13 میلیون هم به جناب آقای موسوی رای دادند.نفرات بعدی هم میزان آرایی را به خود اختصاص دادند.
در حقیقت اولین بردی که در انتخابات بود، این بود که مردم آمدند پای صندوق های رای و به جهت گیری های انقلابی رای دادند . آن 24 میلیون و خورده ای که تکلیفش روشن است و از آن 13 میلیون و خورده ای هم که به آقای موسوی رای دادند، بخش عمده کسانی بودند که ایشان را نخست وزیر دوران امام و جنگ می دانستند.
ایشان خودش ادعاها داشت در باره تثبیت انقلاب و تجلی ارزش ها در دورانی که اگر توفیق داشته باشد در خدمت مردم باشد.
بالطبع اولین وی‍ژگی انتخابات این بود که مردم به رویکرد کشور و جهت گیری ها و ارزش های انقلابی رای دادند و نکته دوم این بود که کثرت شرکت کنندگان میزانی را ترسیم کرد که چشم جهانیان را خیره ساخت و اتفاقی افتاد که ماحصل آن می توانست خیلی مشکلات داخلی و خارجی ما را حل کند.
در واقع بعداز انتخابات شاهد بودیم با یک نوع ساماندهی که از قبل از انتخابات شده بود ، بحث دروغ ، تقلب و بعد بحث جنایت مطرح و شرایط به سمتی رفت که ماحصلش یک سلسله اعتراضاتی شکل گرفت. در این اعتراضات یک اکثریتی بودند که سئوال داشتند و نظام و ما مسئولین کشور هم موظف به پاسخگویی هستیم و یک اقلیت بودند که از روز اول آشوب کردند و اصلا منتظر نماندند، عصر روز شنبه بعداز انتخابات در دانشگاه تهران و یکی دو روز اول در دانشگاه صنعتی اصفهان، قریب سه میلیارد تومان آتش سوزی راه انداختند. آن موقع نه کسی کشته شده بود و نه خونی از دماغ کسی آمده بود . اصلا یک سناریوی عملیاتی بود که پیاده شد.
زاکانی از میهمان دیگر برنامه پرسید که اگر منکر این حرف ها هستید بفرمایید.
اطاعت گفت : صددرصد
زاکانی ادامه داد: حداقل دانشجویان دانشگاه تهران، رییس دانشگاه تهران ، دانشگاه صنعتی اصفهان می توانند شهادت بدهند.
بعداز این موضوع ، مسیری اختیار و انتخاب شد که ماحصل آن اعتراض های اکثریت بود که معتقد بودند و حق طبیعی شان هم بود و البته اقلیتی هم آشوبگر بودند .
جواب آن اکثریت معترض راهش پاسخگویی بود که نظام هم این مسیر را پیش گرفت . اما یک اقلیت بودند که از همان روز اول آشوب کردند و اتوبوس ها را در خیابان مطهری آتش زدند که الحمد لله شما (آقای اطاعت) ندید و منکر می شوید. این اتفاق که افتد نظام مسئولیت برقراری امنیت جامعه را داشت در برابر آن آشوبگران .
اگر کسی یک کاسه بخواهد با موضوع برخورد کند حتما اشتباه است. توجه به فرمایشان مقام معظم رهبری در 29 خرداد ماه نشان می دهد ، ایشان همین تفکیک را به صراحت بیان می کنند و آن موقع بحث جذب حداکثری را مطرح می فرمایند.
بله نظام وظیفه جذب حداکثری دارد نسبت به آن اکثریت معترض . و توانسته تا حدودی موفق باشد اگرچه کامل نیست.
روز 25 خرداد چندصدهزار نفر به خیابان آزادی می آیند اما روز قدس حداکثر 40تا 50 هزار نفر می آیند و شعار نه غزه ، نه لبنان جانم فدای ایران و از این جنس شعارها می دهند ، روز 13 آبان چند هزار نفر در میدان هفت تیر شروع به آتش زدن می کنند که با چشم خود اینها را دیده ام.
اینها معترض نیستند، معترضین آنهایی بودند که به خیابان آزادی آمدند و نظام توانسته به آنها پاسخ دهد و البته می شد خیلی بهتر از این هم عمل بشودو این مسیر را دنبال کرد. و در نهایت روز 16 آذرکه اوج انتظارات آنها از دانشجویان و دانشگاهیان عزیز بود، می بینیم با بصیرت دانشجویان و دانشگاهیان عزیز و اساتید محترم آنها طرفی نمی بندند. و در کل کشور به 4 تا 5 هزار نفر و در تهران به چند صدنفر می رسند.
مجری : شما مدعی هستید که غیر از این چند هزار آشوبگر معترض دیگری به خیابان نیامده است؟
زاکانی: نه عرض من این است که جریان اعتراض اولی رو به فروکش رفته زیرا نظام خود را درمقابل آنان پاسخگو می دیده است که باید پاسخ شبهات آنها را بدهد و این وظیفه را انجام داده اما اینکه رسانه ها توانسته اند به نیکی آن را منتقل کنند این امری است که بنده محل تردید دارم . برهمین اساس ای کاش این مناظره ها 4 یا 5 ماه پیش برگزار می شد و یا همان ایام انتخابات برگزار می شد.
دو جریان اقلیت آشوبگر و اکثریت معترض همان هفته اول خطشان از هم جدا شد. لذاعده ای هتاک روز عاشورا آمدند تا آشوب کنند و آتش بزنند و شرایطی ایجاد کنند در روزی که مردم در اوج احساسات و عزاداری هستند تا فتنه انگیزی کنند.
برخوردی که با این عناصر صورت می گیرد دقیقا در راستای تثبیت امنیت است و اگر کسی منکر آن شود در حقیقت جامعه ای آشوب زده را طلب می کند که در آن سنگ روی سنگ بند نمی شود .
9 دی در واقع پاسخ به عناصر زمینه ساز فتنه و فتنه گران است و پیام مردم در این روز بسیار روشن است . نمی دانیم دکتر اطاعت در آن روز کجا تشریف داشتند.اگر در مسیر راهپیمایی بودند می دیدند حضور مردم را.
مجری : آقای اطاعت شما در تهران بین مردم بودید،
اطاعت: خیر تهران نبودم.
زاکانی : هرکجای کشور که تشریف داشتید حتما بین مردم بودید ، نبودید؟
اطاعت: خیرنبودم.
زاکانی : مشکل همین جاست ، خدمت شما عرض کنم که در این مسیر امکانی ایجاد می شود تا مردم به صحنه آمده و خودشان ابراز برائت و بیزاری می جویند از کسانی که آن هتاکی ها را انجام دادند، هتاکی هایی که هیچ ربطی به عناصر معترض چند صدهزار نفر و یا چندین میلیون نفر ندارد . معتقدم اینها کاملاباید از هم تفکیک شوند، کسی که ادعایی و سئوالی دارد، راهش پاسخ و پاسخگویی است و کسی که در واقع آشوب می کند نظام موظف به ایجاد امنیت است.
مجری : در جریان اصولگرایی کسانی نبودند که این دو دسته را از هم تفکیک نکرده باشند؟ یک آسیب شناسی کنید جریان اصولگرایی را در جریانات پس از انتخابات.
زاکانی : نگاه کنید راس نظام که مقام معظم رهبری هستند ، روز 29 خرداد این تفکیک را انجام دادند و در واقع یک جهت گیری هایی را در کشور معلوم و مشخص کردند که کسی غیر از این نمی توانست اگر کمی اعتقاد و انصاف داشت ، مسیری را انتخاب کند و برود . نکته دوم اینکه ما در مجلس گروهی تشکیل شد تا برویم عوارض بعداز انتخابات را بررسی کنیم و رفتیم با نامزدهای محترم معترض جلسه تشکیل دادیم .
با همه آنها و در واقع وقتی گزارشی که در مجلس که بیش از 290 نفر حاضر بودند، عین همین تحلیل را هفته دوم بعداز انتخابات ارائه کردم و به نمایندگان محترم عرض کردم که برای معترضان راه ما پاسخگویی و گره گشایی ذهنی است و اما برای آشوبگر راهش برخورد و ایجاد امنیت برای مردم است.

   
  
اخبار مرتبط:



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 88/10/25 :: ساعت 2:20 عصر )
<      1   2   3   4   5      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 223
>> بازدید دیروز: 95
>> مجموع بازدیدها: 335172
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب