سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس مردمی را دوست بدارد [ در روز قیامت ] با آنان محشور خواهد شد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» یارانه؟!/ حیدر رحیم پور ازغدی

یارانه؟!/ حیدر رحیم پور ازغدی

هنگامی که برای گرفتن یارانه نام‌نویسی می‌کردندپیرزن فقیری همین که دید من نام‌نویسی نکردم، او هم نام‌نویسی نکرد و هر چه به او گفتم این یارانه مخصوص افرادی چون شما می‌باشد، گوش فرا نداده و می‌گفت: من با بافتن دستکش و جوراب، روزی سه هزار تومان درآمد دارم که کفاف خرج‌ام را می‌دهد

میدان 72/ حیدر رحیم پور ازغدی: یارانه به چیزی گفته می‌شود که فرهنگی یا اقتصادی یا افرادی را یاری کنید. حال آن، ‌چه فرهنگی یا چگونه اقتصادی یا افرادی باشد، مربوط به خواسته یارانه‌پرداز است ولی آن‌چه مسلم است این که اعطای یارانه به عموم مردم کشوری، نه فرهنگ خاص یا اقتصاد دل‌خواه را تأمین می‌کند و نه افراد نیازمند را زیرا مرزبندی‌های جغرافیایی، اعتباری و هر لحظه قابل تغییر، اضافه بر آن، کشورها محل سکونت هر گونه اشخاصی می‌باشد.

هنگامی که برای گرفتن یارانه نام‌نویسی می‌کردند، پیرزن فقیری همین که دید من نام‌نویسی نکردم، او هم نام‌نویسی نکرد و هر چه به او گفتم این یارانه مخصوص افرادی چون شما می‌باشد، گوش فرا نداده و می‌گفت: من با بافتن دستکش و جوراب، روزی سه هزار تومان درآمد دارم که کفاف خرج‌ام را می‌دهد، بگذارید یارانه‌ها به کسانی بدهند که نیازمندترند. شاهدی که در آن‌جا بود، اشک‌هایش سرازیر و چنین داستانی را نقل کرد:
هنگامی که دولت اعلان کرد نیازمندان به یارانه، نام‌نویسی کنند، میلیاردی ضدانقلاب که تحصیلات همه فرزندانش در ایران بوده و اینک در خدمت دشمنان می‌باشند و او حقوق بازنشستگی کلانی می‌گیرد، به پیشکارش گفت نام من را هم بنویس لیکن یارانه‌ها را فقط خرج خوراک ببری(سگ نگهبان حیاط) و پاپی و ملوس(سگ و گربه‌ای که به جای فرزندانش، اعضای خانواده شده بودند) بکن!
در این صورت اعطای یارانه به عموم مردم کشوری، نه فرهنگ یا اقتصادی را به کمال می‌رساند و نه به درستی به دست نیازمندان می‌رسد. به خاطر همین است که اسلام پابه‌پای وضع یارانه‌ها، یارانه‌بگیرها را هم می‌شناساند و به آشکار می‌گوید که زکات را در چه راه‌هایی خرج کنید تا سودش به عموم برسد: راه‌سازی، مدرسه‌سازی، آب‌رسانی و… .
و در پرداخت یارانه تا آن‌جا به پیش می‌رود که حکم می‌کند هر مسلمانی باید یک‌پنجم از مازاد مخارج سالانه خود را به عنوان وجوهات به حکومت اسلامی تقدیم کند تا که به فرمان ولی امر مسلمین خرج پیشبرد فرهنگ و قدرت مسلمانان و رفع نیاز مستمندان شود.
انفال یعنی درآمد منابع طبیعی و بهره‌بری از معادن و زمین‌های بی‌صاحب و آب‌های سرگردان، اسلام انفال را نیز در اختیار امیر مومنان زمان گذاشته تا با شور و مشورت متخصصان رشته‌های مختلف، خرج امور لازم و دارای اولویت کند. این اختیارات امیر مومنان تا آن‌جاست که اگر کشوری اسلامی در تیررس دشمنان باشد، امیر آنان می‌تواند انفال را خرج تولید سلاح‌های نظامی روز و موشک‌هایی کند که به گفته رهبرمان چنان‌چه دشمن خصومت خود را عملی سازد مسلمانان بتوانند در لحظه، مراکز قدرت دشمن را با خاک یک‌سان کنند. اگر هم شرایط امن بود، طبیعی است که خرج بهبود حال عموم و عمران کشور می‌شود.
از آن‌جا که مصرف هر گونه زکاتی مشخص است و زکات‌ اسلامی به اندازه‌ای می‌باشد که امام معصوم(علیه‌السلام) در پاسخ مومنی که می‌گوید من زکات مال‌ام را پرداخته‌ام، آیا اگر شخص نیازمندی از من یاری بخواهد، واجب است به او بپردازم؟ می‌فرماید تا جایی که برادر دینی تو نیاز به یاری دارد، تو باید به او قرض‌الحسنه بدهی؛ یعنی پولی که اگر روزی داشت برگرداند و اگر نداشت، زکات حساب کن و نیز می‌فرماید زکات به اندازه‌ای است که اگر مسلمانان بپردازند، گرسنه‌ای در جهان باقی نمی‌ماند.
با این اندک توضیحات آشکار شد که محل درآمد و خرج هر گونه زکاتی مشخص است و انفال را هم حکومت اسلامی به هر کجا که مصلحت ایجاب کند، خرج می‌کند.
حال ببینیم در کشوری قاره‌گونه و همیشه چهار فصل و دارای این همه معدن و زمین موات و آب‌هایی که هدر می‌رود یا به کشورهای همجوار می‌ریزد و چند میلیون بیکار دارد، بهتر این نیست که یارانه‌ها را خرج تولید و ایجاد کار برای جوانانی کنیم که اگر شغلی نداشته باشند، برای تأمین خود دست به هر کاری می‌زنند؟ یا این که نیمه‌شبی میلیاردها تومان را به حساب هر کسی بریزیم که دارای شناسنامه ایرانی است و دردناک‌تر این که بخشی از یارانه‌ها را تقدیم کسانی کنیم که مواد مخدر می‌خرند و مصرف می‌کنند و چکیده سود این جنایات به حساب سیا و موساد و وال‌استریت ریخته شود. و لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 93/2/27 :: ساعت 10:14 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 94
>> بازدید دیروز: 89
>> مجموع بازدیدها: 336366
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب