سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روایت گر حدیث ما که بدان دلهای شیعیان ما را استوار می دارد، از هزارعابد برتر است . [امام صادق علیه السلام]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» دادگاهی در نیجر، وثیقه روزنامه نگار متهم به ارتباط با شورشیان را

دادگاهی در نیجر، وثیقه روزنامه نگار متهم به ارتباط با شورشیان را نپذیرفت

یک دادگاه در نیجر وثیقه روزنامه نگاری را که در ماه سپتامبر به ظن داشتن ارتباط با شورشیان توارگ Tuareg بازداشت شده بود، نپذیرفت. دادگاه تجدید نظر نیجر روز سه شنبه علیه آزادی به قیدِ ضمانتِ موسی کاکا رأی داد. این دادگاه تجدید نظر همچنین رأی قاضی دادگاه بَدوی را دائر بر اینکه از گفتگوهای تلفنی متهم نمیتوان به عنوان مدرک استفاده کرد نپذیرفت و آن را ردکرد. کاکا رئیس یک ایشتگاه خصوصی رادیویی نیجر و خبرنگار رادیو بین المللی فرانسه است.


بزرگترین زیان شرکت اتومبیل سازی جنرال موتورز

شرکت اتومبیل سازی جنرال موتورز اعلام کرد بزرگترین زیان را متحمل شده است. زیان این شرکت در سال ???? نزدیک به ?? میلیارد و هفتصد میلیون دلار بوده است. جنرال موتورز اعلام کرد به منظور تجدید نظر در سازمان شرکت بیش از ?? هزار کارگر روز مزد در ایالات متحده آمریکا را بازخرید خواهد کرد. با این حال، شرکت میگوید فروش ماه نخست سال جاری نسبت به ماه مشابه سال دو درصد بیشتر بوده است. دانا پرینو سخنگوی کاخ سفید زیان جنرال موتورز را " کلان " خواند اما نسبت به نتیجه تلاشهایی که در جهت تجدید سازمان شرکت بعمل میآید اظهار خوشبینی کرد.   


استرالیا یکصد و پنجاه نیروی نظامی و انتظامی به تیمورشرقی اعزام داشت

در پی سوء قصد به جان رهبر تیمور شرقی، استرالیا یکصد و پنجاه نیروی نظامی و انتظامی را همراه با یک ناو جنگی برای تقویت نیروهای امنیتی بین المللی در آن کشور اعزام کرد. شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن ترور رئیس جمهوری تیمور شرقی از مردم آن کشور خواست تا با حفظ آرامش، سعی کنند تا امنیت و ثبات را به کشور بازگردانند. در همین حال در داروین استرالیا، پزشکان معالج هوزه راموس هورتا رئیس جمهوری تیمور شرقی که در بیمارستانی درآن کشور تحت درمان قرار دارد، وضعیت وی را همچنان وخیم ولی ثابت، اعلام کرده اند.


سپاسگزاری عراق از روسیه برای بخشودگی ?? میلیارد دلار از بدهی آنکشور

یک روز پس از اعلام بخشودگی دوازده میلیارد دلار از بدهی عراق به روسیه که نود و سه درصد از مجموع بدهی های آن کشور را شامل می شود، هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق مراتب سپاسگزاری کشورش را از این اقدام روسیه بعمل آورد. آقای زیباری گفت که این بخشودگی بنا به خواست کشورهای عضو کلوپ پاریس صورت گرفته است که روسیه نیز در آن شرکت دارد. چنین بنظر می رسد که این اقدام سخاوتمندانه روسیه با هدف کمک عراق به شرکتهای روسی در برنده شدن در کنتراتهای تجاری در آن کشور باشد. امّا هوشیار زیباری امروز در یک کنفرانس خبری گفت که مسئله بخشودگی بدهی های عراق از طرف روسیه و امیدهایی که شرکتهای روسی در عراق دارند، دو مطلب کاملاً جدا از یکدیگر است. با اینهمه آقای زیباری به خبرنگاران گفت درها بروی شرکتهای روسی باز است و آنان می توانند در یک رقابت عادلانه با دیگران شرکت کنند. بدهی های باقیمانده از زمان حکومت صدام حسین به شصت میلیارد دلار بالغ می شود و ایالات متحده با پیشگام شدن در بخشودگی بدهی های آن کشور از دیگر کشورها نیز خواسته است تا در این امر سهیم شوند. در سال ???? روسیه و سایر کشور های طلبکار از عراق تعهد کردند که در مجموع هشتاد درصد از بدهی های آن کشور را ببخشند.


نگاهی به خبرهای ایران

انجمن دانشجویان دانشکده خبر که با مجوز دانشکده و بدون مجوز دانشگاه جامع کاربردی فعالیت میکرد، لغو مجوز شد. یکی از فعالین دانشجویی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، خاطر نشان کرده است که مسئولان دانشکده با بیان اینکه دانشکده در موقعیت حساسی است، علاوه بر ندادن مجوز برای نشریات دانشجویی، از هرگونه فعالیت سیاسی در دانشکده جلوگیری کرده و به هیچ تشکلی مجوز فعالیت نمی دهند. *****  بنا به گزارشهای رسیده جمعی از کارگران کارخانه سراب بافت آذربایجان شرقی در اعتراض به آنچه عدم دریافت هفده ماهه حقوق می نامیدند، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. بنا بر گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، تجمع کنندگان که خود را نماینده پانصد کارگر این کارخانه معرفی کرده اند، خواستار رسیدگی به مشکلات خود شده اند. بنا به گفته یکی از نمایندگان کارگران، مدیران کارخانه سراب بافت می گویند؛ جهت پرداخت حقوق، پول نداریم و صنعت نساجی در حال ورشکستگی است. و این در حالی است که تولیدات را پیش فروش کرده اند. ***** عطا کشاورز بازیگر تلویزیونی جمهوری اسلامی در استان کهکیلویه وبویر احمد دراثر شلیک مأموران نیروی انتظامی بقتل رسید. وی که دوسال پیش زندانی شده وسپس به مرخصی رفته بود ، پس ازانقضای مهلت داده شده از بازگشت به زندان خودداری ورزید . گزارش ها میگویند درمنطقه "دلی خلیفه" دراستان کهکیلویه وبویر احمد دهها مأمور انتظامی محل سکونت وی را محاصره کردند وبا شلیک دهها گلوله واستفاده از گاز اشک آور، وی را بقتل رساندند. عطا کشاورز دو سال قبل، درپی اختلافات محلی با نیروی انتظامی درگیرشد که طی آن یک مأمورمجروح شد وی پس ازدرمان مأمور از زندان آزاد گردید. ***** در حالی که عملکرد و برخورد نیروهای انتظامی با مردم طی سالجاری با انتقادهای فراوانی مواجه شده، اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروهای انتظامی با اشاره به ساخت مراکز انتظامی درکوچه ها و محله ها و حضور نیروهای انتظامی در محلات، از اجرای طرح تازه ای در سال آینده خبر داد. پس از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سالجاری، فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه امسال حدود شصت هزار تن با اصلاح ساختار، از ستادها و بخشهای پشتیبانی، به یگانهای صنفی و عملیاتی اضافه شدند، اعلام کرده است که سال آینده، سال پیشگیری و اجرای طرح امنیت محله محور خواهد بود. ***** سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده است ??? تن از داوطلبان رد صلاحیت شده نمایندگی مجلس هشتم تایید صلاحیت شده اند. ***** جلوه جواهری از اعضای کمپین یک میلیون امضا، بار دیگر با ابلاغیه کتبی به دادیاری ویژه امنیت دادسرای انقلاب اسلامی احضار شده است. پیشتر جلوه جواهری به علت شرکت در تجمعی اعتراض آمیز، مدت ?? روز در بازداشت بسر برد و سرانجام در تاریخ دوازدهم دیماه با ضمانت نامه بانکی آزاد شد. ***** بنا به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، طبق مطالعات علمی انجام شده یک سوم کودکان زیر شش سال استان مرکزی از سوء تغذیه رنج میبرند.


اعتراض صدها تن از اساتید دانشگاهها و فعالین حقوق بشر به لغو مجوز ماهنامه زنان

صدها تن از اساتید دانشگاهها، فعالین حقوق بشر، شخصیتهای فرهنگی و برندگان جایزه صلح نوبل از ایران، آمریکا و دیگر نقاط جهان در بیانیه ای که روز گذشته تسلیم مقام های ایرانی نموده اند، نسبت به لغو مجوز ماهنامه زنان اعتراض کرده و خواستار انتشار دوباره این مجله شدند. این بیانیه خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ایران، رئیس قوه قضائیه، رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و محمد خزاعی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد نوشته شده است. امضا کنندگان این بیانیه لغو امتیاز ماهنامه زنان را مصداق بارز نقض آزادی بیان دانسته اند که با هیچ معیاری قابل قبول نیست. در این بیانیه همچنین آمده است که از نظر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، هیئت نظارت بر مطبوعات، اختیار لغو مجوز ماهنامه زنان را نداشته است و خواهان انتشار دوباره این نشریه شده اند. امضا کنندگان این بیانیه که در میان آنان نام یورگن هابرماس فیلسوف آلمانی هم به چشم میخورد، از کاهش سقف تحمل مسئولان نسبت به طرح مطالبات زنان انتقاد شده است. مجله هشتم بهمن ماه سالجاری، به دلیل آنچه که از سوی خبرگزاری فارس، به مخاطره انداختن سلامت روحی، فکری و روانی مخاطب عنوان شد، لغو امتیاز گردید. این خبرگزاری همچنین خبر توقیف و لغو امتیاز ماهنامه عصر پنجشنبه را نیز هفته گذشته منتشر کرد.


تام لانتوس بازمانده هولوکاست و عضو مجلس نماینده گان آمریکا درگذشت

تام لانتوس، تنها بازمانده هولوکاست، که به عضویت مجلس نمایندگان آمریکا رسیده بود در سن هشتاد سالگی زندگی را بدرود گفت. ماه پیش، لانتوس، نماینده ایالت کالیفرنیا، که به بیماری سرطان دچار شده بود، اعلام کرد که، پس از چهارده دوره، دیگر در انتخابات آینده مجلس شرکت نخواهد کرد. دفتر وی روز دوشنبه اعلام کرد مرگ او ناشی از سرطان بوده است. کاخ سفید و کنگره آمریکا، به احترام او، پرچمها را به حال نیم افراشته درآوردند. لانتوس، از پدر و مادر یهودی در بوداپست زاده شد. شانزده ساله بود که نیروهای نازی مجارستان را اشغال کردند و او از اردوگاه کار اجباری نازیها گریخت و تحت حمایت رائول والنبرگ دیپلمات سوئیسی، که جان هزاران یهودی را نجات داده بود، قرار گرفت. بیشتر اعضای خانواده او در جنگ جان دادند. لانتوس، ماه پیش، هنگام اعلام بازنشستگی خود گفت تنها در ایالات متحده آمریکا است که یک بازمانده فقیر هولوکاست توانسته است به تحصیلات دست یابد، خانواده تشکیل دهد، و افتخار سی سال خدمت در مقام عضویت کنگره را بدست آورد. لانتوس هوادار حقوق بشر و آزادیهای مدنی بود. از زندگی زناشویی شصت ساله وی دو دختر باقی مانده است.


اجلاس وزیران دارایی اتحادیه اروپا در بلژیک

وزیران دارایی اتحادیه اروپا روز سه شنبه برای تشکیل اجلاس شورای اقتصادی موسوم به "اکوفین" وارد بروکسل شدند. اکوفین قرار است اثرات هرج و مرج مالی و نیز رشد پایین تر از حد انتظار را که در جهان پیش آمده است ارزشیابی و بررسی کند. ووتر باسVouter Bos، وزیر دارایی آلمان در جمع خبرنگاران گفت برداشت فرانسویها برای رسیدن به اهداف اتحادیه تا سال ???? مثبت بوده است. آندره بایوک Andrej Bajukوزیر دارایی اسلوانی و رئیس شورا،  دستاوردها و تحقق هدفهای میان مدت اتحادیه را ستود؛ و گفت: "بطورکلی شانزده عضو اتحادیه اروپا به هدفهای میان مدت خود رسیده اند، و ما برای مقابله با آشفتگی مالی و تحولاتی مانند آنچه که امروز شاهد آن هستیم نسبت به گذشته آمادگی بیشتری داریم." در جلسه روز سه شنبه وزیران دارایی این مسأله را نیز مورد بررسی قراردادند که چگونه یازده کشور عضو اتحادیه ، از جمله آلمان و سوئد و بریتانیا توانسته اند بودجه بدون کسری را تنظیم کنند. وزیران شرکنت کننده در جلسه همچنین دستور کار کنفرانس سران اتحادیه اروپا را در مارس آینده در بروکسل بررسی کردند و پیرامون گامهایی که اتحادیه باید در جهت تحقق هدفهای مربوط به تغییرات اقلیمی بردارد تبادل نظر کردند. اقتصاد جهان خود را برای مقابله با رکود احتمالی آمریکا و بحران مالی ناشی از آن آماده میکند؛ و اتحادیه اروپا کشورهای عضو را تشویق به صرفه جویی در مصارف بودجه ای کرده است. اتحادیه همچنین اعطای تخفیفهای مالیاتی فرانسه را که بیش از هجده میلیارد دلار برای بودجه فرانسه هزینه در برخواهد داشت تصویب نکرده است.


دور تازه مذاکرات بین ایران و آمریکا طی چند روز آینده برگزار میشود

دور تازه مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و آمریکا بر سر امنیت داخلی عراق طی چند روز آینده برگزار میشود. هشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: ما همه سعی خود را بکار می بندیم تا دور جدید گفتگوها در زمینه عقد قرارداد دوستی و همکاری دراز مدت با آمریکا در بغداد انجام شود. سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با تأئید این گزارش یادآور شد تاریخ دقیق این مذاکرات هنوز مشخص نشده است. در همین حال ،شان مک کورمک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز با تأئید این خبر یادآور شد، که مذاکرات آینده نزدیک واشنگتن- تهران، بدون حضور سفیران ایران و آمریکا و در سطح گروه کاری شامل دیپلمات ها و متخصصان نظامی و امنیتی خواهد بود.


آمریکا قصد دارد برای هر شش مظنون 11 سپتامبر گوانتانامو تقاضای اعدام کند

خالد شیخ محمد، مطنون به بودن مغز متفکر حملات تروریستی 11 سپتامبردولت آمریکا شش تن از افراد مظنون به دست داشتن در حملات تروریستی 11 سپتامبرسال 2001 را به ارتکاب قتل و جنایات جنگی متهم ساخت. دادستان نظامی آمریکا می گوید مقامات ارتشی آمریکا می خواهند که این شش مظنون همراه با یکدیگر مورد محاکمه قرارگیرند و قصد دارند برای هر شش نفر ازدادگاه تقاضای صدور حکم اعدام کنند. یک قاضی ارتشی که هم اکنون در حال بررسی شواهد و مدارک پرونده است، توصیه خواهد کرد که آیا محاکمه باید ادامه یابد یا نه. شش مظنون عبارتند از خالد شیخ محمد، مغز متفکر حملات تروریستی 11 سپتامبر، محمد القحطانی، ولید بن عطاش، رمزی بن الشیبه، علی عبد العزیز علی و مصطفی احمد الهوساوی. این عده هم اکنون در مرکز بازداشتگاه آمریکا در خلیج گوانتانامو در کوبا زندانی هستند و در یک دادگاه ارتشی محاکمه خواهند شد. درجریان حملات تروریستی یازدهم سپتامبر، عده ای حدود سه هزارنفرجان خود را از دست دادند.  


هواپیماهای جنگی آمریکا و روسیه

یواس یواس نیمیتزیک مقام وزارت دفاع آمریکا می گوید دو هواپیمای جنگی روسیه روز شنبه در فاصله نزدیکی از یک ناو هواپیمابر آمریکا در غرب اقیانوس آرام به پرواز در آمدند و جت های آمریکا را به پرواز فوری وادار ساختند. این مقام که نخواست نام وی فاش شود، روز دوشنبه اظهار داشت یکی از بمب افکن های روسیه درارتفاع 610 متری ناوهواپیمابر «یواس یواس نیمیتز» به پرواز در آمده بود. چهار هواپیمای جت آمریکا راه را برهواپیماهای روسیه بستند و آن ها را تا نقطه ای خارج از منطقه اسکورت کردند. روسیه به نوبه خود می گوید دو فروند از بمب افکن های این کشور در جریان گشت های هوائی خود در نزدیکی آلاسکا و کانادا پرواز می کردند که با چهار جت آمریکا مواجه شدند. روسیه هیچ اشاره ای به ناو هواپیمابر آمریکا نکرده است. ژاپن می گوید یکی از هواپیماهای روسیه حریم فضائی ژاپن را نقض کرده است، اما روسیه این اتهام را تکذیب می کند.


یک مقام وزارت دفاع آمریکا به اتهام جاسوسی برای چین بازداشت شد

   مقامات قضائی آمریکا بازداشت دو تن را اعلام می کنندآمریکا بازداشت چهار نفر، از جمله یک مقام وزارت دفاع آمریکا را به اتهام جاسوسی برای چین اعلام کرد. وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد گرگ ویلیام برگرسن  Gregg William Bergersen یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه در حومه شهر واشنگتن بازداشت گردید. برگرسن تحلیلگر سیاست های مربوط به سیستمهای اسلحه برای سازمان همکاری های امنیتی وابسته به وزارت دفاع آمریکا بود. به گفته مقامات آمریکا، وی اطلاعات طبقه بندی شده را دراختیار تای شن کو Tai Shen Kuo  که به تابعیت آمریکا درآمده است و روز دوشنبه در شهر نیواورلئان بازداشت گردید، قرار می داده است. کو و فرد دیگری به نام یو ژین کانگ Yu Xin Kang که او نیز در نیواولئان بازداشت گردید، به توطئه برای افشای اطلاعات مربوط به دفاع ملی آمریکا برای یک دولت خارجی متهم شده اند. کانگ، یک شهروند چینی مقیم آمریکا، رابط میان کو ویک مقام چینی بوده است. در رویدادی دیگر، مقامات آمریکا بازداشت یک مهندس سابق هواپیماهای بوئینگ را به اتهام فروش قراردادهای سری بازرگانی مسروقه به چین اعلام کردند. وزارت دادگستری آمریکا می گوید دونگفن گرگ چونگ  Dongfan "Greg" Chung شهروند چینی که به تابعیت آمریکا درآمده است ودرکالیفرنیا اقامت دارد، قراردادهای سری بازرگانی را درارتباط با شاتل های فضائی هواپیماهای باربری نظامی ازنوع سی-?? و راکت های نوع دلتا-? سرقت کرده است.





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 86/11/27 :: ساعت 6:0 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 147
>> بازدید دیروز: 80
>> مجموع بازدیدها: 334457
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب