سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت را بگیرید؛ حتی از مشرکان . [امام علی علیه السلام]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اندیشکده هریتیج:

اندیشکده هریتیج:
راه‌اندازی سفارت مجازی در تهران اتلاف پول مالیات دهندگان آمریکایی است، چرا که استفاده از امواج رادیویی و تلویزیونی برای عبور از پارازیت‌های ایران کارسازتر است.
به گزارش گرداب به نقل از فارس، اندیشکده هریتیج در مقاله‌ای نوشت که راه اندازی سفارت مجازی در تهران اتلاف پول مالیات دهندگان آمریکایی است، چرا که استفاده از امواج رادیویی و تلویزیونی برای عبور از پارازیت‌های ایران کارسازتر است.
 
اندیشکده "هریتج" در مقاله‌ای به قلم "هله دیل" به بررسی افتتاح سفارت مجازی آمریکا در تهران پرداخت. از زمان بحران گروگانگیری ایران در سال 1979، آمریکا هیچ سفارتی در تهران نداشته است. "ویکتوریا نولند"، سخنگوی وزارت امور خارجه، راه اندازی سفارت مجازی تهران را "یک فرصت جدید و هیجان انگیز برای تعامل بین مردم ایران و آمریکا" اعلام کرد. هنگامی که اوباما در روزهای اول ریاست جمهوری، در یک حرکت مشهور دست خود را به سوی ایران دراز کرد، سیلی خورد. اکنون نیز وزارت امور خارجه آمریکا که تلاش داشت با مردم ایران ارتباط برقرار کند مشت گره کرده ایران را بر صورت خود دریافت کرد.
 
راه اندازی سفارت مجازی در تاریخ 6 دسامبر و فیلتر آن در تاریخ 7 دسامبر
در 6 دسامبر، "ویکتوریا نولند"، سخنگوی وزارت امور خارجه، راه اندازی سفارت مجازی تهران را "یک فرصت جدید و هیجان انگیز برای تعامل بین مردم ایران و آمریکا" اعلام کرد. در تاریخ 7 دسامبر، مقامات ایرانی، در اسرع وقت، این وب سایت انگلیسی و فارسی زبان را فیلتر کردند. کاربران اینترنت در ایران که تلاش داشتند وارد سایت شوند، با پیامی روبرو شدند مبنی بر اینکه مرورگر آنها نمی تواند این سایت را نمایش دهد و یا با صفحه‌ای روبرو می شدند که از سوی مقامات ایرانی طراحی شده است و وب سایتهای محلی دیگر را نشان می دهد.
 
پیش بینی واکنش ایران
واکنش حکومت ایران کاملا قابل پیش بینی بود. ایران دارای مکانیزم‌های سانسور به شدت توسعه یافته است. گزارش "آزادی در شبکه در سال 2011" که از سوی "خانه آزادی" منتشر شده است، ایران را "بدترین بازیگر" در حیطه آزادی اینترنت در کل جهان مینامد. اقدامات ایران شامل کنترل محتوا، نظارت بر ارتباطات، سازماندهی وب سایتهای تبلیغاتی دولتی گسترده و همچنین تهدید، دستگیری و شکنجه فعالان سایبری است. به خصوص پس از انتخابات ماه ژوئن 2009، تهران برای کنترل ارتباطات دیجیتال و بی سیم به صورت بی امان تلاش کرده است.

تمامی این موارد منجر این سوال می شود: چرا وزارت امور خارجه آمریکا حتی زحمت ایجاد یک "سفارت مجازی" را به خود می دهد؟ سفارتی که به گفته وب سایت آن، یک سفارت واقعی نیست و هدف آن دیپلماسی عمومی است.

بخش مقابله با اطلاعات نادرست رسانه‌های ایران در مورد آمریکا
از زمان بحران گروگانگیری ایران در سال 1979، آمریکا تا به حال هیچ سفارتی در تهران نداشته است و به همین دلیل فرصت کمی برای ایجاد ارتباط با ایرانیان دارد. محتویات این وب سایت مورد سوال نیست. وب سایت حاوی اطلاعات مناسب در مورد آمریکا، بورسهای تحصیلی، برنامه‌های دانشجویی و بخش مقابله با دروغ رسانه‌های ایرانی در مورد آمریکا و همچنین دارای یک ویدئو کلیپ از هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه است که بازدید کنندگان ایرانی را با خوشرویی خوش آمد می گوید.
 
امواج رادیویی و تلویزیونی می‌توانند از پارازیت عبور کنند
بنابراین، آیا این تلاش برای راه اندازی سفارت مجازی در تهران ارزشمند است و یا اتلاف پول مالیات دهندگان آمریکایی است؟ به عنوان یک اصل مهم، سیاستهای دیپلماسی عمومی آمریکا نباید از سوی کسی که تلاش دارد تا برنامه‌های آمریکا را مسدود کند دیکته شود. پخش به کوبا، چین، کره شمالی و ایران همیشه با مشکل پارازیت مواجه می شوند، اما برخی امواج رادیویی و تلویزیونی، علی رغم تلاشهای پارازیت دهنده‌ها، از مرز پارازیت عبور می کنند. اینترنت یک داستان متفاوت است. در این حیطه، دیکتاتوری‌هایی که دارای فن آوری پیچیده هستند می توانند اینترنت را قطع کنند و تلاشها برای ارائه اطلاعات را ناکام بگذارند. به این ترتیب، می توان به این نتیجه رسید که در زمان مشکل بودجه، پول وزارت امور خارجه و نیروی کار می توانستند به نحو بهتری سرمایه گذاری شوند. به علاوه پاسخ سریع ایران باید آن دسته از افراد را که مدافع حرکت فزاینده برنامه‌های بین المللی آمریکا به سوی سامانه‌های دیجیتال هستند به احتیاط بیشتر فرا خواند. چرا باید سانسور دشمن را آسانتر کرد؟
 


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 90/9/20 :: ساعت 11:30 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 55
>> بازدید دیروز: 95
>> مجموع بازدیدها: 335004
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب