سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر در کسى خصلتى شگفت دیدید ، همانند آن را انتظار برید چه طبیعت او وى را بر انگیزاند دیگر بار ، بر کردن چنان کار . [نهج البلاغه]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» بدترین لحظات زندگی یک آتش نشان، زمان مرگ یک شهروند در حادثه است

دکتر خوشزاد در نشست هم اندیشی روز گذشته که با حضور مدیران عملیاتی و ستادی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برگزار شد بر ادامه همبستگی و ارتقاء توان عملیاتی آتش نشانان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، در نشست هم اندیشی و تدبیرانه مدیر عامل سازمان آتش نشانی که عصر دیروز در سالن اجتماعات سازمان آتش نشانی برگزار شد دکتر خوشزاد به ارائه گزارش مختصری از حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری پرداخت و گفت: بنده بار دیگر به دو خانواده داغدار آن عزیزان از دست رفته ابراز همدردی می نمایم و یک ابراز همدردی دیگر هم با خانواده بزرگ آتش نشانی به لحاظ هجمه سنگینی که بر این بدنه وارد شد، دارم.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی با اشاره به ماهیت شغل آتش نشانان و فداکاری و رشادت این دلیر مردان اظهار داشت: امیدواریم که خداوند متعال این توان را به ما بدهد تا بتوانیم بیش از پیش به مردم خدمت کنیم و خوشبختانه در کشوری زندگی می کنیم که همه مردم شرایط را خوب درک می کنند و جنس آتش نشانان را که از نوع ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی است می شناسند و مطمئن باشید همه آتش نشانان به مردم که حقیقتا ولی نعمت ما هستند همواره خدمات خوبی ارائه می دهند.
وی با اشاره به نتیجه نهایی بررسی کارشناسانه آتش سوزی خیابان جمهوری خاطر نشان کرد: شما عزیزان متخصص هستید و سالیان زیادی از خدمت خود را در آتش نشانی سپری می کنید و می دانید ساختمان مورد حادثه در شرایط ناایمن، انباشت غیرصحیح و خلاف اصول ایمنی فعالیت می کرد و همچنین راه پله انبار و دوک های نخی و پشم شیشه در طبقه پائین محل آتش سوزی به گسترش این حادثه دامن زد.
خوشزاد با تاکید بر اجرای صحیح طرح ایستگاه محوری اظهار داشت: این ساختمان قبلا از لحاظ کمبود امکانات ایمنی تذکرات لازم را دریافت کرده و به مالک نیز ابلاغ شده بود که متاسفانه بی توجهی به این تذکرات و عدم پیگیری آنها، این حادثه تلخ را به همراه داشت.
وی ادامه داد: اطمینان داشته باشید بدترین لحظات زندگی یک آتش نشان زمان مرگ یک شهروند در حادثه است. آتش نشانان افرادی هستند که بی محابا برای کمک به افرادی که از آنان استمداد می طلبند، داوطلبانه از خودگذشتگی می کنند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران تاکید کرد: هدف من دفاع از شماست و توان عملیات و انگیزه شما می بایستی افزایش پیدا کند تا آنچه در توان دارید برای نجات مردم گرفتار در حوادث مختلف به میان بگذارید و همانطور که می بینید با تلاش شما میزان آمار فوتی در شهر تهران کاهش یافته و آتش نشانان دلیر مردانی هستند که شهید می شوند، می سوزندو جانباز می شوند اما صدایی از آنها بر نمی خیزد.
وی گفت: ما در بررسی تعداد ایستگاه ها در بین 33 کشور دنیا رتبه 18 را داریم، بنابراین تعداد ایستگاه ها باید بیشتر شود و از نظر ماشین آلات نیز رتبه 17 و از لحاظ تعداد نردبان رتبه 28 را داریم و در مقایسه کلی می بینیم که کشورهای توسعه یافته تر از ما ایستگاه، آتش نشان و هم تجهیزات بیشتری دارند و این موضوعات را آمار(CTIF) تاکید می کند.
خوشزاد ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد علیرغم آنکه کشورهای توسعه یافته از نظر ایستگاه، تجهیزات و امکانات از ما جلوتر هستند اما آمار فوتی ما کمتر است و ما در رتبه سی ام فوتی کلان شهرهای دنیا هستیم و این سئوال اساسی ماست!؟ در بسیاری از آتش سوزی های کشورهای خارجی، آنها ا ز خارج از محل حادثه اقدام به خاموش کردن آتش سوزی می کنند و جسارت کافی برای ورود به محل را ندارند و ما در تهران 22 شهید آتش نشان داریم و همه اینها از شجاعت و ایثار آنان است.
وی تاکید کرد: کشور ما بیش از 300 هزار شهید دفاع مقدس را در دل خود جای داده و همه اینها از داشتن روحیه ایثارگری، باور، ایمان و اعتقاد آنان است و این نگاه ایثار و شجاعت است که باعث کسب رتبه اول رضایتمندی شهروندان در تهران شده است و این سازمان اگر اشکالاتی هم دارد، اما موفقیتش بسیار فراتر از مشکلآتش است.
مدیر عامل آتش نشانی تهران با اشاره به مجروحیت سه آتش نشان در حادثه اخیر یادآور شد: در این حادثه من عکس مصدومیت یکی از آتش نشانان را دیدم و بسیار متاثر شدم، ما از نیروهای شجاع و دلیر مرد خودغافل شده ایم و نتوانستیم به موقع وی را عیادت کنیم ما از این تفکر، از این ایثارگری و ازامید عباسی ها دفاع می کنیم.
وی افزود: در این حادثه 23 نفر توسط آتش نشانان نجات یافته اند و همزمان با ورود اولین تیم عملیاتی خانم فروتن به دلائل نامعلوم سقوط می کند، چرا نباید به موفقیت های بدست آمده در این ماموریت توجه شود.
خوشزاد یادآوری کرد: چنانچه سازمان به دلیل نقص فنی نردبان و یا خطای انسانی فقط نتوانسته یک نفر را نجات دهد و در مجموع 95.83 درصد موفق عمل کرده در زمان های حضور تیم های عملیاتی نیز مطابق استانداردهای عملیاتی عمل کرده است و اگر 4.17 درصد موفق نبودیم این مسئله را می پذیریم. اما مالک، کارفرما، وزارت کار، نیز که هیچگونه اقدامی در جهت ایمن سازی محل انجام نداده و بی مبالاتی نموده اند و منجر به بروز این آتش سوزی و حادثه تلخ گردیده اند نیز مقصر اصلی هستند و سازمان نیز در بخشی از این عدم موفقیت نقش نجات و ما در مقابل اظهارنظرهای کارشناسی و منصفانه و در برابر قانون تمکین نموده و تسلیم هستیم.
وی در پایان سخنانش از همه مدیران عملیاتی سازمان آتش نشانی خواست از جامعه فداکار آتش نشان دفاع کنید و همبستگی خود را حفظ کنید تا بتوانید در کنار هم به بهترین وجه ممکن عمل کنید و بنده به خود می بالم که این دو سال از خدمتم را در کنار این چنین افراد شجاع و ایثارگر بوده و در چنین سازمانی انجام وظیفه کرده ام.

http://125.ir/Portals/0/Image/1392/11/121%20(17).jpg


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 92/12/1 :: ساعت 4:5 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 137
>> بازدید دیروز: 89
>> مجموع بازدیدها: 336409
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب