سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نیکوترین خوى زنان زشت‏ترین خوى مردان است : به خود نازیدن و ترس ، و بخل ورزیدن . پس چون زن به خویش نازد ، رخصت ندهد که کسى بدو دست یازد ، و چون بخل آرد ، مال خود و مال شویش را نگاه دارد ، و چون ترسان بود ، از هر چه بدو روى آرد هراسان بود . [نهج البلاغه]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» پاسخ توهین آمیز وزارت ارشاد به انتقاد مراجع: اطلاعات شما غلط است

ارسال پیام عدم تغییر رویکرد فرهنگی دولت با وجود انتقادات گسترده حوزه های علیمه/
پاسخ توهین آمیز وزارت ارشاد به انتقاد مراجع: اطلاعات شما غلط است!/ دیدارهای هفتگی را باور کنیم یا ادعای کانالیزه بودن مراجع تقلید را!؟

 

گروه فرهنگی- رجانیوز: به فاصله یک روز بعد از اعتراض گسترده علما و مراجع تقلید نسبت به سیاست های فرهنگی خطرناک دولت یازدهم بویژه وزیر ارشاد، علی جنتی در اظهاراتی عجیب در اصفهان به این واکنش ها پاسخ داد و مدعی شد اطلاعات مراجع تقلید و معترضان به رویکردهای فرهنگی دولت از روی اطلاعات غلط است!

به گزارش رجانیوز، وزیر ارشاد که ظهر پنج شنبه در جمع اصحاب فرهنگ و هنر استان اصفهان سخنرانی می کرد بخش قابل توجهی از سخنانش را به توجیه اقدامات اشتباه وزارت ارشاد در یک سال و نیم گذشته اختصاص داد و طی سخنانی که بسیاری از آنها با عملکرد وزارتخانه تحت مدیریت وی همخوانی ندارد، در نهایت علما و مراجع را متهم به اطلاعات نادرست کرد و گفت:
 
«طی چند روز گذشته عده‌ای با اطلاع‌رسانی نامناسب، به مراجع، علما، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس، اطلاعات غلطی می‌دهند که وزارت ارشاد مجوز تک‌خوانی برای خانم‌ها صادر می‌کند.»
 
این در حالی است که شب گذشته نیز وزارت ارشاد با صدور بیانیه ای به تکرار همین ادعا پرداخته و اعلام کرده بود:
 
«دولت تدبیر و امید توانست در مدت کوتاهی فاصله اهالی فرهنگ و هنر که بخش بزرگی از فرهیختگان جامعه را تشکیل می دهند با بدنه دولت و نظام از میان بردارد و آنان را دوباره به آغوش جامعه بازگرداند. متاسفانه این اقدام موفق دولت در حوزه فرهنگ به مذاق برخی از رسانه ها خوش نیامده و در این راه بارها سعی کرده اند با قلم فرسائی های فراوان، شایعه پراکنی و حاشیه سازی های بی مورد و درج اخبار نادرست، غیردقیق و مغرضانه اسباب ناراحتی و دل نگرانی برخی از دلسوزان نظام و علمای گرانقدر را فراهم سازند»
 
این در حالی است که به نظر می رسد با توجه به موج اعتراضات افکار عمومی، مراجع و دلسوزان انقلاب نسبت به اقدامات خطرناک وزارت ارشاد در عرصه فرهنگ، بهتر است تا علی جنتی صراحتا از مشی مدیریتی خود در طول این مدت عذرخواهی کرده و با تجدیدنظر جدی در این باره، مانع استیضح خود توسط نمایندگان مجلس شود.
 
این سخنان جنتی و بیانیه وزارت ارشاد یک معنا بیشتر ندارد و آن هم اینکه مراجع تقلید و دلسوزان منتقد عملکرد دولت در عرصه فرهنگ، نه بر مبنای تحلیل و نگاه خود بلکه بر مبنای اطلاعات غلط و کانالیزه شدن توسط دیگران به نقد عملکرد فرهنگی دولت مشغول هستند! این انتساب توهین آمیز به مراجع و عوامانه تلقی کردن دغدغه های ایشان در حالی صورت می گیرد که عملکرد وزارت ارشاد تنها مختص به یک مورد مجوز به خواندن زنان نیست بلکه مشی عمومی این وزارتخانه در 18 ماه گذشته در راستای میدان دادن به جریان اباحه گری فرهنگی مورد انتقاد دلسوزان بوده است.
 
از سوی دیگر اتهام کانالیزه شدن مراجع تقلید و قضاوت آنها بر مبنای اطلاعات نادرست در حالی مطرح می شود که  طی یک سال و نیم گذشته که  زمانی که مراجع از برخی اقدامات دولت در عرصه های مختلف از جمله پزشکی تقدیر به عمل آورده اند هیچ کدام از مقامات دولتی مدعی نشده اند که این تقدیر و تشکرهای آنها ناشی از اطلاعات غلط بوده است اما زمانی که کوچکترین انتقادی به عملکرد دولت یازدهم بویژه در عرصه فرهنگی مطرح می شود، متولیان امر به جای پاسخ گویی و پذیرش انتقادات دلسوزانه، مدعی می شوند که مراجع بر مبنای اطلاعات نادرست! به انتقاد پرداخته اند.

 

کد خبر:218584 -



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 93/11/20 :: ساعت 12:5 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 40
>> بازدید دیروز: 142
>> مجموع بازدیدها: 336454
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب