سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در باره کسانى که از جنگ در کنار او کناره جستند ، فرمود : ] حق را خوار کردند و باطل را یار نشدند . [نهج البلاغه]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» در ایران یادبود قربانیان هواپیمایی که ?? سال پیش توسط آمریکا سقو

در ایران یادبود قربانیان هواپیمایی که ?? سال پیش توسط آمریکا سقوط کرد برگزار شد
یادبود حادثه ای که در سال ???? باعث کشته شدن ??? تن سرنشینان هواپیمای مسافربری ایرانی بر فراز خلیج فارس شده بود در ایران برگزار شد. بیست سال پیش یک ناو جنگی آمریکایی به سوی هواپیمای مسافربری خطوط هوایی ایران شلیک کرد و باعث سقوط آن شد.در روز ?? تیرماه ???? مدت کمی پس از آنکه هواپیمای ایرباس A300 ایرانی از فرودگاه بندرعباس بلند شده بود ناو جنگی آمریکایی یو اس اس وینسنز U.S.S. Vincennes به سمت آن شلیک کرد. در آن زمان واشنگتن گفت ناو وینسنز هواپیمای مسافربری را با یک جت جنگی ارتش ایران عوضی گرفته بوده است.مقامات جمهوری اسلامی ایران، هنرمندان، و خویشاوندان قربانیان این حادثه دیروز (چهارشنبه) در بندرعباس به محلی که هواپیما در آنجا در آب سقوط کرده بود رفتند. سپس شرکت کنندگان در این مراسم به توزیع و پخش گل و سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» پرداختند.ویلیام سی راجرز سوم، فرمانده ناو وینسنز در سال 1988دیروز وزارت امور خارجه ایالات متحده، با انتشار بیانیه ای به مناسبت سالروز این حادثه، مراتب تاسف عمیق واشنگتن را از آنچه که آن را «از دست رفتن تراژیک زندگی» خواند ابراز نمود. به اعتقاد جمهوری اسلامی سقوط دادن هواپیما یک حمله عامدانه از سوی آمریکا بود.به عنوان بخشی از مصالحه ای که در سال ???? انجام گرفت، آمریکا بیش از یکصد میلیون دلار بابت خسارت به جمهوری اسلامی پرداخت کرد. بخشی از این مبلغ به خانواده های قربانیان پرداخت شد، و بخشی نیز بابت از دست رفتن هواپیما به دولت ایران تعلق پیدا کرد.پس از وقوع حادثه جمهوری اسلامی خواستار محاکمه فرمانده ناو، یعنی ویلیام راجرز سوم، شد. در سال ????، رئیس جمهوری وقت آمریکا، جورج بوش (پدر) به خاطر خدماتش در ناو به راجرز مدال لژیون لیاقت را اعطا کرد.

تحریم های مسافرتی و مالی علیه دولت زیمبابوه در پیش نویس قطعنامه آمریکا
  پیش نویس قطعنامه آمریکا که درواکنش به بحران سیاسی زیمبابوه تهیه شده ومیان اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد توزیع گردیده است، تحریم های مسافرتی ومالی جدیدی را علیه دولت زیمبابوه وضع کرده است. نسخه ای ازاین پیش نویس که دراختیار رادیو صدای آمریکا قرارگرفته است، مسدود کردن سرمایه های رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه و 11 تن ازمقامات بلندپایه این کشور وتحریم هائی مسافرتی را علیه این عده خواستار گردیده است. پیش نویس قطعنامه همچنین خواستارآن است که تحریم تسلیحاتی دولت زیمبابوه گسترش یابد. آمریکا و اتحادیه اروپا قبلا نیزدولت موگابه را مشمول تحریم هائی قرارداده بودند. شان مک کورمک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا روزچهارشنبه به خبرنگاران اظهارداشت آمریکا همچنان به دنبال راه حلی برای بحران سیاسی زیمبابوه است به گونه ای که به این کشور امکان دهد که پیشرفت کند، به دمکراسی و شکوفائی بازگردد ودرمعرض خشونت های دیگری قرارنگیرد.  

ارتش کلمبیا یک سیاستمدار فرانسوی- کلمبیائی و 1? گروگان دیگر را آزاد ساخت
اینگرید بتانکورمقامات ارتش کلمبیا سه پیمانکاردفاعی آمریکائی و یک سیاستمدار فرانسوی- کلمبیائی را ازاسارت شورشیان چپگرای کلمبیا که چند سال بود آن ها را در اردوگاه های مخفی جنگلی دراسارت داشتند، آزاد ساختند. درجریان عملیاتی نظامی که درشرق کلمبیا به اجرا درآمد، 11 تن ازنیروهای امنیتی کلمبیا نیزبدون این که آسیبی به آن ها وارد آمده باشد، آزاد گردیدند. تمامی این عده با یک هواپیمای نظامی به بوگوتا اعزام شدند. خانم اینگرید بتانکور، سیاستمدارفرانسوی- کلمبیائی ، سپاس خدای را به جا آورد و از ارتش و آلوارو اوریبه رئیس جمهوری کلمبیا که موجبات آزادی گروگان ها را فراهم آورده بودند، سپاسگزاری کرد وآزادی گروگان ها را معجزه وازطریق عملیاتی صحیح توصیف کرد. وزیر دفاع کلمبیا روزچهارشنبه آزادی گروگان ها را اعلام کرد و اظهارداشت که آزادی آن ها به وسیله برخی مقامات اطلاعاتی که به داخل واحد مسئول گروگانگیری شورشیان نفوذ کرده بودند، امکان پذیرشد.

آمریکا از توافق لهستان با استقرار بخشی از سیستم سپرموشکی در این کشور خبر می دهند
مقامات آمریکا می گویند درباره طرح های مربوط به استقراربخشی ازسیستم سپرموشکی حفاظتی آمریکا درخاک لهستان، به یک توافق موقت با این کشوردست یافته اند. چند مقام آمریکائی که نخواستند نام آن ها فاش شود، روزچهارشنبه اظهارداشتند که مذاکره کنندگان آمریکائی ولهستانی با متن این قرارداد موافقت کرده اند. به گفته این مقامات، سه شنبه شب وپس از دوروز گفتگو درپشت درهای بسته درواشنگتن، نسبت به این قرارداد توافق به عمل آمد. دن فرید مدیرکل وزارت امورخارجه آمریکا دراموراروپا به خبرنگاران اظهارداشت آمریکا برای توجه ورسیدگی نسبت به برخی از نگرانی های لهستان درباره مسائل مهم منطقه ای، ازنزدیک با روسیه وکشورهای عضوناتو همکاری کرده بود. آقای فرید افزود آمریکا برای نوسازی لهستان نیزهمکاری هائی به عمل آورده است.  



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 87/4/15 :: ساعت 6:41 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 132
>> بازدید دیروز: 80
>> مجموع بازدیدها: 334442
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب