سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که ساعتی بر خواری فراگرفتن شکیبایی نورزد، همواره در خوارینادانی باقی بماند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» قیمت های نفت خام مجددا به سطوح بی سابقه ای رسید

 


جبهه وفاق عراق گفت در پیوستن به دولت المالکی نزدیک شده است

بزرگترین بلوک اعراب سنی در پارلمان عراق می گوید به پیوستن به دولت شیعه نوری المالکی نخست وزیر نزدیک است.یک سخنگوی جبهه وفاق عراق روز سه شنبه گفت گروه او فهرست دست کم پنج کاندیدای جدید برای پست های کابینه را به مالکی تسلیم کرد. اینک پارلمان باید فهرست را تصویب کند.بلوک سنی پارلمان اوت گذشته از دولت وحدت ملی خارج شد و گفت دولت به اندازه کافی به اقلیت سنی امتیاز نمی دهد.در خبری دیگر در روز سه شنبه، پلیس عراق می گوید در سلسله حملاتی در استان دیاله دست کم پنج تن کشته شدند.در یک حادثه، مردان مسلح یک پست بازرسی در روستائی در جنوب بعغوبه را هدف گرفتند و یک عضو یک نیروی امنیتی محلی، بنام شورای بیداری، را که امریکا از آن حمایت می کند، کشتند.پلیس می گوید بعدا در انفجاری که در جریان مراسم خاکسپاری یکی از قربانیان حمله به پست بازرسی روی داد، مردی جانسپرد و حد اقل هفت نفر دیگر، از جمله سه کودک و یک پلیس مجروح شدند.در رویدادی جداگانه، به گفته پلیس، سه عضو یک خانواده در انفجار بمبی در نزدیکی خانه آنها، در جنوب بعقوبه، کشته شدند.


دادگاه عالی ترکیه پیشنهاد انحلال حزب حاکم را بررسی می کند

پلیس در بیرون محل دادگاه قانون اساسی ترکیه در آنکارا کشیک می دهددادگاه عالی ترکیه رسیدگی به ادله دادستان ارشد کشور در مورد پیشنهاد انحلال حزب حاکم را آغاز کرده است.عبدالرحمان یالچینکایا استدلال ها و دلایل شفاهی خود را امروز (سه شنبه) در جلسه محرمانه دادگاه قانون اساسی ارائه داد.در دادخواستی که دفتر دادستانی در ماه مارس به دادگاه ارائه کرد گفته می شود حزب حاکم عدالت و توسعه باید منحل شود زیرا اصول و مبانی سکولاریسم ترکیه را تهدید می کند.دادستان ها همچنین خواسته اند حدود هفتاد نفر از اعضای حزب، از جمله رجب طیب اردوغان نخست وزیر و عبداله گل رییس جمهوری از فعالیت های سیاسی ممنوع شوند.حزب عدالت و توسعه این اتهامات را رد کرده و دادخواست را غیر دمکراتیک می نامد. انتظار می رود وکلای حزب فردا لایحه دفاعیه ای خود را ارائه دهند.اتحادیه اروپا از پیبشنهاد انحلال حزب انتقاد کرده و هشدار داده است این اقدام ممکن است با هدف های دراز مدت ترکیه برای پیوستن به اتحادیه مغایرت داشته باشد.سکولاریست های ترکیه از حزب بدلیل آنچه حمله به نظام سکولار کشور، از جمله کاهش محدودیت استفاده از نمادهای مذهبی مانند حجاب اسلامی توصیف می شود، انتقاد کرده اند.در رویدادی جداگانه در روز سه شنبه، پلیس ترکیه بعنوان بخشی از تحقیقاتی که در مورد یک شبکه مظنون ضد دولتی جریان دارد، دست کم 24 نفر، از جمله دو ژنرال بازنشسته و یک روزنامه نگار را بازداشت کرد. رسانه های ترکیه گزارش دادند بازداشت شدگان متهم هستند که در یک گروه منتقد دولت عضویت دارند.


قیمت های نفت خام مجددا به سطوح بی سابقه ای رسید

قیمت های نفت خام، پس از اندکی کاهش که دیروز پیش آمده بود، امروز (سه شنبه) مجددا به سطوح تقریبا بی سابقه بازگشت. پیش بینی آژانس بین المللی انرژی در مورد کم شدن موازنه بین عرضه و تقاضای نفت و افزایش تنش بین اسراییل و ایران، از جمله دلایل این افزایش ذکر می شود.آژانس بین المللی انرژی مسائل مربوط به نفت را برای کشورهای صنعتی دنبال می کند، و جدید ترین پیش بینی آن نشان می دهد که قیمت های بالا از میزان تقاضا در کشورهای ثروتمند می کاهد، اما تقاضا از سوی اقتصادهای رو به رشد مانند هند و چین همچنان رو به افزایش می رود.قیمت هر بشکه نفت خام برای تحویل در آینده حدود سه دلار از بهای آن در روز دوشنبه افزایش یافت و به تقریبا ??? دلار نزدیک شد. پیش از بسته شدن بازار بورس نیویورک در روز دوشنبه، قیمت های نفت خام به رقم بی سابقه ??? دلار و ?? سنت رسید.معامله گران نفتی گفتند بخشی از دلیل افزایش قیمت ها همچنین انتشار گزارش هایی در مورد امکان حمله اسراییل به تاسیسات اتمی ایران بوده است.بعضی کشورها می گویند جمهوری اسلامی ایران قصد دارد بمب اتمی بسازد، اما تهران می گوید برنامه اتمی آن برای مقاصد صلحجویانه اجرا می شود.


نسبت به عراق در ماه ژوئن تعداد سربازان خارجی بیشتری در افغانستان کشته شده اند

شمار سربازان آمریکائی و ناتو که در ماه ژوئن در افغانستان جان سپردند، از تعداد سربازان آمریکائی و ناتو که در عراق کشته شدند فراتر رفت.بنا به گزارش وبسایتی که مرگ و میر سربازان خارجی در مناطق جنگ خیز را دنبال می کند می گوید در ماه ژوئن حد اقل ?? سرباز خارجی در عراق از پای در آمدند. در حالی که این رقم در افغانستان دستکم ?? تن بود.ژوئن یکی از مرگبار ترین ماه ها برای نیروهای خارجی در افغانستان، از زمان حمله به آن کشور و سرنگونی طالبان در سال ???? بود. اما سخنگوی غیر نظامی ناتو در افغانستان به صدای آمریکا می گوید تلفات در آنجا نمی تواند با عراق مقایسه شود، و یاد آور می شود دو کشور با شرایط متفاوتی روبرو هستند. او می گوید حملات شورشیان در افغانستان در ماه های تابستان معمولا شدت می گیرد، و به دلیل افزایش عملیات ناتو احتمالا شمار بیشتری کشته شده اند.از سال ???? تاکنون دستکم ??? سرباز خارجی در افغانستان جان سپرده اند. جنگ پنج ساله در عراق به مرگ بیش از چهار هزار سرباز خارجی، که اکثرآنها آمریکائی بودند، منجر شده است.در جریان جنگ عراق ده ها هزار شهروند و اعضای نیروهای امنیتی عراق نیز کشته شده اند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 87/4/13 :: ساعت 10:0 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 152
>> بازدید دیروز: 80
>> مجموع بازدیدها: 334462
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب