سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با دادن صدقه و پیوند با خویشاوندان، گناهانتان را پاک کنید و محبوب خداوند شوید . [امام علی علیه السلام]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» دور دوم انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری صربستان برگزار شد

دور دوم انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری صربستان برگزار شد

بوریس تادیچ دور دوم انتخاباتِ ریاست جمهوری صربستان که رسانه ها آن را حرکت بر لبه تیغ نامیده اند با شرکت ?? میلیون رای دهنده و با حضور رسانه ها و ناظران بین المللی انتخابات برگزار شد تا یکی از دو رقیب بتواند سکان رهبری صربستان را در یکی از دشوارترین دورانِ پس از سرنگونی اوسلوبودان میلوسویچ برعهده گیرد. از یک سو تومیسلاو نیکولیچ، رهبر حزب بنیادگرای میهنی صربستان، قراردارد که از پیروان اوسلوبودان میلوسویچ رهبر جنگهای خونین دهه نود بالکان که خواهان اتحاد با فدراسیون روسیه به منظور مقابله با اتحادیه اروپا و جدایی کوسوو است. نیکولیچ که با تهییج صربها حول محور جدایی کوسوو که آن را دشمنی آشکار کشورهای غربی با صربستان ارزیابی کرده توانسته مسائل معیشتی مردم صلح و توسعه اقتصادی صربستان را به حاشیه افکار عمومی براند.  او با هرگونه جدایی کوسوو بشدت مخالفت کرده و گفته است کوسووی مستقل را به انزوای کامل خواهد کشاند و از دیگر سو گفته است حاضر نیست دردسرهای پیوستن به اتحادیه اروپا را تحمل کند و به بلوک فدراسیون روسیه خواهد پیوست که متحد طبیعی صربستان در برابر کشورهای غربی است. از دیگر سو، بوریس تادیچ رئیس جمهوری قراردارد که به منظور برقراری صلح پایدار و توسعه اقتصادی و اجتماعی صربستان سیاست پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا را دنبال کرده اما با مشکل جدایی کوسوو روبروست، که از سوی بنیادگرایان صرب بعنوان ضروری ترین مسئله مردم تبلیغ می شود. از این رو او نیز از برداشتن گامهای اساسی بسوی اتحادیه اروپا و اجرای اصلاحات اساسی در ساختار کهنه دولتی صربستان و حل مسئله کوسوو خودداری کرده تا مانع تحریک افکار عمومی داخلی از سوی حزب بنیادگرایش شود که می تواند آتش جنگ دیگری در بالکان را شعله ور کند. بنا به این دلایل بوریس تادیچ در آخرین همآوردیهای انتخاباتی دربازدید دوباره اش از مناطق صرب نشین کوسوو نسبت به کشته شدگان شهروندان صرب آنجا ادای احترام کرد و گفت حفظ جان صربها وظیفه اساسی اوست. رهبران آلبانی تبار کوسوو نیز بر موقعیت بوریس تادیچ آگاهند و از این رو به پشتیبانی از او اعلام کرده اند در صورت پیروزی بوریس تادیچ، رهبر حزب دمکراتیک و رئیس جمهوری کنونی صربستان، اعلام استقلال یکجانبه کوسوو را به منظور هماهنگی با اتحادیه اروپا به تعویق خواهند انداخت. این پشتیبانی ها به بوریس تادیچ کمک کرده تا در انتخابات بتواند رای دهندگان مخالف استقلال کوسوو را که ضمناً خواهان ادامه آرامش و ثبات صربستانند بسوی خود جلب کند که در آخرین نظرسنجی ها این تاثیر نمایان شده و بوریس تادیچ را برنده این رقابت نشان می دهد. انتخابات روز یکشنبه که با حضور رسانه ها و ناظران بین المللی برگذار شد همه پرسی بزرگی ارزیابی شده که طی آن مردم صربستان نشان خواهند داد آیا خواهان پیوستن به اتحادیه اروپا و تقویت صلح و ثبات صربستان هستند یا راه بازگشت به گذشتهِ خونینِ جنگهای بالکان را در پیش خواهند گرفت.


باراک به پشتیبانی از دولت اولمرت ادامه می دهد

اهود باراکاهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل و رهبر حزب کارگر، می گوید در پی انتشار گزارش وینوگراد و انتقاد از عملکرد دولت و ارتش در جنگ لبنان قصد ندارد از پشتیبانی از دولت اهود اولمرت دست بردارد بلکه ترجیح می دهد در کابینه بماند و مشکلات پیش رو را حل کند. این تصمیم وزیر دفاع اسرائیل نامنتظره نبود، اما با اعلام آن از سوی اهود باراک هرنوع گمانه زنی در این باره منتفی شد ونشان داد که تهدیدی آنی متوجه کابینه و شخص نخست وزیر کابینه ای نیست که خودرا به امضای صلح با فلسطینی ها در سال جاری مسیحی متعهد ساخته است. باراک در تابستان گذشته و پیش ازآنکه جای امیر پرتز، رهبر پیشین حزب کارگر، را در حزب و کابینه بگیرد گفته بود درمقام رهبر حزب کارگر خواهان استعفای کابینه و برگزاری انتخابات تازه پارلمانی خواهد شد. اما روز یکشنبه دلایل ماندن خود و حزبش در کابینه ائتلافی را به این ترتیب شرح داد. وی گفت، «چرا می مانم؟ درپست وزارت دفاع می مانم چون می دانم اسرائیل با چه نوع چالشهائی رو به روست: غزه، حزب الله، سوریه و ایران و نیز بازسازی ارتش و فرایند سیاسی. گزارش وینوگراد گزارشی سخت بود، جمع بندی ها و بازتابها زیاد بوده. هم در حوزه شخصی و هم در قلمرو اخلاقی. من می خواهم بموقع با همه اینها برخورد کنم. و در باره زمان برگزاری انتخابات تصمیم بگیرم.» در گزارش تحقیق وینوگراد از شخص نخست وزیر در رابطه با جنگ لبنان انتقاد نشده، اما دولت و ارتش به خاطر ناکامیها و ایرادها ی جدی مورد انتقاد واقع شده اند.  اگر اهود باراک و حزب او با ?? نماینده در پارلمان و ?? وزیر در کابینه از دولت ائتلافی به نخست وزیر اهود اولمرت کناره بگیرند، نخست وزیر اکثریت پارلمانی کنونی خودرا از دست می دهد و باید انتخاباتی تازه در اسرائیل برگزار شود. اما با توجه به نظرسنجی ها و اینکه حزب کارگر ازمقبولیت عامه برخوردار نیست، آقای باراک ترجیح داده در کابینه بماند. بنا به نظر خواهیها چنانچه همین امروز انتخابات برگزار شود حزب لیکود به رهبری بنیامین ناتانیاهو، چهره تندرو اسرائیل و نخست وزیر پیشین، به پیروزی می رسد. اهود باراک گزارش وینوگراد را فرصتی برای اصلاح کمبودها می داند. وی گفت، «گزارش، یک فرصت برای تصحیح مسائل برملا شده است، و امکان بهبود و بازسازی آنها در صورت لزوم و حرکت دادن اسرائیل به پیش.»


در حمله انتحاری جمعه به پاسگاه نظامی در پاکستان ? سرباز کشته و ? سرباز مجروح شدند

ارتش پاکستان بمب گذاری انتحاری در یک پاسگاه گشت نظامی آن کشور را بررسی می کند. در حمله انتحاری روز جمعه به یک پاسگاه نظامی در شمال وزیرستان ? سرباز کشته و ? سرباز دیگر مجروح شدند.  این پاسگاه در سه کیلومتری مکانی قرار داشت که اخیرا مورد حمله موشکی ایالت متحده قرار گرفت که به کشته شدن ابو لیث اللیبی یکی از فرماندهان القاعده انجامید. به گفته ناظران محلی، راننده یک وانت اتومبیل خود را به این پاسگاه کوبید که موجب انفجار سهمگینی شد. این بمب گذاری انتحاری، آتش بس یک جانبه ای را که دو ماه قبل از سوی شورشیان اعلام شده بود شکست.


المالکی: ستیزه گران به موصل در شمال غربی عراق پناه آورده اند

اهالی بغداد در تمیز کردن محل بازار که روز جمعه مورد انفجار قرار گرفت شرکت می کنندنوری المالکی، نخست وزیر عراق، می گوید ستیزه گران برای فرار از حملات تهاجمی نیروهای تحت رهبری آمریکا در بغداد و حومه آن به شهر موصل در شمال غرب عراق پناه آورده اند. نخست وزیر عراق توجه خود را به موصل معطوف کرده و آمادگی نیروهای امنیتی آن کشور را در مقابله با آنچه وی آخرین موضع نیروهای القاعده در عراق خواند اعلام کرد. وی روز گذشته با فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی در موصل دیدار و به بحث در باره ی حمله ی طراحی شده علیه القاعده پرداخت. مالکی سپس در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت، «من به تمام آنانی که توسط القاعده گول خورده اند اعلام می کنم که در مواضع خود تجدید نظر کرده و به دادن شعارهای انحرافی پایان دهند.» نیروهای عراقی در حال حرکت بسوی موصل هستند تا در حمله ای که مالکی از آن بعنوان حمله قاطع علیه القاعده نام برده شرکت کنند. در حمله ای که بدین منظور از ماه گذشته در استانهای شمالی عراق آغاز شده دهها هزار نفر از نیروهای ائتلاف شرکت دارند. در همین حال، با وقوع انفجارهای جدیدی که در روز جمعه و در بازارهای روز صورت گرفت برخی از عراقیان خواستار افزایش امنیت در بازارهایی شدند که در محوطه باز داد و ستد می کنند. انفجارهای روز جمعه یکی از مرگبارترین حملات در چند ماه ِ گذشته در بغداد بود. ارتش آمریکا القاعده عراق را مسئول این بمب گذاریها می داند که بنا به گفته مقامات در آن مواد منفجره بسته شده به دو زن ِ عقب افتاده ذهنی بوسیله دستگاه کنترل از دور در بازار منفجر و نزدیک به یک صد نفر را کشت. ستار ابو مرتضی یکی از شاهدان حادثه گفت، زنی از یک اتوموبیل پیاده شد و بسوی ساندویچ فروشی رفت و ساندویچی خرید و خورد. بعضی که تصور می کردند او گدایی می کند به وی پول می دادند، امّا او از گرفتن پول امتناع می کرد. بمحض اینکه اتومبیلی که زن از آن پیاده شده بود حرکت کرد انفجار روی داد. ابو حمزه، دیگر شاهد عینی، گفت زنی را در یک متر و نیمی خود دیده است که رفتاری غیر عادی داشته، امّا دیوانه نبود. این زن چیزی در دست حمل نمی کرد و حرکتی از خود نکرد که دال بر انفجار بمب توسط او بوده باشد. وی به محض اینکه وارد فروشگاهی شد انفجار روی داد. با اینهمه ژنرال جفری هموند، فرمانده ارشد نیروهای آمریکا در بغداد، می گوید با آنچه وی مشاهده کرده بنظر نمی رسد که این دو زن می خواستند شهید شوند و القاعده از آنان برای این حملات هولناک استفاده کرده است. ژنرال هاشم قنبر، فرمانده عملیاتی بغداد، نیز معتقد است که القاعده با ربودن افراد مریض و روانی از آنان برای انجام جنایات غیر انسانی استفاده می کند.


دو امدادگر پاکستانی صلیب سرخ در مسیر تنگه خیبر به مرز افغانستان ناپدید شدند

دو امدادگر پاکستانی در یک منطقه قبیله ای نزدیک به مرز افغانستان ناپدید شده اند.  مقامات کمیته بین المللی صلیب سرخ میگویند این دو روز شنبه با اتوموبیل از مسیر تنگه خیبر بسوی مرز با افغانستان درحرکت بودند که ارتباط با آنان قطع شد.  به گفته یک مقام این کمیته در اسلام آباد، جستجو شروع شده است. منطقه خیبر، یکی از پایگاههای ستیزه گران طالبان طرفدار القاعده است.


اختلافات قومی، وجود اسلحه در دست مردم و بیکاری فضای کوسوو را متشنج کرده است

شهر میترو ویچا که در ?? کیلومتری شمال پریستینا مرکز کوسوو قرار دارد زمانی دارای بزرگترین معدن سرب و کارخانه ذوب فلزات اروپا به حساب می آمد و ????? صرب و آلبانی تبار در آن به کار اشتغال داشتند. ولی این مجتمع معادن و کارخانه های ذوب فلز که موسوم به تربچا است از سال ???? بدلیل اختلاف بر سر مالکیت و بدهیهای آن فعال نیست. به گفته جرالد گالوچی یکی از مدیران سازمان ملل متحد در کوسوو هم اکنون ?? درصد مردم میترو ویچا بیکار هستند. او می گوید، «مردان جوان در کافه ها می نشینند زیرا امیدی به یافتن کار ندارند. و مردان میان سالی که می توانستند به راحتی زندگی خانواده خود را اداره کنند اکنون به سختی این کار را انجام می دهند.» ولی شهردار میترو ویچا امیدوار است روزی در این شهر روح تازه ای دمیده شود و بیکاران بی شمار آن به کار گمارده شوند. از زمان خروج نیرو های صرب از کوسوو رودی که در میترو ویچا جاری است آن را به دو بخش تقسیم کرده است. اقلیت صرب در شمال رود و اکثریت آلبانی تبار در جنوب آن مسکن دارند و این شهر در تنش قومی که هر لحظه امکان انفجار دارد به سر می برد. مشکل دیگری نیز صلح را در این شهر تهدید می کند. جرالد گالوچی می گوید، «همه در این جا اسلحه دارند و متاسفانه این اسلحه ها برای آغاز یک جنگ دیگر کافی است.» بین صرب ها و آلبانی تباران این شهر هیچگونه تماسی وجود ندارد و علیرغم حضور نیرو های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای حفظ صلح در این شهر، فضای آن آلوده به تنش است و این هراس وجود دارد که اختلافات قومی، بیکاری، و وجود اسلحه در منازل موجب تحریک مردم و برخورد های آتی شود، بخصوص که صرب تباران کوسوو اعلام استقلال آن را به رسمیت نخواهند شناخت و با آن مخالفت خواهند کرد.


یک زن با بمب گذاری انتحاری در ایستگاه راه آهن پایتخت سری لانکا یازده نفر را کشت

ارتش سری لانکا میگوید یک بمب گذار انتحاری زن، امروز، یکشنبه، با منفجر کردن خود در یک ایستگاه اصلی قطار در کلمبو، پایتخت آن کشور ، دست کم یازده نفر را کشت، و قریب صد نفر دیگر را مجروح کرده است .. شاهدان میگویند این زن بمب همراه خود را در سالن مملو از جمعیت ایستگاه قطار شهری منفجر کرد. امدادگران از وجود اطفال در میان قربانیان خبر داده اند. . ارتش میگوید حدس میزند شورشیان موسوم به ببرهای تامیل این انفجار انتحاری را ترتیب داده بودند. امروز، اندکی پیشتر، چند نفر نیز در باغ وحش کلمبو در انفجار یک نارنجک مجروح شده بودند.  دیروز نیز در انفجار یک اتوبوس در مرکز سری لانکا هجده نفر کشته شدند.  سری لانکا روز دوشنبه شصتمین سال استقلال خود را برگزار میکند


در تیراندازی های شمال باختری پاکستان، چند مامور پلیس و شورشی کشته شدند

مقامات پاکستان می گویند در جریان ساعت ها مبادله تیراندازی در شمال باختری پاکستان، ? مامور پلیس و ? شورشی کشته شدند. این زد و خورد روز شنبه در خانه ای در فاصله تقریبا ?? کیلومتری شهر پیشاور و پس از آن روی داد که پلیس یک مخفیگاه مظنون شورشیان را مورد حمله قرارداد. به گفته پلیس، شورشیان حاضربه تسلیم نشدند و با پرتاب نارنجک و شلیک راکت، پلیس را به رویاروئی وادار ساختند. دو مامور پلیس جان خود را از دست دادند و دست کم یک نفر مجروح شد. این حادثه یک روز پس از یک حمله انتحاری روی می دهد که حمله کننده در جریان آن اتومبیل حامل مواد منفجره خود را به یک پاسگاه نظامی در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی فرو کوبید و پنج سرباز پاکستانی را ازپای درآورد. درحالی که نیروهای هوادار طالبان و القاعده با عبور از مرز افغانستان در شمال باختری پاکستان موضع گرفته اند، خشونت های جاری در این منطقه ظرف سال گذشته افزایش یافته است.


یک رهبر حماس گفت درخواست مصر برای کنترل ورود فلسطینیان به مصر را پذیرفت

یک رهبرارشد گروه فلسطینی حماس می گوید گروه وی درخواست های مصر را در زمینه کنترل سیل ورود فلسطینیان به مصر از گذرگاه مرزی نوارغزه پذیرفت. محمود الزهر Mahmoud al-Zaha رهبرارشد حماس روز شنبه اظهارداشت پیش بینی می کند که مصر از امروز یکشنبه بستن مرز خود را با نوار غزه آغاز کند. مقامات مصرنسبت به توافق خود با حماس در این زمینه هنوز نظری ابراز نداشته اند. آقای الزهر این اظهارات را به دنبال گفتگوهای خود با مقامات مصر در قاهره و بازگشت به نوارغزه به عمل آورد و افزود که روند برقراری کنترل مجدد گذرگاه مرزی به تدریج صورت خواهد گرفت. از زمان اقدام ستیزه جویان حماس درمنفجرساختن بخشی از جدار مرزی میان مصر و نوارغزه در ?? ماه ژانویه تاکنون، صدها هزار تن از فلسطینیان بر اثر محاصره اسرائیل وارد مصرشده اند. فلسطینیان بیم آن را دارند که با بسته شدن مرز نتوانند برای خرید مایحتاج خود وارد مصر شوند.





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 86/11/27 :: ساعت 9:0 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 145
>> بازدید دیروز: 80
>> مجموع بازدیدها: 334455
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب