سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شریف به تمام معنا کسی است که دانشش مایه شرف او گردد [امام جواد علیه السلام]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» بریتانیا: شاخه نظامی حزب الله لبنان را در فهرست سازمان های تروری

بریتانیا: شاخه نظامی حزب الله لبنان را در فهرست سازمان های تروریستی قرار می دهیم

دولت بریتانیا می گوید قصد دارد تمامی شاخه نظامی جنبش حزب الله لبنان را در فهرست سازمان های تروریستی ممنوعه قرار دهد.وزارت کشور بریتانیا روز چهارشنبه حزب الله را به پشتیبانی از تروریسم در عراق و سرزمین های فلسطینی متهم کرد و گفت بر اساس تصمیم جدید تعلق داشتن به شاخته نظامی حزب الله، جمع ْآوری پول یا تشویق حمایت از آن یک جرم جنائی خواهد بود.این ممنوعیت، که به گفته مقامات بریتانیایی بر فعالیت های سیاسی، اجتماعی و انساندوستانه حزب الله تاثیر نخواهد داشت، تا زمانی که پارلمان بریتانیا آنرا تصویب نکند، عملی نخواهد شد. سازمان امنیت خارجی حزب الله هم اینک در فهرست تروریستی قرار دارد.بریتانیا بیش از ?? گروه را به عنوان سازمان های تروریستی بین المللی قلمداد کرده است. در ماه ژوئن، قانون گذاران بریتانیا گروه اپوزیسیون ایرانی سازمان مجاهدین خلق را از فهرست سیاه تروریستی خارج کردند.این تصمیم پس از آن گرفته شد که یک دادگاه بریتانیا رای داد مجاهدین در سال ???? خشونت را تقبیح کرده و به این دلیل دیگر نیاید یک سازمان تروریستی تلقی شود.  


مک کین میگوید مواد مخدر از کلمبیا برای آمریکائیان یک چالش عمده است

جان مک کین کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه میگوید تداوم ارسال مواد مخدر از کلمبیا به آمریکا از طریق مکزیک چالشی عمده برای تمامی آمریکائیان است. مک کین این نظر را امروز، از کارتاجنا در کلمبیا، در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی آمریکائی ای بی سی مطرح ساخت. وی روز سه شنبه قریب دوساعت با الوارو اوریبه رئیس جمهوری کلمبیا ملاقات و گفتگو کرد. مک کین پس از آن از تلاش های کلمبیا در مبارزه با مواد مخدر و چریک های چپ گرا تحسین بعمل آورد، ضمن آنکه از دولت آن کشور خواست کارنامه حقوق بشری خود را بهتر کند. مک کین همچنین به دفاع از موافقتنامه تجارت آزاد میان آمریکا و کلمبیا پرداخت، که فعلا در آمریکا در کنگره تحت کنترل دمکرات ها بر سر ملاحظات راجع به حقوق بشر معوق مانده است. مک کین که کاندیدائی اش باید در کنوانسیون حزب جمهوریخواه رسمیت پیدا کند، فردا در مکزیک با فیلیپه کالدرون رئیس جمهوری آن کشور ملاقات میکند. در همین حال ستاد انتخاباتی براک اوباما کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا از حزب دمکرات میگوید وی در نظر دارد به اردن، اسرائیل، فرانسه و بریتانیا برود. این ستاد نگفته است آیا اوباما به عراق و افغانستان نیز سفر خواهد کرد یانه. اوباما گفته است این سفرها به وی فرصت میدهد که اوضاع را در کشورهائی برای امنیت ملی آمریکا اهمیت حیاتی دارند از نزدیک بررسی و ارزیابی کند، و با دوستان و متحدین آمریکا درباره چالش های مشترک به تبادل نظر بپردازد. مک کین نظرات اوباما در باره سیاست خارجی را مورد انتقاد قرار داده است. اوباما نیز باید کاندیدائی اش در کنوانسیون دمکرات ها رسمیت پیدا کند.


روسیه میگوید برای مدیران نفتی بریتانیائی مجوز کار صادرمیکند

اداره مهاجرت روسیه میگوید در تدارک تائید چهل و نه مجوز کار برای کارکنان خارجی شرکت مشترک نفتی روسیه و بریتانیا، موسوم به TNK-BP است. اطلاعیه امروز این اداره نگرانی های راجع به خروج عمده و جمعی کارکنان بریتانیائی شرکت را تخفیف داده است. دیروز گزارشهای خبری از روسیه حاکی از آن بود که مدیران ارشد بریتانیائی شرکت ، از جمله باب دادلی ، مدیر عامل، و دستیارمالی او، هفته آینده با احتمال اخراج مواجه میشوند. بنا به این گزارشها، ویزای کاری بقیه کارکنان خارجی نیز آخر ماه ژوئیه منقضی میشد. چهار سهامدار میلیاردر روسی همتاهای بریتانیائی خود را به محدود ساختن گسترش و توسعه شرکت در خارج متهم و خواستار استعفای دادلی شده بودند. بریتانیائی ها نیز بنوبه خود روسها را به استفاده از الزامات ویزا به عنوان بهانه ای برای محدود ساختن شمار کارکنان خارجی شرکت متهم کرده بودند. در همین حال روزنامه تایمز لندن میگوید گوردن براون نخست وزیر بریتانیا قرار است در منازعه TNK-BP با درخواست کمک از دیمتری مدویدف رئیس جمهوری روسیه وساطت کند. این دو رهبر قرار است در حاشیه کنفرانس سران کشورهای صنعتی در ژاپن مذاکره کنند. TNK-BP سومین شرکت بزرگ نفتی روسیه ، با مشارکت BP ، شرکت سابق نفتی بریتانیا و شرکت روسی Alfa Access Renova بوجود آمده است. 


موگابه از قطعنامه اتحادیه آفریقا استقبال کرد و چانگرای خواستار یک میانجی جدید است

 رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه از یک قطعنامه اتحادیه آفریقا، که مذاکره برای تشکیل دولت وحدت ملی را در آن کشور توصیه میکند، استقبال کرده است، اما حزب اصلی اپوزیسیون زیمبابوه وساطت جاری را عملی نمیداند . وزیر اطلاعات زیمابوه میگوید آقای موگابه آماده مذاکره برای حل و فصل مشکلات کشور است، همانگونه که روز یکشنبه پس از مراسم تحلیف گفته بود . قطعامه اتحادیه آفریقا، در واکنش به تجدید انتخاب آقای موگابه، خواستار مذاکراتی است که به تشکیل یک دولت وحدت ملی در زیمبابوه منجر شود. اما مورگان چانگرای، که اپوزیسیون جنبش اصلاحات دمکراتیک را رهبری میکند، گفت مذاکرات بی معناست مگر آنکه اتحادیه آفریقا میانجیگر جدیدی را انتخاب کند. آقای چانگرای که امروز، چهارشنبه در حراره پایتخت زیمبابوه صحبت میکرد، گفت تابو امبکی رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، که میانجیگری در بحران سیاسی زیمبابوه را برعهده دارد، در مقابل آقای موگابه موضعی بسیار اتخاذ کرده است . این رهبر اپوزیسیون همچنین گفت هرگونه مذاکراتی جدید باید با با هدف غائی برگزاری انتخاباتی جدید انجام گیرد . در همین حال آقای امبکی موضع اتحادیه اروپا را که میگوید فقط دولت زیمباوه ای را به رسمیت می شناسد که آقای چانگرای رهبر اپوزیسیون نیز بخشی از آن باشد، رد کرده است. آقای امبکی روز سه شنبه در پایان کنفرانس سران اتحادیه آفریقا در مصر صحبت میکرد. آقای موگابه در مقام ریاست جمهوری زیمبابوه در کنفرانس شرکت کرده بود. آقای امبکی دنبال توافقی برای تقسیم قدرت میان حزب حاکم آقای موگابه و حزب اپوزیسیون آقای چانگرای است. آمریکا تنها راه برطرف ساختن بحران سیاسی در زیمبابوه را گفتگو میداند . نتیجه انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری زیمبابوه توسط رهبران غربی که میگویند انتخابانتی آزاد و منصفانه نبود رد شده است. آقای چانگرای در واکنش به خشونت علیه حامیانش ،خود را از رای گیری در این انتخابات کنار کشیده بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ارتش آمریکا از دستگیری دو عضو گروه ویژه مورد حمایت ایران درعراق خبرمیدهد

ارتش آمریکا در عراق میگوید نیروهای ائتلاف دو مظنون به عضویت در گروههای ویژه را در بغداد دستگیر کرده اند ارتش میگوید این دو امروز، چهارشنبه، در حمله به خانه یک واسطه اسلحه و مربی مرتبط با حملات به نیروهای ائتلاف و عراق دستگیر شدندارتش آمریکا از واژه گروههای ویژه برای توصیف شورشیان شیعه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران استفاده میکند. در همین حال، امروز هشام زیباری وزیر امورخارجه عراق گفت ملک عبدالله پادشاه اردن در نظر دارد بزودی از عراق دیدن کند. وی نخستین رئیس یک کشور عرب است که پس از حمله پنج سال پیش تحت فرماندهی آمریکا به عراق از آن کشور دیدن میکند. زیباری گفت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز قرار است از عراق دیدن کند. وی گفت هنوز برای این سفرها تاریخی تعیین نشده است.

 


مرد فلسطینی با کوبیدن بولدوزر به اتوبوس در اورشلیم سه نفر را کشت

مقامات اسرائیلی میگویند یک مرد فلسطینی با کوبیدن بولدوزر به یک اتوبوس در اورشلیم دست کم سه نفر را کشت، و پیش از آنکه با شلیک گلوله توسط پلیس کشته شود بیش از چهل و پنج نفر را مجروح کرد.مقامات این واقعه را که در   یکی از خیابان های اصلی اورشلیم رخ داد، حمله ای تروریستی توصیف کردندپلیس میگوید راننده بولدوزر یک فلسطینی اهل شرق اورشلیم بود. به گفته یک سخنگوی دولت اسرائیل وی برای مقاطعه کاری کار میکرد که در آن خیابان کار گرفته بود.گروه ستیزه گر فلسطینی حماس میگوید این حمله را انجام نداده است و نمیداند کار کیست. با اینحال سخنگوی حماس واقعه را واکنشی طبیعی به حملات روزانه اسرائیل علیه فلسطینیان توصیف کرد. حماس فعلا آتش بسی متزلزل را با اسرائیل در نوار غزه مراعات میکند. سکنه عرب اورشلیم، برخلاف فلسطینیان سکنه کرانه غربی و نوار غزه، برای کارکردن در اسرائیل از آزادی سفر و آمد و شد برخوردارند. بسیاری از عرب های اورشلیم در بخش ساختمانی اسرائیل کارمیکنند. پلیس میگوید این مرد در آن خیابان شلوغ، نزدیک به ایستگاه اصلی اتوبوس، بولدوزر را به اتوبوس کوبید، که موجب واژگون شدن، و اصابت به چند اتوموبیل دیگر شد.امدادگران بسیاری از مجروحین را در محل مداوا کردند.


نامبارین انخبایار برای چهار روز در پایتخت مغولستان حالت فوق العاده اعلام کرد

  مقر حزب حاکم در مغولستان که تظاهر کنندگان به آتش کشیدند«نامبارین انخبایار» رئیس جمهوری مغولستان به دنبال تظاهرات خشونت آمیز مردم در اعتراض به انتخابات روز یکشنبه پارلمانی، به مدت چهار روز در پایتخت حالت فوق العاده اعلام کرد. طبق فرمان ریاست جمهوری، از نیمه شب چهارشنبه برگزاری هرگونه اجتماعات در اولان باتور پایتخت مغولستان ممنوع به شمار می رود. تظاهرکنندگان خشمگین روز سه شنبه به زد و خورد با پلیس پرداختند و دفاترحزب حاکم مغولستان را به آتش کشیدند و آن را به تقلب در انتخابات متهم ساختند. پلیس با شلیک گلوله های لاستیکی و گاز اشک آور در مقام تلافی جوئی برآمد. نتایج کامل انتخابات هنوزاعلام نشده است، اما نتایج مقدماتی نشان می دهد که حزب حاکم انقلابی خلق مغولستان بیش از 40 درصد از 76 کرسی پارلمان مغولستان را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

 


زیباری: آمریکا با پایان دادن مصونیت قانونی گاردهای خارجی در عراق موافقت کرد

هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراقهوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق می گوید آمریکا موافقت کرد که مصونیت قانونی گاردهای امنیتی خارجی را در عراق پایان دهد. آقای زیباری روز سه شنبه به قانونگذاران عراق اظهار داشت واشنگتن در جریان مذاکرات با بغداد درباره یک قرارداد امنیتی دراز مدت، چنین امتیازی را قائل گردید. مقامات آمریکا حاضرنشده اند که جزئیات این مذاکرات را فاش سازند، اما ابراز امیدواری کرده اند که قرارداد امنیتی مورد نظر تا پایان ماه ژوئیه جاری منعقد گردد. مقامات آمریکا اززمان اشغال عراق در سال 2003، گاردهای امنیتی خارجی را در چارچوب سیستم حقوقی عراق مصون از پیگرد اعلام کرده بودند. در تحولی دیگر، جبهه وفاق عراق که بزرگترین فراکسیون پارلمانی اهل تسنن به شمارمی رود، گامی را در جهت الحاق مجدد به دولت نوری المالکی نخست وزیر اهل تشیع عراق برداشت و روز سه شنبه فهرستی از پنج تن از کاندیداهای جبهه را در اختیار آقای المالکی قرار داد.


حمله شورشیان به یک پاسگاه ناتو در افغانستان با کمک ارتش پاکستان با شکست مواجه شد

ناتو می گوید نیروهای این اتحادیه با هماهنگی با ارتش پاکستان حمله شورشیان به یک پاسگاه ناتو را در افغانستان با شکست مواجه ساختند. ناتو دربیانیه روزسه شنبه خود اعلام کرد نبرد میان طرفین شامگاه روزدوشنبه در ولایت خوست افغانستان آغازگردید و نیروهای ناتو با استفاده از خمپاره و توپخانه و توسل به حملات هوائی ، شورشیان را به عقب راندند. در همین حال نیروهای پاکستان شورشیان فراری را زیر آتش قرار دادند و چند نفر از آن ها در داخل خاک پاکستان از پای درآوردند. حمایت نظامی پاکستان از ناتو از موارد کم نظیر همکاری این کشور با ناتو به شمار می رود و سیاست اعلام شده دولت جدید پاکستان را در زمینه متوقف ساختن حملات شورشیان به افغانستان با استفاده از خاک پاکستان مورد تأکید قرار می دهد. در رویدادی دیگر، مقامات پاکستان اعلام کردند که نیروهای دولتی این کشور روز سه شنبه ستاد عملیاتی گروه افراط گرای لشکراسلام را در منطقه قبیله ای خیبر در شمال باختری پاکستان منفجر کرده اند.


پلیس ترکیه 21 فعال عمده سکولار را به ظن احتمال کودتا بازداشت کرد

پلیس در بیرون دادگاه عالی ترکیهپلیس ترکیه 21 فعال عمده سکولار را به ظن احتمال کودتا علیه دولت ترکیه که گرایش های اسلامی دارد بازداشت کرد. مقامات ترکیه می گویند بازداشت این عده که روز سه شنبه صورت گرفت، بخشی از تحقیقات جاری پلیس نسبت به یک شبکه سکولاریستی افراطی موسوم به ارجنکان به شمارمی رود. این گروه به توطئه برای ایجاد آشوب و ترور شخصیت ها در جهت تضعیف دولت و زمینه سازی برای روی کارآمدن ارتش مظنون واقع گردیده است. دو ژنرال بازنشسته ارتش ترکیه، یک روزنامه نگار وابسته به یک روزنامه سکولار و رئیس اتاق بازرگانی آنکارا، در زمره 21 نفری هستند که بازداشت شده اند. در تحولی دیگر، دادستان کل ترکیه روز سه شنبه علیه حزب حاکم ترکیه اعلام جرم کرد. عبدالرحمان یالچینکایا به دادگاه قانون اساسی ترکیه اظهار داشت که حزب حاکم کوشش می کند که ترکیه را به یک کشور اسلامی تبدیل کند و باید ممنوع از فعالیت اعلام گردد.


قطعنامه اتحادیه آفریقا دولت وحدت ملی را در زیمبابوه خواستار گردید

رابرت موگابه به دنبال محکومیت گسترده انتخاب مجدد رابرت موگابه به ریاست جمهوری زیمبابوه، اتحادیه آفریقا با تصویب قطعنامه ای تشکیل یک دولت وحدت ملی را در زیمبابوه خواستار گردید. رهبران اتحادیه آفریقا در اجلاس خود در مصر که در پشت درهای بسته برگزارشده بود، همچنین خواستار ادامه میانجیگری میان دولت و اپوزیسیون زیمبابوه شدند. انجام این اقدامات روز سه شنبه پس از آن مورد تصویب قرار گرفت که بوتسوانا طی اعلامیه شدید اللحنی خواستار آن گردید که زیمبابوه ممنوع از مشارکت در جلسات اتحادیه آفریقا و جامعه عمرانی جنوب آفریقا اعلام گردد. به گفته دیپلمات ها، رهبران نیجریه، لیبریا و سیرالئون نیز طی سخنان تندی به فقدان مشروعیت انتخابات زیمبابوه اشاره کردند


آمریکا مذاکره میان احزاب حاکم و اپوزیسیون را راه حل بحران زیمبابوه میداند

  مورگان چانگرای رهبر اپوزیسیون زیمبابوهآمریکا می گوید یک راه حل سیاسی مبتنی بر مذاکره میان احزاب حاکم و اپوزیسیون در زیمبابوه، تنها راه برطرف ساختن بحران سیاسی زیمبابوه به شمار می رود. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت حزب حاکم رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه و نهضت اپوزیسیون تغییرات دمکراتیک باید با میانجیگری رهبران آفریقائی و سازمان ملل متحد روند مذاکرات را آغاز کنند. سخنگو افزود هرگونه راه حلی مبتنی بر مذاکره، باید بازتاب دهنده این واقعیت باشد که مورگان چانگرای رهبر اپوزیسیون در دور اول انتخابات ریاست جمهوری برنده شده بود و ائتلاف وابسته به نهضت تغییرات دمکراتیک نیز اکثریت پارلمانی را کسب کرده بود. وزیر امور خارجه فرانسه روز سه شنبه اظهار داشت اتحادیه اروپا فقط دولتی را به رهبری آقای چانگرای قبول دارد و هر دولت دیگری را تحت رهبری فرد دیگری به غیراز آقای چانگرای نامشروع و غیرقانونی می داند.





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 87/4/13 :: ساعت 10:0 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 19
>> بازدید دیروز: 142
>> مجموع بازدیدها: 336433
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب