سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در جوانی، سخت در عبادت کوشا بودم .پدرم به من فرمود : «پسرکم ! کمتر از آنچه می بینم ، خودت رارنجه ساز که خداوند ـ عزّوجلّ ـ، هرگاه بنده ای را دوست بدارد، از او به کم خشنود می شود» . [امام صادق علیه السلام]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» وری اسلامی ایران به فرانسه بر سر سیاست اتمی هشدار داد

وری اسلامی ایران به فرانسه بر سر سیاست اتمی هشدار داد

وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران امروز با احضار برنارد پولتی سفیر فرانسه، به آنچه که سیاست فرانسه در قبال فعالیت های صلح آمیز اتمی تهران توصیف میکند اعتراض کرد .. محمد علی حسینی سخنگوی وزارتخانه به خبرنگاران در تهران گفت اگر فرانسه به موضع سخت خود در اختلاف اتمی تهران با غرب ادامه دهد جمهوری اسلامی ایران موضع خود را در قبال فرانسه مورد تجدید نظر قرار میدهد.  پیر ویمون سفیر فرانسه در آمریکا روز جمعه گفته بود بعضی از اعضای غیر دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد توافق با یک قطعنامه جدید تحریم های تنبیهی برای وارد آوردن فشار به تهران در محدود ساختن فعالیت های حساس اتمی خود را به تعویق انداخته اند.  وی گفت بعضی ازاین اعضا میخواهند پیش از حمایت از قطعنامه جدید علیه تهران به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران فرصتی بیشتر داده شود.  مقامات آلمان و پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه ، روسیه و چین هفته گذشته در مورد پیش نویس سومین قطعنامه تحریم های تنبیهی علیه جمهوری اسلامی ایران به توافق رسیدند.  مسدود ساختن دارائی ها و منع سفر برای مقاماتی مشخص از جمهوری اسلامی ایران بخشی از این پیش نویس است. شورای امنیت سازمان ملل متحد تا کنون در واکنش به امتناع تهران از تعلیق در غنی سازی اورانیوم ، که می تواند برای تولید تسلیحات اتمی نیز مورد استفاده قرار گیرد، دو مجموعه تحریم های تنبیهی علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرده است.  محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران گفته است تهران برنامه اتمی خود را بخاطر تحریم های تنبیهی جدید سازمان ملل متحد متوقف نمی کند


خلیلزاد: آمریکا با برکناری طالبان و صدام حسین خدمت بزرگی به ایران کرده است

زلمای خلیلزاد زلمای خلیلزاد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، در سخنرانی خود برای دانشجویان دانشکده روابط بین الملل دانشگاه کلمبیا گفت شکی ندارد که یکی از پیامدهای برکناری حکومت طالبان در افغانستان افزایش نفوذ ایران در خاورمیانه بوده است و برکناری صدام حسین در عراق موقعیت نسبی ایران در منطقه خاورمیانه را تقویت کرده است. سفیر آمریکا در سازمان ملل در این سخنرانی گفت در زمان صدام حسین عراق رقیب ایران در خاورمیانه بود و با سقوط وی توازن قدرت در این منطقه به نفع ایران تغییر کرد. خلیلزاد به دانشجویان دانشگاه کلمبیا گفت در گذشته دیدارهایی با دیپلماتهای ایرانی داشته و به آنها گفته است آمریکا با برکناری صدام حسین و طالبان خدمت بزرگی به دولت ایران کرده و حالا نوبت ایران است که از تلاش آمریکا برای برقراری آرامش در عراق و افغانستان حمایت کند وگرنه روزی ایران صورت حساب کلانی دریافت خواهد کرد. هفته گذشته در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داوس سویس آقای خلیلزاد در بحثی که منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران، و هاشمی ثمره، مذاکره کننده ارشد ایرانی در برنامه اتمی، نیز در آن حضور داشتند، گفت فشارها بر جمهوری اسلامی ایران باید تا زمانی که این کشور فعالیتهای غنی سازی اورانیوم را متوقف نکرده ادامه یابد.


بیکاری در استان سیستان و بلوچستان به ??درصد رسیده است

بنا به گزارش پایگاه خبری دسترنج، آمار بیکاری در استان سیستان و بلوچستان به ?? درصد رسیده است. بنا به گفته قربانعلی میرشکار، یک فعال کارگری، ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی توسعه و افزایشِ بازارچه های مرزی و تجارتِ کالا از طریق ِ بندر چابهار به آبهای آزاد جهان میتواند با ایجاد صدها هزار فرصت شغلی مشکل بیکاری کشور را مرتفع کند. این فعال کارگری افزود با وجود استعداد ِ ویژه منطقه دولت کمترین توجهی به قابلیتهای اشتغال زایی منطقه نکرده است. در همین حال گزارش میرسد کارگران ِ شرکت چینی البرز صبحِ دیروز در اعتراض به عدم دریافت حقوق معوقه ِ پنج ماهه خود با برگزاری یک راهپیمایی در شهر الوند در مقابل فرمانداری این شهر اجتماع کردند. در خبر دیگری، در اثر قطع گاز و تعطیلی چهل کوره آجرپزی یکهزار کارگر شاغل در پاکدشت بیکار شدند. عوض سلطانی، یکی از فعالان کارگری در پاکدشت، با اشاره به فرا رسیدنِ سال ِ نو و فقر و گرسنگی در خانواده های کارگران گفته است متاسفانه مسئولان شرکت نفت سوخت دوم کوره ها را تحویل نداده و هیچ مسئولی فکری به حال این کارگران بیکار نکرده است.


علی احمدی: تغییر در کتابهای درسی دختران و پسران می تواند از دبستان آغاز شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در سخنانی عنوان کرده است که تغییر در کتابهای درسی دختران و پسران می تواند از دبستان آغاز شود. به گفته علی احمدی دختران و پسران در یک رده سنی دارای ویژگیهای عقلی روحی و نیازمندیهای متفاوتی هستند.


متقاضیان کاندیدائی ریاست جمهوری آمریکا به سه شنبه احتمالا سرنوشت ساز چشم دوخته اند

متقاضیان کاندیدائی ریاست جمهوری آمریکا از دو حزب جمهوریخواه و دمکرات، در آستانه برگزاری همزمان انتخابات مقدماتی و رای گیری انجمن های حزبی در بیش از بیست ایالت در روز سه شنبه، که به سه شنبه بزرگ و احتمالا سرنوشت ساز شهرت دارد، به مبارزات انتخاباتی در نقاط مختلف آمریکا ادامه میدهند. یک نظر سنجی جدید که توسط روزنامه واشنگتن پست و شبکه تلویزیونی ای بی سی انجام گرفته است، از رقابت بسیار نزدیک هیلاری کلینتون سناتور نیویورک و براک اوباما سناتور ایلینوی برای کسب آرای دمکرات ها به فاصله دو روز قبل از رای گیریهای سه شنبه حکایت دارد، که در آمریکا Super Tueday خوانده میشود . در اردوگاه جمهوریخواهان، همین نظر سنجی جان مک کین سناتور آریزونا را با چهل و هشت درصد آرا، پیشتاز، و میت رامنی فرماندار سابق ماساچوستس را با بیست و چهار درصد آرا، دوم نشان میدهد.  کلینتون و اوباما امروز، یکشنبه، مبارزات انتخاباتی شان را در غرب آمریکا متمرکز کرده بودند . مک کین و رامنی نیز به ترتیب راهی کنتیکت و میسوری شدند.  در رای گیریهای سه شنبه ، برای دموکرات ها سرنوشت بیش از نیمی از دو هزار و بیست و پنج نماینده ای روشن میشود که آرای آنان در کنوانسیون ملی برنده رقابت برای کاندیدائی در انتخابات عمومی نوامبر را مشخص میکند.  برای جمهوریخواهان نیز انتخابات مقدماتی و رای گیری انجمن های حزبی در بیست و دو ایالت در روز سه شنبه، به منزله مشخص شدن سرنوشت اکثریتی از هزار و نوزده نماینده ای است که آرای آنان در کنوانسیون حزب برای تعیین سرنوشت برنده متقاضی کاندیدائی ریاست جمهوری لازم است.  سناتور مک کین و سناتور کلینتون امروز در مصاحبه هائی جداگانه با تلویزیون فاکس موضع خود را در باره جنگ عراق تشریح کردند. مک کین گفت اگر سربازان آمریکائی فراخوانده شوند، القاعده برنده میشود، اما کلینتون فراخوانی سربازان را راهی مناسب برای سپردن مسئولیت ها به عراق توصیف کرد.


اولین بیمارستان ویژه زنان در تهران آغاز به کار کرد

در مراسم گشایش این بیمارستان، زهره طیب زاده نوری، مشاور ارشد رییس جمهوری که ریاست مرکز مشارکت امور زنانِ دولت را بر عهده دارد، با توصیف اینکه برخی از مشاغل برای زنان زیانبار است، تاکید کرد تبعیض جنسیتی در مشاغلِ خاص زنان باید اعمال شود، و دولت و حاکمیت موظف است زمینه آموزش ِ این مشاغل را تا سطوح فوق تخصصی برای زنان فراهم کند. رییس مرکز مشارکت ِ امور زنان ریاست جمهوری از خدمات درمانی به عنوان یکی از بخشهایی نام برد که باید تبعیض ِ جنسیتی در مورد آن اعمال شود. در همین حال، لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم، جدا سازی زنان و مردان را در بسیاری از اماکن قابل اجرا دانسته و خاطر نشان کرده است جداسازی جزو سیاستهای فرهنگی محمود احمدی نژاد است که مهمترین رکن در راس مطالبات عمومی محسوب میشود. به گفته نماینده تهران در مجلس هفتم جداسازی در اماکن ِ عمومی از جمله ادارات، سینماها، پارکها، قطار، آسانسور، دانشگاه، و سایر اماکن برای صیانت از زنان قابل اجراست.


??میلیون واجد شرایط رای دادن در ایران هستند، اما ??میلیون برگه انتخاباتی چاپ می شود

در حالیکه مصطفی پور محمدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی، رسما اعلام کرده است که تعداد سی و پنج میلیون تعرفه اخذ رای منتشر شده است، رییس ستاد انتخابات کشور امروز (یکشنبه) از چاپ تعداد پنجاه و پنج میلیون برگه و یا تعرفه انتخاباتی سخن گفته است. علیرضا افشار در گفتگو با خبرگزاریهای ایران اعلام کرده است تعداد واجدین شرایط در کل کشور چهل و سه میلیون و هشتصد هزار نفر است، که بر حسب تجربه و برای احتیاط در هر انتخابات حدود بیست درصد بیشتر از تعداد واجدین حق رای تعرفه چاپ می شود.


فرمان اجرای قانون بازگشت بعثی های سابق به مشاغل دولتی عراق صادرشد

بالا ترین مرج اجرائی دولت عراق، موسوم به شورای ریاست جمهوری، فرمان اجرای یک قانون جنجالی را صادر کرده است که اجازه میدهد بعضی از اعضای سابق حزب بعث صدام حسین به مشاغل دولتی بازگردند. جلال طالبانی نماینده کردها و عادل عبدالمهدی نماینده شیعیان در شورای سه نفری ریاست جمهوری، امروز، یکشنبه، به رغم مخالفت طارق الهاشمی نماینده سنی ها، فرمان اجرای این قانون را صادر کردند.  سیاستمداران سنی میگویند قانون حاوی ماده هائی است که موجب اخراج اجباری بسیاری از کارکنان فعلی دولت میشود. این قانون یکی از هجده مصوبه موسوم به شاخص های اندازه گیری در اقدامات لازم برای ایجاد تفاهم و آشتی میان جوامع کرد، سنی و شیعه در عراق است. در همین حال، ارتش آمریکا میگوید اجساد چهار شبه نظامی عراقی که برای نیروهای آمریکائی کار میکردند امروز در بقوبه پیدا شد. ارتش آمریکا همچنین میگوید نیروهای ائتلاف در دو روز گذشته در جریان عملیاتی که در نواحی مرکزی و شمالی عراق انجام گرفت سه تروریست را کشتند و سی و شش مظنون را دستگیر کردند.


مصرمرز با نوار غزه را بسته است و به فلسطینیان فقط اجازه بازگشت میدهد

نیروهای مصری مرز نوار غزه و مصر را، که دو هفته پیش بخش هائی از حصار آن توسط ستیزه گران فلسطینی منفجر و ویران شده بود، بسته اند. شاهدان در بخش مصری مرز به صدای آمریکا گفتند نیروهای مصری در جاده های نزدیک به مرز، پست های بازرسی به فاصله صد متر از هم ایجاد کرده اند و فلسطینان را وادار میکنند به غزه بازگردند.  در بخش فلسطینی مرز نیز به گفته شاهدان، شبه نظامیان وابسته به حماس مانع از رفتن فلسطینیان به سوی مرز میشوند و به آنان میگویند مرز بسته شده است.  صدها هزار فلسطینی از روز بیست و سوم ژانویه که ستیزه گران حماس در واکنش به محاصره غزه توسط اسرائیل حصار گذرگاه رفح را منفجر و ویران کردند، به مصر سرازیر شده بودند .  نیروهای مصری بعدا در بخش های درهم شکسته این حصار راه بندان هائی آهنی کار گذاشتند اما ستیزه گران روز جمعه مجددا با بولدوزر آنها را فرو ریخته بودند. یک سخنگوی حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر امروز گفت ترتیبی داده شده است که شکستن مرز هیچگاه تکرار نشود. .


زلزله های شدید در دو کشور آفریقائی رواندا و کنگو قربانی گرفت

دو زلزله شدید در کشورهای آفریقائی رواندا و جمهوری دمکراتیک کنگو دست کم سی و نه کشته، و صدها مجروح بجا گذاشته است .. زلزله ها هنگامی رخ داد که بسیاری از مردم برای دعا و نیایش در کلیسا ها بودند. مقامات در رواندا از کشته شدن دست کم سی و چهار نفر و مجروح شدن قریب چهارصد نفر خبر داده اند. مقامات در کنگو نیز میگویند دست کم پنج نفر در زیر ویرانه ها جان سپردند.  مرکز زلزله سنجی آمریکا، شدت زلزله اول را شش درجه ریشتر و شدت زلزله دوم را که به فاصله دو ساعت و نیم بعد رخ داد پنج درجه ریشتر گزارش داده است. 


پلیس افغانستان خانه ژنرال دوستوم جنگ سالار سابق را مدتی کوتاه محاصره کرد

پلیس افغانستان امروز، یکشنبه، در کابل، خانه یک جنگ سالار سابق را که همراه با پنجاه مرد مسلح یک سیاستمدار رقیب را کتک زده بود، برای مدتی کوتاه محاصره کرد.  یک مقام پلیس کابل گفت ژنرال رشید دوستوم و افرادش در حمله به خانه اکبر بای، متحد سابق خود، وی و یکی از محافظانش رامجروح کرده بودند. این مقام گقت افراد دوستوم ، بای و یک عضو خانواده او را به گروگان گرفته بودند، اما پس از مداخله پلیس، آنان را آزاد کردند. پلیس میگوید بنظر میرسید دوستوم مست بوده است.  دوستوم یک چهره جنجالی، و یکی از قدرتمندترین افراد محلی است. دوستوم چهارسال پیش برای احراز مقام ریاست جمهوری افغانستان فعالیت کرد اما فقط ده درصد آراء را بدست آورد. حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان بعدا وی را مشاور ارشد نظامی کرد که بیشتر یک مقام تشریفاتی است.  دوستوم در جریان سه دهه تلاطم در افغانستان بارها تغییر جهت و موضع داده است.


نیروهای شورشی چاد کاخ ریاست جمهوری را محاصره کردند

نیروهای شورشی چاد که به طرز غافلگیرانه ای از مرزهای سودان گذشته انجامنا پایتخت چاد را تسخیر کرده اند تاکنون نتوانسته اند کاخ ریاست جمهوری را تسخیر کنند. خبرگزاری فرانسه گزارش کرد نبرد میان شورشیان و ارتش در اطراف کاخ ریاست جمهوری ادامه دارد، اما همزمان «مهامات نوری» رهبر شورشیان با درخواست آتش بس فوری از سوی معمر قذافی رئیس جمهوری لیبی موافقت کرده است. هرچند یک سخنگوی شورشیان گفت: «باید دو رهبرِ دیگرِ شورشیان نیز با این آتش بس موافقت کنند.» ادریس دبیدو هزار شورشی مسلح که کاخ ریاست جمهوری را در محاصره خود دارند تاکنون نتوانسته اند «ادریس دبی» رئیس جمهوری چاد را به تسلیم وادارند. شورشیان می گویند ادریس دبی طی حکومت ?? ساله اش با واگذاری درآمدهای نفت چاد به اطرافیانش فساد را در کشور گسترش داده و قانون اساسی چاد را نیز زیر پا گذاشته است. نظامیان فرانسوی مستقر در منطقه گفته اند همه شهروندان فرانسوی را از مستعمره پیشین خود تخلیه کرده اند، اما هنوز ??? نفر در سه سفارتخانه خارجی در حومه پایتخت بسر می برند. دولت ایالات متحده امریکا نیز گفته است سفارتخانه خود را در انجامنا تخلیه کرده، اما وقایع را از نزدیک دنبال می کند.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 86/11/29 :: ساعت 7:0 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 92
>> بازدید دیروز: 80
>> مجموع بازدیدها: 334402
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب