سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فراخ سینگى و بردبارى دست‏افزار سرورى است و سالارى . [نهج البلاغه]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» فیلم دستگیری سارقان خشن


اینجا  



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 91/9/27 :: ساعت 3:58 عصر )
»» صادق هدایت چرا خودکشى کرد؟

صادق هدایت چرا خودکشى کرد؟ یکى از علل خودکشى او این بود که اشراف زاده بود. او پول توجیبى بیش از حدّ کفایت داشت اما فکر صحیح و منظم نداشت. او از موهبت ایمان بى‏ بهره بود، جهان را مانند خود بوالهوس و گزافه کار و ابله میدانست. لذتهایى که او میشناخت و با آنها آشنا بود کثیف‏ترین لذتها بود؛ و از آن نوع لذتها دیگر چیز جالبى باقى نمانده بود که هستى و زندگى، ارزش انتظار آنها را داشته باشد. او دیگر نمیتوانست از جهان لذت ببرد. بسیار کسان دیگر مانند او فکر منظّم نداشته و از موهبت ایمان هم بى‏ بهره بوده ‏اند، اما مانند او سیر و اشراف زاده‏ نبوده ‏اند و حیات و زندگى هنوز براى آنها جالب بوده است، لهذا دست به خودکشى نزده‏ اند.

امثال هدایت اگر از دنیا شکایت مى‏کنند و دنیا را زشت مى‏بینند غیر از این راهى ندارند؛ ناز پروردگى آنها چنین ایجاب مى‏کند. آنها نمى‏توانند طعم مطبوع مواهب الهى را احساس کنند. اگر صادق هدایت را در دهى مى‏بردند، پشت گاو و خیش مى‏ انداختند و طعم گرسنگى و برهنگى را به او مى‏ چشاندند و عند اللزوم شلّاق محکم به پشتش مى‏ نواختند و همینکه سخت گرسنه مى‏شد قرص نانى در جلوى او مى‏گذاشتند، آنوقت خوب معنى حیات را مى‏فهمید و آب و نان و سایر شرایط مادّى و معنوى حیات در نظرش پر ارج و با ارزش مى‏گردید.

سعدى در باب اول «گلستان» داستانى آورده، مى‏گوید: آقایى با غلامش به کشتى نشست. غلام که دریا ندیده بود وحشت کرد و بیقرارى مى‏نمود، بطورى که اضطراب او ساکنین کشتى را ناراحت ساخت. حکیمى در آنجا بود، گفت چاره این را من مى‏دانم؛ دستور داد غلام را به دریا افکندند. غلام که خود را در میان امواج خروشان و بیرحم دریا مواجه با مرگ مى‏دید سخت تلاش مى‏کرد که خود را به کشتى رساند و از غرق شدن نجات دهد. پس از مقدارى تلاش بی فایده، همینکه نزدیک شد غرق شود، حکیم دستور داد که نجاتش دهند. غلام پس از این ماجرا آرام گرفت و دیگر دم نزد. رمز آن را جویا شدند، حکیم گفت: لازم بود در دریا بیفتد تا قدر کشتى را بداند.

آرى، شرط استفاده کردن از لذتها آشنا شدن با رنجها است. تا کسى پایین درّه نباشد عظمت کوه را درک نمى‏کند. اینکه خودکشى در طبقات مرفّه زیادتر است یکى از این است که معمولا بى‏ ایمانى در طبقه مرفّه بیشتر است، و دیگر از این است که طبقه مرفّه، لذّت حیات و ارزش زندگى را درک نمى‏کنند؛ زیبایى عالم را احساس نمى‏کنند؛ معنى حیات و زندگى را نمى‏فهمند. لذت و رفاه بیش از اندازه، انسان را بى حس کرده و به صورت یک موجود کرخت و ابله در مى‏آورد. چنین انسانى بر سر موضوعات کوچکى خودکشى مى‏کند. «فلسفه پوچى» در دنیاى غرب، از یک طرف حاصل از دست دادن ایمان است، و از طرف دیگر محصول رفاه بیش از اندازه. غرب، بر سر سفره شرق نشسته است و خون شرق را میمکد، چرا دم از پوچى و نیهیلیسم نزند؟

کسانى که خودکشى را به حساب حسّاسیّت میگذارند باید بدانند که این «حساسیت» چه نوع حساسیتى است. حساسیت آنها حساسیت ذوق و ادراک نیست؛به این معنى نیست که فهم لطیف‏ترى دارند و چیزهایى را درک مى‏کنند که دیگران درک نمى‏کنند؛ حساسیت آنها به این معنى است که در مقابل زیبایی هاى جهان، بى‏ احساس و کرخت و در مقابل سختی ها زودرنج و کم مقاومت‏ اند. چنین آدمهایى باید هم خودکشى کنند و چه بهتر که خودکشى کنند، ننگ بشرند و بهتر که اجتماع بشر از لوث وجودشان پاک گردد.

                                              روزانه                                                                                                                                                     مجموعه‏ آثار استاد شهید مطهرى

جلد ‏1 صفحات 186 و187 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 91/9/25 :: ساعت 12:6 عصر )
»» جنگ غزه نشانه شکست طرح سازش است

جنگ غزه نشانه شکست طرح سازش است

منیر شفیق، اندیشمند و مبارز سرشناس فلسطینی یکی از مدعوین اجلاس جهانی «اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی» بود که در محضر رهبر انقلاب اسلامی نیز به ایراد سخن پرداخت. نظر او را درباره‌ی اثرات جنگ هشت‌روزه‌ی غزه و وضعیت رژیم صهیونیستی جویا شدیم.

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_2.gif پوسیده از درون!
رژیم صهیونیستی وارد مرحله‌ی عقب‌نشینی و سقوط شده است و این پدیده روزبه‌روز بیشتر خود را نشان می‌دهد. این رژیم دیگر نمی‌تواند جلوی سقوطش را بگیرد و خود را حفظ کند. فساد داخلی رژیم صهیونیستی آن را از درون پوسانیده و به همین خاطر این رژیم دیگر نمی‌تواند همانند گذشته بجنگد و به اشغالگری خود ادامه دهد.

این سومین شکست رژیم صهیونیستی در شش سال گذشته بوده است. اولین شکست آن در سال 2006 میلادی به دست مقاومت به رهبری حزب‌الله لبنان و سپس شکست در 2008 و 2009 میلادی به دست مقاومت به رهبری حماس بود که البته جنبش جهاد هم در این جنگ به صورت فعال شرکت داشت. پس از آن نیز در همین جنگ هشت‌روزه بود. در این جنگ گمان صهیونیست‌ها این بود که می‌توانند به‌راحتی ضربه‌ی خود را با ترور احمد الجعبری وارد کنند و نهایتاً این کار با واکنش مقاومت و شلیک یک یا دو موشک تمام خواهد شد. لذا جنگ را شروع کردند، اما ناگهان با تصمیم حماس و جنبش جهاد مواجه شدند و این عملیات به یک جنگ هشت‌روزه انجامید.

معادله‌ی میان ما و دشمن تغییر کرده و حتی آمریکا هم نتوانست رژیم صهیونیستی را نجات بدهد. این سومین شکست رژیم صهیونیستی در شش سال گذشته بوده است. این‌ها نشان‌دهنده‌ی ضعف رژیم صهیونیستی است که متفاوت با ظاهری است که از خود به نمایش می‌گذارد.


در این جنگ اخیر، دشمن اسرائیلی شکست خورد و خوار شد، زیرا هنگامی که پیشنهاد آتش‌بس شش‌روزه را مطرح کرد، مقاومت نپذیرفت و شروط خود را مطرح کرد. رژیم اسرائیل نهایتاً مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد. این شرایط موجب خواری رژیم غاصب اسرائیل شد و این‌ها نشان‌دهنده‌ی ضعف رژیم صهیونیستی است که متفاوت با ظاهری است که از خود به نمایش می‌گذارد. به همین دلیل اوضاع این رژیم روز‌به‌روز بدتر شده و نمی‌تواند جلوی این وخامت را بگیرد.

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_2.gif نشانه‌ی شکست طرح سازش
در این جنگ هشت‌روزه حتی آمریکا هم نتوانست رژیم صهیونیستی را نجات بدهد. مثلاً در جنگ 1973 میلادی، ارتش مصر به یک پیروزی بزرگ در کانال سوئز دست یافت و توانست از کانال سوئز عبور کند. ارتش مصر می‌خواست تمام سرزمین‌های مصر را آزاد کند که آمریکا با ایجاد سپر هوایی به کمک رژیم اسرائیل آمد. این‌بار اما آمریکایی‌ها نتوانستند پل هوایی ایجاد کنند. فقط هیلاری کلینتون بود که برای کمک به آن‌ها آمد که او هم شکست خورد و در برابر شرایط مقاومت تسلیم شد و این یک تحول بزرگ علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا به شمار می‌آید.

اوضاع فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی خوب است، زیرا معادله‌ی میان ما و دشمن تغییر کرده و اوضاع غزه اوضاع پیروزی است. در کرانه‌ی باختری نیز سیاست سازش با آمریکا به‌شدت شکست خورده است. به نظر من اوضاع کرانه‌ی باختری بدتر هم خواهد ‌شد تا این‌که پیمان امنیتی لغو شود و فتح و حماس برای آغاز انتفاضه علیه اشغالگری و شهرسازی هم‌پیمان شوند.

مسأله‌ی فلسطین گام‌به‌گام با مسأله‌ی بیداری اسلامی پیش می‌رود. همچنین پیشرفت‌های فلسطین در جنگ و مبارزه موجب پیشرفت بیداری اسلامی است. بنابراین ارتباط محکمی میان بیداری اسلامی و فلسطین وجود دارد، زیرا مسأله‌ی فلسطین فقط مسأله‌ی اختلاف میان فلسطین و رژیم صهیونیستی نیست، بلکه یک مسأله‌ی جهانی است و به همین دلیل تمام استکبار جهانی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 91/9/25 :: ساعت 12:1 عصر )
»» آیا «واترگیتِ» ایرانی به استعفایِ رفسنجانی....

 

آیا «واترگیتِ» ایرانی به استعفایِ رفسنجانی از سمتش می انجامد؟

حال و هوایِ فایلِ صوتیِ مکالمه تلفنیِ «مهدی هاشمی» و «نیک آهنگ کوثر» در مهر  1389 که توسط طرف دوم مکالمه ضبط شده است، مگر چه تفاوت عمده ای با فیلم و فایلِ صوتی سخنرانیِ خواهرش «فائزه» در تظاهرات سبزها در خرداد 1388 دارد که بخواهد ساختگی و یا غیرقابل استناد باشد؟ حتی اگر مهدی در این مکالمه در مورد فعالیتهایش مشغول لاف زدن باشد، از این مکالمه و سخنرانی خواهرش در خرداد 1388، حداقل نتیجه مسلّمی که می توان گرفت این است که خانواده رفسنجانی، در جلسات و گفتگوهای خانوادگی شان، هیچ شأنیت و احترامی برای رهبریِ نظام قائل نیستند و مثلا در مورد او با عبارت «خامنه ای» صحبت می کنند.

جالب اینجا است که در طول سه سال گذشته، خود رفسنجانی با زبانهای مختلف، رفتارهای فرزندانش را تایید کرده است و از این رو نمی توان حساب او را از حساب فرزندانش جدا کرد. نمونه اش فیلمی است که در اسفند 1389 در سایت رسمی رفسنجانی منتشر شد و او در آن می گوید:

« فرزندانم همانگونه که می‌خواستم بار آمده‌اند و من از همه آنها رضایت دارم.»

در مورد انتساب فایل صوتی به پسر رفسنجانی هم در دوره ای هستیم که فناوریِ تشخیص صدایِ اشخاص، به دست آمده است. از نظرِ یافته های علم «آوا شناسی»، صدای هر شخص، همچون اثر انگشت یا ژن او، منحصر به فرد است به طوریکه با دستگاههای مخصوص، می توان صدای یک شخص را از تقلید صدای او تشخیص داد و بعید می دانم که دستگاههایِ اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی از داشتن چنین دستگاههایی که سالها است اختراع شده اند محروم باشند.

در سال 1974، ریچارد نیکسون، رئیسِ جمهور جمهوریخواه آمریکا در پی رسوایی معروف به «واترگیت» (ورود مخفیانه و غیرقانونی ماموران کاخ سفید به دفتر ستاد انتخاباتی حزب دموکرات) مجبور به استعفا از سمت خود شد. دلیل استعفای او هم نوارهایِ صوتیِ مکالمات او با کارکنانش در کاخ سفید بود که حاکی از دستور او برای انجام این تحرکات غیرقانونی بودند. البته ضبط کننده این مکالمات خود او بودند، اما نکته اینجا است چیزی که او را به استعفا کشاند، همین چند نوار صوتی بودند که به دست مخالفان و استیضاح کنندگانش رسیده بودند. آیا رسواییِ مکالمات مهدی هاشمی و نیک آهنگ کوثر، رفسنجانی را به استعفا از سمتش در مجمع تشخیص مصلحت و حذف سیاسی خواهد کشاند؟ جای این سئوال وجود دارد که به راستی رفسنجانی، رئیسِ مجمع تشخیصِ مصلحت کدام نظام است و مصلحت کدام نطام را می خواهد تشخیص بدهد؟ نظامی که در مکالمات خانوادگی او، جای کوچکترین احترامی برای رهبر و رأس آن وجود ندارد؟

سئوالات دیگری هم وجود دارد: مثلا اینکه اگر مشابه این فایل صوتی، منتسب به یکی از اطرافیان احمدی نژاد یا مشایی بود، تا به حال سایتها و مطبوعاتی که در مورد آن سکوت کرده اند یا به ماله کشی آن پرداخته اند، چه غوغایی پیرامون آن راه انداخته بودند؟ البته می توان این دوستان را درک کرد. وقتی این فایل صوتی، دوگانه «رفسنجانی – احمدی نژاد» را تایید می کند، دوگانه ای که این دوستان سعی کرده بودند در یکی دو سال اخیر، آن را ساختگی و غیر اصیل و حربه تبلیغاتیِ احمدی نژاد جا بزنند، طبیعی است که مانور دادن روی آن، خیلی به صلاح نباشد! آدم که با دست خودش، بافته های خودش را پنبه نمی کند.

آرمانشهر



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 91/9/25 :: ساعت 11:58 صبح )
»» افزایش سرعت شناورهای سپاه به 3برابر شناورهای آمریکا/هزاران تابوت

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، یادواره شهدای نبرد مستقیم این نیرو با ناوگان دریایی آمریکا با حضور خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در زادگاه شهدای حماسه  مهرماه 1366 و با سخنرانی دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و مدیحه سرایی صادق آهنگران برگزار شد.

دریادار فدوی در این مراسم طی سخنانی نسبت به فتنه‌گری‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه حساس خلیج فارس و پیرامون آن هشدار داد و گفت: اگر دشمن حماقت کند و آتش جنگ دیگری را در منطقه خلیج فارس روشن کند، پاسخ ما به حماقت دشمن و اذناب او، آن قدر قاطع و کوبنده خواهد بود که حتی فرصت پشیمانی را نیز از بسیاری از آنها بگیرد.

وی افزود: ما دوست نداریم تابوت هزاران سرباز آمریکایی از خلیج فارس به سمت آمریکا سرازیر شود اما اگر از دشمن حماقتی به مانند سال های 65 و 66  ببینیم، این پاسخ، تنها بخشی از چشم‌انداز نبرد آینده ما با آمریکا خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه  خاطر نشان کرد: اگر دیروز در جریان رویارویی مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، رزمندگان دریادل ما با قایق های کوچک و با کمترین امکانات و تجهیزات توانستند فریگیت موشک انداز و مجهز میلیارد دلاری آمریکا را هدف قرار داده و متلاشی کنند، اگر ناوگروه کوچک شهید مهدوی توانست با قایق های کوچک به جا مانده از عملیات بدر و خیبر در عمق آب های خلیج فارس به مصاف ناوگان دریایی آمریکا برود و با پیشرفته ترین شناورهای دشمن مقابله کند و پیشرفته ترین هلیکوپتر دشمن را مورد هدف قرار داده و نابود کند، امروز در نیروی دریایی سپاه مجهزترین شناورها و سلاح ها در اختیار هزاران رزمنده ای قرار گرفته است که به شهید مهدوی و شهید گرد و شهید توسلی و شهید مبارکی و شهید دارا و شهید شفیعی و شهید آبسالان و شهید رییسی و شهید محمدی ها تاسی دارند.

وی افزود: امروز فرزندان شهید مهدوی با بهره گیری از توانمندی های داخلی و فعال کردن ظرفیت های بومی برای ادب کردن بدخواهان و متجاوزان، شناورهای موشک اندازی را سوار می شوند و از امکانات و تجهیزات و اداواتی بهره می گیرند که غیر قابل مقایسه با گذشته و خارج از تصور دشمن است. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 91/7/16 :: ساعت 4:54 عصر )


<      1   2      
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 45
>> بازدید دیروز: 160
>> مجموع بازدیدها: 336228
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب