سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر یک از شما آینه برادرش است . اگر رنجی را در او ببیند، دورش می سازد. [امام علی علیه السلام]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» روزنامه لس آنجلس تایمز از کاندیداتوری جان مک کین و باراک اوباما

روزنامه لس آنجلس تایمز از کاندیداتوری جان مک کین و باراک اوباما حمایت کرد

چهار کاندیدای عمده ریاست جمهوری آمریکا در آستانه زورآزمائی سیاسی هفته آینده که درجریان آن بیش از ?? ایالت آمریکا انتخاباتی مقدماتی برگزارخواهند کرد و در اصطلاح " سوپرسه شنبه " نامیده می شود، به مبارزات انتخاباتی خود در سراسر آمریکا ادامه می دهند. روزنامه لوس آنجلس تایمز روزجمعه ازسناتور جمهوری خواه جان مک کین و سناتور دمکرات باراک اوباما اعلام پشتیانی کرد. این اعلام پشتیانی حائزاهمیت است و هنگامی که رای دهندگان در انتخابات مقدماتی روز سه شنبه آینده درایالت مهم کالیفرنیا از لحاظ انتخاباتی به پای صندوق های رای می روند می تواند ابرازحمایت بیشتری را برای این دو کاندیدا کسب کند. سناتوراوباما برای کسب نامزدی حزب دمکرات با رقابت شدید هیلری کلینتون سناتور دمکرات ایالت نیویورک مواجه است و سناتور مک کین برای کسب نامزدی حزب جمهوری خواه با میت رامنی فرماندار پیشین ایالت ماساچوستس رقابت می کند. کاندیداهای جمهوری درانتخابات مقدماتی ایالت مین نیزدرحال رقابت هستند که از روزجمعه آغازشده است وتا امروزیکشنبه ادامه دارد.


اجلاس سه روزه اتحادیه آفریقا با محکوم ساختن حمله شورشیان به چاد به پایان رسید

          جاکایا کیکویت اتحادیه آفریقا با محکوم ساختن حمله شورشیان به چاد، اجلاس سه روزه خود را به پایان برد. اجلاس ابتدای کارخود را در روزپنجشنبه گذشته به بحث درباره ناآرامی های دوران پس ازانتخابات درکنیا اختصاص داد، اما به دنبال پیشروی نیروهای شورشی در چاد و ورود آن ها به پایتخت این کشور، روزهای جمعه و شنبه رسیدگی به اوضاع چاد در کانون مباحثات اجلاس اتحادیه آفریقا قرارگرفت. جاکایا کیکویت Jakaya Kikwete رئیس جمهوری تانزانیا روز جمعه به عنوان رئیس جدید اتحادیه آفریقا انتخاب شد. آقای کیکویت روز شنبه به خبرنگاران اظهار داشت اگرشورشیان چاد در کار خود موفق شوند، چاد تا زمان عادی شدن اوضاع و برقراری دمکراسی، از اتحادیه آفریقا اخراج خواهد شد. اتحادیه آفریقا در اعلامیه پایان خود نسبت به آشوب های کنیا و تنش های جاری در جزایر کومورو در اقیانوس هند ابراز نگرانی کرد.


انفجار اتوبوسی در سریلانکا ده ها تن را کشته یا زخمی کرد

ارتش سریلانکا می گوید وقوع انفجاری در یک اتوبوس غیرنظامی در مناطق مرکزی سریلانکا دست کم ?? نفر را به هلاکت رسانید و بیش از ?? نفر را مجروح ساخت. این انفجار روزشنبه درشهر دامبولا Dambulla در فاصله تقریبا ??? کیلومتری کلمبو پایتخت سریلانکا روی داد. اتوبوس حامل دست کم ??? مسافر بود که عازم شرکت در یک مراسم مذهبی بودند. ماهیندا راجاپاکسه Mahinda Rajapakse رئیس جمهوری سریلانکا طی بیانیه ای این بمب گذاری را محکوم ساخت و شورشیان ببر تامیل را مسئول آن دانست. رئیس جمهوری از اکثریت سینهالی مردم سریلانکا خواست که آرامش خود را حفظ کنند و نسبت    ماهیندا راجاپاکسه به این حمله ددمنشانه واکنش نشان ندهند. شورشیان ببرتامیل هنوز نظری نسبت به این اظهارات ابراز نداشته اند و مسئولیت خود را در قبال این حمله نیز برعهده نگرفته اند. دولت سریلانکا در ماه ژانویه گذشته رسما از قرارداد آتش بس سال ???? با شورشیان که با میانجیگری نروژ به دست آمده بود، خارج شد.


نخست وزیرعراق بر تداوم مبارزه با تروریست ها تاکید کرد

نوری المالکی نخست وزیرعراق می گوید بمب گذاری های انتحاری دوگانه ای که روز جمعه ?? را در بغداد از پای درآورد، ارتش عراق را از هدف خود در برقراری امنیت در کشور منحرف نخواهد کرد. آقای المالکی روز شنبه طی بیانیه ای اعلام کرد نیروهای عراق به درهم کوبیدن تروریست ها و قرارگاه های آنان همچنان ادامه خواهند داد. بمب گذاری های تقریبا همزمان روز جمعه در دو بازار فروش جانوران اهلی در بغداد، مرگبارترین حمله در پایتخت عراق پس از ماه ها بود. مقامات عراق می گویند انفجارها به وسیله دو زن معلول از نظر روانی صورت گرفت که مواد منفجره به بدن آن ها بسته شده بود و از راه دور کنترل می شد. ارتش آمریکا، گروه القاعده در عراق را مسئول بمب گذاری ها دانسته است. در همین حال نخست وزیر عراق برای گفتگو با مقامات نظامی و سیاسی درباره طرح یک تهاجم گسترده علیه جنگجویان القاعده در شمال عراق، به شهر موصل رفته است.


آمریکا به رغم مخالفت روسیه، به استقرارسیستم دفاع موشکی در اروپا نزدیک می شود

یک مقام روسیه میگوید مسکو معتقد است آمریکا از سیستم دفاع موشکی به عنوان ابزاری برای جاسوسی از زرادخانه اتمی روسیه استفاده خواهد کرد. سرگئی کیسلیکا معاون وزارت امورخارجه روسیه امروز به خبرگزاری اینترفکس گفت قصد نهائی این سیستم نظارت بر سیستم های بازدارنده روسیه است. وزیر امورخارجه لهستان روز جمعه گفت وی بطور اصولی با آمریکا در باره برنامه استقرارسیستم دفاع موشکی در لهستان به توافق رسیده است.  آمریکا در نظر دارد برای محافظت علیه حملات موشکی دولت های موسوم به یاغی و قانون شکن، نظیر جمهوری اسلامی ایران، ده موشک رهگیر را در لهستان، و رادار هدایت کننده آنها را در جمهوری چک مستقر کند.  روسیه قویا با سیستم دفاع موشکی آمریکا که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مدعی است مرکز و شرق اروپا را بی ثبات میکند، مخالف است.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 86/11/27 :: ساعت 10:0 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 119
>> بازدید دیروز: 80
>> مجموع بازدیدها: 334429
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب