سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند، دانشمند نمی شود، تا اینکه . . . در برابر دانشش چیزی از کالای پست دنیا نگیرد . [امام علی علیه السلام]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» گلی عامری به سمت معاون آموزشی وزارت امور خارجه آمریکا منصوب شد

گلی عامری به سمت معاون آموزشی وزارت امور خارجه آمریکا منصوب شد

گلی عامری در سال ???? از سوی پرزیدنت بوش به عنوان یکی از اعضای هیات سه نفره آمریکا در شصت و یکمین نشست کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد معرفی شده بود. وی متولد تهران است و در سال ???? به عنوان شهروند آمریکایی شناخته شد. به گفته برخی ناظران سیاسی انتصاب گلی عامری به عنوان معاون آموزشی وزارت امور خارجه آمریکا با سیاست آمریکا مبنی بر استفاده از ظرفیتهای عمومی در مقابل ایران همخوانی دارد. واشنگتن می کوشد با محوریت بخشی به راهبرد گفتگوی مستقیم با مردم زمینه پیشبرد فعالیتهای آموزشی و فرهنگی را فراهم کند.


یک ایرانی بنیان گذار کالج بین المللی در اسپانیا، با ضربات چاقو از پای درآمد

در پی اعلام خبر قتل منوچهر فرهنگی، بنیان گذار کالج بین المللی آی سی اس در اسپانیا، پلیس آنکشور اطلاعات تازه ای را منتشر کرده است. منابع پلیس اسپانیا عقیده دارند این قتل که بر اثر اصابت ضربات چاقوی زنی ناشناس اتفاق افتاد می تواند با انگیزه سیاسی صورت گرفته باشد. بنا بر این گزارش قاتل منوچهر فرهنگی بعدازظهر چهارشنبه پس از به صدا در آوردن زنگ خانه او بدون آنکه حرفی بزند سه ضربه چاقو به شکم وی وارد کرده و متواری شد. شهادت یک زن اسپانیایی و تصاویر ضبط شده توسط دوربینها که در اختیار پلیس اسپانیا قرار گرفته حاکی است که زن مظنون بین ??تا ?? سال سن دارد. پلیس مادرید اعلام کرد این قتل یک روز پس از جر و بحث منوچهر فرهنگی در شهرک آلکوبنداس با زنی که در حال چسپاندن پوسترهای تبلیغاتی جمهوری اسلامی بود صورت گرفته است. منوچهر فرهنگی اهل کرمان و زرتشتی بود. وی بنیان گذار یکی از مهمترین کارخانه های داروسازی در ایران بود و اکنون در مدرسه ای که وی در اسپانیا تاسیس کرده ??? دانش آموز با ?? ملیت مشغول به تحصیل هستند.


چند خبر کوتاه از جهان سینما

کارگردان «بیمار انگلیسی» در گذشتآنتونی مینگلا، کارگردان شهیر بریتانیایی که در سال ???? برای کارگردانی فیلم سینمایی «بیمار انگلیسی» برنده جایزه اسکار بهترین کارگردان شده بود، صبح روز سه‌شنبه ??اسفندماه در سن ?? سالگی بر اثر خونریزی شدید در بیمارستانی در غرب لندن درگذشت. از جمله فیلم ها ی مطرح آنتونی مینگلا می توان به «آقای ریپلی بااستعداد»، «کوهستان سرد»، و بیمار انگلیسی اشاره کرد. کارشناس امور سینما: سینمای ایران در سال گذشته توفیقی در بازارهای بین‌المللی نداشتمحمد اطبایی، کارشناس امور بین‌المللی سینما، در گفت‌وگو با خبرگزاری های داخلی ایران و در ارزیابی حضور بین‌المللی سینمای ایران در سال ?? اظهار داشت که سینمای ایران در سال گذشته توفیقی در بازارهای بین‌المللی نداشت. وی حضور کم ‌رنگ سینمای ایران را علاوه بر مشکل کیفیت متوجه مسایل سیاسی نیز دانست، و گفت که اکثر فیلم‌های ایرانی به صورت غیرحرفه‌ای و معمولا در روزهای آخر به جشنواره ها ارایه می ‌شوند و طبیعتا فضای کم ‌تری برای انتخاب در اختیار دارند. داوود اسدی، بازیگر سینما و تلویزیون، در سن ?? سالگی بر اثر سکته قلبی در گذشتداوود اسدی، بازیگر سینما و تلویزیون، در سن ?? سالگی بر اثر سکته قلبی در گذشت. آقای اسدی که پس از بازی در مجموعه‌ تلویزیونی «ساعت خوش» به چهره‌ای شناخته شده برای بسیاری از بینندگان تلویزیونی در ایران تبدیل شده بود، طی سال‌های اخیر کمتر به ایفای نقش در سریال‌ها پرداخت. آخرین کار اسدی بازی در مجموعه «تلفن همراه» به کارگردانی مسعود تکاور بود.


دو نویسنده ایرانی تبار نامزد دریافت جایزه داستان نویسی اورنج برادبند ???? قرار گرفتند

هفت رمان‌نویس تازه کار، از جمله دو نویسنده ایرانی ‌تبار در فهرست ?? نفره زنانِ نامزد دریافت جایزه داستان نویسی «اورنج برادبند» ???? قرار گرفتند. آنیتا امیر رضوانی متولد تهران و بزرگ شده سانفرانسیسکو، با رمان «خون گل‌ها» که درباره زندگی یک دختر در ایران قرن هفدهم میلادی است، نامزد دریافت این جایزه شده است. بر اساس این گزارش، دالیا سوفر، که در سال ???? همراه با خانواده اش از ایران مهاجرت کرد، نیز به خاطر رمان «سپتامبرهای شیراز» که به حوادث پس از انقلاب ???? ایران می پردازد، در فهرست نامزدهای دریافت جایزه اورنج برادبند قرار گرفته است.


ثبت احوال استان فارس از تهیه کنندگان مجموعه تلویزیونی مرد هزار چهره شکایت کرد

طبق اخبار رسیده، در روزهای آغازین سال نوی شمسی وکیلِ اداره کل ثبت احوال استان فارس، با تهیه و تقدیم دادخواستی به دادگستری فارس از مسئولان و دست اندرکاران مجموعه تلویزیونی مرد هزار چهره شکایت کرده است. در این دادخواست مواردی به عنوان دلایل و مستندات توهین بیان شده است که از میان آنها می توان به انتصاب شخصیت اصلی داستان به عنوان شخص کلاهبردار، شیاد، و متقلب در مجموعه ثبت احوال شیراز، ارائه فضای بی نظم و خارج از شان اداری در ثبت احوال این شهر و همچنین القای سواستفاده از موقعیت شغلی توسط کارکنان اداره کل ثبت احوال شیراز اشاره کرد. در این دادخواست، ثبت احوال استان فارس خواستار اعاده حیثیت و دریافت ?? میلیارد ریال به عنوان خسارت معنوی وارد شده به مجموعه ثبت احوال این شهر شده است. سریال طنزآلود مرد هزار چهره با کارگردانی و بازی مهران مدیری از روز اول فروردین ??، هر شب ساعت ?? از شبکه سوم سیما پخش می شود.


برغم افزایش چشمگیر درآمدهای نفتی نرخ تورم در ایران پائین نیامده است

بنا به گزارشهای موجود سال ???? خورشیدی در حالی به پایان رسید که، به رغم افزایش چشمگیر درآمدهای نفتی، سیاستهای اقتصادی دولت نهم کمکی به کاهش رشد نقدینگی، کاهش واردات، و پایین آوردن نرخ تورم نکرد. محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در پیام نوروزی خود به مناسبت آغاز سال نو خاطرنشان کرده است که دولت نهم به پیشرفتهای خیره کننده ای در حوزه اقتصاد دست یافته است. این سخنان در حالی ایراد می شود که اصلاح طلبان در مبارزات انتخاباتی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی به شدت سیاستهای خارجی و برنامه اقتصادی محمود احمدی نژاد را مورد انتقاد قرار دادند. برخی ناظران سیاسی رئیس جمهوری اسلامی ایران را متهم کرده اند که با اتخاذ سیاستهای تهاجمی ایران را به انزوا کشانده و موجبات صدور سه قطعنامه تحریمها علیه جمهوری اسلامی را فراهم آورده است.


معاون ریاست جمهوری آمریکا برای ملاقات با رهبران ارشد تشکیلات فلسطینی وارد رام الله شد

در بعد از ظهر روز یکشنبه محمود عباس (راست) در دفتر خود در رام الله، کرانه باختری، با دیک چینی ملاقات کرد دیک چینی، معاون رئیس جمهوری آمریکا، طبق برنامه از پیش تنظیم شده امروز وارد رام الله در کرانه غربی رود اردن شد تا با محمود عباّس رهبر فلسطینیان و سلام فیاض نخست وزیر تشکیلات خودگران فلسطینی دیدار کند. سخنگوی آقای چینی می گوید وی در این گفتگو ها بار دیگر تعهدات پرزیدنت بوش را در مورد راه حل دو کشور همجوار و تقویت نهادهای دولتی فلسطینیان مورد تأکید قرار داد. دستیاران آقای عباس می گویند رهبر فلسطینیان در این دیدار به آقای چینی گفت که در پروسه گفتگوهایی که پس از کنفرانس صلح آناپولیس به میزبانی پرزیدنت بوش در ایالت مریلند  آمریکا برگزار شد پیشرفت های کمی حاصل شده است. سفر آقای چینی به خاور میانه در راستای تلاشهای دولت آقای بوش برای دستیابی به موافقتنامه صلح میان اسرائیل و فلسطینیان پیش از پایان دوره ریاست جمهوری وی در ماه ژانویه سال ???? است. رئیس جمهوری اسرائیل، شیمون پرز (راست) بامداد روز یکشنبه با دیک چینی در اورشلیم ملاقات کرد دیک چینی معاون رئیس  جمهوری آمریکا بامداد امروز با شیمون پرز رئیس  جمهوری اسرائیل در محل سکونت وی در بیت المقدس دیدار کرد. در این ملاقات آقای پرز با اشاره به مسائل مختلف مورد بحث گفت، «اولین مسئله مذاکرات سیاسی درباره صلح است که قدری بیش از آنچه ما می خواستیم طول خواهد کشید، امّا به باور من با پیشرفت توأم خواهد بود. مسئله دیگر چارچوب اقتصادی است که نیاز به تلاشی فوق العاده دارد.» آقای پرز در بخشی از سخنان خود بار دیگر دولت جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی علیه موجودیت اسرائیل خواند و گفت هیچکس نمی تواند مدعی آن باشد که اشاراتی که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، علیه اسرائیل دارد کم اهمیت تر از آنچه به نظر می رسد باشد. معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز در این دیدار گفت آمریکا تمامی تلاش خود را برای پیشبرد پروسه صلح در خاور میانه بکار خواهد بست. آقای چینی گفت، «ما محققاً با تهدید های موجود در منطقه که نه تنها اسرائیل بلکه ایالات متحده ی آمریکا را نیز نشانه می رود سر و کار داریم.» معاون رئیس  جمهوری آمریکا همچنین با بنجامین ناتان یاهو رهبر حزب مخالف دولت و نخست وزیر سابق اسرائیل دیدار کرد و با تزیپی لیونی، وزیر خارجه آن کشور، نیز به گفتگو نشست. آقای چینی دیروز (شنبه) با اهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل، دیدار کرد و در پی آن در یک کنفرانس خبری گفت آمریکا هرگز اسرائیل را در مورد مسائلی که امنیت آن کشور را تهدید کند تحت فشار قرار نخواهد داد. معاون  رئیس  جمهوری آمریکا تعهد آمریکا نسبت به امنیت اسرائیل را تزلزل ناپذیر خواند. آقای چینی در پایان سفر نه روزه ی خود به خاورمیانه قرار است در ترکیه با مقامات آن کشور به گفتگو بنشیند.


پاپ بندیکت: روح خاورمیانه مجروح و آزرده است

پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیکهای جهان، در سخنرانی امروز خود به مناسبت عید پاک، روز معراج عیسی مسیح، خواستار برقراری صلح و آرامش در پهن? گیتی و یافتن راه حلی جهت رفع بحران های جاری در تبت، عراق، و اسرائیل- فلسطینیان شد. رهبر کاتولیکهای جهان ابراز تأسف کرد که «روح خاورمیانه بویژه به خاطر شرایط حاضر در سرزمین اسرائیل-فلسطینیان، عراق، لبنان، و اخیراً تبت، مجروح و آزرده است.» همزمان با برگزاری این مراسم در واتیکان هزاران نفر از زائران مسیحی در اطراف اورشلیم غزه و ساحل غربی رود اردن روز عروج عیسی مسیح را گرامی داشتند. در اورشلیم گروهی از مسیحیان پروتستان در محل موسوم به گاردن تومب، یا معبد باغ محلی، که طبق روایات مذهبی محل معراج عیسی مسیح است گرد آمدند و پس از خواندن سرودهای دینی در مراسم طلوع آفتاب مراسم مورد اختلاف شاخه های مختلف مسیحیت شرکت کردند. کاتولیکهای رم معتقدند عیسی مسیح پس از مصلوب شدن در کلیسای (مقبر? مقدس یا معراج مقدس) به خاک سپرده شده است، حال آنکه به اعتقاد مسیحیان پروتستان مسیح در نزدیکی معبد گاردن مدفون گشته است. در جامعه مسیحیان ساکن غزه که عمدتاً ارتدوکس هستند کاتولیکها در اقلیت قرار دارند. در غزه مسیحیان تنها ???? نفر از بافت جمعیت یک میلیون و نیمی مسلمانان را تشکیل می دهند. امروز کابل پایتخت افغانستان نیز همراه با سایر نقاط دیگر جهان شاهد برگزاری مراسم گرامیداشت روز معراج عیسی مسیح بود. سربازان آمریکایی مستقر در کابل امروز خلاف سال گذشته که یکی از خشونت بار ترین سالهای جنگ افغانستان بود با برگزاری مراسم ویژه ای روز عید پاک را با آرامش جشن گرفتند. سپیده دم امروز در مانیل پایتخت فیلیپین مسیحیان کاتولیک مراسم عروج عیسی مسیح را گرامی داشتند. مراسم عید پاک در فیلیپین و سایر کشورهای متأثر از کلیسای اسپانیا متفاوت از بقیه مسیحیان جهان برگزار می شود که به سالوبانگ موسوم است. این واژه اشاره به لحظه ای دارد که عیسی مسیح پس از عروج با مادر خود مریم مقدس دیدار می کند.


منابع کرد عراق: توپخانه ارتش ایران روستاهای سلیمانیه را گلوله باران کرده است

منابع کرد عراق اعلام کردند که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) به حملات توپخانه ای خود به روستاهای شهر سلیمانیه در شمال عراق ادامه دادند. جمهوری اسلامی می گوید گروه پژاک، که از آن با عنوان شاخه ایرانی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک.) نیز یاد می شود، در برخی مناطق کردستان عراق مخفیگاه دارد. پنجشنبه هفته گذشته نیز یک مقام محلی عراقی گفت توپخانه ارتش ایران به گلوله باران مناطق مرزی عراق ادامه داده بود بطوری که اهالی هفت روستا مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند. به گزارش رادیو صدای عراق گلوله باران این روستاها از صبح روز پنجشنبه تا دیروز ادامه داشته، اما این حملات خسارت مالی و یا تلفاتی در پی نداشته است. مقام ها و رسانه های عراقی در حالی خبر از ادامه حملات توپخانه ای جمهوری اسلامی می دهند که تاکنون تهران انجام چنین عملیاتی را تایید نکرده است.


جمهوری اسلامی ایران: سخنان سارکوزی در راستای اهداف افراط گرایان آمریکایی است

محمد علی حسینی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سخنان رییس جمهور فرانسه در باره اینکه توان موشکی ایران تهدیدی است برای اروپا، واکنش نشان داد. محمد علی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دیروز (شنبه) با محکوم کردن اظهارات نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه، سخنان وی را واهی و در راستای اهداف افراط گرایان آمریکایی دانست. سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایجاد ارتباط میان پیشرفت موشکی ایران و تهدید سایر کشورها را یک قرینه سازی نابجا و بی اعتبار دانست، و گفت ایران همواره کانون صلح طلبی و ثبات در منطقه بوده و رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی کاملا با موازین بین المللی منطبق است. نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه، روز جمعه جمهوری اسلامی را تهدیدی برای امنیت اروپا دانست، وگفت همه باید متوجه باشند که موشک های دارای کلاهک های هسته ای کشورها حتی اگر از اروپا دور باشند، توانایی رسیدن به اروپا را در کمتر از نیم ساعت خواهند داشت.


پاپ بندیکت مراسم عید پاک را در میدان سن پترز بجا آورد

" hspace=2 src="/persian/images/ap_pope_vatican_benedict_blessing_22mar08_eng_195.jpg" width=190 align=left vspace=2 border=0>پاپ بندیکت، رهبر کاتولیک های جهان، در پیامی که امروز (یکشنبه) به مناسبت عید پاک مسیحی فرستاد خواستار پایان بخشیدن به بی عدالتی، تنفر، و خشونت در سراسر جهان شد. وی درخواست کرد راه حل هایی برای آشفتگی در تبت، دارفور، و خاورمیانه ارایه شود. پاپ مراسم عشای ربانی را در برابر ده ها هزار زائر مسیحی که در زیر چتر، در میدان باران زده سن پترز، تجمع کرده بودند برگزار کرد. خیمه سفید رنگی بر پله های کلیسای سن پترز رهبر هشتاد ساله کاتولیک های جهان را از گزند باران و سرما در پناه خود داشت. جمعیت حاضر در واتیکان در حالیکه پس از مراسم عشای ربانی به سخنرانی پاپ، تحت عنوان «پیامی به شهر و به تمامی جهان»، گوش فراداده بود، نسبت به سرما و باران توجهی از خود نشان نمی داد. یکشنبه عید پاک مقدس ترین روز گاهشمار مسیحیان است. در این روز، به اعتقاد مسیحیان، حضرت مسیح که سه روز پیش از آن بر صلیب جان داده بود، از مرگ برخاست و عروج کرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 87/1/15 :: ساعت 9:0 عصر )
»» جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد به عضویت کامل سازمان همکاری های

جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد به عضویت کامل سازمان همکاری های شانگهای درآید

منوچهر متکیبنا به گزارش خبرگزاری روسیه، نووستی، منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) طی یک کنفرانس مطبوعاتی در تاجیکستان اظهار داشت ایران به دبیرخانه سازمان همکاری های شانگهای درخواستی برای عضویت کامل در این سازمان داده است. در سازمان همکاری های شانگهای کشورهای روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان عضویت دارند. و کشورهای ایران، هند، پاکستان و مغولستان بعنوان ناظر حضور دارند. تاجیکستان در سال ???? ریاست سازمان همکاریهای شانگهای را بر عهده دارد. منوچهر متکی پس از دیدار با امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان افزوده است تاجیکستان از ما در این مسئله حمایت می کند. وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با برنامه هسته ای اعلام نمود که موضع تهران همچنان بدون تغییر باقی مانده است، و ایران در آینده نیز با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری خواهد کرد. بنا به گزارش نووستی منوچهر متکی در دیدار با رئیس جمهوری تاجیکستان درباره ساخت راه آهن از تاجیکستان به ایران از طریق افغانستان در شهرهای دوشنبه- نیژنی پنج- هرات-مشهد) و در زمینه پروژه های سوختی، علمی و فرهنگی گفتگوهایی انجام دادند. همچنین در رابطه با ایجاد شبکه تلویزیونی سه کشور فارسی زبان ایران، افغانستان، و تاجیکستان، منوچهر متکی اظهار داشته که وزرای خارجه سه کشور اسناد مربوطه را برای امضا توسط روسای جمهوری در زمان دیدار آنها در چارچوب نشست سران سازمان همکاری های شانگهای در ماه اوت سال جاری میلادی آماده می کنند.


باراک: برای جلوگیری از برنامه اتمی ایران هیچ گزینه ای از دستور کار خارج نشده

اهود باراک اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، در دیدار با دیک چینی، معاون رئیس جمهوری آمریکا، گفت که برای جلوگیری از برنامه اتمی ایران هیچ گزینه ای از دستور کار خارج نشده است.  باراک گفت اسرائیل متوجه است که تحریم اقتصادی هنوز کارآیی دارد، اما هیچ گزینه ای از دستور کار خارج نشده است. جمهوری اسلامی ایران گفته است که برنامه غنی سازی اورانیوم را همچنان دنبال خواهد کرد و از آن دست نخواهد کشید. این در حالی است که کشورهای غربی بیم آن دارند که اورانیوم غنی شده، که کارکرد دو گانه نظامی و غیرنظامی دارد، برای ساخت بمب اتمی و کلاهک هسته ای مورد استفاده قرار گیرد. شورای امنیت سازمان ملل به تازگی دور سوم تحریم های اقتصادی علیه ایران را به اجرا درآورده است، اما برخی کشورها معتقدند که این تحریم ها مانع از ادامه فعالیت های هسته ای ایران نخواهد شد. باراک گفت برنامه هسته ای ایران نه تنها تهدیدی برای منطقه بلکه تهدیدی برای همه جهان است. معاون رییس جمهوری آمریکا در راستای سفر نه روزه خود به منطقه ضمن دیدار با مقامات بلند پایه اسرائیلی و فلسطینی برای پیشبرد صلح، روز گذشته با وزیر دفاع اسرائیل دیدار کرد. در این دیدار، گبی اشکنازی، فرمانده نیروهای مسلح اسرائیل، و آموس یادلین، رییس اطلاعات نظامی این کشور، هم حضور داشتند.


فضانوردان سفین? اندورآخرین روز خود را در فضا سپری می کنند

به گفته ناسا، فضانوردان سفینه اندور تاکنون  اکثر وظایف خود را در این سفر به اتمام رسانیده اندسفینه فضایی اندورامروز از ایستگاه بین المللی فضایی جدا می شود و بدین ترتیب آماد? بازگشت به زمین خواهد شد. اندور در روز ?? اسفندماه از پایگاه فضایی کیپ کاناورال، در فلوریدا، به فضا پرتاب شد، و سرنشینان آن تاکنون ? راه پیمایی فضایی انجام دادند. با اینکه فضا نوردان روز گذشته مدت کوتاهی را به استراحت پرداختند اما ماموریت اصلی آنها نصب تجهیزات برروی ایستگاه بین المللی فضایی بود. آنها بخشی از آزمایشگاه فضایی ژاپن و بازوی روباتی ساخت کانادا، موسوم به دکستر، را نصب کردند. انتظار می رود دکستر در آینده بتواند برخی از کارهایی را که اینک توسط فضا نوردان انجام میگیرد، انجام دهد. اندور، امروز سفر دوروز? خود را برای بازگشت به زمین آغاز کند.


یک مفسر مسلمان برجست? مسائل اسلامی ایتالیا به کاتولیسم گروید

مجدی عالم، معاون سردبیر روزنامه ایتالیایی corriere della sera که غالبا در مورد مسائل اسلام و دنیای عرب مقاله می نویسد روز یکشنبه به مذهب کاتولیک گروید.  مجدی عالم که در مصر و مسلمان بدنیا آمده هم اکنون ?? سال دارد و در یک مصاحبه رابطه پیچیده خود با دین اسلام را توضیح داده و گفته است او هیچگاه فرائض اسلامی را انجام نداده ولی در سال ???? به همراهی مادرش که بسیار مذهبی بوده مراسم حج را به جا آورد. بدنبال انتقاد او از بمب گذاری های انتحاری فلسطینیان در سال ???? که منجر به تهدید جان او از سوی حماس شد، دولت ایتالیا او را زیر پوشش امنیتی شدیدی قرار داد. روز یکشنبه که مصادف با عید پاک مسیحی بود، پاپ بندیکت شانزدهم، در مراسم خاصی در واتیکان مجدی عالم را غسل تعمید داد و بدینگونه او رسما به مذهب کاتولیک گروید. بدنبال این مراسم پاپ در سخنرانی خود گفت عیسی مسیح در آیین مذهبی غسل تعمید به قلب کسانی که به مذهب کاتولیک می گروند راه می یابد. بنا بر یک تفسیر بسیار مرسوم قوانین اسلامی، گرویدن از اسلام به ادیان دیگر ارتداد بوده و مجازات آن مرگ است، اگر چه این مجازات بسیار بندرت صورت گرفته است. سال گذشته مفتی اعظم علی جمعه بزرگترین مرجع اسلامی مصر علیه این مجازات مرگ نوشته و می گوید مجازات شخص مرتد پس از مرگ انجام می شود و نه در این دنیا. آقای عالم در سال ???? بواسطه تلاش برای برقراری تفاهم مابین فرهنگ های مختلف مورد تقدیر قرار گرفت و به دریافت جایزه نقدی نائل شد. جامعه مسلمانان ایتالیا چندان عکس العملی به گرویدن آقای عالم به مذهب کاتولیک نشان نداده اند.


چینی گفت حماس قصد دارد مذاکرات صلح خاورمیانه را برهم بزند

دیک چینی دیک چینی، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، گفت حماس با حمایت جمهوری اسلامی ایران و سوریه در تلاش است تا راه مذاکرات صلح بین فلسطینیان و اسرائیل را مسدود سازد. چینی که بامداد امروز (دوشنبه) در اورشلیم به پرسش های خبرنگاران پاسخ می گفت اظهار داشت مدارکی در دست هست که نشان می دهد جمهوری اسلامی و سوریه از حماس پشتیبانی می کنند. وی دو دولت مذکور را متهم ساخت که هر چه در توان دارند به کار گرفته اند تا روند صلح را برهم بزنند. چینی این سخنان را پس از صرف صبحانه با نخست وزیر اسرائیل، اهود اولمرت، بیان داشت. معاون ریاست جمهوری آمریکا سپس به آنکارا، پایتخت ترکیه، رفت. این سفر آخرین توقف وی در دیدار ? روزه وی از منطقه است. انتظار می رود چینی از ترکیه برای مبارزه با طالبان در افغانستان و برای شرکت در مذاکرات بر سر برنامه اتمی ایران کمک بخواهد. آنکارا پیوندهای نیرومندی با جمهوری اسلامی دارد و برای تامین عمده نیازهای سوختی اش به ایران متکی است.


آمار کشته شدگان آمریکایی در عراق به ???? رسید

سرباز آمریکایی در شولا (بغداد) که روز یکشنبه مورد اصابت بمب قرا ر گرفت ارتش آمریکا در عراق اعلام کرد یک بمب کنار جاده ای در جنوب عراق ? سرباز آمریکایی را از پای درآورد، و به این ترتیب تعداد کشته شدگان آمریکایی در جنگ پنج ساله عراق به ???? نفر رسید. امروز (دوشنبه) بیانیه ارتش آمریکا عنوان کرد که دستکم یک سرباز در بمب گذاری غروب یکشنبه زخمی شده است. معاون ریاست جمهوری آمریکا، دیک چینی، که امروز در اورشلیم بسر می برد، گفت آخرین آمار تلفات آمریکا اثر روانی بر افکار عمومی خواهد گذاشت. وی بابت از دست رفتکان و تلفات عراق اظهار تاسف کرد و گفت گرفتن تصمیمی که بر مبنای آن از مردان و زنان جوان خواسته می شود جان خود را به خطر اندازند هرگز آسان نیست. خشونت های دیروز بغداد و شمال عراق دستکم جان ?? نفر را گرفت.

 

 

 

 

 

دیک چینی: سازش های دردناک لازمه رسیدن به توافق در خاورمیانه است

چینی امروز (یکشنبه) با محمود عباس ملاقات کرددیک چینی، معاون ریاست جمهوری ایالات متحده، می گوید رسیدن به توافق در خاورمیانه مستلزم این است که هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی دست به سازش های دردناکی بزنند. چینی امروز (یکشنبه) این سخنان را در رام الله (کرانه باختری) طی کنفرانس خبری مشترکی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودمختار فلسطینی، بیان داشت. معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت دستیابی به یک توافق صلح همچنین مستلزم اراده ای است که نیروهای متعهد به استفاده از خشونت و منکر حق دیگری برای زندگی را شکست دهد. چینی از فلسطینیآن خواست به آنچه که وی آنرا تروریسم و حملات موشکی علیه اسرائیلیان نامید خاتمه دهند. وی گفت این اقدامات نه تنها باعث مرگ غیر نظامیان می شود، بلکه همچنین موجب زایل شدن آنچه که وی آن را آمال مشروع مردم فلسطین نامید می شود. محمود عبای حملات موشکی به جنوب اسرائیل توسط شبه نظامیان نوار غزه را محکوم کرد. اما وی همچنین هشدار داد چنانچه اسرائیل به ساختن شهرک های یهودی نشین ادامه دهد، راه ها را ببندد، و به اقدامات نظامی در کرانه باختری تحت اشغال خود متوسل شود، نیز صلحی به دست نخواهد آمد.


در مسافرت های نوروزی تا بحال ??? نفر در تصادفات جاده های ایران کشته شده اند

بر اساس گزارش منابع خبری ایران، از آغاز مسافرت های نوروزی تا اواخر روز گذشته بروز ??? مورد تصادف در جاده های ایران سبب مرگ ??? نفر شده است. حسین علیشاهی، رئیس مرکز کنترل پلیس راه ایران، به خبرگزاری های جمهوری اسلامی گفته است که از این تعداد تصادف ?? فقره منجر به فوت و ??? تصادف منجر به جرح شده است. به گفته وی جاده های کشور به دلیل افزایش مسافرت های نوروزی با حجم بسیار بالای ترافیک روبرو است، اما با اجرای طرح های تامین ترافیکی و مدیریت بر سرعت از افزایش حوادث جلوگیری شده است.


معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی درباره حمله علیه ایران هشدار داد

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران درباره حمله احتمالی آمریکا علیه ایران هشدار داد، و افزود در صورت حمله آمریکا به ایران خاتمه جنگ به دست آن کشور نخواهد بود، زیرا ایران میداند چگونه جنگ را اداره و دشمن را پشیمان کند. سرتیپ مسعود جزایری، معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، در گفتگو با روزنامه الخلیج، تصریح کرده است تا زمانی که نیروی هسته ای ماهیت صلح آمیز داشته باشد نه تنها به کشورهای صاحب این نیرو بلکه به همه بشریت خدمت می کند و با استناد به همه مدارک و اسناد ارائه شده از سوی سازمانهای بین المللی و در راس آن آژانس انرژی اتمی فعالیت هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است. آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش خود درباره برنامه هسته ای ایران اعلام کرده است به رغم آنکه تهران بخش های تازه ای از برنامه هسته ای خود را روشن ساخته است، اما این اقدامات به اندازه ای نبوده که ثابت کند ایران در صدد تولید سلاح اتمی نیست.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 87/1/15 :: ساعت 8:0 عصر )
»» رئیس جمهوری منتخب روسیه علیه عضویت اوکراین و گرجستان در ناتو هشد

رئیس جمهوری منتخب روسیه علیه عضویت اوکراین و گرجستان در ناتو هشدار داد

دیمیتری مدودف  دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری منتخب روسیه، هشدار داده است که اعطای عضویت در ناتو به اوکراین و گرجستان بالقوه می تواند امنیت اروپا را مورد تهدید قرار دهد. مدودف این سخنان را در گفتگویی که امروز (سه شنبه) در فایننشال تایمز منتشر شد اظهار داشته بود. وی به مصاحبه گر این روزنامه گفت «هیچ کشوری خوشنود نخواهد شد» از این که اعضای یک بلوک خارجی به نزدیکی های مرزهایش بیاید. انتظار می رود رهبران ناتو هفته آینده نشستی بمنظور بررسی وضعیت عضویت دو جمهوری سابق شوروی برگزار کنند. واشنگتن از درخواست عضویت اوکراین و گرجستان حمایت کرده است، لیکن برخی کشورهای اروپایی نسبت به  هرگونه تغییری در ترکیب ناتو ابراز تردید کرده اند. قرار است جورج بوش، رئیس جمهوری ایالات متحده، در آستانه کنفرانس رهبران ناتو سفری به اوکراین داشته باشد. همچنین انتظار می رود ولادیمیر پوتین درپاره ای از جلسات کنفرانس رهبران ناتو شرکت کند.


پرویز مشرف مراسم سوگند نخست وزیر تازه پاکستان را برگزار کرد

یوسف رضا گیلانی نخست وزیر جدید پاکستانامروز سه شنبه پرویزمشرف رئیس جمهوری پاکستان مراسم ادای سوگند یوسف رضا گیلانی نخست وزیر جدید پاکستان را در اسلام آباد، برگزار کرد. روز دوشنبه نخست وزیر جدید الانتخاب پاکستان کلیه قضات دادگستری را که سال گذشته طبق قوانین اعلام حالت فوق العاده در پاکستان بازداشت شده بودند، آزاد ساخت. یوسف رضا گیلانی نخست وزیر جدید پاکستان تنها لحظاتی پس از تعیین به این مقام از سوی پارلمان پاکستان، دستور آزادی کلیه قضات را از بازداشت خانگی صادر کرد. آقای گیلانی همچنین وعده داد لایحه ای را مورد تصویب قراردهد که از سازمان ملل متحد می خواهد که تحقیقاتی را درباره قتل بی نظیر بوتو نخست وزیر اسبق پاکستان به عمل آورد. آقای گیلانی عضو حزب مردم خانم بوتو است که در انتخابات پارلمانی ماه فوریه به پیروزی دست یافت. دولت بوش به آقای گیلانی و مردم پاکستان به خاطر اقدام سریع در جهت تشکیل یک دولت جدید تبریک گفت و اعلام کرد آماده است تا با دولت جدید همکاری کند. افتخارمحمد چودری رئیس پیشین دیوان عالی پاکستان متعاقباً ازهواداران خود سپاسگزاری کرد.


گفتگو با منوچهر محمدی از متهمان کوی دانشگاه تهران

اکبر محمدی برادر منوچهر محمدی بر اثر اعتصاب غذا در زندان جان سپردمنوچهر محمدی از متهمان کوی دانشگاه تهران در گفتگوی دیگری با صدای آمریکا به تشریح دوران زندان خود می پردازد. او در این گفتگو به اقدامات وزارت اطلاعات در متهم کردن فعالان دانشجویی و همچنین تلاش های برادر فقید خود اکبر محمدی نیز اشاره می کند. منوچهر محمدی می گوید وزارت اطلاعات شش بیانیه در متهم کردن او و دیگر فعالان دانشجویی در جبهه متحد دانشجویی  و همچنین اعضای حزب ملت ایران صادر کرد. این فعال سابق دانشجویی می گوید در زندان توحید وزارت اطلاعات شکنجه شده است.


وضعیت دو توریست اطریشی گروگان گروه مرتبط با القاعده در تونس

یک گروه مرتبط با القاعده که دو توریست اتریشی را در صحرای بزرگ آفریقا به گروگان گرفته است، مهلت خود را برای انجام خواست های گروه به مدت دو هفته تمدید کرد. شعبه القاعده در شمال آفریقا روز دوشنبه طی بیانیه ای در یک جایگاه اسلامی در اینترنت اعلام کرد که مهلت خود را تا روز ششم ماه آوریل تمدید می کند و افزود که این آخرین مهلت به شمار می رود. ضرب الاجل قبلی این گروه نیمه شب یکشنبه سپری گردیده بود. این گروه آزادی ستیزه جویان اسلامی را از زندان های الجزایر و تونس در برابرآزادی دو توریست اتریشی خواستار شده است. برخی از گزارش های خبری حاکی است که ربایندگان مطالبه باج نیز کرده اند. گروه همچنین هشدار داده است که هرگونه کوشش برای آزاد سازی گروگان ها باعث اعدام فوری آن ها خواهد شد. این دو جهانگرد اتریشی روز 22 ماه فوریه گذشته در حالی که تعطیلات خود را در تونس می گذرانیدند، ناپدید شدند. مقامات مسئول براین عقیده اند که ربایندگان گروگان های خود را هم اکنون در کشور آفریقائی مالی در گروگان دارند. 


ارتش آمریکا: عوامل ایران به مسلح کردن شورشیان عراق ادامه میدهند

شاهدان عینی در شهر بصره در جنوب عراق میگویند که بین نیروهای امنیـتی عراق و شبه نظامیان سپاه المهدی مقتدی صدر، جنگ سختی آغاز شده است. شاهدان امروز، سه شنبه، بلند شدن دود و شنیده شدن صدای تیراندازی را در نقاط مختلف شهر، گزارش کرده اند. روز دوشنبه فرماندهی نیروهای آمریکا در عراق گفت برخلاف آنچه که رهبران ایران وعده داده بودند که هرگونه کمک به شورشیان اهل تشیع را در عراق متوقف خواهند ساخت، ایران به فراهم آوردن پول، اسلحه و آموزش برای شورشیان همچنان ادامه میدهد. سرهنگ «استیو بویلان» سخنگوی ژنرال دیوید پتریوس فرمانده کل نیروهای آمریکا در عراق طی مصاحبه ای از بغداد با رادیو صدای آمریکا اظهار داشت تحلیل های انجام شده نشان می دهد که حملات راکتی روز یکشنبه به منطقه سبز بغداد، از سوی گروه های افراط گرای شیعه و به وسیله سلاح های فراهم شده توسط ایران به اجرا درآمده است. ژنرال پترائوس خود نیز روز دوشنبه به رادیو بنگاه سخن پراکنی بریتانیا گفت این حملات نشان می دهد که عوامل ایران به تأمین پول، آموزش، تجهیزات و راهنمائی برای شورشیان اهل تشیع عراق همچنان ادامه می دهند. ژنرال پتریوس وهمچنین رایان کراکرسفیر آمریکا در بغداد روز دوشنبه در یک کنفرانس دوساعته ویدیوئی با پرزیدنت بوش شرکت کردند. قراراست ژنرال پتریس و آقای کراکر روز هشتم یا نهم ماه آوریل توضیحاتی در اختیارکنگره آمریکا قرار دهند.  پرزیدنت بوش میخواهد آخرین نظرات آنها را در ارتباط با خارج ساختن نیرو بخاطر تقلیل اخیر در خشونت ها و یا به تعویق انداختن ارزیابی وضعیت، استماع کند.


ادامه رقابت میان دو کاندیدای دموکرات برای تصاحب نامزدی ریاست جمهوری آمریکا

رقابت میان دو کاندیدای دموکرات برای تصاحب نامزدی ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر ????، همچنان با هیجان ادامه دارد . سناتور باراک اوباما و سناتور هیلاری کلینتون، با طرح دیدگاه ها و مواضع خود در مورد مسائل بحث برانگیز آمریکا همچون اقتصاد، وضعیت عراق و مسأله نژاد پرستی سعی می کنند نظر رأی دهندگان بیشتری را به خود جلب کنند. آقای اوباما در شهر فیلادلفیا واقع در ایالت پنسیلوانیا که از آن به عنوان مهد دموکراسی آمریکا یاد می شود به تاریخ دیرین تبعیض نژادی در آمریکا اشاره کرد و از آمریکائیان خواست از زخمهای کهنه به جا مانده از نژاد پرستی بگذرند. سناتور اوباما گفت: آزادی، عدالت و یکپارچگی ریشه در قانون اساسی آمریکا دارد و با گذشت زمان می توان آن را به کمال رساند. آقای اوباما با اشاره به اینکه از پدری سیاه پوست و مادری سفید پوست متولد شده، گفت آمریکا سرزمینی آمیخته با فرهنگهای گوناگون است ولی در واقع همه در یک جهت حرکت کرده و یک هدف را دنبال می کنند و آن فراهم کردن آینده ای بهتر برای فرزندان و نسلهای آینده است. از دید بسیاری، پس از سخنرانی معروف مارتین لوتر کینگ رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکا در سال ????،  سخنان سناتور اوباما تأثیر انگیزترین گفتار در مورد تبعیض نژادی به شمار می آید. شاید این برگ برنده ای برای سناتور اوباما باشد ولی سخنان جنجالی کشیش رایت و واکنش اوباما به آن تبدیل به یکی از موضوعات بحث برانگیز در میان کارشناسان سیاسی و رسانه های آمریکا شده و سناتور اوباما را در معرض انتقاد قرار داده است. آقای رایت کشیش کلیسایی است که اوباما برای شرکت در مراسم نیایش روزهای یکشنبه به آنجا می رود. رایت در مراسم مذهبی کلیسا گفته بود آمریکا از تروریسم دولتی علیه فلسطینیان و سیاه پوستان آفریقای جنوبی حمایت کرده و واقعه یازدهم سپتامبر بهایی است که برای آن می پردازد. سناتور اوباما این اظهارات را غیر قابل توجیه، نابخشودنی و نشانه ای از پیچیدگی مسأله نژادی در این کشور که هنوز حل نشده است خواند و گفت هنگامی که کشیش رایت این سخنان را ایراد می کرده، او در مراسم حضور نداشت. وضعیت عراق پنج سال پس از حمله آمریکا، یکی دیگر از موضوعات مورد بحث داوطلبان نامزدی ریاست جمهوری است. سناتور مک کین، هفته گذشته به عراق و چند کشور دیگر در منطقه خاور میانه سفر کرد . در این دیدار او از رقبای دموکرات خود که می خواهند نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کنند، انتقاد کرد و گفت القاعده هنوز تهدید بزرگی برای امنیت است و برقراری دموکراسی در عراق نیاز به تلاش بیشتری دارد. آقای مک کین ایران را متهم به تجهیز و آموزش نظامی اعضای القاعده درون کشور کرد و گفت ایران پس از آموزش این افراد آنها را به عراق باز می گرداند. ولی پس از گوشزد جو لیبرمن، سناتور مستقل که در سفر به خاورمیانه او را همراهی می کرد، سخنان خود را پس گرفت و تأکید کرد ایران از اسلام گرایان افراطی حمایت می کند نه از القاعده. سناتور اوباما در واکنش گفت؛ گویی سناتور مک کین فرق شیعه و سنی، و ایران و القاعده را نمی داند و شاید به همین سبب به جنگ عراق رأی مثبت داده است. جنگ با کشوری که رابطه ای با القاعده نداشت. سناتور اوباما تأکید کرد جنگ عراق دشمنان آمریکا را جسورتر کرده است . سناتور هیلاری کلینتون، در پنجمین سالگرد جنگ عراق گفت در حال برنامه ریزی برای بازگرداندن سربازان به کشور است و معتقد است بین ?? روز می توان به صورت مسئولانه و با دقت، نیروها را از عراق خارج کرد. میدان رقابت بزرگ بعدی برای سناتور کلینتون و سناتور اوباما ایالت پنسیلوانیا خواهد بود. بنا به یک نظر سنجی عمومی محبوبیت خانم کلینتون در این ایالت بیش از سناتور اوباماست. در صورت پیروزی در این ایالت بخت خانم کلینتون برای تصاحب نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات بیشتر خواهد شد. انتخابات مقدماتی ایالت پنسیلوانیا روز ?? آوریل برگزار خواهد شد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 87/1/14 :: ساعت 11:0 عصر )
»» وزیر دفاع اسراییل اجازه استقرار ??? پلیس فلسطینی را در کرانه غرب

وزیر دفاع اسراییل اجازه استقرار ??? پلیس فلسطینی را در کرانه غربی صادر کرد

وزیر دفاع اسراییل می گوید او اجازه خواهد داد بالغ بر ??? پلیس فلسطینی که در خارج تعلیم دیده اند، در شهر جنین در کرانه غربی مستقر شوند. در آنجا اغلب زدوخوردهایی بین سربازان اسراییل و ستیزه گران فلسطینی روی می دهد.  اهود باراک امروز (سه شنبه) این اقدام را اعلام کرد و آنرا بخشی از سلسله گام هایی که در کوشش برای بازگردادن نظم به کرانه غربی برداشته می شود، نامید. افسران فلسطینی در اردن آموزش دیده اند. باراک دیروز گفته بود اسراییل اقداماتی را برای کاهش محدودیت بر فلسطینیان در کرانه غربی بررسی می کند. برداشتن موقت راه بندان ها و آسان ساختن رفت و آمد بازرگانان و مقامات دولتی فلسطینی از جمله اقداماتی خواهد بود که باراک هدف از آنها را کمک به بهبود جّو مذاکرات صلح اسراییل و فلسطینیان، توصیف کرد. در خبرهای دیگر، کمیسیون اروپا حدود ??? میلیون دلار کمک برای خدمات عمومی و نیازمندی های دیگر در سرزمین های فلسطینی آزاد کرده است. قول پرداخت این پول در آغاز در ماه دسامبر در کنفرانس بین المللی کمک در پاریس داده شد. در آنجا میزان تعهد به فلسطینیان به حدود ? میلیارد و ??? میلیون دلار رسید.


حسنی مبارک برای یک دیدار رسمی از روسیه وارد مسکو شد

دیروز (دوشنبه) حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر، برای یک دیدرا رسمی از روسیه وارد مسکو شد. رئیس جمهوری مصر در این سفر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، دیمیتری مدودوف جانشین منتخب پوتین، و نخست وزیر آن کشور ملاقات میکند. در این سفر قراردادی میان دوکشور به امضا رسید که به موجب آن روسیه در مصر نیروگاههای هسته ای خواهد ساخت. روسیه در بسیاری از کشورها رأکتور هسته ای ساخته است و امیدوار است این فعالیت را ادامه و گسترش دهد. رسانه های روسیه گزارش دادند که روسیه تلاش خواهد کرد به مصر اسلحه بفروشد. پیش بینی میشود در گفتگوهای مصر و روسیه مسأله صلح خاورمیانه نیز مطرح شود.


آمریکا و بحرین بر سر پروژ? تامین انرژی هسته ای در بحرین به توافق رسیدند

ایالات متحده آمریکا و بحرین، دیروز (دوشنبه) بر سر یک پروژ? تامین انرژی هسته ای در بحرین به توافق رسیدند. وزارت امور خارجه آمریکا این پروژه و توافق انجام شده میان دو کشور را الگویی برای ملت های جهان توصیف کرد تا بر مبنای آن نیاز خود را به انرژی تامین کنند. کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا، و شیخ  خالد  الخلیفه وزیر امور خارجه بحرین  قرار داد را دیروز امضا کردند. پرزیدنت بوش امروز در کاخ سفید با امیر بحرین ملاقات می کند. بحرین که صادرکننده نفت و گاز است، همچنین میزبانی ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا در خلیج فارس را بر عهده دارد. این کشور اعلام کرده است که به فعالیت های حساس هسته ای علاقه ای ندارد و به دنبال چرخ? تامین سوخت هسته ای نیست و سوخت هسته ای مورد نیاز خود را از بازارهای جهانی تامین خواهد کرد. سفارت بحرین در واشنگتن می گوید  هدف قرار داد این است که ثبات و تنوع تدارکات انرژی کشور تضمین شود.  سفارت  در این زمینه به کاهش  موجودی منابع نفت و گاز و بالا رفتن تقاضای جهانی برای انرژی استناد کرده است. دو هفته پیش ایالات متحده  یک سلسله تحریم های مالی بر  یک بانک مستقر در بحریان  بدلیل آنچه حمایت از برنامه اتمی ایران گفته می شد، وضع کرد. وزارت امور خارجه آمریکا توافق با بحرین را روشی در تضاد با فعالیت های هسته ای ایران خوانده است. گفته می شود که این توافق ضمنٍ بهره مند کردن بحرین از انرژی صلح آمیز هسته ای می تواند به کاهشٍ گازهای گلخانه ای نیز کمک کند. در همین حال بنا به گزارشها ترکیه پیشنهادٍ ساخت نخستین نیرو گاه هسته ای خود را ارئه داده است. طرح ساخت این نیروگاه که قرار است با قدرتٍ چهار هزار مگاوات درنزدیکی شهر بندری مرسین Mersin در حاشیه دریای مدیترانه بنا شود از سوی دولت ترکیه به مزایده گذاشته میشود. این در حالی است که مخالفان طرح می گویند منطقه ای که برای ساختٍ نیرو گاه در نظر گرفته شده، زلزله خیز است. ترکیه قصد دارد برای کاهشٍ وابستگی به منابع سوخت خارجی و تامین انرژی مورد نیاز خود سه نیروگاه اتمی تاسیس کند.


سفینه اندور ایستگاه فضایی را به مقصد زمین ترک کرد

دیروز (دوشنبه) خدمه فضا پیمای اندور پس از انجام مراسم پراحساس خدا حافظی با سرنشینان ایستگاه فضایی بین المللی، ایستگاه را به مقصد زمین ترک کردند. ده فضا نورد، طی ?? روز اقامت خود در فضا، پنج راه پیمایی فضایی را انجام دادند، یک ربات را به ایستگاه وصل کردند، و یک آزمایشکاه ساخت ژاپن را روی ایستگاه نصب کردند. مایک سوفردینی Suffredini ، مدیر برنامه های ایستگاه فضایی بین المللی در یک کنفرانس خبری گفت، «سفر این فضا پیما یک تلاش واقعی بود که همگان در آن شرکت داشتند. این برنامه با مشارکت پانزده کشور، با هفت مرکز در سراسر جهان، انجام شد. بدین سان، در این مرحله کار ایستگاه بین المللی یک فعالیت جهانی شده است؛ و این ایستگاه بی تردید بزرگترین پروژه فنی پرچالشی است که تاکنون انسان موفق به انجام آن شده است؛ و ما به عنوان یک ملت باید از این کار به خود ببالیم.» سفینه اندور قرار است بعد از ظهر فردا (چهارشنبه) به زمین برسد؛ و بدین ترتیب سفر شانزده روزه این فضا پیما به پایان میرسد. سه تن از فضا نوردان در ایستگاه باقی ماندند. مایک موسزMoses، رئیس پرواز سفینه میگوید، «مأموریت شگفت انگیزی بود؛ و کار گروه پرواز غرور آفرین بوده است.» برنامه بعدی ناسا در ماه مه انجام خواهد گرفت.  


با کشته شدن ? نفر در جنوب عراق مقتدا الصدر تهدید به شورش سراسری کرد

در حالیکه نیروهای انتظامی عراق به نبرد سهمگینی با شبه نظامیان ارتش مهدی وابسته به مقتدا الصدر پرداخته اند، روحانی تندروی شیعه عراقی تهدید به شورش ملی سراسری کرده است. بیانیه ای که امروز (سه شنبه) از سوی یکی از دستیاران الصدر قرائت شد، می گوید در صورت عدم توقف حملات علیه جنبش وی، الصدر یک شورش سراسری را آغاز خواهد کرد. به گفته مقامات عراقی، نبرد سهمگینی که بین نیروهای انتظامی دولت و شبه نظامیان شیعه در بصره (جنوب عراق) از دیروز به عنوان نخستین روز یک عملیات نظامی عمده با هدف زدن شبه نظامیان و گروه های میلیشیا در جنوب کشور آغاز شد، تاکنون منجر به کشته شدن دستکم ? نفر و زخمی شدن بیش از ?? نفر شده است. به گزارش شاهدان، مدت کوتاهی پس از آغاز زدوخوردها صدای شلیک تفنگ به گوش می رسید و ستون هایی از دود به هوا خاسته در نقاط مختلف شهر به چشم می خورد. به گفته مقامات ارتشی بریتانیا، نخست وزیر نوری المالکی برای سرپرستی این هجمه نظامی اکنون در بصره بسر می برد. این درگیری ها بر تنش موجود در آتش بس هفت ماه ای که مقتدا الصدر اعلام کرده بود می افزاید. در همین حال، ارتش آمریکا می گوید نیروهای ائتلاف، از غروب دیروز تاکنون، پنج نفر را به ظن عضویت در میلیشیا از پای در آورده و چندین نفر را زخمی کرده اند. بیانیه ارتش در این زمینه می گوید دیده شده بود که مظنون ها مواد منفجزه ای را در زیر زمین مخفی می کردند. ارتش آمریکا در عراق می گوید روز یکشنبه در جریان انفجار یک وسیله انفجاری دست ساز در شمال بعقوبه (دیاله) دو کودک کشته و دو غیر نظامی نیز زخمی شدند. به گفته ارتش، در جریان دو درگیری در روز یکشنبه نیروهای چند ملیتی در دیاله ? نفر را به ظن عضویت در القاعده کشته و هشت نفر دیگر را دستگیر کردند.





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 87/1/14 :: ساعت 10:0 عصر )
»» وزیران خارجه ایران، افغانستان و تاجیکستان به بحث همکاری های سه ج

وزیران خارجه ایران، افغانستان و تاجیکستان به بحث همکاری های سه جانبه ادامه دادند

منوچهرمتکی وزیر امور خارجه ایرانوزیران امور خارجه ایران، افغانستان و تاجیکستان برای بحث پیرامون همکاری های بیشتری میان سه کشور، روز سه شنبه برای دومین روز به گفتگوهای خود در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان ادامه دادند. منوچهرمتکی وزیر امور خارجه ایران، رنگین داد فرسپنتا وزیر امورخارجه افغانستان و «همروهون ظریفی» وزیر امور خارجه تاجیکستان به خبرنگاران اظهار داشتند که بیانیه مشترکی را برای تحکیم همکاری های میان خود امضا کرده اند. به گفته وزیران امور خارجه، این سه کشور عهد کرده اند که مناسبات اقتصادی میان خود را تقویت کنند و در زمینه های حمل و نقل، احداث راه آهن و پروژه های هیدروالکتریک با یکدیگر همکاری کنند

 

 

 

با ترمیم پست های نظامی در ارتش پاکستان برخی از فرماندهان کنار گذاشته شدند

فرمانده ارتش پاکستان نخستین ترمیم عمده را در پست های نظامی انجام داده، و برخی از فرماندهانی که به فرمان پرویز مشرف، رئیس جمهوری، ارتقای مقام یافته بودند، را کنار گذاشته است. ترمیم در ارتش نخستین اقدامی است که از هنگام کنار رفتن مشرف از فرماندهی ارتش و انتصاب ژنرال اَشفق کیانی به این سمت در نوامبر گذشته صورت می گیرد. ارتش پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد ژنرال کیانی دو فرمانده نیروی زمینی را که در دوره مشرف ارتقای مقام داده شده بودند به پست های دیگر منتقل کرده است. فرمانده نیروی زمینی در شهر لاهور، سپهبد شفاعت الله شاه، به پست سرپرست لجیستیک در ستاد ارتش منصوب شده است.  یک فرمانده دیگر نیروی زمینی در شهر منگلا، سپهبد سجاد اکرم، به یک آژانس دولتی مسئول بازسازی مناطق زلزله زده انتقال یافته است.  ژنرال کیانی ماه پیش گفت در حالی که مشرف کار با یک دولت منتحب را آغاز می کند، ارتش از سیاست فاصله خواهد گرفت. ارتش برای بیش از نیمی از ?? سال استقلال پاکستان بر کشور حکومت کرده است.


کارگران شرکت صنایع دریایی ایران صدرا در بوشهر خواستار امنیت شغلی شدند

بیش از یکصد تن از کارگران شرکت صنایع دریایی ایران صدرا روز گذشته مقابل استاندارای بوشهر دست به تجمع زده و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند. بنا بر این گزارش و به گفته کارگران شرکت کننده در این تجمع اعتراضی مدیران شرکت صنایع ایران صدرا در آخرین روز سال ???? بدون هیچ دلیلی ??? نفر از کارگران قراردادی را اخراج کرده اند. این گزارش می افزاید کارگران معترض در جریان تجمع روز گذشته خود خواستار بازگشت به کار و تامین امنیت شغلی خود از سوی مسئولان دولتی شدند.


وظیفه ایجاد پست های ایست و بازرسی خیابانی از نیروی بسیج به نیروی انتظامی منتقل میشود

سردار سرلشگر محمد علی جعفری  به گزارش سایت خبری تحلیلی الف، سردار سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور فرمانی مسئولیت ایجاد بازرسی های خیابانی را از نیروی مقاومت به ناجا منتقل کرد. براساس دستور سردار جعفری مسئولیت ایست و بازرسی های خیابانی و دستگیری مجرمان به عهده ناجا خواهد بود، و در صورت نیاز و درخواست فرماندهی ناجا نیروهای بسیج به کمک پرسنل ناجا خواهند رفت. سردار سرلشگرجعفری از زمان برعهده گرفتن مسئولیت فرماندهی کل سپاه در شهریور ماه سال گذشته واحدهای مختلف سپاه را، به سوی ماموریتهای تخصصی هدایت کرده و به حیطه اختیارات نیروهای سپاه افزوده است. سرلشگر جعفری مستقیما فرماندهی نیروی مقاومت بسیج را نیز بر عهده دارد.


مرز شلمچه در جنوب ایران، که محل تردد زائران ایرانی و عراقی بود بسته اعلام شد

بنا به گزارش خبرگزاری آریا امروز نماینده سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد اعلام کرده است که دولت عراق از شامگاه دیروز (دوشنبه) مرز شلمچه را مسدود کرده و زائران ایرانی و عراقی نمی توانند از این گذرگاه عبور کنند. شکرآرا نماینده سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی از کاروانها و زائران ایرانی که قصد سفر به عراق را دارند خواسته است از حرکت به مرز شلمچه خودداری کنند. وی افزوده است تلاش می کنیم تا با موافقت دولت عراق زائران ایرانی که قصد خروج از خاک عراق را دارند از دیگر مرزهای آن کشور به ایران بازگردند. این گزارش می افزاید دولت عراق همچنین از روز گذشته همه مرزهای زمینی و دریایی شهر بصره در جنوب عراق را با کشورهای همجوار به دلیل اجرای طرح امنیتی تا اطلاع بعدی مسدود کرده است.


یک اتوبوس دیگر حامل کاروان راهیان نور تصادف کرد و ?? نفر کشته شدند

بیست و هفت تن دیگر بر اثر تصادف اتوبوس حامل کاروان راهیان نور کشته شدند. بنا به گزارشهای موجود یک دستگاه اتوبوس حامل فرهنگیانی که از استان چهار محال بختیاری به منظور بازدید از مناطق جنگی راهی خوزستان بودند بر اثر سرعت زیاد و عدم کنترل راننده و برخورد با نرده های حفاظ کنار جاده واژگون شد. در این تصادف پانزده تن نیز زخمی شده اند. این دومین حادثه ای است که در دو هفته اخیر برای گروهی از کاروان راهیان نور رخ میدهد. این کاروانها بوسیله سپاه پاسداران و نهادهای وابسته به آن در ادارات و مراکز آموزشی سازماندهی می شوند و مقامهای دولتی جمهوری اسلامی هدف از اجرای این برنامه را تجدید ِ پیمان بازدیدکنندگان با کشته شدگان جنگ و رهبر جمهوری اسلامی ایران عنوان می کنند. تصادف امروز (سه شنبه) در حالی گزارش میشود که پلیس راه نیروی انتظامی ایران اعلام کرده است از ساعت هفت بامداد امروز محور خوزستان به شهرکرد به دلیل ترافیک سنگین نوروزی به روی خودروهای سنگین بسته شده است. بنا به گزارش سایت خبری نواندیش صدا و سیمای جمهوری اسلامی توجه چندانی به این خبر نداشته و بیشتر به خبر کشته شدن پنج تن از زائران ایرانی در انفجاری انتحاری در کربلا پرداخته است.


جنبش الصدر در عراق از هواداران خود خواست تا به عنوان نافرمانی مدنی در خانه ها بمانند

پلیس بصره موضع دفاعی می گیرد (? فروردین) مقامات عراقی می گویند درگیری میان شبه نظامیان متعلق به مقتدا صدر موسوم به سپاه المهدی و نیروهای عراقی امروز صبح و در پی آغاز یک عملیات گسترده نظامی روی داده است که هدف آن اعمال حاکمیت نیروهای دولت مرکزی بر این بخش نفت خیز عراق است. بنا به گفته مقامات ارتش بریتانیا در بصره نوری المالکی نخست وزیر عراق خود شخصاً بر اجرای این عملیات نظارت داشته و در بصره بسر می برد. مقتدا صدر روحانی تند روی شیعه از هفت ماه پیش آتش بس یک جانبه ای را اعلام کرده و از سپاه المهدی خواسته است تا از حمله به سربازان عراقی و نیروهای ائتلاف خودداری کنند. امّا گزارشهای رسیده از جنوب عراق حاکیست که عملیات جدید شبه نظامیان سپاه المهدی را نشانه گرفته و اعلام مقررات منع آمد و شد شبانه که از دیروز در بصره بمورد اجرا گذاشته شده تلاشی برای مهار کردن گروههای شبه نظامی در آن شهر و پایان دادن به بی نظمی های ناشی از فعالیت خودسرانه آنان است. در همین حال ارتش آمریکا می گوید شب گذشته در بصره نیروهای این کشور پنج شبه نظامی مورد ظن را که در حال مدفون کردن مواد منفجره بودند کشته و چند تن دیگر از آنان را مجروح کرده اند. امروز (سه شنبه) در محله های شیعه نشین جنوب غرب بغداد حدود یکهزار نفر از هواداران مقتدا صدر به خیابانها آمدند و اعتراض خود را نسبت به بازداشت بی دلیل محمد صادق صدر اعلام کردند. مقامات جنبش صدر از هواداران خود خواسته اند که بعنوان اعتراض و نافرمانی مدنی در خانه ها بمانند. ارتش عراق به هواداران آقای صدر در مورد تهدید به اعتصاب عمومی هشدار داده و آن را تخطی از قانون ضد تروریسم خوانده و اعلام کرده است که بطور جدی با این امر برخورد خواهد کرد. مقتدا صدر تا کنون رهبری دو خیزش علیه نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا را در سال ????بعهده داشته است. در تحولی دیگر روز گذشته یکی از فرماندهان آمریکایی در عراق جمهوری اسلامی ایران را به ادامه ارسال پول و اسلحه به شبه نظامیان شیعه در عراق و آموزش آنان متهم کرد. سرهنگ استیو بویلن سخنگوی ژنرال پتراس فرمانده ارشد نیروهای آمریکا در عراق در مصاحبه ای به صدای آمریکا گفت تحلیل های موجود در ارتباط با پرتاب راکت و خمپاره به منطقه سبز بغداد در روز یکشنبه گذشته استفاده افراط گرایان شیعه از سلاحهایی را که جمهوری اسلامی ایران در اختیار آنان گذاشته تأئید می کند. سرهنگ بویلن اضافه کرد که نیروهای ائتلاف در پی از هم گسیختن شبکه های ستیزه گران هستند. ژنرال پتراس و رایان کراکر سفیر آمریکا در عراق در هشتم و نهم ماه آوریل برای ادای شهادت در کنگره آمریکا حاضر خواهند شد. ارزیابی آنان از اوضاع جنگ در عراق پرزیدنت بوش را در تصمیم گیری برای ادامه خروج نیروهای آمریکایی از عراق با توجه به کاهش خشونتها در آن کشور و یا درنگ در این زمینه یاری خواهد داد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 87/1/14 :: ساعت 9:0 عصر )
»» کوموروس در نبرد با «محمد باکار» برای بازپس گرفتن جزیره آنژوان در


کوموروس در نبرد با «محمد باکار» برای بازپس گرفتن جزیره آنژوان در آفریقا

کوموروسسربازان کوموروس در حالی که از پشتیبانی نیروهای اتحادیه آفریقا برخوردار بودند، برای بازپس گرفتن کنترل جزیره آنژوان از «محمد باکار» که خود را رهبر این جزیره اعلام کرده است، جزیره را مورد حمله قرار دادند. صدها سرباز روز سه شنبه در جزیره آنژوان فرود آمدند و بلافاصله «موتسامود» پایتخت جزیره، و دو شهرعمده دیگرآن را اشغال کردند.  با این حال سربازان در تمام طول روز به مبادله آتش با نیروهای وفادار به «باکار» ادامه دادند. سخنگوی دولت کوموروس اظهار داشت به محض آن که نیروها کنترل سراسر این جزیره را در دست گیرند، دولت یک حکومت موقت برقرار خواهد کرد  و قصد دارد برگزاری انتخاباتی را ظرف سه ماه سازمان دهد.کوموروس از سه جزیره در سواحل خاوری آفریقا تشکیل گردیده است. 


سارکوزی:ممکن است فرانسه المپیک پکن را بخاطر تبت تحریم کند

نیکولا سارکوزی رئیس جمهورینیکولا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه می گوید اگرچین مسئولانه با ناآرامی های اخیر تبت برخورد نکند، ممکن است فرانسه المپیک پکن را مورد تحریم قرار دهد. آقای سارکوزی روز سه شنبه اظهار داشت خواستار آن است که برقراری گفتگوئی را میان رهبران چین و نمایندگان دولت در تبعید تبت شاهد باشد. فرانسه تاکنون حاضر به تحریم المپیک نشده است، اما آقای سارکوزی می گوید تصمیم نهائی کشورمتبوع وی به چگونگی برخورد چین با اوضاع تبت بستگی دارد. اظهارات رئیس جمهوری فرانسه بازتاب دهنده خواست سایر رهبران جهان از چین در مورد متوقف ساختن اِعمال زور علیه مردم تبت و دیداربا دالائی لاما رهبر مذهبی تبت در تبعید است. آقای سارکوزی روز دوشنبه پیشنهاد کرد که تسهیلاتی را در زمینه برقراری گفتگومیان چین و دالائی لاما فراهم آورد. بیشتر رهبران جهان نسبت به احتمال تحریم المپیک پکن ابراز مخالفت کرده اند و گفته اند بازی ها جنبه یک رقابت ورزشی را دارد و یک رویداد سیاسی به شمار نمی رود.  


لبنان تصمیم گرفت اجلاس سران عرب در دمشق پایتخت سوریه را تحریم کند

دولت لبنان تصمیم گرفت اجلاس سران عرب را که قرار است روزهای 29 و 30 ماه مارس در دمشق پایتخت سوریه برگزار گردد، مورد تحریم قرار دهد. یک مقام دولت لبنان روز سه شنبه یکی از علل اصلی این تصمیم را عدم موفقیت پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشوردانست. بسیاری از اعضای دولت ائتلافی مورد حمایت غرب در لبنان، سوریه را مسئول کار شکنی در انتخاب رئیس جمهوری و دامن زدن به بحران سیاسی لبنان می دانند. سوریه این اتهامات را تکذیب می کند. پس از آن که عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کرد که هیأتی را در سطح پائین به اجلاس دمشق اعزام خواهد داشت، انتظار اتخاذ چنین تصمیمی از سوی لبنان می رفت. تصمیم عربستان سعودی بیانگرشکاف میان ریاض و دمشق بر سر بحران لبنان است. لبنان از ماه نوامبر سال گذشته فاقد رئیس جمهوری بوده است و جلسات پارلمان برای انتخاب رئیس جمهوری جدید بارها به تعویق افتاده است.


پرزیدنت بوش آغاز به کار یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان را تبریک گفت

مشرف در مراسم تحلیف یوسف رضا گیلانی پرویز مشرف رئیس جمهوری پاکستان نخست وزیر جدید این کشور را که به گونه ای دمکراتیک انتخاب شده است و ائتلاف پیروزمند انتخابات پارلمانی ماه گذشته را رهبری خواهد کرد، سوگند داد. آقای مشرف مراسم تحلیف یوسف رضا گیلانی عضو حزب مردم پاکستان را روز سه شنبه در کاخ ریاست جمهوری در اسلام آباد برگزار کرد. آقای گیلانی پس از ادای سوگند، از احزاب سیاسی پاکستان خواست برای برخورد با بحران های سیاسی کشور، به ویژه مشکلات اقتصادی، دست همکاری به یکدیگر بدهند. پرزیدنت بوش در یک گفتگوی تلفنی، آغاز به کار آقای گیلانی را به وی تبریک گفت و بار دیگر خاطر نشان ساخت که واشنگتن، پاکستان را یک متحد مهم خود می داند. کاخ سفید اعلام کرد که رهبران آمریکا و پاکستان توافق کردند که مبارزه با افراط گرائی به نفع همگان است. در همین حال آقای مشرف روز سه شنبه با جان نگروپونته قائم مقام وزیر امورخارجه و ریچارد باوچرمدیرکل وزارت امور خارجه آمریکا در اسلام آباد دیدارکرد.


طرح ارتقای امنیت و انضباط اجتماعی از نگاه شیرین عبادی

 شیرین عبادی فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشته است که طرح امنیت اجتماعی در سال ???? تثبیت می شود. شیرین عبادی حقوقدان و برنده جایزه صلح نوبل، در گفتگویی تلفنی با صدای آمریکا، ضمن ارائه تعریفی از عبارت «امنیت اجتماعی»  به بررسی عملکرد طرحهای امنیتی و انضباطی توسط نیروهای انتظامی پرداخت. صدای آمریکا: خانم عبادی، به عنوان یک حقوقدان، تعریف شما از عبارت «امنیت اجتماعی» چیست و این امر چگونه تحقق پیدا می کند؟ شیرین عبادی: امنیت اجتماعی به این معناست که انسان بتواند در اجتماع با آزادی و بدون مزاحمت های فراقانونی مردم و یا مسئولین دولتی، زندگی کند. امنیت اجتماعی ناظر به امنیت مردم است، نه ناظر بر خواست های فراقانونی برخی از مقام های دولت. صدای آمریکا: خانم عبادی، فرمانده نیروی انتظامی، طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی و ارتقای انضباط اجتماعی را مهمترین دستاورد سال ???? دانسته است. شما اجرای طرح ارتقای امنیت انضباط اجتماعی را چگونه ارزیابی می کنید؟  با توجه به اینکه آمار و ارقامی که از سوی نیروهای انتظامی در مورد دستگیری اراذل و اوباش و افراد بدحجاب ارائه شده، چشمگیر است. شیرین عبادی: در سال گذشته میزان دزدی و جیب بری و [دیگر] جرائم، پایین نیامده، بنابراین امنیت در ایران در سال گذشته  به آن معنا که تعریف کردم ارتقاء پیدا نکرده. ممکن است مبارزه با افرادی که بدحجاب هستند مورد نظر نیروهای انتظامی باشد که در اینصورت هم باید بگویم ارتقاء سطح اخلاق، چه اخلاق اجتماعی و چه اخلاق مبتنی بر مذهب با [اعمال] زور، به صورتی که در سال گذشته صورت گرفت یعنی افرادی را بگیرند و اینها را دور شهر بگردانند، یا اینکه دختر و پسرهای جوان را بگیرند و اینها را جریمه کنند که چرا موی سرشان را اندکی ژل زده اند، یا اینکه دامن آنها بالای زانویشان بوده، و پدر و مادرها هر شب دم در اداره منکرات جمع بشوند تا جوان های خود را آزاد کنند. به این صورت اخلاق دینی و اجتماعی ترقی نخواهد کرد، بل که راه های دیگری بایستی در نظر بگیرند، راههایی مبتنی بر محبت و مدارا. صدای آمریکا: اخیرا امام جمعه قم از عدم اجرای حکم سنگسار در ملاء عام که به دستور قوه قضاییه صورت گرفته، انتقاد کرد و خواستار اجرای آن در ملاء عام شد، به نظر شما اجرای احکام اعدام و سنگسار در ملاء عام چه پیام و تاثیری بر جامعه دارد؟ شیرین عبادی: اعدام و یا سنگسار و یا هر نوع مجازات دیگر از قبیل شلاق زدن در ملاء عام، فقط ترویج خشونت است و بر همین مبناست که آقای شاهرودی ریاست قوه قضاییه این مسئله را منع کردند و امیدواریم که به بخشنامه آقای شاهرودی عمل شود. وظایف ائمه جمعه مشخص است و وظایف قوه قضاییه هم مشخص است. این مسئله در حیطه صلاحیت قانونی آقای شاهرودی است که قبلا در این خصوص دستور داده اند.


در نبرد نیروهای دولت عراق و شبه نظامیان شیعه در بصره دستکم ?? نفر کشته شدند

طی دو روز درگیری بین نیروهای دولتی عراق و شبه نظامیان شیعه در بصره دستکم ?? نفر کشته و ??? نفر مجروح شدند. از سوی دیگر نیروهای امنیتی در نبردی سنگین با شبه نظامیان سپاه مهدی مقتدی صدر در بعداد در گیر هستند، یکی از دستیاران صدر روز سه شنبه بیانیه ای را قرائت کرد که در آن گفته می شد اگر حملات علیه شبه نظامیان متوقف نشود، او دستور خواهد داد یک مبارزه سرپیچی مدنی در سراسر کشور آغاز شود. مقامات عراق می گویند نبرد شدید بین نیروهای امنیتی دولت و شبه نظامیان شیعه در محله صدر شهر بغداد، روز سه شنبه دست کم ?? کشته و بیش از ??? نفر مجروح برجای گذاشته است. مقتدی صدر روحانی افراطی شیعه عراقی تهدید کرده است یک «قیام مدنی» سراسری برپا خواهد کرد پلیس در دو روز گذشته مقررات منع آمد وشد را در چندین شهر جنوب عراق، از جمله حله، کوت و سماوه، به اجرا گذاشت. مقررات مشابهی قبلا در سراسر استان بصره وضع شده است. یک عضو پارلمان عراق از بلوک صدر، به سرویس کردی صدای آمریکا گفت دولت عراق باید با استفاده از ابزار سیاسی و نه نظامی به مسائل بصره بپردازد. او همچنین از طرفداران جنبش صدر خواست احتیاط کنند و از دامن زدن به تنش بپرهیزند. نیروهای بریتانیائی کنترل بصره را در ماه دسامبر به نیروهای عراقی واگذار کردند. در واشنگتن، دینا پرینو، سخنگوی کاخ سفید گفت نیروهای عراقی برای نبرد با آنچه او آنرا «یک دشمن بی رحم» نامید، بخوبی آموزش دیده اند. جنگ همچنین در بغداد بین جنگجویان مظنون سپاه مهدی و اعضای یک جناح رقیب شیعه آغاز شد. یک مقام عراقی می گوید شورشیان امروز راکت هایی را بداخل ناحیه معروف به منطقه سبز پرتاب کردند. سفارت آمریکا می گوید کسی کشته نشد و جراحات جدی ببار نیامد. در خشونتی دیگر، پلیس می گوید دو بمب در مرکز بغداد منفجر شد، یک غیر نظامی از پای در آمد و هشت نفر مجروح شدند. مقامات نظامی بریتانیا می گویند نوری المالکی نخست وزیر عراق برای نظارت بر هجوم نظامی، که امروز آغاز شد ، در بصره حضور دارد. در خبری دیگر، ارتش آمریکا می گوید نیروهای ائتلاف شامگاه دوشنبه پنج ستیزه گر مظنون را در بصره کشتند، و چندین نفر دیگر را مجروح کردند. یک اطلاعیه نظامی حاکی است مظنونین هنگام کار گذاشتن آنچه به نظر می رسید ابزار انفجاری باشد تشخیص داده شدند. در اطلاعیه ای دیگر، ارتش آمریکا می گوید نیروهای ائتلاف در جریان عملیات چندگانه ای در دور روز گذشته، ?? تروریست مظنون القاعده در عراق، از جمله بک سردسته ارشد احتمالی، را بازداشت کردند.





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 87/1/14 :: ساعت 8:0 عصر )
»» چین از آمریکا خواستار توضیح در باره ارسال اشتباهی فیوزهای اتمی

چین از آمریکا خواستار توضیح در  باره ارسال اشتباهی فیوزهای اتمی به تایوان شده است

چین در واکنش به اقدام آمریکا که فاش کرد اشتباها قطعات یک موشک اتمی را به تایوان فرستاده است، خواستار تحقیقاتی جامع شده است. پکن در اعلامیه ای که امروز، چهارشنبه، در وب سایت وزارت امورخارجه گذاشته شده بود ، از واشنگتن خواسته است جزئیات تحقیقات خود را فورا گزارش دهد تا جلوی هرگونه آثار منفی و عواقب بد ناشی از واقعه گرفته شود. اعلامیه وارد جزئیات نشده است.  وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه فاش کرد که دو سال پیش چهار فیوز مرتبط با سیستم باطری های قابل نصب در دماغه موشک های قاره پیمای بالستیک را اشتباها به تایوان فرستاده است . فیوزها تا هفته گذشته نیز در یک انبار در تایوان بود، که انتظار داشت برای هلی کوپترهایش باطری فرستاده شود.  وزارت دفاع آمریکا تحقیقات خود را شروع کرده است و میگوید هیچ ماده اتمی به تایوان فرستاده نشده است. وزارت دفاع آمریکا میگوید فیوزها مخصوص نصب در موشک های موسوم به مینوتمن است و امکان ندارد بتوان از آنها برای راه انداختن سلاحی دیگر استفاده شود. چین با فروش و یا انتقال هرگونه تسلیحاتی به تایوان مخالف است و این جزیره را بخشی از قلمرو خود میشناسد. آمریکا بزرگترین صادر کننده تسلیحات دفاعی به تایوان است و فروش های تسلیحاتی آمریکا به این جزیره مدتهاست که به عنوان یک عامل حساس در مناسبات واشنگتن و پکن خودنمائی میکند.  تایوان در جنگ داخلی ???? از چین جدا شد و پکن تهدید کرده است برای پس گرفتن حاکمیت خود ممکن است به زور متوسل شود.


نیکوزیای تقسیم شده قبرس برای آمد و شد مجدد ترکها و یونانی ها آماده میشود

یک گروه از کارشناسان سازمان ملل متحد، در آستانه گشایش یک گذرگاه عمده در نیکوزیای قبرس، عملیات مین روبی در یک منطقه حائل در این شهر تقسیم شده را شروع کرده اند.  یک سخنگوی سازمان ملل متحد گفت کارشناسان به احتمال قوی امروز، چهارشنبه، عملیات مین روبی را به انجام میرسانند و مواد منفجره باقیمانده از حمله سال ???? ترکیه را، که به تقسیم جزیره قبرس به دو منطقه ترک و یونانی نشین منجر شد، جمع آوری خواهند کرد.  مقامات میگویند گذرگاه مرزی خیابان لدرا در شهر نیکوزیا اوایل ماه آوریل باز میشود.  هفته گذشته دیمتریس کریستوفیاس رئیس جمهوری منطقه یونانی و محمت علی طلعت، همتای وی در منطقه ترک نشین ، با ازسرگیری مذاکرات برای حل و فصل منازعه سی و هفت ساله قبرس موافقت کردند. هر دو مقام گشودن گذرگاه خیابان لدرا را نشانه ای ملموس از حسن نیت دانستند. بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد توافق طرفین برای گشودن گذرگاه را گامی مثبت به جلو توصیف کرده است. مقامات منطقه ترک نشین قبرس پنج سال پیش پنج گذرگاه را در مسیری بازکردند که دو منطقه ترک و یونانی نشین را از هم جدا میکند . مقامات منطقه یونانی قبرس نیز سال گذشته حصار خیابان لدرا خراب کردند اما گشودن گذرگاه را به فراخوانی سربازان ترک از مواضع اطراف موکول کرده بودند.  سربازان ترکیه در سال ???? در واکنش به یک کودتای نظامی در نیکوزیا، که با هدف الحاق قبرس به یونان انجام گرفت، به قبرس حمله کردند.


یک مصری بوسیله تیر اخطار کشتی آمریکایی کشته شد

سفارت آمریکا در قاهره می گوید روز دوشنبه هنگامی که یک کشتی قرار دادی نیروی دریایی آمریکا بسوی قایق های موتوری در آبراه سوئز تیرهای اخطار شلیک کرد، یک شهروند مصری کشته شد. آمریکا بی درنگ گفت تلفاتی ببار نیامده است. اما سفارت آمریکا امروز (چهارشنبه) در اطلاعیه ای گفت بنظر می رسد یکی از تیرهای اخطار یک مصری را که در یکی از قایق ها بود کشت. سفارت گفت کشتی آمریکائی به عربی هشدار داد، سپس یک فشفشه آتش کرد و پس از آن که قایق به نزدیک شدن ادامه داد، چند تیر اخظار شلیک کرد. مقامات می گویند قایق وقتی به کشتی نزدیک شد، کالاهایی برای فروش به کشتی هایی که از آبراه سوئز می گذرند حمل می کرد. مقامات مصری پیشتر گفتند زمانی که کشتی باربری آمریکا آتش گشود، یک نفر که سوار بر قایق بود از پای در آمد و دست کم دو نفر مجروح شدند. وزارت امور خارجه آمریکا دیروز (سه شنبه) گفت برای پی بردن به آنچه روی داد و جلوگیری از تکرار آن، با دولت مصر همکاری می کند.


سردبیر روزنامه مصری به اتهام نشر اکاذیب در باره مبارک به حبس محکوم شد

یک دادگاه مصری، سردبیر یک روزنامه را به اتهام نشر اکاذیب در باره وضعیت جسمانی و سلامتی حسنی مبارک رئیس جمهوری آن کشور به شش ماه حبس با اعمال شاقه محکوم کرده است. با اینحال دادگاه امروز، چهارشنبه به ابراهیم عیسی، سردبیر روزنامه الدستور اجازه داد با سپردن وثیقه، گذراندن دوره مجازات را به تعویق بیاندازد. انتظار میرود وی از حکم صادره استیناف بخواهد. دادستانها میگویند عیسی با نشر این اکاذیب موجب فرار بیش از سیصد و پنجاه میلیون دلار سرمایه از مصر شده است. خبری که سال گذشته چاپ شد میگفت حال رئیس جمهوری هفتاد و نه ساله مصر خوب نیست. عیسی یکی از منتقدین سرسخت آقای مبارک است. وی امروز گفت حکم دادگاه منعکس کننده محدودیت هائی است که دولت آقای مبارک در مورد آزادی بیان وضع و اعمال میکند.


چین: ??? نفر از شرکت کنندگان در ناآرامی های اخیر خود را به پلیس تسلیم کردند

چین می گوید بیش از ??? نفر که در اعتراضات خشونت بار علیه پنج دهه حکومت پکن بر تبت شرکت داشتتد، خود را به پلیس تسلیم کرده اند. خبرگزاری دولتی سین هوا می گوید بیش از ??? نفر در لاسا، پایتخت تبت، محل آغاز شورش در روز ?? اسفند ماه، تسلیم شدند. بنا به گزارش روزنامه دولتی چاینا دیلی، ??? نفر دیگر در استان سچوآن خود را تسلیم کردند. خبرنگاران خارجی در فرودگاه لاساپکن می گوید در اعتراضات اخیر، که به دیگر بخش های تبتی نشین چین نیز سرایت کرد، دست کم ?? تن کشته شدند. تبتی های تبعیدی می گویند حد اقل ??? نفر در این ناآرامی ها جان سپردند. مقامات چینی امروز (چهارشنبه) گروهی از خبرنگاران خارجی را به لاسا بردند. دولت چین تمام خبرنگاران خارجی را از سفر به لاسا ممنوع ساخته بود. این امر تایید جزییات اعتراضات و سرکوب های امنیتی را دشوار ساخت.


سرکوزی میگوید خواستار برادری جدیدی در مناسبات فرانسه و بریتانیاست  

نیکلا سرکوزی رئیس جمهوری فرانسه سفری رسمی را به بریتانیا شروع کرده است که هدف آن بهبود بخشیدن به همکاریهای دو کشور در امور دفاعی ، مهاجرتی و اقتصادی است.  پرنس چارلز، ولیعهد بریتانیا، بعد از ظهر امروز، چهارشنبه، از آقای سرکوزی و کارلا برونی، همسر جدیدش، در فرودگاه هیث رو لندن استقبال کرد. ملکه الیزابت در کاخ ویندسور به رهبر فرانسه و همسرش، پیش از آنکه برای اعضای هر دو مجلس پارلمان بریتانیا سخنرانی کند، خوش آمد گفت. کارلا برونی سرکوزی، در کالسکه سلطنتی،  همراه  با پرنس فیلیپ،  همسر  ملکه بریتانیا، در راه ورود به کاخ  ویندسور  برای ملاقات با ملکه الیزابت.  آقای سرکوزی فردا با گوردون براون نخست وزیر بریتانیا ملاقات و مذاکره خواهد کرد. آقای سرکوزی پیش از سفر به برتیانیا به رادیوی آن کشور گفت خواستار ایجاد مناسباتی است که وی آن را برادری جدید در روابط میان فرانسه و بریتانیا توصیف کرد.  آقای سرکوزی همچنین گفت در باره بحران مالی بین المللی، ناتو و مبارزه علیه شورش در افغانستان،  و مهاجرت های غیر قانونی گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.وی گفت فرانسه حاضر است سربازان بیشتری را روانه ماموریت ناتو در افغانستان کند، بشرط آنکه دیگر متحدین نیزاقدامی مشابه انجام دهند.  آقای سرکوزی خواستار بهبود مناسبات با بریتانیا و آمریکاست، که  مخالفت ژاک شیراک رئیس جمهوری پیش از او با حمله تحت رهبری آمریکا به عراق در سال ???? موجب سردی آن بود.


مقررات جدید انگشت نگاری در مورد مسافران بین المللی فرودگاه جان اف کندی اجرا می شود

مایکل چرتاف، وزیر امنیت داخلی آمریکا وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده است تمام مسافران بین المللی که از طریق فرودگاه جان اف کندی در نیویورک وارد آمریکا می شوند، مجبور خواهند بود مقررات انگشت نگاری از تمام ده انگشت خود را رعایت کنند. قبلا این اقدام فقط با دو انگشت انجام می گرفت. مقامات این وزارتخانه امروز (چهارشنبه) در اطلاعیه ای گفتند تغییر در سیستم انگشت نگاری بخشی از اقداماتی است که وزارت امنیت داخلی بمنظور بهبود امنیت با شناسائی دقیق هویت مسافران انجام می دهد. انگشت نگاری برای پی بردن به سوابق جرائم فدرال و مهاجرتی صورت می گیرد و فهرستی از تروریست های مظنون را شامل می شود. مقامات می گویند هر روز بطور متوسط ????? مسافر بین المللی از فرودگاه کندی عبور می کنند.


مصر هم به کنفرانس سران عرب در دمشق  نماینده ای در سطح پائین تر اعزام میکند

مصر میگوید حسنی مبارک رئیس جمهوری آن کشور در کنفرانس سران عرب که این هفته در دمشق پایتخت سوریه برگزار میشود شرکت نخواهد کرد. احمد ابوالغیط وزیر امور خارجه مصر امروز، چهارشنبه، به منا، خبرگزاری دولتی مصر گفت نمایندگی آن کشور را، یک وزیر کابینه، در سطحی پائین تر، بعهده خواهد گرفت. کنفرانس روز شنبه شروع میشود و دو روز ادامه خواهد داشت.  تصمیم مصر یک روز پس ازآن اتخاذ شد که لبنان اعلام کرد کنفرانس را تحریم میکند. یک مقام دولت لبنان دیروز ناتوانی و شکست پارلمان در انتخاب رئیس جمهوری جدید را یکی از علل تحریم کنفرانس سران توصیف کرد. عربستان سعودی نیز روز دوشنبه اعلام کرده بود که ملک عبدالله پادشاه آن کشور در کنفرانس شرکت نمیکند که منعکس کننده اختلاف ریاض با دمشق بر سر بحران لبنان است. یک مقام ارشد عربستان سعودی گفت نمایندگی آن کشور در سطحی پائین تر به عهده یک دیپلمات خواهد بود. عربستان سعودی از دولت طرفدار غرب لبنان جانبداری میکند حال آنکه سوریه حامی اپوزیسیون تحت رهبری حزب الله است.


مالکی به ستیزه گران بصره برای تسلیم اسلحه ?? ساعت مهلت داد

نوری المالکی نخست وزیر عراق به ستیزه گران شیعه ای که با نیروهای دولتی در شهر جنوبی بصره می جنگند دستور داده است ظرف سه روز سلاح های خود را تسلیم کنند. آقای مالکی امروز، چهارشنبه، از ستیزه گران مسلح خواست سلاح های خود را تحویل بدهند و در غیر اینصورت با عواقب آن روبرو خواهند شد. وی وارد جزئیات نشد. نخست وزیر عراق برای نظارت بر یک عملیات عمده نظامی علیه ستیزه گران شیعه، که روز سه شنبه شروع شد، در بصره است.  مقامات عراقی میگویند دو روز جنگ شدید ستیزه گران و نیروهای دولتی در بصره دست کم چهل کشته و بیش از دویست مجروح بجا گذاشته است. مقامات میگویند شلیک های سنگین سحرگاه امروز در دست کم پنج محله شهر از سر گرفته شد. در همین حال مقامات میگویند تجدید نبرد در شهرک صدر بغداد چهارده کشته و دست کم صد مجروح بجا گذاشته است.در همین حال مقامات میگویند تجدید نبرد در شهرک صدر بغداد چهارده کشته و دست کم صد مجروح بجا گذاشته است.  در این میان سفارت آمریکا در عراق میگوید راکت ها و یا خمپاره هائی که امروز به محدوده شدیدا تحت حفاظت موسوم به دژ سبز بغداد شلیک شد سه آمریکائی را به شدت مجروح کرد.  مقتدا صدر، واعظ افراطی شیعه عراقی از پیروان خود خواسته است علیه حملات اخیر و توقیف افراد ارتش مهدی او اعتراض کنند. یکی از دستیاران او روز سه شنبه اعلامیه ای را خواند که میگوید این واعظ افراطی در صورتی که حملات علیه پیروانش فورا متوقف نشود دستور نافرمانی مدنی صادر میکند. زدخوردها آتش بس هفت ماهه ای را که مقتدا صدر در سال گذشته اعلام کرد به خطر انداخته است.  در واشنگتن پرزیدنت بوش در وزارت دفاع با مشاوران ارشدش ملاقات کرد تا در باره امکان کاهش سطح نیروهادر عراق تبادل نظرکند. تونی فراتو سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت دولت بوش از تصمیم آقای مالکی برای اقدام در بصره خشنود است. وی گفت دولت عراق شبه نظامیان غیر قانونی و دسته های جنایتکار را هدف گرفته است و میخواهد امنیت را در کنترل داشته باشد. وی گفت کاخ سفید به جمهوری اسلامی ایران در مورد کمک به بعضی از شورشیان در عراق ظنین است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 87/1/14 :: ساعت 7:0 عصر )
»» روزنامه نگاران خارجی وارد شهر لهاسا پایتخت تبت شدند

.

روزنامه نگاران خارجی وارد شهر لهاسا پایتخت تبت شدند

نخستین گروه روزنامه نگاران خارجی که از زمان آغاز تظاهرات خشونت آمیزعلیه حکومت چین بر تبت از منطقه دیدارمی کنند، وارد شهرلهاسا پایتخت تبت شدند. مقامات چین روز چهارشنبه درجریان نخستین روز دیدار از لهاسا، ?? روزنامه نگار خارجی را همراهی کردند. خبرنگارخبرگزاری آسوسیتد پرس می گوید حضور گسترده پلیس در جاده فرودگاه و همچنین در پایتخت تبت کاملا مشهود بود. به گفته این خبرنگار، به روزنامه نگاران فقط اجازه داده شد که دیداری بسیارکوتاه ازشهرلهاسا به عمل آورند، اما آن ها درهمین دیدارکوتاه نیزموفق شدند برخی ازمغازه هائی را که درجریان تظاهرات به آتش کشیده شده بود، مشاهده کنند. دالائی لاما رهبرمذهبی تبت دیدار روزنامه نگاران خارجی را ازلهاسا مورد استقبال قرارداد وابراز امیدواری کرد که به روزنامه نگاران آزادی کامل داده شود تا اوضاع واقعی تبت را درک کنند. 


پرزیدنت بوش نسبت به اوضاع جاری در تبت ابراز نگرانی کرد

پرزیدنت بوش  پرزیدنت بوش در یک مکالمه تلفنی با هو جینتائو رئیس جمهوری چین نسبت به اوضاع جاری درتبت ابرازنگرانی کرد. کاخ سفید می گوید پرزیدنت بوش دولت چین را به گشودن باب گفتگو با دالائی لاما ترغیب کرد. به گفته کاخ سفید، رهبران آمریکا وچین انتخابات اخیر ریاست جمهوری درتایوان، گفتگوهای شش جانبه درباره برنامه اتمی کره شمالی و همه پرسی قریب الوقوع برمه را برای اصلاح قانون اساسی را نیزمورد بحث قرار دادند. پرزیدنت بوش اظهارداشت انتخابات اخیرتایوان فرصت جدیدی برای چین ودولت جدید تایوان به شمارمی رود تا اختلافات میان خود را به گونه ای مسالمت آمیزحل کنند. پرزیدنت بوش همچنین مراتب سپاسگزاری خود را از آقای هو به خاطرنقش چین درکمک به پیشبرد گفتگوهای شش جانبه درباره کره شمالی ابراز داشت.  


پرزیدنت بوش با فرماندهان ارشد ارتش آمریکا دیدار کرد

پرزیدنت بوش برای بررسی آن که آیا باید کاهش میزان نیروهای آمریکا درعراق همچنان ادامه یابد یا نه، با فرماندهان ارشد ارتش آمریکا دیدارکرد. پرزیدنت بوش روز چهارشنبه در وزارت دفاع آمریکا به مدت ?? دقیقه با رئیس ستاد مشترک نیروهای آمریکا گفتگو کرد. به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، دراین دیدار درباره عراق، افغانستان و منافع امنیتی درسراسر جهان گفتگوهای به عمل آمد. قراراست ژنرال دیوید پتریس فرمانده کل نیروهای آمریکا درعراق وراین کراکر سفیر آمریکا دربغداد ماه آینده تازه ترین ارزیابی خود را ازاوضاع عراق در اختیار رئیس جمهوری و کنگره آمریکا قراردهند. پیش بینی می شود پس ازفراخواندن هزاران تن از نیروهای آمریکا ازعراق که سال گذشته درجریان برنامه افزایش نیروهای آمریکا به عراق اعزام شدند، سطح نیروهای آمریکا درماه ژوئیه به ??? هزار سرباز بالغ گردد.


انتقاد منوچهر متکی از قطعنامه سوم شورای امنیت

سفیرایران درسازمان ملل متحد به بان کی- مون دبیرکل سازمان اطمینان داد که تهران درمورد نگرانی های جامعه بین المللی نسبت به برنامه اتمی ایران با سازمان بین المللی انرژی اتمی همکاری خواهد کرد. منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران محمد خزائی سفیرایران درسازمان ملل متحد این نظر را درملاقات خود با آقای بان برای تسلیم نامه منوچهرمتکی وزیر امورخارجه ایران ابراز داشت. آقای متکی دراین نامه تازه ترین تحریم های اقتصادی شورای امنیت را علیه ایران به علت امتناع از متوقف ساختن غنی سازی اورانیوم که برای تولید سلاح های اتمی نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد، مورد انتقاد قرارداده است. ایران می گوید فن آوری اتمی این کشور برای مقاصد مسالمت جویانه است. محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران گفته است تازه ترین قطعنامه شورای امنیت که محدودیت های جاری را درمورد روابط بازرگانی با ایران، سفرمقامات ایران و سرمایه های خارجی ایران تشدید می کند، فاقد اعتبار ومشروعیت قانونی است.


آمریکا و کره جنوبی از کره شمالی خواستند جزئیات برنامه سلاح های اتمی خود را اعلام کند

آمریکا و کره جنوبی ازکره شمالی خواستند همان گونه که قول داده بود جزئیات برنامه سلاح های اتمی خود را اعلام کند. کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا   کاندولیزا رایس وزیر  امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اظهار داشت زمان آن فرا رسیده است که کره شمالی حرکتی درجهت اعلام برنامه اتمی خود به عمل آورد. خانم رایس این نظر را در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای کره جنوبی خود یو میونگ- هان در واشنگتن ابراز داشت. وزیرامورخارجه کره جنوبی گفت زمان وشکیبائی دراین زمینه درحال ازدست رفتن است. کریستوفرهیل مدیرکل وزارت امورخارجه و مذاکره کننده ارشد آمریکا روزسه شنبه گفته بود چند هفته آینده درمورد برطرف ساختن بن بست مربوط به گفتگوهای خلع سلاح کره شمالی می تواند بحرانی باشد. آقای هیل افزود تماس های محرمانه دیپلماتیک با کره شمالی می تواند ازموفقیت برخوردارگردد، اما توضیح بیشتری نداد.


اولمرت: گفتگوهای صلح با فلسطینیان ادامه خواهد یافت

اهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل  اهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که گفتگوهای صلح با فلسطینیان ادامه خواهد یافت، اما هرگونه گفتگوبا گروه حماس را که نوارغزه را درکنترل دارد و به حملات راکتی خود علیه اسرائیل ادامه می دهد، غیرمحتمل دانست. آقای اولمرت روزچهارشنبه طی سخنانی برای روزنامه نگاران خارجی دراورشلیم، تعهد خود را درزمینه دستیابی به طرح کلی یک قرارداد صلح  با دولت میانه رو محمود عباس درسال جاری مورد تاکید قرارداد. نخست وزیراسرائیل افزود تصورنمی کند آن گونه که درکنفرانس صلح سال گذشته در ایالت مریلند آمریکا تعهد گردید امکان دستیابی به یک قرارداد جامع صلح تا پایان سال ???? فراهم باشد، با این حال دستیابی به طرح کلی چنین قراردادی نیز درحد خود یک " موفقیت تاریخی" به شمارخواهد رفت. آقای اولمرت همچنین هشدارداد برای متوقف ساختن حملات راکتی حماس به اسرائیل، چاره ای نیست جزآن که به " راه های دردآوری" متوسل شد.  


پرزیدنت بوش برای دیدار و گفتگو با ولادمیر پوتین به روسیه می رود

پرزیدنت بوشپرزیدنت بوش دعوت همتای روسی خود ولادیمیر پوتین را برای دیداربا وی در روسیه و بحث درباره طرح استقراریک سیستم موشکی دفاعی آمریکا در اروپای شرقی پذیرفت. پرزیدنت بوش روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت قصد دارد درپایان سفرخود به اوکراین و کرواسی وشرکت دراجلاس سران ناتو دربخارست در رومانی، درتفریحگاه سوچی با آقای پوتین دیدار کند. به گفته استفن هدلی مشاورامنیت ملی آمریکا، آقای بوش کوشش به عمل خواهد آورد به روسیه اطمینان دهد که سیستم دفاعی موشکی برای دفاع دربرابرتهدیدهائی است که از خاورمیانه سرچشمه می گیرد و روسیه را هدف قرار نخواهد داد. مسکو به مخالفت با این طرح برخاسته است و می گوید دفاع موشکی غرب امنیت روسیه را به خطرخواهد انداخت وممکن است یک مسابقه تسلیحاتی جدید را به دنبال آورد. با این حال دیمیتری مدویوف رئیس جمهوری منتخب روسیه اظهار داشت مسکو قصد دارد این برداشت را مورد توجه قراردهد که آیا اجرای این طرح موازنه نیروها را درمنطقه برهم نخواهد زد؟  


در انفجار خود روی بمب گذاری شده در افغانستان هشت غیر نظامی کشته شدند

اوروزگان در این نقشه علامت گذاری شده استدر انفجار یک خود رو بمب گذاری شده در یک بازار شلوغ در جنوب افغانستان، هشت غیر نظامی کشته شدند. در این حمله که امروز (چهارشنبه) در ولایت هلمند صورت گرفت، هشت نفر نیز مجروح شدند. رییس پلیس منطقه می گوید در آنجا نیروهای امنیتی حضور نداشتند و مردم عادی هدف حمله بودند. او طالبان را مسئول دانست. در حادثه ای دیگر در روز چهارشنبه، ستیزه گران طالبان به یک کاروان کامیون های حامل تدارکات برای نیروهای ناتو در ولایت اوروزگان شبیخون زدند. پلیس می گوید در نبرد یک ساعته ای که در گرفت پنج مهاجم کشته شدند. سربازان افغان، ناتو و آمریکا با طالبان و شورشبان دیگر که در بخش های جنوبی و شرقی افغانستان بسیار فعال هستند می جنگند.


شورشیان در سومالی یک  شهرک شمال پایتخت را تصرف کرده اند

شاهدان در سومالی از کشته شدن دست کم هفت نفر، از جمله یک کودک ، در نبرد میان شورشیان مسلمان و سربازان دولتی در شهرک جنوبی جوهر خبر داده اند. سکنه محل میگویند شورشیان بامداد امروز، چهارشنبه، پس از نبردی کوتاه با نیروهای دولتی این شهرک واقع در شمال موگادیشو، پایتخت سومالی را تحت کنترل خود درآوردند.  دولت موقت سومالی و اتیوپی حامی آن، بیش از یک سال است که با شورشیان مسلمان می جنگند. این جنگ در موگادیشو به تنهائی موجب کشته شدن هزاران نفر و فرار قریب نیم میلیون نفر به شهر های دیگر شده است. شورش دو سال پیش و پس از آن شکل گرفت که یک جنبش ستیزه گر اسلامی در جنوب سومالی قدرت خود را در عملیات تهاجمی مشترک سومالیا و اتیوپی از دست داد

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( سه شنبه 87/1/13 :: ساعت 11:0 عصر )
»» بوش میگوید تقویت نیروها در عراق ثمر بخش بود و به پیشرفت ها کمک م

بوش میگوید تقویت نیروها در عراق ثمر بخش بود و به پیشرفت ها کمک میکند

پرزیدنت بوش میگوید تقویت نیروهای آمریکائی در عراق دست آوردهای امنیتی قابل توجهی در بر داشته است. پرزیدنت بوش ضمن انتقاد از قانونگذاران اپوزسیون دمکرات که خواستار فراخوانی سربازان و یا جدول هائی زمانی شده اند چنین اقداماتی را عجولانه و پیش از موعد خواند.  پرزیدنت بوش امروز، پنجشنبه، در یک سخنرانی در یک پایگاه نیروی هوائی در  دیتون اوهایو گفت تقویت سال گذشته نیروهای آمریکائی در عراق، که با اعزام سی هزار سرباز دیگر انجام گرفت، ضمن بهتر کردن شرایط امنیتی، امکان پیشرفت های سیاسی و اقتصادی را نیز فراهم ساخته است. پرزیدنت بوش گفت مردم محل نیز با پیشگامی ، و از طریق شکل بخشیدن به گروههای مردمی برای حفاظت از محلات خود، به این پیشرفت ها کمک کرده اند.  پرزیدنت بوش از نشانه های حاکی از بازگشت وضعیت عادی به عراق سخن به میان آورد، و از دست آوردهای اخیر قوه مقننه در عراق ابراز خوشوقتی کرد. با اینحال پرزیدنت بوش گفت القاعده در شهر شمالی موصل فعال است و هشدار داد که در روزها و ماههای آتی نبردهائی سخت در پیش خواهد بود. پرزیدنت بوش گفت عراقی ها فعلا در شهر بصره درگیر جنگی شدید علیه جنگجویان ستیزه گر و دسته های جنایتکار هستند. پرزیدنت بوش گفت بسیاری از جنگجویان از جمهوری اسلامی ایران تسلیحات، تعلیمات و پول دریافت میکنند. پرزیدنت بوش گفت جمهوری اسلامی ایران، و سوریه، باید به حمایت از خشونت و تروریسم در عراق پایان دهند.   پرزیدنت بوش دیروز در ملاقات با رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در وزارت دفاع از آخرین اطلاعلات لازم برای تصمیم گیری در باره آینده سطح نیروهای آمریکائی در عراق با خبر شد. ژنرال دیوید پترائوس فرمانده ارشد نظامی و رایان کراکر سفیر آمریکا در عراق قرار است ماه آینده پرزیدنت بوش و کنگره را از جدید ترین ارزیابی های راجع به اوضاع عراق با خبر سازند.  پیش بینی شده است شمار سربازان آمریکائی در عراق در ماه ژوئیه ، پس از فراخوانی سربازانی که برای تقویت نیروها اعزام شده بودند، به سطح صد و چهل هزار نفر برسد.  ژنرال پترئوس گفته است هنگامی که شمار سربازان به سطح پیش از اعزام نیروی تقویتی برسد، وی مایل است فراخوانی تا ارزیابی بعدی از اوضاع متوقف بماند.


در حمله ای به یک واحد گشت آلمان در شمال افغانستان، سه سرباز آلمانی مجروح شدند

مقامات نظامی آلمان می گویند، زمانی که یک بمب کنار جاده ای در نزدیکی یکی از زرهپوش های این واحد گشتی منفجر شد، در ناحیه ای در نزدیکی ولایت کوندوز حرکت می کرد. جراحات دو نفر از سربازان جدی توصیف شده است. آلمان برای اعزان سربازان بیشتر به افغانستان زیر فشار قرار دارد، و پیتر مک کی، وزیر دفاع کانادا در مصاحبه ای با مجله آلمانی اشپیگل از آن کشور خواست نقش بزرگتری در جنوب افغانستان برعهده گیرد. در آنجا ستیزه گران طالبان فعالتر هستند. آلمان بیش از سه هزار سرباز در افغانستان دارد که اکثر آنها در منطقه با ثبات تر شمال مستقر هستند. از بیش از پنج سال پیش که آْلمان نخستین سربازان خود را به افغانستان فرستاد، بیست و شش سرباز آلمانی کشته شده اند. دیروز (چهارشنبه)، نیکولا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه به قانون گذاران بریتانیا گفت فرانسه قصد دارد حضور نظامی خود در افغانستان را تقویت کند، و تاکید کرد که طالبان بهر قیمتی شده است باید شکست داده شود.


بیکاری درآمریکا به بالاترین سطح دردو سال اخیر رسیده است

یک شاخص اندازه گیری اشتغال در آمریکا از افزایش بیکاری در این کشور حکایت دارد.  گزارش امروز، پنجشنبه، وزارت کار نشان میدهد شمار آمریکائیانی که در ماه گذشته درخواست کمک های ویژه ایام بیکاری کردند به سیصد و پنجاه و هشت هزار نفر رسید، که بالاترین سطح در دو سال اخیر است.  این گزارش می تواند معرف آن باشد که کارفرمایان در واکنش به تنزل بازار مسکن که ممکن است به رکود اقتصادی منجر شود، بعضی از مشاغل را حذف کرده اند و استخدام های جدید را به تعویق انداخته اند.  یک گزارش جداگانه وزارت بازرگانی نیز موید تخمین های قبلی در مورد بی رونقی در اقتصاد آمریکا در ماههای پایانی سال گذشته است، که رشد اقتصادی در حدود شش دهم درصد بود.


پاکستان: ستیزه گران در منطقه قبیله ای در نزدیکی مرز افغانستان شش تن را کشتند

مقامات امنیتی در پاکستان می گویند ستیزه گران در حمله ای به یک آمبولانس در یک منطقه قبیله ای در نزدیکی مرز افغانستان، شش تن را کشتند. بگفته آنها، مردان مسلحی امروز (پنجشنبه) آمبولانس را که همراه با چند نفر عازم یک جلسه بهداَشتی در منطقه بود به گلوله بستند. انگیزه این حمله هنوز معلوم نشده است. در تحولی دیگر، پلیس پاکستان امروز گفت دو ستیزه گر را که به درگیری در بمب گذاری های انتحار اخیر در شهر لاهور مظنون هستند، دستگیر کرده اند. در این حملات یک کالج نیروی دریایی در اوائل مارس و یک پلیس محافظ ساختمان دادگاه عالی در ژانویه هدف قرار گرفتند. دست کم ?? تن کشته شدند.


نظرسنجی جدید اوباما و کلینتون را در رقابت با مک کین شانه به شانه نشان میدهد  

یک نظر سنجی جدید نشان میدهد که باراک اوباما متقاضی کاندیدائی ریاست جمهوری آمریکا از حزب دمکرات کماکان حمایت قاطع رای دهندگان حامی خود را حفظ کرده است، حال آنکه رقیبش، هیلاری کلینتون، شاهد تنزلی در محبوبیتش بوده است. نظر سنجی، که مشترکا توسط وال استریت جرنال و شبکه خبری ان بی سی انجام گرفته است، این دو رقیب را، هریک با برخورداری از چهل و پنج درصد آرای رای دهندگان دمکراتی که ثبت نام کرده اند، کاملا شانه به شانه، نشان میدهد.  اوباما، سناتور ایالت ایلینویز، در این نظر سنجی، چهل و نه درصد آرای حاکی از نظرات مثبت راجع به خود را کسب کرده است، که کمتر از پنجاه و یک درصد آرای مشابه در نظر سنجی دو هفته پیش است. کلینتون، با کسب سی و هفت درصد آرای حاکی از نظرات مثبت به خود، به پائین ترین سطح در این طبقه بندی طی هفت سال گذشته نزول کرده است.  نظر سنجی همچنین نشان میدهد که کلینتون و اوباما، در رقابت با جان مک کین سناتور ایالت آریزونا، که به احتمال قوی کاندیدای جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود، نیز، شانه به شانه قرار دارند.  در میان سیاهپوستان، هفتاد و هفت درصد، توضیحات اوباما راجع به ارتباط او با اظهارات جنجال برانگیز جرمیا رایت، کشیش کلیسای خود را قانع کننده دانسته اند. نسبت سفیدپوستانی که این توضیحات را قانع کننده توصیف کردند ، پنجاه و یک درصد بود.  یک نوار ویدیوئی جرمیا رایت را نشان میدهد که با عصبانیت آمریکا را بر سر تبعیض نژادی و سیاست خارجی تقبیح و محکوم میکند. اوباما ضمن انتقاد از رایت از آمریکائیان خواستار بحث و گفتگوئی صادقانه در باره مسائل تبعیض نژادی شده است.


پلیس پاکستان ستیزه گر القاعده مظنون به شرکت در حمله به بی نظیر بوتو را بازداشت کرد

ماموران پلیس قاری سیف الله اختر را به دادگاه کراچی بدرقه می کنندمقامات پاکستان می گویند پلیس بار دیگر یک ستیزه گر القاعده را که به مشارکت در حمله به بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق متهم است ، بازداشت کرده است.  یک مقام زندان گفت «قاری سیف الله اختر» امروز (پنجشنبه) بازداشت شد.  روز چهارشنبه دادگاهی در کراچی به مقامات زندان دستور داد اختر به علت فقدان دلیل آزاد شود. اما همچنین از او خواست برای بازجوئی بیشتر در صورت پیدا شدن شواهد کافی، در دسترس قرار داشته باشد. بی نظیر بوتو  اختر را به ترتیب دادن دو بمب گذاری انتحاری در مراسمی که بمناسبت بازگشت وی از تبعید ترتیب داده شده بود متهم می کرد. در آن حملات حدود ??? تن کشته شدند. بوتو این اتهام را در کتابی که پیش از ترور در ?ام آبانماه در راولپندی منتشر ساخت، عنوان کرد. مقامات پاکستان اختر را ماه پیش دستگیر کردند. آنها همچنین او را به حضور در اردوگاه های آموزشی القاعده در افغانستان پیش از سقوط طالبان در سال ???? متهم می کنند.


خط لوله نفتی در بصره هدف یک بمب قرار گرفت و آسیب دید

مقامات آمریکائی می گویند یک خط لوله نفت در شهر بصره امروز (پنجشنبه) هدف یک بمب قرار گرفت و آسیب دید. در آنجا نیروهای عراقی برای سومین روز با شبه نظامیان شیعه می جنگند. مقامات در مورد مسئول حمله توضیحی ندادند، همچنین روشن نیست که آیا این حادثه تاثیر عمده ای بر صادرات نفت خواهد گذاشت یا نه. در این میان، شاهدان در بصره گزارش دادند که امروز نبردهای سنگین بیشتری در شهر در گرفت. به گفته مقامات، از روز سه شنبه که نیروهای عراقی عملیات علیه شبه نظامیان شیعه را آغاز کردند، تا کنون دست کم ?? تن کشته شده اند. نوری المالکی، نخست وزیر عراق، اولتیماتومی صادر کرد که به موجب آن به مردان مسلح شیعه دستور داده شده است سلاح های خود را تا روز جمعه تسلیم کنند و گرنه با پیامدهایی روبرو خواهند شد. در بغداد، پیروان مقتدی صدر، روحانی افراطی شیعه، تظاهراتی علیه مالکی برپا کردند. در رویدادی جداگانه، راکت ها و خمپاره هایی به ناحیه سبز در بغداد، که بشدت از آن حفاظت می شود، اصابت کرد. دیروز (چهارشنبه)، در حمله ای مشابه به آنجا، سه سرباز آمریکائی مجروح شدند.  مقامات همچنین گفتند تجدید نبرد در صدرالنبی دیروز دست کم ?? تن را کشت و بیش از ??? نفر را مجروح کرد. سخنگوی کاخ سفید گفت دولت بوش تصمیم مالکی به شدت عمل در بصره را تحسین می کند، و افزود، دولت عراق سعی دارد کنترل امنیت شهر را بدست گیرد. او همچنین اظهار داشت کاخ سفید بر این گمان است که ایران به برخی از شورشیان در منطقه کمک می کند. کارشناسان بر این عقیده هستند که زدوخوردهای جاری در بصره آتش بس هفت ماهه ای، که صدر سال پیش اعلام کرده بود، را بخطر می اندازد.


راهبان تبتی در دیدار با خبرنگاران خارجی مقامات چینی را به دروغگوئی متهم کردند

یک گروه از راهبان تبتی با دخالت در دیدار برنامه ریزی شده خبرنگاران خارجی از لهاسا پایتخت تبت، مقامات چینی را به دروغگوئی در باره ناآرامی های اخیر متهم کرده اند. قریب سی راهب، امروز، پنجشنبه، هنگامی که خبرنگاران، در معیت مقامات چینی به بازدید از معبد جوکانگ برده شده بودند، راه را بر آنان بستند. بعضی از راهبان با فریاد، و بعضی دیگر با چشمانی گریان، به خبرنگاران گفتند مقامات چینی در باره ناآرامی های اخیر، به دروغگوئی متوسل شده اند. راهبان درگیر بودن خود را در خشونت ها تکذیب کردند، و گفتند اتهاماتی نیز که پکن در مورد بودن دالائی لاما رهبر روحانی تبعیدی تبت در پشت صحنه اعتراض های مسالمت آمیز و به خشونت کشانده شده اخیر عنوان کرده است، واقعیت ندارد.  راهبان به خبرنگاران گفتند که فقط خواستار آزادی اند. خبرنگاران میگویند مقامات چینی سعی میکردند آنان را از محلی که با راهبان روبرو شدند خارج کنند.


برمه به مدل اندونزی چشم دوخته است

فرستاده ویژه سازمان ملل در برمه، ابراهیم قنبری در جاکارتا با خبرنگاران صحبت می کندفرستاده ویژه سازمان ملل متحد در برمه گفت حکومت نظامیان این کشور به اندونزی به عنوان مدلی برای تحول نقشه مند به سمت یک حکومت غیرنظامی نگاه می کند. ابراهیم قنبری، در گفتگویی با روزنامه استریتز تایمز چاپ سنگاپور امروز (پنجشنبه) گفت، رهبران نظامی برمه سرگرم مطالعه مدل اندونزی هستند، کشوری که در آن تحول به سمت حکومت غیر نظامی و نهایتا دمکراسی با موفقیت انجام گرفت. رهبران اندونزی و تایلند امروز در جاکارتا متعهد شدند به برمه، و سایر اعضای انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا، در حرکت به سوی دمکراسی کمک کنند. نخست وزیر تایلند، سمعک سونتاوی، دیروز برای یک دیدار دوروزه بمنظورارتقای همکاری های اقتصادی و نظامی با اندونزی وارد این کشور شد.


بازار سهام در آسیا مخلوطی از ترقی و نزول در برداشت

بازارهای سهام آسیایی امروز (پنجشنبه) را با مخلوطی از ترقی و نزول به پایان بردند. شاخص سهام توکیو، نیکی ، با افت یک درصدی، یعنی 102 پوئن، به 12??? تنزل پیدا کرد. شاخص سهام هانگ سنگ در هنگ کنگ دودهم درصد یا ?? پوئن افزایش داشت، و درپایان روز تبادل سهام به ????? رسید. قیمت سهام در مانیل، مومبای (بمبئی)، سنگاپور، کوالالامپور، جاکارتا، بانکوک، و شانگهای همگی افزایش داشت، در حالیکه در سئول، سیدنی، الیپه، و ولینگتون کمی نزول کرد. در مبادلات ارزی توکیو درپایان بعدازظهر امروز، دلار با ?? ممیز ?? ین مبادله شد، که این نسبت به دیروز سه دهم ین افزایش داشت.


پاکستان میگوید ستیزه گران در حمله به آمبولانس در نزدیکی مرز افغانستان شش نفر را کشتند

یک مقام دولت پاکستان میگوید ستیزه گران دست کم شش نفر را در حمله به یک آمبولانس در یک ناحیه ایلی در نزدیکی مرز افغانستان کشته اند. به گفته این مقام، مهاجمین امروز، پنجشنبه در منطقه ایلی کرام به آمبولانس حمله کردند. تحقیقات مقامات برای شناسائی عوامل مسئول و درگیر در حمله شروع شده است. این منطقه بارها صحنه حملات ستیزه گران اسلامی و خشونت های فرقه ای میان مسلمانان شیعه و سنی بوده است.


تهران تهدید به اقدام قضائی علیه تحریم های سازمان ملل متحد کرده است

جمهوری اسلامی ایران تهدید کرده است برای جبران زیان های ناشی از تحریم های اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد بر سر برنامه اتمی اش دست به اقدام قضائی بزند و خواستار غرامت شود. این تهدید در نامه بیست صفحه ای منوچهر متکی وزیر امورخارجه، که توسط محمد خزائی سفیر تهران در سازمان ملل متحد به بان کی مون دبیر کل این سازمان تسلیم شد، مطرح شده است. آقای متکی در این نامه قطعنامه ای را که اوایل این ماه به تصویب رسید به عنوان عملی غیر قانونی و مغایر با منشور سازمان ملل متحد رد کرده است و میگوید تهران به آن عمل نخواهد کرد. نامه میگوید اعتراف بانیان قطعنامه به اشتباهاتشان، عذرخواهی از جمهوری اسلامی ایران، اصلاح در رفتارشان و جبران تمامی خساراتی که ببارآورده اند، کمترین کاری است که باید توسط آنها انجام گیرد. آقای خزائی به آقای بان اطمینان داد که تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره برنامه اتمی تهران همکاری خواهد کرد. تهران تاکید میکند که برنامه اتمی اش برای مقاصد صلح آمیز است.


واشنگتن پست از تشدید حملات هوائی آمریکا علیه القاعده در پاکستان خبر میدهد

یک روزنامه عمده آمریکائی میگوید آمریکا حملات هوائی علیه ستیزه گران القاعده در مناطق ایلی پاکستان را تشدید کرده است، زیرا تا حدودی نگران است کادر جدید رهبری در پاکستان ممکن است بخواهد عملیات نظامی را کاهش دهد. روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکائی معرفی نشده ای میگوید آمریکا میخواهد پیش از آنکه قدرت پرویز مشرف رئیس جمهوری پاکستان در دولت جدید آن کشور کم شود تا آنجا که می تواند به شبکه القاعده صدمه برساند. به گفته این مقامات آقای مشرف در مجموع از ضربات آمریکا علیه عمال خارجی القاعده در پاکستان حمایت میکند. واشنگتن پست میگوید استراتژی جاری آمریکا آن است که کادر رهبری القاعده را وادار به حرکاتی سازد که تشکیلات اطلاعاتی آمریکا بتواند آنها را پیدا کند. نواز شریف، شریک ارشد در دولت جدید ائتلافی پاکستان گفته است دولت جدید استراتژی های ضد تروریسم آقای مشرف را بازبینی میکند، و افزوده است که ریاست جمهوری از این ببعد تنها قدرت تصمیم گیرنده در باره مسائل امنیتی نخواهد بود. واشنگتن پست میگوید در دو ماه گذشته هواپیماهای بی سرنشین تحت کنترل آمریکا با حمله به دست کم سه جایگاه مورد استفاده القاعده قریب چهل و پنج عرب، افغان و جنگجویان دیگر خارجی را کشته اند. در ماه ژانویه در یک حمله موشکی در وزیرستان شمالی، ابو لیث ال لیبی، یکی از فرماندهان ارشد القاعده کشته شد.  مقامات پاکستانی رسما حملات موشکی آمریکا در قلمرو پاکستان را تائید نمی کنند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( سه شنبه 87/1/13 :: ساعت 10:0 عصر )
»» کانادا میگوید دیگرمتحدین ناتوسربازان بیشتری به افغانستان اعزام م

کانادا میگوید دیگرمتحدین ناتوسربازان بیشتری به افغانستان اعزام میکنند

نخست وزیر کانادا می گوید متحدان ناتو احتمالا بزودی اعلام خواهند کرد که آماده خواهند بود برای پشتیبانی از سربازان کانادا در جنوب افغانستان ، سربازان اضافی بفرستند.  استیفن هارپر این موضوع را روز جمعه در پیشاپیش اجلاس رهبران ناتوو در بخارست، پایتخت رومانی، عنوان کرد. او تلاش کرده است ناتو را متقاعد کند دست کم یک هزار سرباز برای تقویت نیروهای کانادا که با شورشیان در قندهار می جنگند، بفرستد.  قندهار به دلیل تولید زیاد تریاک و تمرکز جنگحویان طالب، بویژه خطرناک است .  تا کنون بیش از ?? سرباز کانادائی در افغانستان کشته شده اند.  ناتو حدود ?? هزار سرباز در سراسر افغانستان مستقر کرده است.


دالائی لاما اسکان مجدد چینی ها در تبت را نسل کشی فرهنگی خواند

دالائی لاما، رهبر روحانی تبت، می گوید سیاست چین در اسکان دادن دوباره مردم چین در تبت، بمعنای " نسل کشی فرهنگی " است.  دالائی لاما روز شنبه در دهلی نو به خبرنگاران گفت بر شمار چینی ها در تبت ماه به ماه افزوده می شود. او تخمین زد ممکن است هم اینک نیم میلیون نفر در آنجا ساکن شده باشند. دالائی لاما این اقدام را " تهاجم جمعیتی" توصیف کرد، اما همچنین گفت ممکن است عملی عمدی نباشد. وی اظهار داشت چین باثبات بنظر می رسد، با این حال نارضائی زیادی در سطوح زیرین جامعه وجود دارد زیرا دولت با آنچه او آنرا " ترور" نامید حکومت می کند.  دولت چین پیشنهاد گفت و شنود با دالائی لاما را رد کرده است و می گوید او برای مختل کردن مسابقات المپیک در پکن، اعتراضات اخیر را ترتیب داد و هماهنگ ساخت. دالائی لاما خواسته است در مورد این اتهام تحقیقاتی بین المللی انجام شود. او گفت بر آن نیست که بین مردم چین و تبت شکاف بیاندازد و خواهان جدائی تبت از چین نیست. چین دالائی لاما را متهم کرده است که میخواهد تبت مستقل شود. روز جمعه، دالائی لاما از کشته شدن چینی ها در جریان آنچه آنرا حوادث اندوهبار اخیر در تبت نامید ابراز تاسف کرد. او همچنین گفت از برگزاری رقابت های المپیک در پکن و از هدف سیاسی هو جیانتائو رییس جمهوری چین برای ایجاد یک " جامعه هماهنگ" پشتیبانی می کند.


فرستاده آمریکا میگوید برنامه چین برای دیدار دیپلمات ها از پایتخت تبت توام با محدودیت بود

دیپلمات های بیش از دوازده کشور، از جمله ایالات متحده، روز شنبه در گشتی که دولت چین تصویب کرده بود، از لهاسا پایتخت تبت دیدن کردند. سفارت امریکا در پکن در اطلاعیه ای گفت این دیدار، که در پی اعتراضات ضد دولتی اخیر در لهاسا صورت گرفت، کاملا برنامه ریزی شده بود و شرکت کنندگان قادر نبودند از برنامه رسمی منحرف شوند یا مستقلا حرکت کنند. هیات ها همچنین اجازه نداشتند بدون نظارت ماموران با ساکنان محل گفت و گو کنند. سفارت امریکا گفت فرستاده آن از مقامات چین خواست خویشتنداری نشان دهند، با معترضین به گفت و گو بنشینند و به حق اساسی تمام شهروندان برای بیان مسالمت آمیز باورها و نگرش های مذهبی و سیاسی خود احترام بگذارند. گشت دیپلمات ها از لهاسا دو روز پس از دیدار مشابه خبرنگاران خارجی صورت گرفت که حدود سی راهب معبد " جوخانگ" آنرا برهم زدند. آنها از نبود آزادی مذهبی شکایت داشتند. چین گفته است راهبان را مجازات نخواهد کرد. اما مقامات می گویند هیچیک از صد و هفده راهب اجازه نخواهند داشت از معبد خارج شوند تا آن که مقامات تحقیقات خود را در این مورد که آیا برخی ار آنان در اعتراضات خشونت امیز شرکت داشتند یانه، تکمیل کنند. شامگاه جمعه، رسانه های دولتی چین گفتند دولت به خانواده های غیر نظامیانی که روز چهاردهم مارس در لهاسا کشته شدند، معادل بیست و هشت هزار دلار غرامت خواهد پرداخت. روز جمعه همچنین تبعیدیان تبتی گفتند بیش از صد راهب بودائی در ناحیه ای در استان سی چوان، در چین، بازداشت شدند. تظاهرات مسالمت آمیز در لهاسا روز دهم مارس ، در سالگرد قیام نافرجام سال ???? علیه حکومت چین آغاز شد؛ چهار روز بعد به آشوب کشیده شد و در پی آن دولت به سرکوب معترضین پرداخت.


ژاپن از تکمیل نصب سیستم دفاع موشکی از توکیو خبرمیدهد

مقامات ژاپنی می گویند ارتش نصب یک سیستم دفاع موشکی برای حفلظت از توکیو را تکمیل کرده است. بگفته آنها، رهگیرهای زمین به هوای پیشرفته پاتریوت، ،Pac- 3 در شمال شرقی پایتخت نصب شده اند. نصب آخرین آنها امروز - شنبه -- انجام شد. ژاپن در میان نگرانی های ناشی از تهدید های احتمالی کره شمالی، توانائی های دفاعی موشکی خود را بسرعت تقویت کرده است. تکمیل سیستم دفاعی یک روز پس از آن صورت می گیرد که کره شمالی موشک های کوتاه برد از یک کشتی در دریای زرد بداخل آب پرتاب کرد.


بان کی-مون فیلم قانونگذار هلندی درباره قران و اسلام را محکوم کرد

بان کی- مون دبیرکل سازمان ملل متحدبان کی- مون دبیرکل سازمان ملل متحد به ایران، پاکستان و اندونزی پیوست و فیلم ساخته یک قانونگذار هلندی را که قرآن را خشونت برانگیز توصیف می کند، محکوم ساخت. آقای بان روز جمعه اظهار داشت هیچ توجیهی برای سخنان نفرت برانگیز و یا تحریک به خشونت وجود ندارد و از افرادی که این فیلم آن ها را خشمگین ساخته است خواست که آرامش خود را حفظ کنند. این فیلم که «فتنه» نام دارد با نمایش صحنه هائی از حملات تروریستی، ازجمله حملات سپتامبر سال 2001 به آمریکا، از قرآن نیز نقل قول می کند. وزارت امورخارجه ایران پیشتر این فیلم را یک فیلم ضد اسلامی و ضد فرهنگی نامیده و گفته بود که دولت های اروپائی باید نمایش آن را متوقف سازند. وزارت امور خارجه اندونزی آن را یک فیلم نژادپرستانه توصیف کرده و اعلام داشته بود که تحت عنوان به اصطلاح آزادی بیان تولید گردیده است. در پاکستان، دولت این کشوربا احضارسفیرهلند این فیلم را افترا آمیزتوصیف کرد و آن را محکوم ساخت.

 

 

 

بوش تشدید خشونت را لحظه ای تعیین کننده برای عراق دانست

پرزیدنت بوش میگوید تشدید خشونت در جنوب عراق و بخش هائی از بغداد لحظاتی تعیین کننده و سرنوشت ساز را در تاریخ عراق آزاد منعکس خواهد کرد.  پرزیدنت بوش امروز، جمعه، گفت مدتی طول خواهد کشید که تلاش نیروهای عراقی برای رام کردن ستیزه گران شیعه به نتیجه برسد، اما این اقدام بخشی ضروری از تکامل و پیشرفت در یک جامعه آزاد است.  پرزیدنت بوش گفت دولت عراق باید برای مقابله با عوامل جنایتکار آماده و مصمم باشد.  پرزیدنت بوش این نظرات را در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با حضور نخست وزیر استرالیا و در حالی مطرح کرد که پارلمان عراق با هدف چاره جوئی برای پایان بخشیدن به خشونت در بصره و دیگر شهرک های جنوبی عراق جلسه ای فوق العاده تشکیل داده بود.


مالکی ضرب الاجل خلع سلاح شبه نظامیان شیعه را همراه با مشوق مالی تمدید کرد

نوری المالکی نخست وزیر عراق ضرب الاجل تسلیم اسلحه توسط افراد مسلح شیعه را که با نیروهای دولتی در شهر جنوبی بصر می جنگند تمدید کرده است. " hspace=2 src="/persian/images/afp_iraq_maliki_27mar08_eng_1752.jpg" width=190 vspace=2 border=0> نوری المالکی نخست وزیر عراق در جلسه با مقامات نظامی در بصره استراتژی مقابله با شبه نظامیان  شیعه را  بررسی میکندآقای مالکی در اطلاعیه ای گفت به شبه نظامیانی که اسلحه خود را تا روز هشتم آوریل تسلیم کنند جایزه نقدی داده میشود. رهبر عراق قبلا امروز، جمعه، را ضرب الاجل خلع سلاح شبه نظامیان شیعه تعیین کرده بود، و هشدار داده بود اگر به آن عمل نکنند باید عواقبش را بپذیرند. دست کم صد نفر در نبردهای شدید نیروهای عراقی و شبه نظامیان شیعه از روز سه شنبه ببعد که این نبردها در بصره و نقاط دیگر شروع شد کشته شده اند. در همین حال ارتش بریتانیا میگوید هواپیماهای آمریکائی در حمایت از نیروهای زمینی عراقی، برای اولین بار روی بصره بمب انداخته اند.  در بغداد گزارشها از اصابت خمپاره به دفتر کار طارق الهاشمی معاون ریاست جمهوری در محدوده موسوم به دژ سبز حکایت دارد. بموجب همین گزارشها، آقای هاشمی امروز هنگامی که خمپاره ها شلیک میشد در دفتر کارش نبود، اما دو محافظ که در خارج از ساختمان بودند کشته شدند. ستیزه گران از روز یکشنبه تا کنون چندین بار به محدوده دژ سبز شلیک کرده اند. وزارت امورخارجه آمریکا از تمامی کارکنان سفارت که در این محله بشدت تحت محافظت قرار دارد خواسته است از ساختمان ها خارج نشوند. در این هفته دو آمریکائی در محله دژ سبز بر اثر اصابت راکت کشته شدند.  مقامات عراقی در تلاش برای مهارکردن خشونت در بغداد، برای سه روز در این شهر مقررات منع عبور و مرور برقرار ساخته اند. براساس این مقررات که تا ساعت پنج صبح یکشنبه برقرار خواهد بود هیچ عابر و یا وسیله نقلیه ای غیر مجاز نباید در خیابان ها باشد. در تهران، آیت الله احمد جنتی، در خطبه نماز روز جمعه، از دولت عراق و شبه نظامیان شیعه خواست برای پایان دادن به خشونت مذاکره کنند. شبه نظامیان پیروان مقتد صدر روحانی افراطی شیعه عراقی هستند که برای پایان بخشیدن به خشونت خواستار چاره جوئی سیاسی شده است. پارلمان عراق نیز امروز در جستجوی راه حلی برای پایان دادن به خشونت جلسه ای فوق العاده تشکیل داد.


مقتدی صدر خواستار پیدا شدن یک راه حل سیاسی برای بحران عراق شد

مقتدی صدرمقتدی صدر روحانی افراطی اهل تشیع در عراق خواستار پیدا شدن یک راه حل سیاسی برای بحران عراق شد که نبرد شدیدی را میان پیروان خود و نیروهای دولتی در بغداد و در جنوب عراق به دنبال آورده است. آقای صدر دربیانیه ای که روزپنجشنبه درشهرنجف منتشرگردید اعلام کرد خواستارآن است که عموم مردم راه حل های سیاسی وتظاهرات مسالمت آمیز را پیگیری کنند ونگذارند که خون شهروندان عراق برزمین ریخته شود. با این حال نوری المالکی نخست وزیرعراق عهد کرد که بدون هیچ گونه مذاکره ویا عقب نشینی، تهاجم نظامی به شهربصره را " تا به آخر" ادامه دهد. اندکی پس ازاین اظهارات، مقامات عراق برای مهار زد وخورهای خشونت آمیزمیان طرفین که تاکنون بیش از صد نفر را ازپای درآورده است، مقررات منع رفت وآمد را به مدت سه روز دربغداد به مورد اجرا گذاردند. طبق این مقررات که تا ساعت پنج بامداد روز یکشنبه ادامه خواهد داشت، وسایل نقلیه غیرمجاز ومردم حق تردد درخیابان ها را ندارند.  


کوبا استفاده از تلفن های موبایل را برای مردم عادی آن کشور مجاز شناخت

رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا منع استفاده از تلفن های همراه را ، که وسیله ای اشرافی برای خارجیان و مقامات ارشد دولتی شناخته میشود، لغو کرده است.  شرکت دولتی مخابرات کوبا امروز اعلام کرد که مردم عادی نیز ظرف چند روز آینده قادر خواهند بود از تلفن های موبایل استفاده کنند.  کوبائی ها از فوریه گذشته که رائول کاسترو بجای برادرش فیدل مقام ریاست جمهوری را بعهده گرفت، در انتظار دسترسی به تلفن های دستی بودند. اما بنظر میرسد هزینه استفاده از این سرویس برای بسیاری از مردم گران تر از حد تحمل باشد.  مقامات گفته اند پولی که بابت حق اشتراک و مکالمه از مشترکین گرفته میشود صرف توسعه و تکمیل شبکه مخابراتی کشور خواهد شد.


تهران میگوید دولت های اروپائی باید نمایش فیلم هلندی فتنه را متوقف کنند

وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران میگوید دولت های اروپائی باید برای متوقف ساختن نمایش فیلمی از یک قانونگذار دست راستی هلندی اقدام کنند، که گفته است قرآن تحریک کننده خشونت است.  محمد علی حسینی سخنگوی وزارت امورخارجه این فیلم را ضد اسلامی و ضد فرهنگی توصیف کرد. گریت وایلدرز، سازنده فیلم، روز پنجشنبه در واکنش به امتناع تلویزیون هلند از نمایش فیلم، آن را روی سایت حزب سیاسی خود گذاشت.  این فیلم که فتنه نام دارد تصاویری از حملات تروریستی، از جمله حملات تروریستی یازدهم سپتامبر ???? به آمریکا را همراه با نقل آیاتی از قرآن نشان میدهد. وایلدرز میگوید یکی از نقطه نظرهای اصلی وی در ساختن این فیلم اعتقاد او به خطرات ناشی از افزایش مهاجرت مسلمانان علیه ارزش های دمکراتیک در هلند و بقیه اروپاست. یان پیتر بالکننده نخست وزیر هلند میگوید این فیلم جز توهین نتیجه ای دیگر ندارد، و ایده سازنده آن در باره مساوی بودن اسلام با خشونت را رد کرده است. اندونزی نیز فیلم را تقبیح و محکوم کرده است.  سه سال پیش مسلمانان در اغلب نقاط جهان در واکنش به تجدید چاپ کاریکاتورهائی از پیامبر اسلام در روزنامه های دانمارکی، اعتراض هائی علیه دانمارک انجام دادند.  کورت وسترگارد کاریکاتوریست دانمارکی میگوید به استناد قانون حفظ حقوق مولف و مصنف در نظر دارد علیه وایلدرز که کاریکاتورها را در فیلم خود آورده است اقدام قضائی انجام دهد. این کاریکاتورها، پیامبر اسلام را با با عمامه ای به شکل بمب نشان میدهد.


معترضین به نمایش فیلم هلندی فتنه از دولت پاکستان خواستار قطع رابطه با هلند شدند

در پاکستان دهها مسلمان خشمگین در شهر جنوبی کراچی امروز، جمعه، علیه نمایش یک فیلم ضد اسلامی ساخته یک قانون گذار هلندی تضاهرات و اعتراض کردند. اعضای حزب تندروی جماعت اسلامی با سردادن شعار مرگ برای فیلم ساز از دولت پاکستان خواستند مناسبات دیپلماتیک با هلند را قطع کند. این فیلم که فتنه نام دارد توسط گریت وایلدرز قانون گذار هلندی ساخته شده و حاوی تصاویری از حملات تروریستی حین نقل آیاتی از قرآن است.  دولت پاکستان امروز با احضار سفیر هلند یادداشت اعتراض شدیدی به وی تسلیم کرد. پاکستان این فیلم را توهین آمیز شناخته است. پاکستان و افغانستان در هفته های اخیر با توجه به پیش بینی های حاکی از به نمایش درآمدن فیلم فتنه، و در واکنش به چاپ مجدد کاریکاتور های پیامبر اسلام در روزنامه های دانمارکی، صحنه تظاهرات اعتراضی علیه هلند و دانمارک بوده است


یک وزیراسرائیلی از تلاش برای احیای مذاکرات صلح با سوریه خبرمیدهد

یک وزیر کابینه اسرائیل تائید کرده است که اسرائیل سعی میکند مذاکرات معوق مانده صلح با سوریه را احیا کند.  بنجامین بن الیزر امروز، جمعه، به رادیوی اسرائیل گفت دولت برای آوردن سوریه به سر میز مذاکره هر گونه تلاشی را انجام میدهد. وی گفت اسرائیل میداند که در هر معامله صلحی با سوریه، باید از بلندیهای جولان صرفنظر کند.  اسرائیل این بلندیهای استراتژیک را در جنگ شش روزه سال ???? از سوریه تصرف کرد  اهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه تلویحا مذاکراتی سری با سوریه را ممکن دانسته بود. آقای اولمرت گفت برای صلح با سوریه آماده است.  وی همچنین گفت حاضر است برای مذاکره با اسرائیل باب مذاکراتی سری را بازکند و افزود دو طرف مجبور نیستند برای مذاکره یکدیگر را ببینند.  مذاکرات اسرائیل و سوریه برای صلح در سال ???? بر سر اختلاف در باره خروج اسرائیل از بلندیهای جولان متوقف شد. مناسبات دو کشور از آن پس با تشنج همراه بوده است. سوریه از گروههای ستیزه گر فلسطینی حماس و حزب الله مستقر در لبنان جانبداری میکند.  آمریکا خواستار آن است که سوریه به حمایت از عوامل افراطی در لبنان و عراق پایان بدهد.  کاندولیزا رایس وزیر امورخارجه آمریکا قرار است در تلاش برای پیشبرد روند صلح میان اسرائیل و فلسطینیان روز شنبه وارد اورشلیم شود. واشنگتن خواستار و حامی مذاکرات اسرائیل و فلسطینیان با هدف رسیدن به توافق صلح تا پایان سال جاری است.





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( سه شنبه 87/1/13 :: ساعت 9:0 عصر )
<      1   2   3   4   5      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 27
>> بازدید دیروز: 89
>> مجموع بازدیدها: 336299
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب