سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، تباه کردن مال، پرسش بسیار، و قیل و قال را دوست ندارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» حامیان مجاهدین خلق ایران از اتحادیه اروپا خواستار خروج از لیست


حامیان مجاهدین خلق ایران از اتحادیه اروپا خواستار خروج از لیست سیاه شدند

هزاران نفر در نزدیکی پاریس  روز شنبه برای  حمایت از یک گروه اپوزیسیون  ایرانی جمع شدند، که تهران آن را غیر قانونی  اعلام کرده است،  و اتحادیه اروپا،  آمریکا ،  عراق  و دیگران، آن  را  تشکیلاتی  تروریستی می شناسند. فعالان و حامیان مجاهدین خلق  ایران  در  اجتماع خود  از اتحادیه اروپا خواستند  نظیر اقدام چند روز پیش بریتانیا، این گروه را از لیست تروریستی سیاه خود خارج کند. جمعیت حاضر در این تجمع   پرچم   به دست از  سخنرانانی حمایت میکردند که خواستار پایان سلطه آخوندها بر دولت ایران بودند.  مریم رجوی رهبر شاخه سیاسی گروه، که مشمول  تحریم های  ضد تروریستی اتحادیه اروپا نیست، گفت  بریتانیا  با  خارج ساختن مجاهدین خلق از  لیست سیاه  به  دوره ای شرم آور  پایان داده است.   وقایع اخیر در  مورد  مجاهدین خلق  ایران  با  زمانی مصادف  شده است  که اتحادیه اروپا  در واکنش  به  نگرانی های بین المللی  از برنامه های اتمی جمهوری اسلامی ایران،  در جهت  تشدید  تحریم های تنبیهی  علیه تهران  پیش  میرود.       

کابینه اسرائیل معامله مبادله با حزب الله لبنان را تصویب کرد

کابینه اسرائیل معامله ای باستیزه گران حزب الله را تصویب کرده است که متضمن مبادله بقایای اجساد سربازان اسرائیلی با زندانیان لبنانی است. این اقدام ، امروز، یکشنبه، به درخواست اهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل انجام گرفت. آقای اولمرت  به اعضای کابینه گفت دو سربازی که اسرائیل امیدوار بود آنان را زنده پیدا کند ، از اسارت جان سالم بدر نبرده اند. ستیزه گران حزب الله اهود گلدواسر و الداد رجیو را دوسال پیش در یک حمله مرزی ، که آغازگر جنگی سی و چهار روزه در لبنان شد، ربودند. ستیزه گران هیچگاه نشانه ای ابراز نکردند که حاکی از زنده ماندن این دوسرباز باشد. آقای اولمرت گفت برغم مرگ آنان، معامله مبادله بقایای دو سرباز با زندانیان، حائزبیشترین اهمیت اخلاقی و معنوی است. سمیر کنتار، که برای قتل بیست و نه سال پیش دو نفر در شمال اسرائیل زندانی است، جزو زندانیانی است که در چارچوب معامله پیشنهادی ممکن است آزاد شوند.


فرماندهان نظامی آمریکا و اسرائیل وضعیت اتمی ایران را بررسی کردند

 در ایران، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب گفته است تهران حمله ای علیه خود را با ضربات موشکی به اسرائیل و کنترل راه اصلی خروج نفت از خلیج فارس پاسخ میدهد. سرلشکر محمد علی جعفری این هشدار را روز شنبه در نشریه محافظه کار جام جم مطرح ساخت. وی به این نشریه گفت اسرائیل درون برد موشک های جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، و افزود تاخیری که ناشی از حمله به تاسیسات اتمی ایران باشد، کوتاه مدت خواهد بود. این سرلشکر پاسدار گفت جمهوری اسلامی ایران، اگر به آن حمله شود، تنگه هرمز را می بندد، که یک راه خروجی استراتژیک برای تانکرها از خلیج فارس است. وی همچنین گفت ممکن است متحدان جمهوری اسلامی ایران نیز اقداماتی تلافی جویانه انجام دهند، که گروه ستیزه گر حزب الله مستقر در لبنان، و گروه ستیزه گر فلسطینی حماس از جمله آنهاست. فرمانده سپاه پاسداران این نظرات را یک هفته پس از آن مطرح ساخت که گزارش یک روزنامه آمریکائی از انجام یک مانور نظامی اسرائیل در حمله ای فرضی به تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی ایران حکایت داشت. نیویورک تایمز اظهارات مقامات آمریکائی را نقل کرد که گفته بودند اسرائیل این مانور را با استفاده از بیش از صد جت جنگنده اوایل ماه بر فراز مدیترانه و یونان انجام داد. مقامات اسرائیلی از اظهار نظر در باره گزارش خودداری میکنند. در همین حال ارتش اسرائیل میگوید ادمیرال مایک مولن ، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز شنبه در اسرائیل با مقامات دفاعی آن کشور در باره موقعیت اتمی جمهوری اسلامی ایران، و مسائل دیگر گفتگو و تبادل نظر کرده است. مقامات میگویند ادمیرال مولن با اهود براک وزیر دفاع، و ژنرال گبی اشکناس رئیس ستاد ارتش اسرائیل ملاقات داشت.


باراک اوباما می گوید از اروپا و خاورمیانه دیدار خواهد کرد

 باراک اوباما، که انتظار می رود از سوی حزب دمکرات بعنوان نامزد ریاست جمهوری امریکا برگزیده شود، روز شنبه گفت پیش از انتخابات نوامبر از کشورهای متحد ایالات متحده در خاورمیانه و در اروپا دیدن خواهد کرد. اوباما این دیدارها را « فرصتی مهم برای ارزیابی وضع درکشورهایی که برای امنیت امریکا حیاتی هستند» توصیف کرد و گفت قصد دارد در ملاقات با رهبران فرانسه، آلمان، بریتانیا، اردن و اسرائیل در باره تروریسم، گسترش تسلیحات اتمی و تغییر آب و هوا گفت و گو کند و در در باره چالش های مشترک با برخی از « نزدیکترین دوستان و متحدان» ایالات متحده به رایزنی بنشیند. در بیانیه به زمان سفر اوباما اشاره نمی شود، اما خبرگزاری فرانسه می گوید احتمالا در تابستان پیش از آن که مبارزات انتخاباتی بین او و جان مک کین کاندیدای جمهوریخواه شدت بگیرد انجام خواهد گرفت. اوباما در اوائل ژوئن اعلام کرد که پیش از انتخابات بعنوان بخشی از یک هیات کنگره امریکا از عراق و افغانستان دیدن خواهد کرد. اما در بیانیه روز شنبه از این دو کشور نام برده نشده است. در گزارش خبرگزاری فرانسه گفته می شود اوباما در سفر به اروپا از آلمان، فرانسه و بریتانیا ، دیدن خواهد کرد، سه کشوری که از کوشش های ایالات متحده برای ناچار ساختن ایران به متوقف ساختن فعالیت غنی سازی اورانیوم پشتیبانی کرده اند.    


بوش میگوید اقدامات جدیدی علیه دولت زیمبابوه انجام میدهد

 پرزیدنت بوش عهد کرده است علیه دولت زیمبابوه برای آنچه که وی انتخاباتی قلابی نامید که اراده مردم را نادیده گرفته است، اقداماتی جدید انجام دهد. پرزیدنت بوش امروز، شنبه، به وزارتخانه های امورخارجه و خزانه داری دستور داد علیه آنچه که وی دولت فاقد حقانیت زیمبابوه و حامیان آن توصیف کرد تحریم هائی تنبیهی درنظر بگیرند. منتقدین، دولت رابرت موگابه را به ارتکاب خشونت و ارعاب بمنظور بردن انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری متهم کرده اند. پرزیدنت بوش میگوید آمریکا خواستار اقداماتی قاطع توسط سازمان ملل متحد، از جمله تحریم تسلیحاتی علیه دولت زیمبابوه و ممنوعیت های مسافرتی برای مقامات آن دولت میشود. آمریکا و اتحادیه اروپا هم اکنون مجموعه ای ار ممنوعیت های مسافرتی را در مورد آقای موگابه و بیش از صد نفر از مقامات دولت او اعمال میکنند.

 


کمیسیون نفتی عراق برای رفع اختلاف با مقامات کردستان تشکیل می شود

  نخست وزیر منطقه خود مختار کردستان عراق می گوید دولت بغداد و دولت او کمیسیون جدیدی برای برطرف ساختن اختلافات مربوط به یک قانون پیشنهادی نفت تشکیل داده اند. نچیروان بارزانی روز شنبه در شهر اربیل به خبرنگاران گفت کمیسیون ، که نوری المالکی نخست وزیر و نیز نمایندگانی از بغداد و دولت منطقه ای را شامل می شود، در این هفته جلسه ای تشکیل می دهد. پارلمان عراق تا کنون قانون پیشنهادی را بدلیل اختلاف بین قانونگزاران شیعه، سنی و کرد تصویب نکرده است. دولت منطقه ای کردستان عراق قانون انرژی خود را قطعی ساخته و علیرغم نبود یک قانون سراسری، قرار دادهایی با شرکت های بین المللی نفت امضا کرده است. وزارت نفت در بغداد این قرار دادها را غیر قانونی نامیده است

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 87/4/13 :: ساعت 10:0 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 124
>> بازدید دیروز: 80
>> مجموع بازدیدها: 334434
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب