سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنچه از مالت رفت و تو را پند آموخت ، از دستت نشد و نسوخت . [نهج البلاغه]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» ...آینده از آن شماست


شاید برای بسیاری از رژیم های منطقه، چون رژیم صهیونیستی، تهاجم آمریکا به ایران و تخریب تأسیسات هسته ای یک رؤیا باشد. اما از آن‎جایی که روزگار بر مدار رویاها نمی چرخد، درک عمیق تری از ابعاد این تهاجم و واکنش های داخلی و منطقه ای از سوی ایران و جبهه مقاومت، می تواند این رویا را به کابوسی دهشتناک بدل کند.
تاکنون سناریوهای زیادی برای حمله آمریکا یا اسراییل به ایران و ابعاد آن ترسیم شده است و در بسیاری از آن ها به گونه ای خوش بینانه تلاش شده تا قابلیت های دفاعی داخلی و منطقه ای ایران نادیده انگاشته شوند، اما در عین‎حال بسیاری از آگاهان غربی هم از پشت عینک خوش بینی به آن نگاه نکرده اند و تصویر واقعی را براساس واقعیت های داخلی، منطقه ای و تجربیات ایران در به زانو در آوردن متجاوزان به نمایش گذاشته اند.
 یکی از این سناریوها را روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور به اعتراف نشسته است. در این سناریوی تشریحی آمده است که هرگونه حمله از سوی آمریکا یا اسراییل می تواند به واکنش انتقامی سنگینی منجر شود که منطقه را برای آمریکایی ها، هم پیمانان شان و اسراییل به طور هم زمان تبدیل به جهنمی مجسم کند.
 کریستین ساینس مانیتور نوشته است که در صورت حمله به ایران، نیروهای آمریکایی در افغانستان، عراق و منطقه خلیج فارس هرگز روی آسایش نخواهند دید. این روزنامه افزوده است که ایران می تواند در هر دقیقه در ابتدای حمله 11 هزار موشک را به طور هم زمان به اهدافی در منطقه شلیک کند.
این روزنامه به نقل از منبع نظامی آگاه می نویسد: «بعید به نظر می رسد که بتوان ایران را از طریق حمله نظامی به شکست کشاند، زیرا این اقدام با حمایت نیروهای داخلی ایران از سپاه پاسداران همراه خواهد شد و در بعد خارجی هم منطقه را به گلوله ای از آتش بدل خواهد کرد و به عبارتی دیگر این جنگ آغاز فروپاشی سلطه و هیمنه غرب در خاورمیانه خواهد بود.
سناریوی پنتاگون
 پنتاگون سناریوی ترسیمی معروف به Tiranntرا که نام اختصاری آن Theater Iran Near Term است با مشورت تعداد زیادی از ژنرال ها و چهره های اطلاعاتی بازنشسته، برای بررسی روش های مواجهه نظامی با ایران تهیه کرده است. این طرح که در مجله آتلانتیک منتشر شد، شامل سه مرحله اساسی است:
1- انهدام پادگان های سپاه پاسداران که با شناسایی سازمان جاسوسی آمریکا صورت گرفته است.

2- بمباران مراکز هسته ای ایران از طریق هواپیماهای «steatth بی 2» موسوم به شبح و موشک های کروز دریا به خشکی. این بمباران شامل 300 پایگاه می شود که به ادعای پنتاگون 125 پایگاه از مجموع آن مرتبط با ساخت تسلیحات هسته ای است.
3- ورود نیروهای آمریکایی به ایران از طریق ارسال نیروهایی از خلیج فارس، عراق، آذربایجان، گرجستان و افغانستان به خاک ایران. سپس مراکز اطراف تهران مورد بمباران دو هفته ای قرار می گیرد و مرحله بعدی ورود به تهران است.

جنگ ایران با اسراییل
مرکز پژوهش ها و سیاست های خاورمیانه ای واشنگتن (اسپان) با همکاری کارشناسان نظامی و اطلاعاتی، جنگی شبیه سازی شده بین ایران و اسراییل را اجرا کرد که در آن رفتار احتمالی ایران در صورت بروز جنگ پیش بینی شد. مراحل این جنگ شبیه سازی شده بدین ترتیب بود:
1- تهاجم اسراییل: در مرحله اول اسراییل به تأسیسات هسته ای ایران بدون آگاهی ایالات متحده حمله می کند و از طریق یک پایگاه هوایی عربستان سعودی به سوخت گیری جنگنده های خود می پردازد. این اقدام عربستان از سوی ایران مشارکت آشکار در جنگ تلقی می شود.
2- ایالات متحده آمریکا خواستار توقف حملات اسراییل می شود، در حالی‎که برای واشنگتن این یک فرصت طلایی برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران است.
3- ایالات متحده آمریکا در عین‎حال که دو طرف را به خویشتنداری دعوت می کند، موشک های پاتریوت خود را با هدف بازدارندگی از تهاجمات احتمالی ایران به اهداف منطقه ای و پایگاه های آمریکایی در سطح منطقه منتشر می کند.
4- علی رغم هشدارهای ایالات متحده، ایران موشک های خود را به‎سوی اسراییل به ویژه مرکز هسته ای دیمونا شلیک می کند و هم زمان حزب ا... در لبنان و حماس در فلسطین جنگ مستقیمی را علیه تل آویو آغاز می کنند.

5- این جنگ در داخل ایران فرصتی را فراهم می آورد تا حکومت ایران بتواند بر ضرورت وحدت داخلی در مقابل دشمن خارجی تأکید بیشتری کند.

6- ایران از عربستان سعودی به دلیل همراهی با اسراییل در جنگ انتقام می گیرد و چاه های نفت آن و همچنین اسکله های صدور نفت را مورد حمله وسیع موشکی قرار می دهد.

7- ایران به ایالات متحده آمریکا حمله نمی کند و این تصمیم پس از برگزاری یک نشست فوق العاده بین سران ایران با اختلاف دیدگاه های زیاد در این باره اتخاذ می شود تا بهانه از دست آمریکایی ها برای پاسخ به تهدیدات ایران گرفته شود.
8- حزب ا... به طور متوسط روزانه 100 موشک به حیفا و تل آویو شلیک می کند؛ امری که باعث فرار یهودیان از اسراییل و مهاجرت معکوس در آن می شود و به‎دنبال آن، اقتصاد اسراییل به شدت بحرانی خواهد شد.
9- اسراییل جنگ را به دو جبهه لبنان و فلسطین (حماس) گسترش می دهد و جنگنده های آن به طور مرتب اهداف حزب ا... و حماس را بمباران می‎کنند.
10- ایران قیمت نفت را افزایش می دهد. پس از حمله موشکی ایران به بندر ظهران در عربستان سعودی و مین گذاری تنگه هرمز و غرق شدن کشتی هایی در این تنگه، قیمت نفت یکباره به بالاترین حد خود می رسد.
11- در پی تهدیدات نفتی ایران، ایالات متحده تعداد زیادی نیرو را به خاورمیانه و به ویژه خلیج فارس گسیل می کند و ...
اما نتایج این جنگ شبیه سازی شده غربی جالب توجه تر از مراحل اجرای آن است:
1- لابی اسراییل در واشنگتن به دلیل حمله بدون آگاهی ایالات متحده به ایران و همچنین کاهش تهدید هسته ای ایران، حداقل در میان‎مدت به شدت ضعیف می شود.

2- تهاجمات، تمام منطقه را در کام خود فرو می برد. علاوه بر هدف قرار گرفتن نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان وحمله به اسراییل از طریق حزب ا... و حماس، دولت های سازشکار عربی به دلیل فشار افکار عمومی شدیدا مورد تهدید قرار می گیرند و خسارت های شدیدی در بعد اقتصادی به آنان وارد می شود.

3- شبیه سازان جنگ به این نتیجه می رسند که شاید بتوانند تأسیسات هسته ای ایران را تخریب کنند، اما نمی توانند بر علم و تکنولوژی و تفکر ایرانی ها غلبه کنند؛ زیرا ایران به طرز هوشمندانه ای دانشمندان و مهندسین خود را در تمامی شهرها پراکنده کرده است تا به محض اتمام جنگ بازسازی تأسیسات را با همت بیشتری از سر بگیرند.
تا همین جا هم با وجود خسارت های شدید به آمریکا و هم پیمانانش در منطقه آمریکایی ها قانع هستند و آن را یک پیروزی برای خود قلمداد می کنند؛ اما این تمام ابعاد جنگ افروزی علیه ایران نیست.
با بسته شدن تنگه هرمز، اقتصاد جهانی به شدت آسیب خواهد دید. به هر حال، ایرانی ها به شرایط تحریم دهه هاست که عادت کرده اند؛ اما آسیب های اقتصادی برای منطقه و جهان طاقت فرساتر از آن است که بتوان تصور کرد.
پل راجرز، کارشناس مسائل هسته ای، بعد دیگری را هم بر شدت آسیب ها می افزاید. وی معتقد است بمباران تأسیسات هسته ای ایران می تواند به انتشار وحشتناک تشعشعات هسته ای در سطح منطقه منجر شود. سواحل غربی خلیج فارس، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر و امارات متحده عربی از این تشعشعات در امان نخواهند ماند.
در تحلیل های کارشناسان غربی آمده است که وقوع جنگ در خلیج فارس سرنوشت جهان را تغییر داده و بازار انرژی را با تحولات شگرفی روبه رو خواهد کرد. از آن‎جا که 40 درصد نفت جهان از طریق تنگه هرمز تأمین می شود، بسته شدن آن - به برآورد کارشناسان - قیمت نفت را به بشکه ای 150 دلار خواهد رساند و امنیت تجارت منطقه ای به ویژه در خلیج فارس به دلیل از بین رفتن بسیاری از پایگاه های نظامی آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس به شدت ضربه خواهد دید. این یعنی خسارتی سنگین که کشورهای مصرف کننده نفت همچون ایالات متحده آمریکا با وجود بحران های مالی شدید، نخواهند توانست از عهده آن بر آیند.
اعتراف میدل ایست آنلاین
اعراب به خوبی از نتایج همکاری با ایالات متحده در جنگ افروزی علیه ایران آگاهی دارند. پایگاه خبری تحلیلی میدل ایست آنلاین می نویسد:
«صرف نظر از این که سناریوهای جنگ آینده علیه ایران حقیقی یا خیالی باشند، نمی توان ایران را با هیچ کدام از کشورهای طرف جنگ آمریکا برابر دانست؛ زیرا ایران کشوری عادی در خلیج فارس نیست و عراق صدام‎حسین هم نیست که به راحتی محاصره و نابود شود.» این پایگاه می افزاید: «ایران برگه های برنده قدرتمندی در منطقه دارد که به راحتی می تواند آن ها را به‎کار گیرد. اگر ایران اراده کند، می تواند هم افغانستان و هم عراق را به باتلاقی جهنمی برای آمریکایی ها تبدیل کند. همچنین نفوذ تفکر شیعی در منطقه از حزب ا... در لبنان گرفته تا عربستان و یمن و آسیای میانه، پتانسیلی بالفعل برای ایران به‎شمار می رود؛ حتی ترکیه با توجه به این که وارد کننده عمده انرژی از ایران است و با صرف نظر از موضع گیری های اخیر آن در حمایت از جبهه مقاومت می تواند کار را برای اسراییل و آمریکا با دشواری زایدالوصفی همراه کند.
از سویی دیگر، سوریه به عنوان یکی از ارکان جبهه مقاومت در مورد انهدام تأسیسات هسته ای ایران احساس همدردی می کند. زیرا اسراییل پیش از این تأسیسات هسته ای سوریه را در دیرالزور بمباران کرده است و این امر می تواند بهانه مناسبی برای به چالش کشیدن تل آویو از طریق نظامی باشد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، آغاز حمله به ایران چه از جانب آمریکا و چه اسراییل به‎معنای پایان اسراییل خواهد بود.
در همین حال، اقدام علیه تأسیسات هسته ای ایران با وجود صلح آمیز بودن آن و تأکید گزارش های متعدد آژانس بین المللی هسته ای بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران، در واقع به معنای اعطای مجوز ورود به فاز نظامی هسته ای برای ایران نیز خواهد بود؛ زیرا در هر دو صورت (صلح آمیز و یا غیر صلح آمیز) یک واکنش یکسان از سوی آمریکا مشاهده شده است و این امر مقامات ایران را مجاب خواهد کرد که در موارد بعدی اقدام برای فعالیت های هسته ای، داشتن سلاح هسته ای می تواند لااقل در راستای بازدارندگی از حملات بعدی تأثیر به سزایی داشته باشد.»
چرا اشغال ایران غیرممکن است؟
شاید دو نکته بسیار مهم که از چشم سناریوهای غربی به‎دور مانده، می تواند برای ایران قوت و برای غربی ها پاشنه آشیل به‎شمار رود؛ دو عامل عملیات های استشهادی و پایگاه های بسیج در سرتاسر ایران. غربی ها از این نکته غافل مانده اند یا شاید ترجیح می دهند تغافل کنند که پایگاه های بسیج در هر کوی و برزن ایران می تواند به منزله یک مرکز سازماندهی برای جنگ های نامنظم و چریکی باشد. جنگ هایی که ایرانی‎ها در آن بسیار تجربه دارند. از این رو و با توجه به شرایط جغرافیایی ایران که برای جنگ های نامنظم و چریکی بسیار مناسب است، حتی در صورت ورود نیروهای بیگانه به خاک آن، اشغال میسر نخواهد شد و ورود به خاک، در واقع نقطه آغازی برای پایان امپراتوری آمریکا در جهان و تغییر معادلات قدرت جهانی خواهد بود.
از سوی دیگر، عامل استشهادی به عنوان یکی از ارزشمندترین عناصر مبارزه با متجاوزان چه در داخل و چه در خارج ایران، می تواند مهر ابطال را بر شناسنامه جنگ طلبان نقش زند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 89/5/13 :: ساعت 9:26 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 75
>> بازدید دیروز: 69
>> مجموع بازدیدها: 336680
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب