سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه ویژگی در هر که باشد، ایمانش به کمال رسد : خرد، بردباری و دانش . [امام علی علیه السلام]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» چهارمین دور مذاکرات ایران و آمریکا در باره امنیت عراق روز جمعه ا

چهارمین دور مذاکرات ایران و آمریکا در باره امنیت عراق روز جمعه انجام میگیرد

بنا به گزارش ها مقامات آمریکا و جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در بغداد برای چهارمین دور مذاکرات راجع به بهبود بخشیدن به اوضاع امنیتی در عراق ملاقات میکنند.  ایرنا خبرگزاری دولتی ایران اظهارات منوچهر متکی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران را نقل میکند که گفته است جلسه ایران و آمریکا در سطح کارشناسان برگزار میشود.  آسوشیتد پرس نیز اظهارات یک مشاور نوری المالکی نخست وزیر عراق را نقل کرد که برنامه برگزاری ملاقات را تائید کرده است.  مقامات آمریکائی و جمهوری اسلامی سال گذشته سه بار در بغداد ملاقات کردند و سدی بیست و هفت ساله در مناسبات دیپلماتیک دو طرف را شکستند.  دو ملاقات از سه ملاقات با حضور رایان کراکر سفیر آمریکا در عراق و حسن کاظمی قمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق انجام گرفت. در همین حال خبرگزاری فارس میگوید محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران روز اول مارس برای دیداری دو روزه از عراق راهی بغداد میشود.  این خبرگزاری میگوید آقای احمدی نژاد در این سفر از شهرهای شیعه نشین نجف و کربلا نیز دیدن خواهد کرد.  این نخستین سفر یک رهبر جمهوری اسلامی ایران به عراق طی سالیان گذشته است.


شخصیت های برجسته جهان از چین خواستند در مورد دارفور اقدام کند

میا فارودیروز (سه شنبه) میا فارو، هنرپیشه سینما و فعال سیاسی، همراه با دیگر معترضین، کوشیدند اعتراض نامه خود را به هیأت نمایندگی چین در سازمان ملل متحد بدهند، اما تلاش آنها نافرجام ماند. این عمل بیشتر جنبه نمادی داشت، چون روشن بود که هیأت نمایندگی چین نامه هایی از این دست را نمی پذیرد. نامه یاد شده بوسیله هشت برنده جایزه صلح نوبل، سیزده ورزشکار المپیک، چهل و شش نماینده پارلمان، و نیز چندین شخصیت هنری، از جمله میا فارو و راسل سیمونز امضا شده بود. در این نامه آمده است، «با نزدیک شدن بازیهای المپیک سال ???? در پکن، ما بار دیگر از دولت چین خواهان اقدام هستیم. ما آگاهیم که چین امکانات بالقوه زیادی برای حل مسأله دارفور دارد.» این نامه حمایت چین از سودان را مورد انتقاد قرار داده و گفته است دادوستد چین با سودان به منزله تأیید سوء رفتار آن کشور در دارفور است. میا فارو، به شبکه تلویزیون آسوشیتد پرس گفت، «ما باید برای جلوگیری از این شقاوت و بیرحمی، از این نسل کشی، یا هر نامی میخواهید به آن بدهید، جلوگیری کنیم. من هشت بار به دارفور رفته ام. من آن را نسل کشی مینامم و بنظر من، ما نباید مانند پنج سال گذشته دست روی دست بگذاریم و ناظر چنین اعمالی باشیم.» دیروز نزدیک به یکصد عضو مجلس نمایندگان آمریکا مصرانه از چین خواستند نسبت به پایان دادن به خشونت در دارفور اقدام های مؤثرتری بعمل آورد. در همین حال استیون اسپیلبرگ، کارگردان سنیمای آمریکا، که در سمت مشاور هنری در بازیهای المپیک در پکن فعالیت میکند، در اعتراض به سیاست دولت چین در مسأله سودان و دارفور از سمت خود کناره گیری کرد.


شورای امنیت: در تنش های نظامی حقوق انسانی کودکان نقض می شود

شورای امنیت سازمان ملل دیروز (سه شنبه) در مورد نقض حقوق انسانی کودکان در تنش های نظامی به بحث و گفتگو پرداخت. وزرای امور خارجه فرانسه و ایتالیا و سفرای کشورهای مختلف و همچنین مدیر اجرائی یونیسف و نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه در شورای امنیت این سازمان در مورد مساله کودکان و تنش های نظامی به بحث و گفتگو پرداختند. نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در گزارش خود به ?? مورد نقض حقوق انسانی کودکان، سرباز گیری در میان آنها، قتل، ضرب و جرح، تجاوزات جنسی، کودک ربائی، و حمله به مدارس و بیمارستانها اشاره کرد. این جلسه در ششمین سالگرد کنگره حقوق کودکان در تنش های نظامی برگزار شد. مدیر اجرائی یونیسف در گزارش خود اعلام کرد که بر اساس آخرین اطلاعات موجود کشورهائی که تنش های نظامی در آنها متوقف شده دارای بالاترین میزان مرگ ومیر کودکان زیر ? سال هستند. او گفت، «کودکان اغلب از افزایش بیماری های قابل پیشگیری که از تاثیرات غیر مستقیم جنگ است آسیب می بینند. بیماری هائی چون مالاریا، سرخک، و عفونت های ریوی.» بر اساس گزارشات یونیسف در طول یک دهه گذشته بیش از دو میلیون کودک در درگیریهای نظامی کشته شده اند. حدود ???,??? کودک هم اکنون در تنش های نظامی در ?? کشور دنیا درگیر هستند. حداقل شش میلیون کودک در این درگیریها زخمی و یا معلول شده اند. بیش از یک میلیون کودک بی سرپرست و جدا از خانواده های خود بسر می برند، و بین ? تا ??هزار کودک در هر ماه بر روی میدان های مین کشته و یا زخمی می شوند.


فرستاده کره جنوبی: کره شمالی باید تکذیب خود دائر بر اینکه فعالیت هسته ای ندارد را پس بگیرد

فرستاده ویژه کره جنوبی امروز (چهارشنبه) گفت پیشبرد گفتگوهای هسته ای آسان نیست، زیرا کره شمالی ابتدا باید تکذیب خود را دائر بر اینکه فعالیت هسته ای ندارد پس بگیرد. در قراردادی که کره شمالی روز سیزدهم فوریه ???? امضا کرد آن کشور تعهد کرد که، در قبال دریافت یک میلیون تن نفت و امتیازات سیاسی، فعالیتهای هسته ای خود را کنار بگذارد. همچنین در ماه اکتبر موافقت کرد تأسیسات هسته ای خود را برچیند و تا پایان سال ???? همه برنامه های هسته ای را اعلام کند. اما، روند مذاکرات و خلع سلاح به این دلیل که آمریکا میگوید کره شمالی هنوز برنامه های خود را اعلام نکرده است، متوقف شد. چون یونگ وو، فرستاده ویژه کره جنوبی، می گوید، «مسأله اعلام برنامه های هسته ای بطور کلی کار بسیار دشواری است. شاید دیدگاه کره جنوبی باید عوض شود؛ شاید هم مسائل دیگری از قبیل اخذ تصمیمات مختلف وجود دارد. بنابراین برای حل این مشکل ما به زمان و تلاش بیشتری نیاز داریم.» کره شمالی علناً برنامه غنی سازی اورانیوم را تکذیب کرده است، و آمریکا را متهم میکند که به وعده خود دائر بر حذف آن کشور از فهرست کشورهای حامی تروریسم عمل نکرده است.


?? نفر در ارتباط با در ترور نافرجام رئیس جمهوری تیمور شرقی بازداشت می شوند

اهالی تیمور شرقی صف بستند تا عبور جسد آلفردو رینادو از بیمارستان دیلی را تماشا کنند (?? بهمن) دادستانان در تیمور شرقی در تدارک صدور حکم بازداشت ??نفر از کسانی هستند که گفته می شود در ترور نافرجام دو رهبر ارشد آن کشور در روز دوشنبه دست داشتند. در همین حال، با ادامه نا آرامی ها در تیمور شرقی، دیروز (سه شنبه) عده ای دیگر از سربازان استرالیا به همراه یک ناو جنگی آن کشور بمنظور تقویت نیروهای امنیتی بین المللی وارد تیمور شرقی شدند. لانگوین هس مونتریو، دادستان کل تیمور شرقی، می گوید یک پرونده جدید جنایی علیه کسانی که در سو قصد به جان رئیس جمهوری و نخست وزیر آن کشور مورد ظن هستند به جریان افتاده، امّا وی از فرد بخصوصی در این ارتباط نام نبرد. روز دوشنبه گروهی از سربازان قدیمی شورشی به فرماندهی آلفردو رینادو که در ماه اوت سال ???? از زندان گریخته بود به کاخ ریاست جمهوری در دیلی پایتخت تیمور شرقی حمله ور شدند که منجر به مجروح شدن هوزه راموس هورتا، رئیس جمهوری آن کشور، شد. وضعیت جسمانی آقای هورتا که برای مداوا به استرالیا اعزام شده وخیم، امّا ثابت، گزارش شده است. در این حمله آلفردو رینادو رهبر شورشیان بر اثر شلیک محافظان کاخ ریاست جمهوری کشته شد. روزنامه های تیمور شرقی گزارش می دهند که در سه روز آینده وضع جسمانی آقای هورتا بهبود خواهد یافت امّا فیل کارسون، جراح بیمارستان سلطنتی داروین در استرالیا، که آقای هورتا در آنجا تحت مراقبت است، می گوید رئیس جمهوری تیمور شرقی در چهار تا شش هفته آینده می تواند اداره امور را مجدداً در دست گیرد و احتمالاً پس از شش ماه جراحات ناشی از این حادثه بطور کامل برطرف خواهد شد. آرسنیو راموس هورتا، برادر رئیس جمهوری تیمور شرقی، با تمجید از تلاش پزشکان معالج می گوید برادرش بخوبی در مقابل جراحات وارده مقاومت می کند و امیدوار است که حال وی هر چه سریعتر بهبود یابد. در دیلی، پایتخت تیمور شرقی، و دیگر شهرهای آن کشور نیروهای بین المللی مشغول گشت زنی هستند تا از بالا گرفتن تنش ها در آن کشور جلوگیری کنند. وضعیت اضطراری اعلام شده در روز دوشنبه همچنان ادامه دارد. برگزاری هرگونه تظاهرات و آمد و شد شبانه ممنوع اعلام شده است. با اینهمه صدها تن از سوگوران امروز در منزل خانوادگی آلفردو رینادو رهبر کشته شده شورشیان جمع شدند تا جسد وی را به خاک بسپارند. یکی از شهروندان دیلی می گوید ما خواستار تکرار چنین حادثه ای نیستیم زیرا اینکار تنها پی آمد های منفی برای کشور و مردم در بر خواهد داشت. شهروند دیگری می گوید برای بازیافتن سلامتی و بازگشت رئیس جمهوری شان به مملکت دعا می کند. پزشکان معالج آقای هورتا در داروین استرالیا می گویند وی به چندین عمل جراحی دیگر نیاز دارد با اینهمه آنان به بهبود کامل وی امیدوارند.





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 86/11/26 :: ساعت 9:0 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 103
>> بازدید دیروز: 80
>> مجموع بازدیدها: 334413
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب